• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

ГБН Г.1-218-182:2011, СОУ 42.1-37641918-105:2013, (45233142-6 Ремонт доріг) - Поточний дрібний ремонт та експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Сокальського, Радехівського районів Львівської області

ГБН Г.1-218-182:2011, СОУ 42.1-37641918-105:2013, (45233142-6 Ремонт доріг) - Поточний дрібний ремонт та експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Сокальського, Радехівського районів Львівської області

Завершена

41 386 828.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 206 934.14 UAH
Номер: d47efc0c34fa4fd593565135638eaace
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2019-09-04-000005
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 03.09.2019 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 04.09.2019 17:00 - 26.09.2019 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 03.09.2019 №143 Львів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель згідно Додатку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Додатку до цього наказу. В.о. начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 03.09.2019 № 143 Витяг з переліку процедур закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2018-04-23-001494-b 23.04.2018. Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 Закону України №922. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Адреса: Ukraine, Львівська, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.), +38 (0 67) 709-25-01, shira81@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення норм частини 3 статті 17 Закону та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону. Крім цього установлено, що Замовник у тендерній документації визначив підстави на відхилення тендерної пропозиції учасника, які не передбачені Законом. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації щодо закупівлі установлено порушення норми абзацу 9 частини 1 статті 10 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено порушення норми пункту 4 частини 1 статті 30 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Служби автомобільних доріг у Львівській області (далі – Замовник) на 2018 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 23.04.2018 (протокол № 161); протокол розгляду тендерних тендерних пропозицій від 06.07.2018; тендерні пропозиції ПП «Рома» та дочірнього підприємства «Львівський облавтодор» відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» (далі – ДП «Львівський облавтодор»); реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протоколи засідання тендерного комітету від 07.06.2018 № 333, від 18.07.2018 № 506; повідомлення про намір укласти договір; договір підряду від 31.07.2018 № 78-07/18; пояснення Замовника від 17.09.2019 (№ 04-4581/11-03). Проведеним аналізом відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на порушення вимог частини 3 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону Замовником в тендерній документації не визначено вимогу щодо надання учасником-переможцем документального підтвердження інформації (витяг або довідка з Єдиного державного реєстру) про не внесення відомостей щодо переможця як юридичної особи до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, за відсутності вказаної інформації у період проведення торгів у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. З врахуванням не встановлення вказаної вимоги у тендерній документації, учасниками у складі тендерних пропозицій витягу або довідки з відповідного Єдиного державного реєстру на підтвердження відсутності підстав, зазначених у пункті 2 частини 1 статті 17 Закону не надано. На порушення пункту 2 частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації Замовником не зазначено про необхідність подання учасниками інформації в довільній формі на підтвердження відсутності підстав, передбачених у пунктах 3, 8, 9 частини 1 статті 17 Закону (у Додатку № 2 до тендерної документації) та не зазначено про спосіб подання учасниками такої інформації. Також встановлено, що Замовником у Додатку № 2 до тендерної документації встановлено вимогу щодо надання переможцем торгів документального підтвердження інформації на виконання вимог пункту 4 частини 1 статті 17 Закону, а саме «Гарантійний лист за підписом керівника чи уповноваженої особи учасника-переможця, в якому переможець гарантує, що протягом останніх трьох років він не був притягнений до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів)», чим порушено норми частини 3 статті 17 Закону та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону. Крім цього, пункт 3 розділу «Результати торгів та укладення договору про закупівлю» тендерної документації містить вимогу про те, що учасник, тендерна пропозиція якого за результатом оцінки (аукціону) визначена найбільш економічно вигідною, протягом двох робочих днів після проведення електронного аукціону/відхилення попередньої найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, обов’язково надає Замовнику через електронну систему закупівель Форму «Тендерна пропозиція», згідно предмету закупівлі, сформовану у відповідності до умов та вимог Додатку № 9 до тендерної документації. При цьому, Замовником визначено, що ним відхиляється тендерна пропозиція учасника, як така, що не відповідає умовам тендерної документації, у разі, зокрема, ненадання учасником ненаданням учасником Форми «Тендерна пропозиція» згідно предмету закупівлі. Згідно із статтею 25 Закону учасник має право подавати тендерну пропозицію, вносити до неї зміни або відкликати свою тендерну пропозицію лише до закінчення строку подання тендерних пропозицій. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій відповідно до частини другої статті 21 та частини другої статті 22 Закону зазначається в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів та тендерній документації. Абзацом 4 частини 5 статті 28 Закону визначено, що Замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції. Законом не передбачено надання учасником документів після закінчення строку подання тендерних пропозицій, окрім тих, які підтверджують відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону, у разі визнання його переможцем торгів. Підстави для відхилення тендерної пропозиції переможця торгів визначені пунктом 2 частини 1 статті 30 Закону, а саме: відмова від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю та ненадання документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону. Отже, ненадання документів переможцем торгів після визначеного кінцевого строку подання тендерних пропозицій, розгляду та оцінки Замовником тендерної пропозиції, не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції переможця. Також, у Додатку № 2 до тендерної документації Замовника встановлено, що у разі відсутності в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДРПОУ) інформації, передбаченої пунктом 9 частини 2 статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи, яка є учасником, у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати довідку пояснення щодо причин відсутності інформації про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) у ЄДРПОУ з посиланням на відповідні положення чинного законодавства України. Відповідно до розміщеної у вільному доступі на офіційному сайті Міністерства юстиції України інформації ЄДРПОУ (джерело: https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch) щодо юридичної особи – ДП «Львівський облавтодор» (засновник – ПАТ «ДАК «Автомобільні дороги України») у вказаному Єдиному державному реєстрі інформація про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, яка є учасником торгів, відсутня. Проте, в недотримання вимог Додатку № 2 до тендерної документації у складі своєї тендерної пропозиції учасником ДП «Львівський облавтодор» довідку пояснення щодо причин відсутності інформації про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) у ЄДРПОУ з посиланням на відповідні положення чинного законодавства України не надано. Також, в недотримання вимог пункту 11 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації у складі тендерної пропозиції учасником ДП «Львівський облавтодор» не надано пояснювальної записки з обґрунтуванням та причинами неподання ліцензії з переліком робіт, надання якої передбачено пунктом 1.3 вказаного розділу та Додатком № 4 тендерної документації. Отже, на порушення пункту 4 частини 1 статті 30 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ДП «Львівський облавтодор», яка не відповідає умовам тендерної документації, допустив вказаного учасника до аукціону та уклав з ним договір від 31.07.2018 № 78-07/18 (далі – Договір № 78-07/18) на суму 41 300 120,00 гривень. З врахуванням відхилення Замовником тендерної пропозиції учасника ТОВ «АВАКС ПРОФ» та наявності підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника ДП «Львівський облавтодор», відповідно до вимог частини 1 статті 31 Закону торги підлягали відміні. За результатами проведених торгів Замовником укладено з переможцем торгів – ДП «Львівський облавтодор» договір № 78-07/18 вартістю 41 300 120,00 грн, що оприлюднений в електронній системі закупівель. Відповідно до пункту 10.1 Договору № 78-07/18, вказаний договір набирає чинності з дати підписання його сторонами і діє до 31.12.2018, а в частині взаєморозрахунків до повного виконання сторонами своїх зобов’язань. Згідно з п. 12.1 Договору № 78-07/18 всі додатки до Договору є його невід’ємною частиною. На запит від 13.09.2019, наданий органом державного фінансового контролю відповідно до частини 5 статті 7¹ Закону через електронну систему закупівель про надання пояснень Замовником щодо повноти виконання Договору № 78-07/18 в частині надання послуг та їх оплати, а також щодо укладання додаткових угод до зазначеного договору Замовником оприлюднено пояснення від 17.09.2019 (№04-4581/11-03), відповідно до якого до Договору № 78-07/18 вносились доповнення на предмет визначення зобов’язань щодо оплати за надані послуги за рахунок субвенції з державного бюджету, коштів обласного та місцевих бюджетів, а також на предмет доповнення банківських реквізитів сторін, які були оформлені у вигляді додаткових угод. Також, в поясненні від 17.09.2019 зазначено, що станом на 13.09.2018 по Договору № 78-07/18 оплачено за надані послуги кошти в сумі 18 920 982,95 гртвень. Відповідно до частини 1 статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, вказаною частиною статті 10 Закону встановлено імперативну норму, згідно з якою повідомлення про внесення змін до договору оприлюднюється протягом трьох днів з дня внесення змін. З огляду на зазначене, Замовником не оприлюднено повідомлення про внесення змін до договору – протягом 3-х днів з дня внесення змін, чим порушено норму абзацу 9 частини 1 статті 10 Закону.
Період усунення порушень: 24.09.2019 12:38 - 09.10.2019 00:00
Дата публікації висновку: 24.09.2019 12:38

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Інформація про причини не можливості усунення порушень та інформацію про усунення порушень
Дата публікації звіту: 27.09.2019 12:04

Рішення про призначення перевірки

Запити/Пояснення