• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Нове будівництво протирадіаційного укриття Запорізького академічного ліцею № 46 Запорізької міської ради - м. Запоріжжя, вул. Павлокічкаська, 29» згідно ДК 021:2015 код 45210000-2 Будівництво будівель

Завершена

106 987 966.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 069 879.66 UAH
Номер: abb573010ae34f0faf7778889703183a
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-10-10-000055
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 09.10.2024 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 10.10.2024 11:29 - 31.10.2024 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 09.10.2024 № 274 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 04 жовтня 2024 року № 128-к «Про закордонне відрядження» НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 11 UA-2024-08-09-000580-a 09.08.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 485-17-99, chia86@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «МЕЛСІТІ» установлено порушення пункту 42, 43 та абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «АЛД ІНЖИНІРИНГ ТА БУДІВНИЦТВО, своєчасності укладання договору про закупівлю, змін до нього та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 31 жовтня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, змін до нього та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель державного підприємства «Місцеві дороги Запорізької області» (далі – Замовник) на 2024 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протокольними рішеннями уповноваженої особи Замовника від 09 серпня 2024 року №229 та від 20 серпня 2024 року №241 (зі змінами), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 26 серпня 2024 року,  тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «АЛД ІНЖИНІРИНГ ТА БУДІВНИЦТВО» (далі – ТОВ «АЛД ІНЖИНІРИНГ ТА БУДІВНИЦТВО») та товариства з обмеженою відповідальністю «МЕЛСІТІ» (далі – ТОВ «МЕЛСІТІ»), повідомлення про намір укласти договір від 27 серпня 2024 року, договір від 11 жовтня 2024 року №11/10-НБ46 на суму 101 362 966,00 грн з ПДВ (далі – Договір), додаткові угоди від 23 жовтня 2024 року № 1 та від 24 жовтня 2024 року № 2 до Договору, пояснення на запит Держаудитслужби, отримані 16 жовтня 2024 року та 22 жовтня 2024 року через електронну систему закупівель, рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія АМКУ) від 23 вересня 2024 року № 15633-р/пк-пз. Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду рішень Комісії АМКУ, не здійснювався. Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Під час моніторингу встановлено, що відповідно до пункту 5 Розділу 3 тендерної документації Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону. Визначені Замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 1 до цієї тендерної документації. Спосіб підтвердження відповідності учасника критеріям і вимогам згідно із законодавством наведено в Додатку 1 до цієї тендерної документації. Відповідно до пункту 1.3 Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід Додатку 1 до тендерної документації учасник повинен надати Довідку в довільній формі, що містить відомості про ПІБ, посаду, кваліфікацію та досвід працівників, які будуть безпосередньо залучені до виконання договору, укладеного за результатами проведення даної закупівлі. До переліку обов’язкових ключових посад працівників, в кількісті необхідній для проведення контролю будівельних робіт (згідно Технічної специфікації (Технічного завдання) по предмету закупівлі) відносяться, зокрема, інженер з проектно-кошторисної роботи – не менше 1 особи. На підтвердження інформації щодо наявності в учасника працівників, які містяться в Довідці, йому необхідно у складі тендерної пропозиції надати: копії документів, що підтверджують наявність трудових відносин між учасником та всіма працівниками, зазначеними в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме - витяги з трудових книжок таких працівників із записами про прийом на роботу, або накази про прийняття на роботу таких працівників, або цивільно-правові угоди, або трудові угоди тощо. Учасник ТОВ «МЕЛСІТІ» у складі тендерної пропозиції надав Довідку відомості про працівників, які будуть залучені при виконанні робіт від 21 серпня 2024 року №21.08-20, в якій зазначив інженера з проектно-кошторисної роботи Максименко Світлану Іванівну, вказавши форму відносин з працівником - Договір ЦПХ та надав копію цивільно-правового договору, укладеного з Максименко Світланою Іванівною від 06 травня 2024 року №2/6-05-24 далі – (договір №2/6-05-24), строк дії якого - до 31 травня 2024 року. Зауважуємо, що тендерна пропозиція учасника ТОВ «МЕЛСІТІ» оприлюднена в електронній системі закупівель 24 серпня 2024 року, тобто строк дії договору №2/6-05-24, який підтверджує наявність трудових відносин з інженером з проектно-кошторисної роботи Максименко Світланою Іванівною, вже закінчився. Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник розглянув тендерну пропозицію учасника ТОВ «МЕЛСІТІ», при цьому невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником ТОВ «МЕЛСІТІ» у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією щодо наявності трудових відносин з Максименко Світланою Іванівною Замовник не виявив та на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель учаснику повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. На запит Держуадитслужби з цього питання Замовник надав пояснення та зазначив, що невідповідність стосовно строку дії договору № 2/6-05-24, укладеному між учасником ТОВ «МЕЛСІТІ» та інженером з проектно-кошторисної роботи Максименко Світланою Іванівною, виявлено ним тільки під час підготовки рішення про визначення учасника переможцем. Крім того у поясненні Замовник вказує, що зважаючи на нагальну потребу у закупівлі робіт з будівництва протирадіаційного укриття він скористався правом, наданим пунктом 42 Особливостей, та звернувся листом від 26 вересня 2024 року № 07/1141-1 до Максименко Світлани Іванівни для підтвердження правових відносин між нею та учасником станом на 26 вересня 2024 року. Також Замовник зазначив, що на підставі наданих пояснень та документів на цей запит підтверджено наявність трудових відносин між учасником та Максименко Світланою Іванівною, підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника відсутні. У складі відповіді на запит Держаудитслужби Замовник надав цивільно-правовий договір від 01 вересня 2024 року №1/9-09-24, укладений між ТОВ «МЕЛСІТІ» та Максименко Світланою Іванівною та акт приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг) від 30 вересня 2024 року №1/9-09-24. Зауважуємо, що пояснення Замовника не спростовують порушень, виявлених органом державного фінансового контролю під час проведення цього моніторингу. Відповідно до пункту 42 Особливостей  Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. Водночас, цивільно-правовий договір з фізичною особою (договір цивільно-правового характеру) - домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків (стаття 626 Цивільного кодексу України). Отже Замовник на порушення пункту 42 Особливостей за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, звернувся до фізичної особи, а не до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. Відповідно до пункту 39 Особливостей розкриття тендерних пропозицій здійснюється відповідно до статті 28 Закону (положення абзацу третього частини першої та абзацу другого частини другої статті 28 Закону не застосовуються). Абзацом другим пункту 1 статті 28 Закону встановлено, що розкриття тендерних пропозицій/пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям/умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону. Згідно з пунктом 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей. Відповідно до пункту 9 статті 29 Закону після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною. Слід врахувати, що дата розкриття та оцінка тендерних пропозицій цієї закупівлі - 26 серпня 2024 року. Договір за результатами проведення закупівлі укладений 11 жовтня 2024 року. Водночас дія цивільно-правового договору від 01 вересня 2024 року №1/9-09-24, наданого Максименко Світланою Іванівною на звернення Замовника, закінчилася 30 вересня 2024 року, послуги надані в повному обсязі згідно акту приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг) від 30 вересня 2024 року №1/9-09-24. Враховуючи вищезазначене, учасник ТОВ «МЕЛСІТІ» не підтвердив відповідність кваліфікаційним критеріям, установленим Замовником в тендерній документації, відповідно до статті 16 Закону, а саме: наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід та будуть безпосередньо залучені до виконання договору, укладеного за результатами проведеної даної закупівлі в частині інженера з проектно-кошторисної роботи Максименко Світлани Іванівні, яка має трудові відносини з учасником-переможцем ТОВ «МЕЛСІТІ». Відповідно до абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Однак з огляду на установлені порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «МЕЛСІТІ» як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Період усунення порушень: 04.11.2024 16:52 - 19.11.2024 00:00
Дата публікації висновку: 04.11.2024 16:52

Оскарження висновку в суді

Опис: ПОЗОВНА ЗАЯВА про визнання протиправним та скасування Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-08-09-000580-a від 04.11.2024
Дата публікації: 18.11.2024 10:15
Дата відкриття провадження: 18.11.2024 00:00
Номер відкриття провадження: 280/10649/24

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Аргументовані заперечення до висновку: Дата закінчення моніторингу: 31 жовтня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, змін до нього та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель державного підприємства «Місцеві дороги Запорізької області» (далі – Замовник) на 2024 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протокольними рішеннями уповноваженої особи Замовника від 09 серпня 2024 року №229 та від 20 серпня 2024 року №241 (зі змінами), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 26 серпня 2024 року, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «АЛД ІНЖИНІРИНГ ТА БУДІВНИЦТВО» (далі – ТОВ «АЛД ІНЖИНІРИНГ ТА БУДІВНИЦТВО») та Товариства з обмеженою відповідальністю «МЕЛСІТІ» (далі – ТОВ «МЕЛСІТІ»), повідомлення про намір укласти договір від 27 серпня 2024 року, договір від 11 жовтня 2024 року №11/10- НБ46 на суму 101 362 966,00 грн з ПДВ (далі – Договір), додаткові угоди від 23 жовтня 2024 року № 1 та від 24 жовтня 2024 року № 2 до Договору, пояснення на запит Держаудитслужби, отримані 16 жовтня 2024 року та 22 жовтня 2024 року через електронну систему закупівель, рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія АМКУ) від 23 вересня 2024 року № 15633-р/пкпз. Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду рішень Комісії АМКУ, не здійснювався. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «МЕЛСІТІ» установлено порушення пункту 42, 43 та абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «АЛД ІНЖИНІРИНГ ТА БУДІВНИЦТВО, своєчасності укладання договору про закупівлю, змін до нього та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено. Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень): з огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Замовник категорично не погоджується з висновком про результати моніторингу процедури закупівлі та повідомляє наступне: стосовно установленого порушення пункту 42 Особливостей – виходячи з положень Особливостей, замовник у разі потреби має можливість і право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. При цьому, згідно з роз’ясненнями Мінекономіки, перелік цих органів, підприємств, установ, організацій не є вичерпним, в порядку пункту 42 Особливостей, таке звернення має бути оформлено офіційно, у свою чергу, замовник має отримати офіційну відповідь (письмову або електронну) із відомостями (інформацією), яку перевіряє замовник. Таким чином норми пункту 42 Особливостей не є обов’язковими, право Уповноваженої особи приймати самостійні рішення в межах та на виконання вимог чинного законодавства відповідно до обставин. Стосовно не відхилення тендерної пропозиції ТОВ «МЕЛСІТІ» – дата розкриття тендерних пропозицій 26.08.2024; цивільно-правовий договір від 01.09.2024 №1/9-09-24, наданий Максименко Світланою Іванівною на звернення, закінчив свою дію 30.09.2024; договір укладений за результатами Закупівлі від 11.10.2024, тому доводи, що учасник ТОВ «МЕЛСІТІ» не підтвердив відповідність кваліфікаційним критеріям - не вірні. Замовник, згідно з вимогами тендерної документації, визначає відповідність кваліфікаційному критерію, а саме наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, які будуть безпосередньо залучені до виконання договору, укладеного за результатами проведення даної закупівлі. Оцінка тендерної пропозиції ТОВ «МЕЛСІТІ» відбулася 27.09.2024, тобто на момент оцінки наявні трудові відносини між ТОВ «МЕЛСІТІ» та Максименко Світланою Іванівною, тобто наявний інженер з проектно-кошторисної роботи – не менше 1 особи, отже ТОВ «МЕЛСІТІ» підтвердив відповідність кваліфікаційним критеріям. Підсумовуючи наведене вище, замовник не згодний з інформацією, викладеною у висновку та скористається своїм правом на його оскарження.
Дата публікації звіту: 11.11.2024 15:14

Запити/Пояснення