• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт покрівлі з утепленням Сумського дошкільного навчального закладу (центр розвитку дитини) № 18 "Зірниця" Сумської міської ради за адресою: Сумська область, м.Суми, просп. Михайла Лушпи, 13

Завершена

10 572 078.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 105 720.78 UAH
Номер: 8788131e2e5044ab8016582662996531
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-10-16-000032
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 16.10.2024 00:00
Автор: Північно-Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127036
Період моніторингу: 16.10.2024 15:41 - 06.11.2024 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 16.10.2024 №41-З Суми Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Ігор КОРОТКИЙ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 16.10.2024 №41-З Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 6 UA-2024-08-08-009460-a 08.08.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Катерина СЕМЕНОВА
Адреса: Ukraine, Суми
Контактна особа: Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 54) 222-46-18, evitalia77@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 04 листопада 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 09.07.2024 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Сумського дошкільного навчального закладу (центр розвитку дитини) №18 «Зірниця» Сумської міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 08.08.2024, зі змінами (протоколи № 5/1-2024 та № 5/2 2024), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 26.08.2024, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Сумиславбуд» (далі – ТОВ «Сумиславбуд», учасник), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 30.08.2024 № 5/4, повідомлення про намір укласти договір від 30.08.2024, договір від 10.09.2024 № 33, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 21.10.2024, від 24.10.2024, від 28.10.2024 та від 31.10.2024. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник у пункті 6 «Вимоги до виконання робіт» у додатку 3 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації встановив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції договірної ціни з підтверджуючими розрахунками за статтями витрат, розрахованими в програмному комплексі АВК або в іншому програмному комплексі, що діє на даний момент у відповідності до вимог «Настанови з визначення вартості будівництва» (зі змінами), затвердженої Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві», які включають: договірну ціну, пояснювальну записку, локальний кошторис, підсумкову відомість ресурсів, розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів власної будівельної техніки або вартості експлуатації будівельних машин і механізмів орендованої будівельної техніки, розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису, розрахунок загальновиробничих витрат (виходячи з структури підрядної організації) за попередній період, розрахунок прибутку та податку. У складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Сумиславбуд», якого визначено переможцем торгів, надано договірну ціну з підтверджуючими розрахунками за статтями витрат, розрахованими в програмному комплексі АВК, та пояснювальну записку до договірної ціни (складеної у поточних цінах станом на 21 серпня 2024 року) (файл «2. Пояснювальна записка.pdf»). Відповідно до зазначеного документу при розрахунку договірної ціни учасником використано показник середньомісячної норми тривалості робочого часу – 172,33 людино-години. При цьому, з 12.08.2024 середньомісячна норма тривалості робочого часу становить 173,83 людино-години у зв’язку із продовженням воєнного стану в Україні згідно з Указом Президента України від 23 липня 2024 року №469/2024 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 23 липня 2024 року № 3891-IX. Отже, учасником при розрахунку ціни пропозиції (договірної ціни) застосовано недіючий станом на дату подання пропозиції (21.08.2024) показник середньомісячної норми тривалості робочого часу. У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області (далі – Управління) 22.10.2024 та повторно 25.10.2024 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника щодо надання пояснень щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «СУМИСЛАВБУД» з огляду на те, що у пояснювальній записці до договірної ціни, складеної в поточних цінах станом на 21.08.2024, учасником використано показник середньомісячної норми тривалості робочого часу 172,33 люд.год., в той час як з 12.08.2024 середньомісячна норма тривалості робочого часу становить 173,83 люд.год. у зв’язку із продовженням воєнного стану в Україні згідно з Указом Президента України від 23 липня 2024 року №469/2024 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні». На зазначений запит Управління Замовник 28.10.2024 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, в якому зазначив, що «у Пояснювальній записці до договірної ціни, складеної в поточних цінах станом на 21.08.2024 (файл «2. Пояснювальна записка.pdf») учасником використано показник середньомісячної норми тривалості робочого часу 172,33 люд.год., так як у випадку продовження воєнного стану в Україні можна перераховувати норми тривалості робочого часу з урахуванням терміну його дії (ст. 91 Збірника офіційних документів та роз'яснень № 8 за серпень 2024 року. Ціноутворення у будівництві). Тобто застосування середньомісячної норми тривалості робочого часу, яка від 12.08.2024 становить 173,83 люд.год., це можливість підрядника застосувати дану норму, а не обов’язок». Однак, відповідно до пункту 1.1 Настанови з визначення вартості будівництва Кошторисних норм України, затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова) ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти). Відповідно до пункту 5.3 розділу V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» Настанови заробітна плата в складі прямих витрат розраховується учасником процедури закупівлі (підрядником) на підставі нормативних трудовитрат на певний обсяг робіт і вартості людино-години середнього нормативного розряду цих робіт для ланки робітників будівельників і монтажників та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів. Вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу і розраховується за відповідною формулою. Таким чином, застосування учасником у розрахунках договірної ціни показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, який не відповідає діючому законодавству, порушує вимоги пункту 5.3 Настанови, а отже, не відповідає вимогам пункту 6 додатку 3 до тендерної документації Замовника. Крім того, за результатами моніторингу процедури установлено, що на вимогу пункту 6 додатку 3 до тендерної документації, яким, зокрема, вимагалося надання розрахунку вартості експлуатації будівельних машин і механізмів власної будівельної техніки або вартості експлуатації будівельних машин і механізмів орендованої будівельної техніки, учасником ТОВ «Сумиславбуд» у складі тендерної пропозиції надано Таблицю 2-3. «Дані по машинам та механізмам, врахованим у складі загальновиробничих витрат» (файл «5. 303_ДЦ_Т2_ Розрахунок вартості експлуатації буд.машин.pdf»). При цьому, розрахунку вартості експлуатації будівельних машин і механізмів власної будівельної техніки або вартості експлуатації будівельних машин і механізмів орендованої будівельної техніки, зазначеної у розділі ІІ Підсумкової відомості ресурсів у складі тендерної пропозиції не надано, чим не дотримано вимоги пункту 6 додатку 3 тендерної документації Замовника. У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління 25.10.2024 та повторно 29.10.2024 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника щодо надання пояснень, в якому файлі (файлах) (із зазначенням відповідних сторінок) тендерної пропозиції учасника міститься розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів власної будівельної техніки або вартості експлуатації будівельних машин і механізмів орендованої будівельної техніки, зазначеної у розділі ІІ Підсумкової відомості ресурсів, з огляду на те, що у файлі «5. 303_ДЦ_Т2_ Розрахунок вартості експлуатації буд.машин.pdf» містяться дані лише по машинам та механізмам, врахованим у складі загальновиробничих витрат. На зазначений запит Управління Замовник 31.10.2024 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, в якому зазначив, що «у тендерній пропозиції ТОВ «СУМИСЛАВБУД» відображено розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів, як власної, так і орендованої техніки, у зведеному вигляді, що включено до складу інших документів, зокрема в загальних кошторисних витратах (файли «1.Договірна ціна.pdf», «2. Пояснювальна записка.pdf», «3.1 303_ДЦ_ЛК1_02-01-01.pdf», «3.2 303_ДЦ_ЛК1_02-01-02.pdf», «3.3 303_ДЦ_ЛК1_02-01-03.pdf», «3.4 303_ДЦ_ЛК1_02-01-04.pdf», «3.5 303_ДЦ_ЛК1_02-01-05.pdf», «4.Підсумкова відомість ресурсів.pdf», «5. 303_ДЦ_Т2_Розрахунок вартості експлуатації буд.машин.pdf», «6.1 303_ДЦ_ЗВВЛК_02-01-01.pdf», «6.2 303_ДЦ_ЗВВЛК_02-01-02.pdf», «6.3 303_ДЦ_ЗВВЛК_02-01-03.pdf», «6.4 303_ДЦ_ЗВВЛК_02-01-04.pdf», «6.5 303_ДЦ_ЗВВЛК_02-01-05.pdf», «7. Розрахунок загальновиробничих витрат.pdf», «8.1. 303_ДЦ_ЗКР_7_ Кошторисний прибуток.pdf», «8.2. 303_ДЦ_ЗКР_8_ Адміністративні витрати.pdf», «8.3. 303_ДЦ_ДЦ_4_ Розрахунок прямих витрат.pdf», «8.4.Розрахунок ПДВ.pdf»). Таким чином, Замовник підтвердив відсутність у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Сумиславбуд» розрахунку вартості експлуатації будівельних машин і механізмів власної будівельної техніки або вартості експлуатації будівельних машин і механізмів орендованої будівельної техніки, зазначеної у розділі ІІ Підсумкової відомості ресурсів, у вигляді окремого документу. Слід зазначити, що тендерна документація Замовника містить пряму вимогу щодо надання розрахунку вартості експлуатації будівельних машин і механізмів власної будівельної техніки або вартості експлуатації будівельних машин і механізмів орендованої будівельної техніки в програмному комплексі АВК або в іншому програмному комплексі, що діє на даний момент. При цьому, учасником ТОВ «Сумиславбуд» надано частину вихідного документу з програмного комплексу АВК «Зведена таблиця розрахунку ціни експлуатації будівельних машин» (шифр документа «ДЦ_Т2»), а саме: «Таблиця 2-3. Дані по машинам та механізмам, врахованим у складі загальновиробничих витрат», при цьому відсутні інші частини – «Таблиця 2-1. Розрахункова вартість експлуатації 1 машино-години машин» та «Таблиця 2.2. Підсумкова вартість експлуатації машин». Отже, учасником ТОВ «Сумиславбуд» не надано розрахунку вартості експлуатації будівельних машин і механізмів власної будівельної техніки або вартості експлуатації будівельних машин і механізмів орендованої будівельної техніки, зазначеної у розділі ІІ Підсумкової відомості ресурсів, що не відповідає вимогам пункту 6 додатку 3 тендерної документації Замовника. Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. При цьому, невідповідності у розрахунках договірної ціни та відсутність підтверджуючого розрахунку договірної ціни стосуються випадків відсутності інформації та/або документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, а отже, не є невідповідностями, які можуть бути усунені учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей. Таким чином, на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Сумиславбуд», визначив його переможцем торгів та уклав з ним договір від 10.09.2024 № 33.
Період усунення порушень: 04.11.2024 16:27 - 19.11.2024 00:00
Дата публікації висновку: 04.11.2024 16:27

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: 18/0022/2024/пр
Дата відкриття провадження: 26.12.2024 00:00
Номер відкриття провадження : 591/12288/24

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Добрий день!Інформацію надано у окремому файлі.
Дата публікації звіту: 11.11.2024 10:29

Запити/Пояснення