• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Паливна деревина

Завершена

616 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 080.00 UAH
Номер: 84fccf705d3d4f518d7546d8a6c9fd68
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-08-26-000045
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 26.08.2024 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919605
Період моніторингу: 26.08.2024 17:05 - 17.09.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 26.08.2024 №80-з Вінниця Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 26.08.2024 №80-з Витяг з переліку закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 7.UA-2024-08-07-007519-a, 07.08.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Вінниця
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 43) 266-13-92, gurievanatalia85@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення інформації щодо закупівлі установлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови №710. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Постанови №1178 установлено порушення пункту 28 Постанови №1178. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації та документів у випадках передбачених Законом установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розгляду тендерної пропозиції ФОП Крупко Василь Григорович, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель Додатку №2 (дислокація) до Договору №350, та недопущення встановлених порушень у подальшому, а також притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 16 вересня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Постанова №1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунальної установи «Обласний центр комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 07 серпня 2024 року (протокол №5) (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ФОП Крупко Василь Григорович, повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю товару від 26 серпня 2024 року №350 (далі – Договір №350), звіт про результати проведення процедури закупівлі від 28 серпня 2024 року та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 09 вересня 2024 року через електронну систему закупівель. Пунктом 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі – Постанова №710) зобов’язано головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктів господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на вебпорталі Open Budget - Державний вебпортал бюджету для громадян (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/ 42308594/profile) Замовник є розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня. На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області (далі – Управління) від 29 серпня 2024 року про надання пояснення, зокрема, щодо посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі Замовник повідомив, що «…на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів інформація не надаваласть так, як дана установа є розпорядником 2 рівня, тобто фінансується з обласного бюджету». Отже, Замовник на порушення вимог пункту 4-1 Постанови №710 не оприлюднив інформацію про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, яка розміщується на сторінці власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів). Відповідно до пункту 3 Постанови №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Постанови №1178 та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Водночас абзацами першим та п’ятим пункту 28 Постанови №1178 визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Постанови №1178, зокрема відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому - восьмому пункту 28 Постанови №1178. Так, в абзаці восьмому пункту 28 Постанови №1178 визначено, що у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 Постанови №1178, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Згідно з абзацом п’ятнадцятим пункту 47 Постанови №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Постанови №1178. За результатами моніторингу установлено, що у пункті 1. Розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником визначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження, зокрема, інформації про підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, визначених Законом (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону) у відповідності до вимог визначених у додатку № 1 до тендерної документації. Однак, перелік відсутності підстав для відхилення тендерної пропозиції визначений у пункті 47 Постанови №1178 в редакції від 09 липня 2024 року. При цьому, у розділі 2 додатку №1 тендерної документації Замовником перелічені підстави для відмови учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі, зокрема, у пунктах 3, 6, 11, 12 та 13 без урахування змін до пункту 47 Постанови №1178, які були внесені постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 року №471 до Постанови №1178. Також, у пункті 14 розділу 2 додатку №1 тендерної документації Замовником визначено, що переможець у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, надає замовнику, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, довідку в довільній формі про те, що між ним і замовником не було укладено договору про закупівлю, за яким переможець процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. При цьому, постановою Кабінету Міністрів України від 02 квітня 2024 року №382 до Постанови №1178 внесені зміни, а саме виключені положення визначені абзацом чотирнадцятим пункту 47 Постанови №1178. Крім того, в ході моніторингу установлено, що: - в пункті 1 Розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником визначено, що тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень лише частин четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону, чим не дотримано вимог абзацу першого пункту 31 Постанови №1178; - у пункті 2 розділу Розділу IV «Подання та розкриття тендерної пропозиції» Замовником визначено, що не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна, у тому числі інформація, що містить персональні дані. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, що не відповідає змісту пункту 40 Постанови №1178; - у пункті 1 Розділу V. «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником зазначено, що у разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі, що не відповідає змісту пункту 42 Постанови №1178; - у пункті 4 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації підстави для відхилення тендерних пропозицій, зазначені Замовником не відповідають вимогам пункту 44 Постанови №1178. Отже, тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог пункту 28 Постанови №1178. Абзацом другим пункту 10 Постанови №1178 визначено, що за результатами здійснення закупівлі шляхом застосування відкритих торгів для закупівлі товару відповідно до цього пункту в електронній системі закупівель замовником оприлюднюється договір про закупівлю та додатки до нього відповідно до вимог Закону з урахуванням вимог Постанови №1178. Пунктом 10 частини першої статті 10 Закону визначено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення За результатами моніторингу оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням вимог Постанови №1178 встановлено наступне. Так, відповідно до пункту 10.8. розділу 10 «Порядок зміни умов договору про закупівлю» Договору №350 додаткові угоди і додатки до цього договору про закупівлю є його невід’ємною частиною і мають юридичну силу у разі, якщо вони викладені у письмовій формі, підписані сторонами та набирають чинності з моменту їх підписання уповноваженими представниками сторін. Також, пунктом 14.1. розділу 14 «Додатки до договору» Договору №350 визначено, що невід’ємною частиною цього договору є: специфікація (Додаток №1) та дислокація (Додаток №2). Однак, Замовником на порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону, не оприлюднено Додаток №2 (дислокація) до Договору №305, який є його невід’ємною частиною. Окрім того, пояснення на запит Управління Замовником надано з недотриманням терміну, визначеного вимогами частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень: 16.09.2024 17:35 - 01.10.2024 00:00
Дата публікації висновку: 16.09.2024 17:35

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: 02/059/2024ПР
Дата відкриття провадження: 31.10.2024 00:00
Номер відкриття провадження : 02/044/2024 ПН

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Порушення щодо закупівлі Паливна деревина усунено,уповноважену особу попереджено,та рекомендовано закупівлі проводити більш відповідально
Дата публікації звіту: 24.09.2024 12:55

Запити/Пояснення