• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Шкільні меблі, код ДК 021:2015: 39160000-1 - Шкільні меблі

Завершена

2 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 000.00 UAH
Номер: 1fa1c0db6cfe448f8c7207e38584612e
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-11-04-000086
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 04.11.2024 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40477150
Період моніторингу: 04.11.2024 14:51 - 26.11.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 04.11.2024 Одеса № 222 Про початок моніторингу процедури закупівлі Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, доручення Державної аудиторської служби України від 23.10.2024 № 003100-18/13263-2024, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедури закупівлі відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу моніторингу та перевірки закупівель забезпечити проведення моніторинг процедури закупівлі, зазначеної у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Південного офісу Держаудитслужби Дмитра Ігоровича ХАНДУСЕНКА. Підстава: доповідна записка начальника відділу моніторингу та перевірки закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 04.11.2024. Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК Додаток до наказу Південного офісу Держаудитслужби від 04.11.2024 № 222 Перелік процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/ або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель унікальний номер дата оприлюднення 1 2 3 4 5 1 UA-2024-08-13-003499-a 13.08.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу моніторингу та перевірки закупівель Світлана САМОКІШ
Адреса: Ukraine, Одеса
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 48) 705-51-89, sgi820921@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону з урахуванням особливостей встановлено порушення пункту 26 Особливостей та пункту 9 частини другої статті 21 Закону. За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення абзаців 1 та 10 пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення пункту 18 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, стану виконання рішення Комісії, як органу оскарження, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 22 листопада 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей, розгляду тендерних пропозицій, стану виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія), як органу оскарження, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, культури, молоді, спорту та національно-патріотичного виховання Дмитрівської сільської ради Бучанського району Київської області (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 12.08.2024, тендерні пропозиції учасників процедури закупівлі товариства з обмеженою відповідальністю «ФАБРИКА МЕБЛІВ «ДИНАСТІЯ» (далі – ТОВ «ФАБРИКА МЕБЛІВ «ДИНАСТІЯ») та фізичної особи-підприємця «ГАЙДАМАЧУК ОЛЬГА ВАСИЛІВНА», рішення Комісії, як органу оскарження від 12.09.2024 № 15219-р/пк-пз, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 28.08.2024, від 02.09.2024, від 27.09.2024, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 27.09.2024, договір від 04.10.2024 № 0210/2024 (далі – Договір), пояснення та інформацію Замовника, надані 08.11.2024 на запит Південного офісу Держаудитслужби через електронну систему закупівель. Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії, як органу оскарження не здійснювався. За результатами аналізу питання відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону з урахуванням особливостей встановлено. Відповідно до пункту 24 Особливостей Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів, на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Відповідно до пункту 26 Особливостей оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до пункту 9 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити наступну інформацію: розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати). Проте, на порушення пункту 26 Особливостей та пункту 9 частини другої статті 21 Закону оприлюднене Замовником оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформацію щодо умов надання забезпечення тендерних пропозицій у той час, коли Замовник вимагає його надати. За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено. Відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Абзацом 10 пункту 28 Особливостей передбачено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації. У пункті 2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Замовником зазначено вимоги до учасників про надання забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії із повним грошовим покриттям на весь строк дії банківської гарантії. У зазначеному пункті ТД також визначено вимоги до банківської гарантії та перелік документів, що повинен надати учасник разом із банківською гарантією, а саме: довідку з банку-гаранта про наявність повного грошового покриття (завірена підписом уповноваженої особи банку-гаранту, яка повинна містити реквізити гарантії, дату видачі такої довідки, найменування принципала, свідчити про забезпечення гарантії повним грошовим покриттям із зазначенням номеру рахунку з обліку коштів у розрахунках); виписку з банку-гаранта, яка підтверджує зачислення грошового покриття; копію ліцензії, виданої банку та копію документа про повноваження особи, яка підписує банківську гарантію. Зазначені копії повинні бути належним чином завірені банком; копію платіжного документа (підписаного та скріпленого печаткою (штампом) банківської установи, яка видала гарантію) з зазначенням номеру банківської гарантії або договору до неї, що підтверджує перерахування коштів на забезпечення (покриття за даною гарантією). Проте на порушення абзаців 1 та 10 пункту 28 Особливостей Додатки 1 – 7 до ТД не містять вимоги про надання забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії із повним грошовим покриттям на весь строк дії банківської гарантії та вищезазначених документів до неї. За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено. Відповідно до підпункту 8 пункту 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» ТД учасник, який подав тендерну пропозицію, вважається таким, що згодний з проєктом договору про закупівлю, викладеним у додатку 4 до ТД, та буде дотримуватися умов своєї тендерної пропозиції протягом строку, встановленого в пункті 4 розділу 3 ТД. У пункті 3.1 розділу 3 «Терміни і умови поставки товару» проєкту договору, який міститься у додатку 4 до ТД, передбачено, що строк поставки товару: 09 вересня 2024 року на постачання товару від Покупця. При цьому у пункті 3.1 розділу 3 «Терміни і умови поставки товару» укладеного Договору між Замовником та переможцем ТОВ «ФАБРИКА МЕБЛІВ «ДИНАСТІЯ», зазначено, що строк поставки товару: 22 жовтня 2024 року на постачання товару від Покупця. Відповідно до пункту 18 Особливостей умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки. Відповідно до абзацу 4 пункту 49 Особливостей Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Враховуючи вищезазначене, на порушення вимог пункту 18 Особливостей умови укладеного Договору відрізняються від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі ТОВ «ФАБРИКА МЕБЛІВ «ДИНАСТІЯ» в частині строку поставки товару. Відповідно до підпункту 2 пункту 21 Особливостей договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення його з порушенням вимог пункту 18 Особливостей. Враховуючи те, що умови Договору відрізняються від змісту тендерної пропозиції переможця ТОВ «ФАБРИКА МЕБЛІВ «ДИНАСТІЯ», що є порушенням вимог пункту 18 Особливостей, такий Договір є нікчемним.
Період усунення порушень: 22.11.2024 10:07 - 07.12.2024 00:00
Дата публікації висновку: 22.11.2024 10:07

Оскарження висновку в суді

Опис: Відповідно до частини 10 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", повідомляємо, що Відділом освіти , культури, молоді, спорту та національно-патріотичного виховання Дмитрівської сільської ради Бучанського району Київської області подано позов "Про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-08-13-003499-a" від 06 грудня 2024 року № 784.
Дата публікації: 06.12.2024 17:19
Дата відкриття провадження: 09.12.2024 00:00
Номер відкриття провадження: П/320/59113/24

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: 1.За результатом проведеного моніторингу закупівлі служба аудиту зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором. Проте, ані Закон України «Про публічні закупівлі», ані Закон України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» не визначає повноваження ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ зобов'язувати за результатом здійсненого моніторингу закупівлі її Замовника вчиняти дії по розірванню укладеного договору на закупівлю. Зокрема, такі повноваження відсутні і у статтях 5, 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», на які здійснено посилання у висновку. Крім того, частиною першої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Визначення істотних умов договору містяться у статті 638 Цивільного кодекс України та означають умови про предмет договору, умови, що визначено законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Також за приписами статті 180 Господарського кодексу України зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов'язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов'язкові умови договору відповідно до законодавства. Відповідно до положень ст. 638 Цивільного кодексу України договір є укладеним, якщо сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, які визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Договір укладається шляхом пропозиції однієї сторони укласти договір (оферти) і прийняття пропозиції (акцепту) другою стороною Норми Закону не передбачають процедури усунення виявлених порушень процедури закупівлі після визначення переможця процедури закупівлі та укладення із ним договору про закупівлю. Таким чином після отримання висновку у Замовника відсутня об’єктивна можливість усунути недоліки вказані у ньому. Разом з тим, згідно з частиною 1 статті 651 Цивільного кодексу України (далі — ЦК України), зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Відповідно до частини 2 статті 651 ЦК України, договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї зі сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Згідно з частиною 1 статті 654 ЦК України, зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає зі звичаїв ділового обороту. Отже, законодавство не визначає висновок як окрему підставу для розірвання договору про закупівлю. Навіть маючи висновок, в якому чітко зазначено про необхідність усунення порушень законодавства шляхом розірвання договору про закупівлю, замовник не має права в односторонньому порядку розірвати договір про закупівлю, якщо інше не передбачено самим договором. Прийнявши рішення про розірвання договору про закупівлю без дотримання вимог закону, керуючись лише висновком, замовник ризикує порушити права інших осіб та понести відповідну майнову відповідальність. Зважаючи на те, що станом на 29 листопада 2024 року Замовником за договором від 04.10.2024 № 0210/2024 року отримано товар в повному обсязі та зареєстроване відповідне бюджетне фінансове зобов’язання в органах Державного казначейства України. Замовник звертає увагу на позицію Конституційного Суду України у Рішенні від 25 січня 2012 року № 3-рп/2012 (справа № 1-11/2012), згідно з якою одним із елементів верховенства права є принцип пропорційності. Це означає необхідність дотримання балансу між несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване рішення (ст. 2 КАС України). 2. Згідно із частиною 6 статті 33 Закону України « Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922-VIII) встановлено, що Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів. Частинами 1, 4 статті 41 Закону № 922-VIII встановлено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов`язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії; 3) покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 4) продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов`язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об`єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку; 6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв`язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування; 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни; 8) зміни умов у зв`язку із застосуванням положень частини шостої цієї статті. Відповідно до пункту 3-7 розділу X "Прикінцеві та перехідні положення" Закону № 922-VIII, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, відповідно до пункту 3-7 розділу X "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про публічні закупівлі" затверджено "Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", (далі Особливості № 1178). Відповідно до пунктів 17-19 Особливостей № 1178, договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої - п`ятої, сьомої та восьмої статті 41 Закону, та цих особливостей. Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі, крім випадків: -визначення грошового еквівалента зобов`язання в іноземній валюті; -перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі; -перерахунку ціни та обсягів товарів за результатами електронного аукціону в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки. Істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення; 3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 4) продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг); 6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку із зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування; 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни; 8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону; 9) зменшення обсягів закупівлі та/або ціни згідно з договорами про закупівлю робіт з будівництва об’єктів нерухомого майна відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 382 “Про реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації” (Офіційний вісник України, 2023 р., № 46, ст. 2466), якщо розроблення проектної документації покладено на підрядника, після проведення експертизи та затвердження проектної документації в установленому законодавством порядку. У разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливосте Згідно із частинами 1-3 статті 180 Господарського кодексу України, (далі ГК України), зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов`язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов`язкові умови договору відповідно до законодавства. Господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов`язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору. Згідно із частиною 1 статті 638 Цивільного кодексу України, (далі ЦК України), договір є укладеним, якщо сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Договір укладається шляхом пропозиції однієї сторони укласти договір (оферти) і прийняття пропозиції (акцепту) другою стороною. Відповідно до 49 Особливостей № 1178, рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником відповідно до статті 33 Закону та цього пункту. Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Із наведених правових норм чинного законодавства, що визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад вбачається, що обов`язковими відомостями, які повинні бути зазначеними у тендерній документації є відомості щодо проекту договору про закупівлю з обов`язковим зазначенням порядку змін його умов. Зміст умов договору про закупівлю може відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, тільки у випадках передбачених пункту 18 Особливостей № 1178, відповідно до пункту 19 Особливостей № 1178, істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих Особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі. Внесення інших змін до договору про закупівлю, які не підпадають під випадки, передбачені пунктами 18, 19 Особливостей № 1178, та не спричиняють порушення змісту тендерної документації замовника та змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, можуть бути внесенні до договору закупівлі замовником за погодженням із учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, Законом № 922-VIII та Особливостями № 1178 не регулюються, оскільки внесення таких змін за їх необхідності не спричиняють порушення вимог тендерної документації та змісту тендерної пропозиції, а також не можуть бути підставою для порушення принципів здійснення публічних закупівель, передбачених статтею 5 Закону № 922-VIII та дискримінації порушень прав інших учасників процедури закупівлі які не стали переможцями процедури закупівлі, оскільки такі зміни не стосуються істотних умов договору та зміни умов договору закупівлі у випадках, передбачених пунктом 18 Особливостей № 1178. Умовами Тендерної документації Замовником було передбачено можливість доповнення та коригування положень договору закупівлі відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин 2-5, 7-9 статті 41 Закону та цих особливостей. Отже, передбачаючи в тендерній документації умову укладання договору відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України, замовник фактично користується своїм правом щодо можливості змін умов договору закупівлі за інших випадків, аніж ті, що встановлені Законом №922-VIII та Особливостями здійснення публічних закупівель, із зазначенням порядку змін його умов, керуючись підпунктом 8 частини другої статті 22 Закону № 922-VIII. Така ж позиція Верховного Суду щодо порушеного питання викладена у Постанові Верховного Суду від 28 березня 2024 року у справі № 560/10224/23
Дата публікації звіту: 29.11.2024 19:35

Запити/Пояснення