-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Капітальний ремонт будівлі Маковищанської гімназії Макарівської селищної ради Бучанського району Київської області за адресою: Київська область Бучанський район с. Маковище вул. Центральна, 46-б
Завершена
74 915 584.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 400 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 400 000.00 UAH
Номер:
7be10ab498694c428b4a46649932399a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-10-25-000067
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.10.2024 00:00
Період моніторингу:
25.10.2024 16:45 - 15.11.2024 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
25.10.2024 №91-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, дорученням Державної аудиторської служби України від 23 жовтня 2024 року №003100-18/13263-2024 ,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 25.10.2024 №91-з
Витяг з переліку закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
8.UA-2024-08-06-007186-a, 06.08.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо своєчасності надання роз’яснень на звернення щодо тендерної документації установлено порушення абзацу 2 пункту 54 Постанови №1178.
За результатами аналізу питання щодо дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Укрбудінжинірінг» встановлено порушення вимог абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Постанови №1178, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та його оприлюднення - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 листопада 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 в редакції чинній на час здійснення закупівлі (далі – Постанова №1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, молоді, фізичної культури і спорту Макарівської селищної ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію із змінами, затверджену рішеннями уповноваженої особи (протоколи від 06, 12, 22 серпня 2024 року), звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації від 07, 15 серпня 2024 року, відповіді Замовника від 09, 22 серпня 2024 року, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрбудінжинірінг» (далі – ТОВ «Укрбудінжинірінг»), протокол розкриття тендерних пропозицій, вимогу про усунення невідповідностей до 13:06 год. 14 вересня 2024 року, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 17 вересня 2024 року №97, повідомлення про намір укласти договір, договір від 01 листопада 2024 року №KV05B_11 (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, додаткову угоду від 01 листопада 2024 року №1 та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 05, 11 листопада 2024 року через електронну систему закупівель.
Відповідно до вимог абзацу 2 пункту 54 Постанови №1178 фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру (далі - звернення). Усі звернення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дня їх оприлюднення надати відповідь на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що під час проведення закупівлі в електронній системі закупівель без ідентифікації особи 15 серпня 2024 року оприлюднено звернення за роз’ясненням до Замовника щодо змісту тендерної документації.
Проте Замовником, на порушення вимог абзацу 2 пункту 54 Постанови №1178, надано відповідь на зазначане звернення 22 серпня 2024 року, тобто з перевищенням трьохденного строку з дня його оприлюднення.
Також моніторингом установлено, що у підпункті 1.4 пункту 1 додатку 10 тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо наявності фінансової спроможності протягом 5 останніх календарних років, що підтверджується наданням фінансової звітності (в залежності від організаційно-правової форми учасника): копії балансів учасника (форма № 1), а для суб’єктів малого підприємництва – копії фінансового звіту учасника-суб’єкта малого підприємництва (форма № 1-м); для учасників торгів – юридичних осіб — копії звітів про фінансові результати учасника (форма № 2), а для суб’єктів малого підприємництва – копії фінансових звітів учасника-суб’єкта малого підприємництва (форма № 2-м), копії звітів про рух грошових коштів.
У разі, якщо учасник торгів є юридична чи фізична особа, яка відповідно до норм чинного законодавства не складає документи, зазначені у цьому підпункті, такий учасник подає у складі пропозиції копії тих документів, які є документами фінансової звітності для нього.
Фінансова спроможність учасника закупівлі відповідає критерію, за умови, якщо середньорічний оборот (середнє арифметичне значення річних оборотів) протягом 5 останніх календарних років (загальний досвід роботи не менше 4 років) становить не менше ніж 30% від очікуваної вартості предмета закупівлі, вказаної Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Під річним оборотом (тотожним обсягу річного доходу) розуміються всі доходи учасника протягом року: зокрема для учасника юридичної особи: чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) + Інші операційні доходи + Інші доходи.
На виконання вищевказаних вимог учасником ТОВ «Укрбудінжинірінг» в складі тендерної пропозиції надано копії фінансових звітів малого підприємства за 2019 - 2023 роки. Відповідно до фінансових звітів малого підприємства за 2019, 2020 роки чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) (код рядка 2000) у 2019 році ТОВ «Укрбудінжинірінг» становить 612640,7 тис. грн.
Однак, згідно з даними фінансового звіту малого підприємства за 2020 рік, розміщеного цим учасником в складі своїх тендерних пропозицій в інформаційно-телекомунікаційній системі публічних закупівель Prozorro (по закупівлях ID: UA-2024-05-08-007178-a, UA-2024-04-26-004126-a, UA-2024-04-10-011385-a, UA-2024-04-10-010340-a, UA-2024-02-05-015003-a), а також оприлюдненого в інформаційно-аналітичній системі пошуку і обробки інформації у сфері господарської та інших видів діяльності системи - програмної продукції «YouControl» чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) (код рядка 2000) за 2019 рік (аналогічний період пеопереднього року) становить 25189,0 тис. грн. Крім того, згідно з оприлюдненим фінансовим звітом малого підприємства за 2019 рік в інформаційно-аналітичній системі пошуку і обробки інформації у сфері господарської та інших видів діяльності системи - програмної продукції «YouControl» чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) (код рядка 2000) у 2019 році становить 25000 - 26000 тис. грн.
Отже, учасник ТОВ «Укрбудінжинірінг» зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів.
Відповідно до пункту 42 Постанови №1178 замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 Постанови №1178, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.
Однак, Замовник не скористався своїм правом щодо звернення за підтвердженням інформації, наданої учасником процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
Окрім цього, моніторингом установлено, що інші операційні доходи (код рядка 2120) та інші доходи (код рядка 2240) у фінансових звітах малого підприємства за 2019-2024 роки відсутні. А відтак середньорічний оборот (середнє арифметичне значення річних оборотів) відповідно до даних фінансових звітів, розміщених на сайті «YouControl», протягом 5 останніх календарних років становить менше ніж 30% від очікуваної вартості предмета закупівлі ((25189,0 тис. грн (2019 рік) + 39284,5 тис. грн (2020 рік) + 22286,8 тис. грн (2021 рік) + 0 тис. грн (2022 рік) + 13656,8 тис. грн (2023 рік))/5 = 20083,42 тис. грн < 22474,67 тис. грн), чим порушено вимоги підпункту 1.4 пункту 1 додатку 10 тендерної документації.
На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області (далі – Управління) від 31 жовтня 2024 року про надання пояснень, зокрема, щодо виконання вимог тендерної документації учасником ТОВ «Укрбудінжинірінг» стосовно його фінансової спроможності та підтвердження середньорічного обороту протягом 5 останніх календарних років не менше ніж 30% від очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовник зазначив, що «Згідно даних вебсайту https://youcontrol.com.ua/ чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) ТОВ «Укрбудінжинірінг» складає: 2019 рік - 25189,0 тис. грн.; 2020 рік - 39284,5 тис. грн.; 2021 рік - 22286,8 тис. грн.; 2022 рік - 0 тис. грн.; 2023 рік - 13656,8 тис. грн. Відповідно до пункту 2.1. Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 25 «Спрощена фінансова звітність», затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 25 лютого 2000 року №39 у статті «Чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг)» відображається дохід від реалізації продукції, товарів, робіт і послуг без непрямих податків і зборів та інших вирахувань з доходу. Таким чином, виходячи із вимог діючого законодавства з питань фінансової звітності показники чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) подаються в тому числі без урахування ПДВ. Учасник, ТОВ «Укрбудінжинірінг», є платником податку на додану вартість. Тендерна документація містить детальний опис розуміння поняття річного обороту, проте не містить обмеження щодо системи оподаткування учасників. Таким чином, при визначенні критерію оцінки щодо підтвердження його фінансової спроможності стосовно середньорічного обороту протягом 5 останніх календарних років не менше ніж 30% від очікуваної вартості предмета закупівлі учасник, ТОВ «Укрбудінжинірінг», з урахуванням системи оподаткування учасника має наступну фінансову спроможність: 2019 рік - 30226,8 тис. грн. з ПДВ; 2020 рік – 47141,4 тис. грн. з ПДВ; 2021 рік – 26744,16 тис. грн. з ПДВ; 2022 рік - 0 тис. грн. з ПДВ; 2023 рік – 16388,16 тис. грн. з ПДВ. Отже, сумарний показник складає 120500,52 тис. грн., а відтак середньорічний оборот (середнє арифметичне значення річних оборотів) протягом 5 останніх календарних років становить 24100,104 тис. грн., що є більш 30% від очікуваної вартості предмета закупівлі 74915,58 тис. грн».
Водночас надане Замовником пояснення не спростовує виявлене порушення, оскільки у пункті 3 розділу І «Загальні положення» Національного положення (стандарт) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07 лютого 2013 року №73 (далі – П(С)БО 1) визначено, що чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) - дохід, що визначається шляхом вирахування з доходу від реалізації продукції, товарів, робіт, послуг (у тому числі платежів від оренди об’єктів інвестиційної нерухомості) наданих знижок, вартості повернутих раніше проданих товарів, доходів, що за договорами належать комітентам (принципалам тощо), та податків і зборів.
У той же час, згідно з пунктом 2 розділу ІІ «Склад та елементи фінансової звітності» П(С)БО 1 для мікропідприємств, малих підприємств, які визнані такими відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», непідприємницьких товариств, представництв іноземних суб’єктів господарської діяльності встановлюється скорочена за показниками фінансова звітність у складі балансу і звіту про фінансові результати, форма і порядок складання яких визначаються Національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 25 «Спрощена фінансова звітність», затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 25 лютого 2000 року №39 (далі -П(С)БО 25).
Так, пунктом 1 розділу І П(С)БО 25 установлено зміст і форму фінансової звітності малого підприємства в складі Балансу (форма № 1-м) і Звіту про фінансові результати (форма № 2-м) та порядок її заповнення. Показники цих звітів наводяться у тисячах гривень з одним десятковим знаком.
Згідно з пунктом 5.1. розділу II. «Фінансова звітність малого підприємства» П(С)БО 25 у статті «Чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг)» відображається дохід від реалізації продукції, товарів, робіт і послуг без непрямих податків і зборів та інших вирахувань з доходу.
Також у тендерній документації зазначено чітку вимогу до поняття річного обороту, а саме, під річним оборотом (тотожним обсягу річного доходу) розуміються всі доходи учасника протягом року для учасника юридичної особи: чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) + Інші операційні доходи + Інші доходи (підпункт 1.4 пункту 1 додатку 10 тендерної документації).
Відповідно до пункту 3 Постанови №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Постанови №1178 та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
З огляду на викладене, Замовник на порушення вимог абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Укрбудінжинірінг» як таку, що не відповідає кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону, а натомість уклав з ним Договір.
Згідно з Договором, строк його дії становить до 31 грудня 2024 року. Додатковою угодою від 01 листопада 2024 року №1, у зв’язку зі зміною обсягів фінансування видатків на 2025 рік, Замовник продовжив вказаний строк до 31 грудня 2025 року.
Учасник-переможець ТОВ «Укрбудінжинірінг» до укладання Договору надав забезпечення виконання договору (банківська гарантія від 25 вересня 2024 року №119175/V-2827, видана Акціонерним товариством «Альтбанк»), на суму 3 645 672,27 грн терміном дії до 31 грудня 2024 року.
Пунктом 9 частини першої статті 1 Закону визначено, що забезпечення виконання договору про закупівлю є надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником за договором про закупівлю.
Поряд з цим, відповідно до пункту 17 Постанови №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Постанови №1178 укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та Постанови №1178.
Відповідно до статті 638 Цивільного кодексу України договір є укладеним, якщо сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору. У разі зміни договору зобов’язання сторін змінюються відповідно до змінених умов щодо предмета, місця, строків тощо (частина перша статті 653 Цивільного кодексу України).
Згідно із статтею 650-1 Цивільного кодексу України сторони договору можуть погодити перелік запевнень, що надаються стороною або сторонами щодо обставин, які мають значення для укладення, виконання або припинення такого договору. Сторона, яка умисно або з необережності надала іншій стороні неправдиві запевнення про обставини, що мають значення для укладення, виконання або припинення договору, зобов’язана відшкодувати стороні, яка покладалася на такі запевнення, збитки, завдані у зв’язку з неправдивістю таких запевнень, якщо інше не передбачено договором.
Також статтею 27 Закону передбачено, що замовник має право вимагати від переможця процедури закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією.
У пункті 7 розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовник визначив вимогу до забезпечення виконання договору, а саме учасник-переможець повинен внести не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору - банківську гарантію. Розмір забезпечення має складати 5 % від вартості договору. Банківська гарантія повинна діяти протягом всього строку дії договору про закупівлю.
Також, відповідно до пункту 4.4.22 Договору, підрядник зобов’язаний надати Замовнику забезпечення виконання договору у розмірі 5% від його вартості з терміном дії до повного завершення робіт за Договором, а в разі продовження з об’єктивних причин строків реалізації Договору - продовжити термін дії такого забезпечення.
На запит Управління про надання пояснень (інформації та документів) щодо виконання вимоги тендерної документації в частині внесення переможцем торгів ТОВ «Укрбудінжинірінг» забезпечення виконання Договору з урахуванням внесених змін до нього, Замовник зазначив, що «Переможцем торгів ТОВ «Укрбудінжинірінг» виконані вимоги пункту 7 Розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації в частині внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення його виконання: банківської гарантії у розмірі забезпечення 5 % від вартості Договору, що підтверджується банківською гарантією від 25 вересня 2024 року №119175/V-2827. Додатковою угодою від 01 листопада 2024 року №1 до Договору за ініціативою Замовника було продовжено строк дії договору про закупівлю та строк виконання зобов’язань щодо виконання робіт. Після підписання Договору та подальшого внесення змін до нього відсутня технічна можливість завантаження будь-яких документів Учасником».
Зважаючи на зазначене, учасник-переможець ТОВ «Укрбудінжинірінг» не продовжив термін дії банківської гарантії від 25 вересня 2024 року №119175/V-2827 на весь строк дії Договору, а саме з 01 січня 2025 року по 31 грудня 2025 року, що передбачено вимогами тендерної документації та умовами Договору.
Період усунення порушень:
19.11.2024 14:04 - 04.12.2024 00:00
Дата публікації висновку:
19.11.2024 14:04
Оскарження висновку в суді
Опис:
Висновок оскаржено до Київського окружного адміністративного суду 03 грудня 2024 року
Дата публікації:
04.12.2024 20:08
Дата відкриття провадження:
10.01.2025 00:00
Номер відкриття провадження:
320/58904/24
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі буде оскаржено в суді
Дата публікації звіту:
26.11.2024 23:01
Запити/Пояснення
Номер:
00c74e210c0b43f0b99ef1a81d34f647
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
31.10.2024 12:13
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.11.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі робіт з капітального ремонту будівлі Маковищанської гімназії Макарівської селищної ради Бучанського району Київської області (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2024-08-06-007186-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Надати інформацію чи розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) на вебсайті, якщо так, то надати посилання, яке буде доступне для перегляду.
3. Яким чином Вами дотримано вимоги абзацу 2 пункту 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Постанова №1178), в частині надання роз’яснення на звернення щодо тендерної документації від 15 серпня 2024 року протягом трьох днів з дати його оприлюднення?
4. Яким чином учасником ТОВ «Укрбудінжинірінг», якого обрано переможцем, виконано вимоги тендерної документації щодо підтвердження його фінансової спроможності стосовно середньорічного обороту протягом 5 останніх календарних років не менше ніж 30% від очікуваної вартості предмета закупівлі, вказаної замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. Оскільки згідно даних вебсайту https://youcontrol.com.ua/ чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за 2019 рік ТОВ «Укрбудінжинірінг» становить 25189,0 тис грн, а відтак середньорічний оборот (середнє арифметичне значення річних оборотів) протягом 5 останніх календарних років становить менше ніж 30% від очікуваної вартості предмета закупівлі ((25189,0 тис. грн (2019 рік) + 39284,5 тис. грн (2020 рік) + 22286,8 тис. грн (2021 рік) + 0 тис. грн (2022 рік) + 13656,8 тис. грн (2023 рік))/5=20083,42 тис.грн, що є менше 30% від очікуваної вартості предмета закупівлі 74915,58 тис.грн).
5. Чи укладався договір з ТОВ «Укрбудінжинірінг» за результатами проведеної закупівлі?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
f535f88f52074209bfcb740784b857d3
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
05.11.2024 13:01
Опис:
На Ваш запит про надання пояснень, що оприлюднено в Системі Prozorro 2024-10-31 12:13:54 повідомляємо наступне:
1. Обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічні та якісних характеристики предмета закупівлі та визначення очікуваної вартості предмету закупівлі, здійснено на підставі документів проектно-кошторисної документації та експертного звіту, які оприлюднено з тендерною документацією.
файл «Додаток 3-А» - Пояснювальна записка до проекту будівництва.
файл «Додаток 3-Б» - Звіт про проведення експертизи проекту будівництва.
файл «Додаток 3-Г» - том 8 "Проект організації будівництва"
файл «Додаток 3-Д» - том 9 "Кошторисна документація"
2. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) розміщено на сайті за посилання - https://new.makariv-rada.gov.ua/
3. Відповідно до пункту 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Постанова №1178), фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру (далі — звернення). Усі звернення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дня їх оприлюднення надати відповідь на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель.
Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів. У разі внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме - в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
У разі несвоєчасного надання замовником відповіді на звернення електронна система закупівель автоматично зупиняє проведення відкритих торгів. Для поновлення проведення відкритих торгів замовник повинен розмістити відповідь в електронній системі закупівель з одночасним продовженням строку подання тендерних пропозицій не менше ніж на чотири дні.
07 серпня 2024 о 09:25 та 09:33 год Замовником було отримано запит за роз’ясненнями до процедури закупівлі, відповіді на які Замовником було надано протягом трьох днів, а саме 09 серпня 2024 о 17:14 та 17:18 год.
15 серпня 2024 о 16:29 год Замовником було отримано новий запит за роз’ясненнями до процедури закупівлі, відповідь на який було оприлюднено 22 серпня 2024 о 15:05 год, одночасно з продовженням строку подання тендерних пропозицій не менше ніж на чотири дні.
4. Щодо підтвердження виконання учасником-переможцем ТОВ «Укрбудінжинірінг», вимоги тендерної документації, стосовно його фінансової спроможності та підтвердження середньорічного обороту протягом 5 останніх календарних років не менше ніж 30% від очікуваної вартості предмета закупівлі, повідомляємо наступне.
Згідно даних веб-сайту https://youcontrol.com.ua/ чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) ТОВ «УКРБУДІНЖИНІРІНГ» складає: 2019 рік - 25189,0 тис. грн.; 2020 рік - 39284,5 тис. грн.; 2021 рік - 22286,8 тис. грн.; 2022 рік - 0 тис. грн.; 2023 рік - 13656,8 тис. грн.
Відповідно до пункту 2.1. Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 25 "Спрощена фінансова звітність", затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2000 № 39 у статті "Чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг)" відображається дохід від реалізації продукції, товарів, робіт і послуг без непрямих податків і зборів та інших вирахувань з доходу. Таким чином, виходячи із вимог діючого законодавства з питань фінансової звітності показники чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) подаються в тому числі без урахування ПДВ.
Учасник, ТОВ «Укрбудінжинірінг», є платником податку на додану вартість.
Тендерна документація містить детальний опис розуміння поняття річного обороту, проте не містить обмеження щодо системи оподаткування Учасників. Таким чином, при визначенні критерію оцінки щодо підтвердження його фінансової спроможності стосовно середньорічного обороту протягом 5 останніх календарних років не менше ніж 30% від очікуваної вартості предмета закупівлі учасник, ТОВ «Укрбудінжинірінг», з урахуванням системи оподаткування Учасника має наступну фінансову спроможність: 2019 рік - 30226,8 тис. грн. з ПДВ; 2020 рік – 47141,4 тис. грн. з ПДВ; 2021 рік – 26744,16 тис. грн. з ПДВ; 2022 рік - 0 тис. грн. з ПДВ; 2023 рік – 16388,16 тис. грн. з ПДВ.
Отже, сумарний показник складає 120500,52 тис. грн., а відтак середньорічний оборот (середнє арифметичне значення річних оборотів) протягом 5 останніх календарних років становить 24100,104 тис. грн., що є більш 30% від очікуваної вартості предмета закупівлі 74915,58 тис. грн.
5. Відповідно до пункту 49 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Постанова №1178), з метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п’ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів.
Протокольним рішенням № 99 від 02 жовтня 2024 року, у зв’язку з наявною необхідністю детального розгляду кошторисної документації переможця процедури закупівлі, строк для укладання договору було продовжено до 60 днів. Договір про закупівлю робіт (договір підряду) укладено 01 листопада 2024 року.
Номер:
7670e673ddac4f5081ae1c59b5cc0e0a
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
06.11.2024 12:55
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
12.11.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі робіт з капітального ремонту будівлі Маковищанської гімназії Макарівської селищної ради Бучанського району Київської області (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2024-08-06-007186-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Просимо пояснити чому умови договору відрізняються від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, оскільки згідно з календарним графіком виконання робіт, поданим в складі тендерної пропозиції, роботи розпочинаються у вересні, а згідно з договором про закупівлю робіт, виконання робіт розпочинається у листопаді?
2. З яких підстав додатковою угодою від 01 листопада 2024 №1 до договору про закупівлю робіт від 01 листопада 2024 року №KV05B_11 внесені зміни щодо продовження строку дії договору до 31 грудня 2025 року та строку виконання робіт, а також виникнення яких документально підтверджених об’єктивних обставин спричинили таке продовження (надайте відповідні документальні підтвердження щодо внесення змін до договору)?
3. Яким чином переможцем торгів ТОВ «Укрбудінжинірінг», виконані вимоги тендерної документації в частині внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення його виконання: банківської гарантії, розмір забезпечення має складати 5 % від вартості договору та банківська гарантія повинна діяти протягом всього строку дії договору про закупівлю (договір від 01 листопада 2024 року №KV05B_11 з урахуванням внесених змін) (пункт 7 Розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю»)?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
e3e01f66acc849c78410320c25580054
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
11.11.2024 21:16
Опис:
На Ваш запит про надання пояснень, що оприлюднено в Системі Prozorro 2024-11-06 12:55:12 повідомляємо наступне:
1. Щодо календарного графіка виконання робіт, оприлюдненого з Договором про закупівлю робіт (договір підряду) від 01 листопада 2024 року №KV05B_11 (далі – Договір).
Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації, інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, поданими і підписаними у складі тендерної пропозиції, зокрема, проектом календарного графіку виконання робіт. Відповідно до Приміток щодо заповнення Додатку 2 Календарний графік виконання робіт до Договору про закупівлю робіт (договір підряду), відлік місяців/періодів ведеться з дати набрання чинності Договору про закупівлю робіт (договір підряду) згідно пункту 1.4. Договору (п.1.4. Цей договір набирає чинності з моменту його підписання Сторонами). Отже, у складі тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі міститься проект календарного графіку виконання робіт з орієнтовною датою підписання договору про закупівлю робіт (договір підряду). Оскільки договір про закупівлю робіт по даній закупівлі було укладено 01 листопада 2024 року початок виконання робіт змінено відповідно до дати його підписання.
2. Щодо додаткової угоди від 01 листопада 2024 №1 до Договору про закупівлю робіт (договір підряду) від 01 листопада 2024 року №KV05B_11 (далі – Договір).
Відповідно до п.17.4. розділу 17 Договору істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсягів, крім випадків, наведених у пункті 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) (під час їх застосування) або ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі». Підпунктом 4 пункту 19 Особливостей передбачено «продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю».
У зв’язку з недостатньою кількістю бюджетних призначень (бюджетних асигнувань) на 2024 рік, що унеможливлює реєстрацію фінансових зобов’язань Замовником в повному обсязі, та на підставі Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік», Розпорядження Кабінету Міністрів України від 06 лютого 2024 року №87-р «Про розподіл у 2024 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію проєктів у рамках Програми з відновлення України між місцевими бюджетами» (зі змінами), наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 23 липня 2023 року № 630 «Про затвердження переліку проєктів, які фінансуються за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію проєктів у рамках Програми з відновлення України» (зі змінами) Замовником було прийнято рішення щодо продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо виконання робіт, у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, а саме затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
3. Щодо забезпечення виконання Договору про закупівлю робіт (договір підряду) від 01 листопада 2024 року №KV05B_11 (далі – Договір).
Переможцем торгів ТОВ «Укрбудінжинірінг» виконані вимоги пункту 7 Розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації в частині внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення його виконання: банківської гарантії у розмірі забезпечення 5 % від вартості Договору, що підтверджується банківською гарантією від 25.09.2024 № 119175/V-2827. Додатковою угодою від 01 листопада 2024 №1 до Договору за ініціативою Замовника було продовжено строк дії договору про закупівлю та строк виконання зобов’язань щодо виконання робіт. Після підписання Договору та подальшого внесення змін до нього відсутня технічна можливість завантаження будь-яких документів Учасником.