• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Код ДК 021:2015 – 34710000-7 Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном (Квадрокоптер DJI MAVIC 3 CINE або еквівалент)

Завершена

1 189 300.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 946.50 UAH
Номер: 083de8a07848461ca8078f31c7f552c7
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-09-17-000062
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 17.09.2024 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127020
Період моніторингу: 17.09.2024 18:48 - 09.10.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 17.09.2024 № 79-З Полтава Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. В.о. начальника Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Вадим ЄВТУХОВ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області 17.09.2024 № 79-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 3. UA-2024-08-08-010597-a, 08.08.2024, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. В.о. начальника Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Вадим ЄВТУХОВ
Адреса: Ukraine, Полтава
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 66) 801-59-98, gulia02fa@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання внесення змін до умов договору та їх оприлюднення встановлено порушення пункту 19 Постанови № 1178. За результатами аналізу питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення пункту 43 Постанови № 1178. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; дотримання вимог Постанови № 710; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178; усунення невідповідностей; укладання договору; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, та з огляду на неможливість їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 03 жовтня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710); відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Постанова № 1178, Особливості); дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника; усунення невідповідностей; укладання договору; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Виконавчого комітету Мачухівської сільської ради (далі − замовник) UA-P-2024-08-08-013121-a на 2024 рік; тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 08.08.2024 № 378; тендерну пропозицію учасника ТОВ «ХАБИКС»; вимогу про усунення невідповідностей до ТОВ «ХАБИКС»; протокольне рішення уповноваженої особи (протокол) від 20.08.2024 № 403; повідомлення про намір укласти договір від 20.08.2024; договір про закупівлю від 04.09.2024 № 237 на суму 1 102 990,00 грн (без ПДВ) з ТОВ «ХАБИКС» (далі – договір); додаткова угода від 05.09.2024 № 1 до договору; відповіді замовника на запити органу державного фінансового контролю, оприлюднені 23.09.2024 та від 30.09.2024 в електронній системі закупівель; офіційний веб-сайт замовника https://machtg.gov.ua/news/1726642293/. Моніторингом питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення замовником чинного законодавства. Так, замовником у тендерній документації (пункт 8 додатку 1) встановлено вимогу про надання учасником документів, а саме: «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі викладена у Додатку 4 до тендерної документації. Учасник у складі тендерної пропозиції має надати інформацію та документи, які визначені у Додатку 4 до тендерної документації та підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі». При цьому, додаток 4 до тендерної документації не містить вимог, щодо подання якихось конкретних документів. Відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчать, що учасником ТОВ «ХАБИКС» у складі тендерної пропозиції надано лист «додаток 4 до тендерної документації» від 14.08.2024 № 1408/08 та декларацію про відповідність. Замовник надає вимогу про усунення невідповідностей до 17 серпня 2024 року учаснику ТОВ «ХАБИКС», в якій зазначено: «Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: Пунктом 8 Переліку документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей) Додатку 1 до тендерної документації було встановлено вимогу: - Учасник у складі тендерної пропозиції має надати інформацію та документи, які визначені у Додатку 4 до тендерної документації та підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі. Перелік виявлених невідповідностей: Учасник не надав документи (паспорт/інструкцію та інше) які б підтвердили відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі. Перелік інформації та/або документів, що повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: Для усунення зазначеної невідповідності Учаснику необхідно надати у строк, визначений Особливостями: Документи (паспорт/інструкцію та інше) які б підтвердили відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі». Відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчать що тендерна документація замовника не містить вимоги про надання «(паспорту/інструкції та іншого) які б підтвердили відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі». З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 25.09.2024 через електронну систему закупівель надано відповідний запит замовнику. Замовником 30.09.2024 в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує виявленого порушення. Зокрема, у своїй відповіді замовник зазначив, що Згідно діючого законодавства, документами, які можуть підтверджувати технічні та якісні характеристик предмета закупівлі можуть бути – протоколи випробувань, декларація, сертифікат, паспорти, інструкції користувача тощо, тобто будь-який документ наданий виробником товару, що підтверджує відповідність технічних параметрів товару, що пропонується Учасником. ТОВ «ХАБИКС» на підтвердження технічних та якісних характеристик предмету закупівлі надав, у складі тендерної пропозиції: - файл «Декларація відповідності DJI Mavic 3 Combo.pdf.p7s», в якій продукт, що підтверджує дана декларація це DJI Mavic 3 Fly More Combo, який не відноситься до даної закупівлі. Відповідно листа військової частини Замовник проводить закупівлю на Квадрокоптер DJI MAVIC 3 CINE або еквівалент, а згідно файлу «Дод. 7.pdf.p7s» Учасник пропонує саме Квадрокоптер DJI MAVIC 3 CINE; - файл «Дод. 4.pdf.p7s», де скопійована інформація, з вимог та технічних характеристик Замовника, з невиправленими «не менше», «не більше». Тобто, Учасник в складі своєї тендерної пропозиції надає інформацію про технічні характеристики товару, який всередині містить дослівно переписані технічні вимоги Замовника до предмету закупівлі, без зазначення конкретних параметрів технічних, якісних характеристик. Відповідно до пункту 43 Постанови № 1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчать що тендерна документація замовника не містить вимоги про надання «(паспорту/інструкції та іншого) які б підтвердили відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі». Таким чином, замовником безпідставно надано вимогу про усунення невідповідностей замовником на порушення абзацу 1 пункту 43 Постанови № 1178. Разом з цим, наданий у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ХАБИКС» файл: «Дод. 4.pdf.p7s» містить дослівно переписані технічні вимоги Замовника до предмету закупівлі, без зазначення конкретних параметрів технічних, якісних характеристик, що не дає змоги підтвердити відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі. Отже, замовник на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в частині усунення вищевказаних невідповідностей у додатку 4 учасника ТОВ «ХАБИКС», чим не надав можливість учаснику ТОВ «ХАБИКС» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї тендерної пропозиції. Моніторингом питання внесення змін до умов договору та їх оприлюднення встановлено порушення замовником чинного законодавства. Так, відповідно до пункту 19 Постанови № 1178 Істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків передбачених цим пунктом. Відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчать, що замовником проведено закупівлю за предметом «Код ДК 021:2015 – 34710000-7 Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном (Квадрокоптер DJI MAVIC 3 CINE або еквівалент)». Також, інформація про предмет закупівлі міститься в: оголошенні про проведення відкритих UA-2024-08-08-010597-a (в назві предмета закупівлі, назві номенклатурної позиції предмета закупівлі); звіті про результати проведення процедури закупівлі UA-2024-08-08-010597-a; річному плані UA-P-2024-08-08-013121-a; тендерній документації, затвердженій протоколом уповноваженої особи від 08.08.2024 № 378 (в додатку 4 до тендерної документації: «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі», додатку 6 до тендерної документації: «Проєкт договору про закупівлю»); протоколі розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2024-08-08-010597-a (в назві предмета закупівлі, назві частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності); повідомленні про намір укласти договір про закупівлю UA-2024-08-08-010597-a; договорі про закупівлю від 04.09.2024 № 237, укладеному за результатом проведеної процедури закупівлі між замовником та ТОВ «ХАБИКС». Разом з цим, 05 вересня 2024 року після укладення договору про закупівлю від 04.09.2024 № 237, замовником оприлюднено додаткову угоду № 1 від 05.09.2024 до договору, якою вирішено змінити пункт 6.3. договору в частині змінення строку поставки товару, а також додаток № 1 «специфікація» та додаток 2 «Технічна специфікація на закупівлю товару» вирішено викласти в новій редакції: Квадрокоптер DJI Mavic 3 Cine Premium Combo. Отже, що внесення змін 05 вересня 2023 року до специфікації, яка є невід’ємною частиною договору фактично призвело до зміни моделі закупленого товару, на який була оголошена процедура закупівлі. Разом з цим, учасником ТОВ «ХАБИКС» на виконання вимог тендерної документації надано тендерну пропозицію до предмета закупівлі: «Код ДК 021:2015 – 34710000-7 Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном (Квадрокоптер DJI MAVIC 3 CINE або еквівалент)», а саме конкретно на товар Квадрокоптер DJI MAVIC 3 CINE, а не на Квадрокоптер DJI Mavic 3 Cine Premium Combo. Слід звернути увагу, що замовником разом із відповіддю на запит органу державного фінансового контролю 30.09.2024 завантажено лист від 14.05.2024 № 632/29/448, в якому військова частина просить про надання на безоплатні основі волонтерської допомоги, саме Квадрокоптер DJI Mavic 3 Cine. Відповідно до пункту 18 Постанови № 1178 умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків зазначених у цьому пункті, що і дотримано учасником. Проте, моніторингом установлено, що замовником внесено зміни до істотних умов договору, не передбачені пунктом 19 Постанови № 1178, в частині зміни моделі закупленого товару, чим порушено вищевказаний пункт. Разом з цим, в ході моніторингу замовником прикріплено звіт про виконання договору про закупівлю UA-2024-08-08-010597-a.
Період усунення порушень: 03.10.2024 18:03 - 18.10.2024 00:00
Дата публікації висновку: 03.10.2024 18:03

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: З метою виконання зобов’язання щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу № UA-2024-08-08-010597-a закупівлі за предметом «Квадрокоптер DJI MAVIC 3 CINE або еквівалент» (далі — Закупівля) за кодом 021:2015 – 34710000-7 Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном, а саме: зобов’язання здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, повідомляємо, що уповноваженій особі з публічних закупівель Замовника, було винесено попередження за порушень законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення відкритих торгів № UA-2024-08-08-010597-a. Також, уповноважену особу зобов’язано пройти навчання та підвищення кваліфікації з проведення публічних закупівель для удосконалення своїх навиків і знань чинного законодавства, та недопущення у майбутньому даних порушень.
Дата публікації звіту: 07.10.2024 16:09

Запити/Пояснення