• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП
  • 1

(Змащувальні домішки) згідно коду ДК 021:2015 24950000-8 Спеціалізована хімічна продукція (Лот 1 Змащувальна домішка синтетична) згідно коду ДК 021:2015 24950000-8 Спеціалізована хімічна продукція (Лот 2 Змащувальна домішка органічна) згідно коду ДК 021:2015 24950000-8 Спеціалізована хімічна продукція

Завершена

1 536 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.2% або 3 400.00 UAH
Номер: 775527116bb0451da88f3329f334759c
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-10-28-000089
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 28.10.2024 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919579
Період моніторингу: 28.10.2024 17:11 - 19.11.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 28.10.2024 № 75-з Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 28.10.2024 № 75-з Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 7. UA-2024-08-08-003206-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Житомир
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 68) 036-42-72, rtyugh555@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерних пропозиції учасника ТОВ «БПК Газінвестпроект» по лотах № 1 та № 2, а також розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПАЛТЕХ» по лоту 1 установлено порушення вимог пунктів 43 та 44 Особливостей, що не відповідає принципам здійснення закупівель, зокрема, максимальна економія, ефективність та пропорційність, дотримання яких передбачено пунктом 3 Особливостей та статтею 5 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляду тендерних пропозицій переможця ПП «НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА СВК» по лотах № 1 та 2, виконання рішення Комісії АМКУ, своєчасності укладання договорів про закупівлю по лотах № 1 та 2 та їх оприлюднення, відповідності умов договорів по лотах № 1 та 2 умовам тендерних пропозицій переможців по лотах № 1 та 2, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договорів про закупівлю по лоту № 1 та № 2, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 18 листопада 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості, в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій по лотах № 1-2, виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія АМКУ), своєчасність укладання договорів про закупівлю по лотах № 1-2 та їх оприлюднення, відповідність умов договорів по лотах № 1-2 умовам тендерних пропозицій переможців по лотах № 1-2, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Публічного акціонерного товариства «УКРНАФТА» (далі - Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 08.08.2024 № 01/01/13/10/19/01-01/01/335-ЮР, тендерні пропозиції учасників по лоту № 1 ТОВ «БПК Газінвестпроект» та ТОВ «ПАЛТЕХ» та по лоту № 2 ТОВ «БПК Газінвестпроект», тендерні пропозиції переможця по лоту № 1 та № 2 ПП «НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА СВК», протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою щодо відхилення учасників по лоту № 1 від 26.08.2024 № 01/01/13/10/19/01-01/01/335-ЮР/1 та від 02.09.2024 № 01/01/13/10/19/01-01/01/335-ЮР-4, по лоту № 2 від 26.08.2024 № 01/01/13/10/19/01-01/01/335-ЮР/2, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою щодо визначення переможця по лоту № 1 та лоту № 2 від 09.09.2024 № 01/01/13/10/19/01-01/01/335-ЮР/5 та від 29.08.2024 № 01/01/13/10/19/01-01/01/335-ЮР/3, протокол щодо продовження строку розгляду по лоту № 1 від 13.09.2024 № 01/01/13/10/19/01-01/01/335-ЮР/6 та по лоту № 2 від 13.09.2024 № 01/01/13/10/19/01-01/01/335-ЮР/6, повідомлення про намір укласти договір по лоту № 1 від 09.09.2024 та по лоту № 2 від 29.08.2024, договори про закупівлю по лоту № 1 від 04.10.2024 № 13/4022-МРТ, по лоту № 2 від 20.09.2024 № 13/3797-МРТ, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 31.10.2024 та 12.11.2024. Відповідно до протоколів уповноваженої особи щодо відхилення учасника ТОВ «БПК Газінвестпроект» від 26.08.2024 № 01/01/13/10/19/01-01/01/335-ЮР/1 по лоту № 1 та від 26.08.2024 № 01/01/13/10/19/01-01/01/335-ЮР/2 по лоту № 2 зазначено, що «Проте, всупереч вимогам тендерної документації, у наданій Учасником у складі тендерної пропозиції Таблиці 1, що є частиною Технічної специфікації (технічних вимог), не зазначено країну походження Товару (стовпчик 6 Таблиці 1 Розділу ІІ .додатку 3 до тендерної документації). Таким чином, тендерна пропозиція Учасника по лотах №№ 1 та 2 підлягає відхиленню відповідно абзацу 2 підпункту 2 ст. 44 Особливостей, як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмету закупівлі тендерної документації.». Також, відповідно до протоколу уповноваженої особи щодо відхилення учасника ТОВ «ПАЛТЕХ» від 02.09.2024 № 01/01/13/10/19/01-01/01/335-ЮР-4 по лоту № 1 зазначено, що «Проте, всупереч вимогам тендерної документації, у наданій Учасником у складі тендерної пропозиції надано звіт за результатами досліджень ефективності змащувальної добавки для бурових розчинів Innolube E, у якому відсутня дата видачі документу. Таким чином, тендерна пропозиція Учасника по лоту № 1 підлягає відхиленню відповідно абзацу 2 підпункту 2 ст. 44 Особливостей, як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмету закупівлі тендерної документації.». Разом з тим, аналізом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині розгляду тендерних пропозицій учасника ТОВ «БПК Газінвестпроект» по лотах № 1 та № 2 та розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПАЛТЕХ» по лоту № 1 встановлено наступне. Відповідно вимог розділу ІІ Додатку 3 до тендерної документації встановлено вимогу, що учасник, на підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним характеристикам, повинен надати у складі тендерної пропозиції по лотах № 1 та № таблицю запропонованого товару за формою даного Розділ. На виконання вищевказаних вимог учасник ТОВ «БПК Газінвестпроект» по лотах № 1 та № 2, у складі тендерної пропозиції надав заповнену таблицю за формою розділу ІІ Додатку 3 із запропонованим товаром (файл «технічна специфікація(лот № 1)») та (файл «технічна специфікація (лот № 2)»). Однак, у колонці «Виробник (повне найменування) Країна походження товару» таблиці за формою розділу ІІ Додатку 3, яку надано у складі тендерних пропозицій учасника ТОВ «БПК Газінвестпроект» по лотах № 1 та № 2, зазначено інформацію лише виробника, та не зазначено інформацію про країну походження товару. Також, відповідно до пункту 2.13 розділу ІІ Додатку 4 до тендерної документації встановлено вимогу, що учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції скан-копію документу, в якому зазначено про вплив товару, або його компонентів, як сумішевої продукції, на людину та навколишнє середовище: або токсиколого-гігієнічний паспорт або чинну карту даних небезпечного фактору або паспорт безпеки хімічної продукції (MSDS, SDS, PSDS). На виконання вищевказаних вимог учасник ТОВ «ПАЛТЕХ» по лоту № 1 у складі тендерної пропозиції надав звіт за результатами досліджень ефективності змащувальної добавки для бурових розчинів Innolube E (файл «звіт Innolube.pdf»). Однак учасником ТОВ «ПАЛТЕХ» у складі тендерної пропозиції по лоту № 1 надано звіт за результатами досліджень ефективності змащувальної добавки для бурових розчинів Innolube E відсутня дата видачі. Протоколами уповноваженої особи щодо відхилення учасника ТОВ «БПК Газінвестпроект» по лотах №№ 1 та 2 ТОВ «ПАЛТЕХ» по лоту 1 передбачено, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону з урахуванням положень пункту 43 Особливостей. Слід зазначити що вимоги Особливостей та Закону не обмежують учасників щодо усунення протягом 24 годин виявлених Замовником невідповідностей шляхом завантаження нових документів створених на їх усунення. Відповідно до пункту 43 Особливостей зазначено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Відповідно до пункту 22 частини 1 статті 1 Закону визначено, що предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 року № 1749 (далі - ДК 021:2015). Також, відповідно до пункту 15 Особливостей передбачено, що предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708. Згідно пункту 3 розділу I Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 року № 708, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.06.2020 року за № 500/34783 (далі - Порядок № 708), предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником, зокрема, за показником четвертої цифри ДК 021:2015. Слід зазначити, що виправлення вказаних помилок шляхом надання у учасником ТОВ «БПК Газінвестпроект» по лотах № 1 та № 2 таблиці за формою розділу ІІ Додатку 3 із запропонованим товаром із зазначенням інформації про країну походження товару, а також шляхом подання учасником ТОВ «ПАЛТЕХ» по лоту № 1 звіту за результатами досліджень ефективності змащувальної добавки для бурових розчинів Innolube E із зазначенням дати його видачі, з урахуванням норм абзацу 2 пункту 43 Особливостей, не призведе до зміни предмета закупівлі запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, в розумінні пункту 22 частини 1 статті 1 Закону та пункту 3 розділу I Порядку № 708. Таким чином, надання у складі тендерних пропозицій учасника ТОВ «БПК Газінвестпроект» по лотах № 1 та № 2 таблиці за формою розділу ІІ Додатку 3 із запропонованим товаром без зазначення інформації про країну походження товару та надання у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПАЛТЕХ» по лоту № 1 звіту за результатами досліджень ефективності змащувальної добавки для бурових розчинів Innolube E, в якому відсутня інформація щодо дати його видачі, є невідповідністю, яка підлягала усуненню у відповідності до пункту 43 Особливостей. Враховуючи вищевикладене, Замовник на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником ТОВ «БПК Газінвестпроект» по лотах № 1 та № 2, а також учасником ТОВ «ПАЛТЕХ» по лоту № 1, у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією. Таким чином, Замовником в порушення вимог передбачених пунктом 44 Особливостей та пунктом 3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації, безпідставно відхилено тендерні пропозиції учасника ТОВ «БПК Газінвестпроект» по лотах 1 та 2, а також тендерну пропозицію учасника ТОВ «ПАЛТЕХ» по лоту 1 з найменшими ціновими пропозиціями, чим в свою чергу порушено принципи здійснення публічних закупівель (об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, максимальна економія, ефективність та пропорційність), дотримання яких передбачено пунктом 3 Особливостей та статтею 5 Закону. Поряд з тим, різниця між остаточною ціновою пропозицією ТОВ «БПК Газінвестпроект» по лоту № 1, яка становить - 317 990,00 грн з ПДВ та остаточною ціновою пропозицією переможця торгів ПП «НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА СВК», яка становить - 340 000,00 грн з ПДВ, складає 22 010,00 грн з ПДВ. Водночас, різниця між остаточною ціновою пропозицією ТОВ «БПК Газінвестпроект» по лоту № 2, яка становить - 1 057 160,00 грн з ПДВ та остаточною ціновою пропозицією переможця торгів ПП «НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА СВК», яка становить - 1 081 600,00 грн з ПДВ, складає 24 440,00 грн з ПДВ. Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Моніторинг процедури закупівлі щодо порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії АМКУ, не здійснювався.
Період усунення порушень: 19.11.2024 17:32 - 04.12.2024 00:00
Дата публікації висновку: 19.11.2024 17:32

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ЗАПЕРЕЧЕННЯ ДО ВИСНОВКУ ПАТ «Укрнафта» (далі - Замовник) не погоджується з інформацією, викладеною у Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-08-08-003206-a від 19.11.2024 (далі – Висновок), та надає наступні аргументовані заперечення. 1.Щодо правомірності відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БПК Газінвестпроект» Так, відповідно до підпункту 2.1. пункту 2 Розділу І Додатку 2 до тендерної документації (далі – ТД) на підтвердження відповідності запропонованого товару, що є предметом закупівлі технічним, якісним, кількісним характеристикам, що встановлені Замовником в Додатку 3 до тендерної документації, Учасник в складі тендерної пропозиції надає «Технічну специфікацію» (у тому числі заповнену Таблицю 1), що складається з Розділу І-ІІ Додатку 3 до тендерної документації. Підпунктом 2.2. Розділу ІІ Додатку 4 до ТД встановлено, що Учасник у складі тендерної пропозиції (далі – ТП) повинен надати заповнену у стверджувальній формі та підписану Технічну специфікацію (технічні вимоги) згідно з Додатком 3 до цієї ТД. Відповідно до примітки Частини 2 Додатку 3 «Технічні характеристики» ТД учасником обов'язково заповнюються всі порожні комірки колонки. Згідно з вимогами ТД Учасник в тендерній пропозиції повинен у тому числі заповнити Таблицю 1, яка має наступний вигляд: № п/п Найменуваняня Товару Од. вим К-ть Найменування Товару (заповнюється Учасником)* Виробник (повне найменування) Країна походження товару **Технічні вимоги до предмету закупівлі Норма Проте, всупереч технічним вимогам ТД, у наданій ТОВ «БПК Газінвестпроект» у складі ТП Таблиці 1, що є частиною Технічної специфікації (технічних вимог), не вказано країну походження запропонованого Товару (стовпчик 6 Таблиці 1 Розділу ІІ Додатку 3 до ТД). Замовник звертає увагу, що у долучених у складі ТП документах ТОВ «БПК Газінвестпроект» відсутня інформація щодо країни походження запропонованого товару Отже, з огляду на те, що технічними вимогами до предмету закупівлі, а саме частиною 2 Технічної специфікації Додатку 3 ТД вимагалось зазначення саме «Країни походження товару» та беручи до уваги факт того, що тендерна пропозиція ТОВ «БПК Газінвестпроект» не містить жодної інформації та/або документів, які б підтверджували або вказували на країну походження запропонованого товару, то у даному випадку для Замовника настають обставини, передбачені пунктом 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), а саме у випадку відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонуються учасником процедури в його тендерній пропозиції Замовник відхиляє тендерну пропозицію відповідно до абзацу другого пп. 2 п. 44 Особливостей, як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Слід зазначити, що у своїй діяльності Замовник керується сталою практикою рішень постійно діючої адміністративної комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Звертаємо увагу, що такий висновок відповідає існуючим практикам, зокрема: Рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Колегія), № 2174-р/пк-пз від 23.02.2023. (Додається). З огляду на зазначене, виявлені Замовником невідповідності не відносяться до невідповідностей, які можуть бути усунені відповідно до вимог пункту 43 Особливостей. 2. Щодо правомірності відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ПАЛТЕХ». Відповідно до підпункту 2.12. Розділу ІІ Додатку 4 до тендерної документації, Учасники в складі тендерної пропозиції повинні надати скан-копію або сертифікату аналізу, або паспорту якості, або іншого аналогічного документу на будь-яку попередню одиницю (партію) товару щодо відповідності запропонованого товару встановленим в Додатку 3 до цієї тендерної документації технічним та функціональним вимогам. Сертифікат аналізу, або паспорт якості, або інший аналогічний документ виданий виробником або лабораторією акредитованою згідно національного стандарту що відповідає ISO/IEC 17025 або яка має свідоцтво про технічну компетентність згідно національного стандарту що відповідає ISO 10012. Дата видачі документу чи проведення аналізу має бути не більше трьох років на момент подання документації. Для підтвердження акредитації/технічної компетентності лабораторії додатково подається сертифікат акредитації/технічної компетентності з додатком до нього. Для Лоту 1: відповідний документ вимагається на підтвердження вимог таблиці №1 технічної специфікації Додатку 3 до тендерної документації, а саме: п.2 «Густина», п.3 «Розчинність у воді», п.5 «Зниження коефіцієнта тертя (∆ Ктр) 10% глинистого розчину при добавці 0,5 % реагенту» та п.6 «Зниження коефіцієнта тертя (∆ Ктр) 10% глинистого розчину при добавці 2 % реагенту». Всупереч вимогам тендерної документації, Учасником ТОВ "ПАЛТЕХ" у складі тендерної пропозиції надано звіт за результатами досліджень ефективності змащувальної добавки для бурових розчинів Innolube E, у якому відсутня дата видачі документу. Слід зазначити, що дата видачі документу не більше трьох років на момент подання пропозиції є важливою характеристикою з огляду на періодичний ребрендинг продукції, а також слід врахувати, що змащувальні домішки є в більшій мірі відходи виробництва харчової промисловості де відмічено різну сировинну базу, яка може покращувати або погіршувати властивості бурових промивальних рідин, що в свою чергу у разі негативного впливу викликає аварійні ситуації при будівництві свердловин. Відповідно до абзацу 2 пункту 43 Особливостей під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Наданий Учасником документ, а саме, звіт за результатами досліджень ефективності змащувальної добавки для бурових розчинів Innolube E є документом, що підтверджує технічні та якісні характеристики предмета закупівлі. Відповідно до пункту 43 Особливостей у Замовника відсутні підстави для розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель. Враховуючи викладене вище та зважаючи на специфіку предмету закупівлі, вимога щодо дати видачі документу є важливим для Замовника підтвердженням технічних та якісних характеристик предмету закупівлі. Однак, Учасником ТОВ "ПАЛТЕХ" не виконано вимоги тендерної документації щодо підтвердження технічних та якісних характеристик предмету закупівлі та не надано документи на підтвердження технічних та якісних характеристик предмету закупівлі які б відповідали вимогам тендерної документації. Отже, ураховуючи викладене та відповідно до вимог пункту 43 Особливостей Уповноважена особа, відповідальна за проведення процедур закупівель/ спрощених закупівель товарів, робіт і послуг в ПАТ «Укрнафта» не мала підстав для розміщення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей протягом 24 годин з моменту розміщення такої вимоги. Таким чином, доводи Висновку про те, що Замовником нібито допущено порушення вимог пунктів 43 та 44 Особливостей, а також принципів публічних закупівель, які визначені в статті 5 Закону – не відповідають дійсності та спростовуються вищенаведеним. Слід зауважити, що Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області не взято до уваги пояснення та обгрунтування позиції Замовника, оприлюднені в електронній системі закупівель. Крім того, звертаємо Вашу увагу, що відповідно на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договорів про закупівлю по лоту № 1 та № 2, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. У даному випадку, Замовник наголошує на тому, що згідно з абзацом другим частини першої статті 8 Закону моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії. Поруч з цим, слід зазначити, що в процесі здійснення моніторингу договірні зобов’язання за договорами, укладеними за результатами процедури закупівлі, було виконано в повному обсязі. Звіти про виконання Договору №13/4022-МТР від 04.10.2024 та Договору №13/3797-МТР від 20.09.2024 оприлюднено в електронній системі закупівель у встановлені чинним законодавством терміни. Разом з цим, Замовник вважає, що зміст зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) у сфері публічних закупівель не відповідає вимогам чинного законодавства України. Відповідно до ст. 1 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (далі - орган державного фінансового контролю). Статтею 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні»визначено, що контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом №922, проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування. Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Згідно з ч. 1 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю). За результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі, що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання (ч. 6 ст. 8 Закону України "Про публічні закупівлі"). Пунктом 5 частини 7 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі" визначено, що у висновку обов`язково зазначається зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Згідно норм розділу ІІІ Наказу від 08.09.2020 № 552 "Порядок заповнення констатуючої частини форми висновку", у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов`язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов`язання щодо їх усунення. Разом з тим, висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області не містить посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов`язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення. Зазначене є порушенням вимог Наказу від 08.09.2020 № 552 "Порядок заповнення констатуючої частини форми висновку" в частині змісту висновку як акта індивідуальної дії. Водночас ні ст. 5, ні ст. 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», ні ст. 8 Закону України "Про публічні закупівлі", ні інші нормативно-правові акти не містять у повноваженнях органу державного фінансового контролю зобов’язувати замовника припиняти зобов’язання за договором. Аналогічну правову позицію Верховний Суд висловив, зокрема, у постановах від 10 грудня 2019 року в справі №160/9513/18, від 05 березня 2020 року в справі №640/467/19, від 23 квітня 2020 року в справі №160/5735/19, від 11 червня 2020 року в справі №160/6502/19, від 12 серпня 2020 року в справі №160/11304/19, від 21 січня 2021 року в справах №240/9993/19, №400/4458/19, №420/3411/19 та №480/3179/19, від 28 січня 2021 року в справі №160/12925/19, від 05 лютого 2021 року в справі №160/4347/19, від 19 квітня 2021 року в справі №1.380.2019.006879 та від 13 травня 2021 року в справі №160/13090/19. Так, згідно з умовами Договору про закупівлю № 13/4022-МТР від 04.10.2024, укладеного між ПАТ «Укрнафта» та ПП «Науково-виробнича Фірма СВК» (далі – Договір № 1) а саме у п. 11.2, 11.3 та 11.3.1. розділу 11 передбачені підстави розірвання (припинення) договірного зобов`язань.Поруч з цим, ідентичні підстави припинення (розірвання) договірних правовідносин передбачені умовами Договору про закупівлю № 13/3797-МТР від 20.09.2024, укладеного між ПАТ «Укрнафта» та ПП «Науково-виробнича Фірма СВК» (далі – Договір № 2). Звертаємо увагу, що умовами Договорів № 1 та № 2 не передбачено такої підстави розірвання договірного зобов`язання як зобов`язувальний про це характер Висновку. Отже, ініціювання Замовником розірвання Договорів № 1 та № 2 на підставах, не передбачених їх умовами, - порушуватиме майнові права ПП «Науково-виробнича Фірма СВК», яке у даному випадку, виступало Постачальником та, при цьому, належно виконало свої зобов`язання за укладеними правочинами. Описані обставини матимуть негативний вплив на ділову репутацію ПАТ «Укрнафта» як Замовника у сфері публічних закупівель. До того ж, згідно з частиною першою статті 41 Закону, договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Відповідно до частини першої статті 628 Цивільного кодексу України (далі – ЦК України) зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства. Частиною першою статті 629 ЦК України встановлено, що договір є обов'язковим для виконання сторонами. Підсумовуючи означене, повторно наголошуємо, що сторони Договорів № 1 та № 2 не узгоджували та не визначали умови розірвання зобов`язань у випадку наявності відповідного Висновку, який містить таку вказівку. Разом з тим, підстави для розірвання договору врегульовані статтею 651 ЦК України, згідно з частиною першою якої зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору Отже, беручи до уваги факт того, що обставини, встановлені у статті 651 ЦК України у Сторін за Договорами № 1 та № 2 відсутні, то підстав для розірвання договірних зобов`язань, згідно з цивільним законодаством, - не настало. Водночас, частиною третьою статті 653 ЦК України визначено, що у разі зміни або розірвання договору зобов'язання змінюється або припиняється з моменту досягнення домовленості про зміну або розірвання договору, якщо інше не встановлено договором чи не обумовлено характером його зміни. Якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили. Враховуючи зазначене, за системним аналізом норм ЦК України та беручи до уваги умови Договорів № 1 та № 2 договірні зобов`язання підлягають розірванню виключно за наявності спільної згоди Сторін та/або на підставі відповідного рішення суду, а не на підставі Висновку. З огляду на зазначене, висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-08-08-003206-a не відповідає критеріям обґрунтованості, та розсудливості, складений без урахування усіх обставин, що мають значення для їх прийняття, та з порушенням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів замовника та третіх осіб, а також суспільних інтересів, і цілями, на досягнення яких вони спрямовані, як наслідок, є протиправним та підлягає скасуванню. Враховуючи викладе, просимо орган державного фінансового контролю погодитися з фактом відсутності порушення з боку Замовника законодавства у сфері публічних закупівель, тобто, по суті фактом усунення таких порушень, викладених у висновку, про що зазначити в електронній системі закупівель в передбачений Законом строк, в іншому випадку задля захисту прав і інтересів Замовника – висновок буде оскаржено в судовому порядку. Додатки: Додаток 1: Рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних, № 2174-р/пк-пз від 23.02.2023 на 5 арк. в 1 прим. Уповноважена особа ______________________ Рогатюк Ю.В. (підпис)
Дата публікації звіту: 26.11.2024 16:48

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: Враховано неможливість розірвання договору у зв'язку з його виконанням.
Дата публікації: 29.11.2024 11:20

Запити/Пояснення