«Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності в населених пунктах, а саме: Капітальний ремонт автомобільної дороги комунальної власності по вулиці Яровій в селищі Срібне Прилуцького району Чернігівської області»
Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстових документів з файлів, що містить тендерну документацію з додатками, яка містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону та Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». З урахуванням обсягу фінансування видатків замовника до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів. Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відповідають загальноприйнятим державним стандартам та нормативам стосовно предмету закупівлі і розміщені в оголошені про проведення закупівлі зокрема у файлі з обґрунтуванням.
Завершена
2 417 078.40UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 085.39 UAH
Період моніторингу:16.10.2024 15:14 - 06.11.2024 23:00
Статус:Порушення виявлені
Опис:ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
15.10.2024 № 55-З
Чернігів
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр КОНДРАШОВ
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу закупівель»
Перелік закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
4. UA-2024-07-31-006361-a 31.07.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:Виявлені
Тип порушень:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ПП «РЕМДОР-БУД» з урахуванням вимог Особливостей встановлено порушення вимоги абзацу п’ятого підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови № 710, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, правомірності відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ІНЕЙТС», своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:Дата закінчення моніторингу: 06 листопада 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Срібнянської селищної ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 22.08.2024 б/н, зі змінами (далі – тендерна документація), запитання до процедури, оприлюднені в електронній системі закупівель та відповіді на них, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНЕЙТС» (далі – ТОВ «ІНЕЙТС») та Приватного підприємства «РЕМДОР-БУД» (далі – ПП «РЕМДОР-БУД»), рішення уповноваженої особи від 03.09.2024 № 7 (про продовження строку розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ІНЕЙТС»), протокольне рішення щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 09.09.2024 № 112 (про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ІНЕЙТС»), рішення уповноваженої особи від 12.09.2024 № 116 (про продовження строку розгляду тендерної пропозиції ПП «РЕМДОР-БУД»), протокол розгляду тендерних пропозицій від 18.09.2024 № 119 (про визначення переможцем торгів ПП «РЕМДОР-БУД»), вимогу про усунення невідповідностей ТОВ «ІНЕЙТС» до 14:22 30.08.2024, вимогу про усунення невідповідностей ПП «РЕМДОР-БУД» до 15:59 18.09.2024, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 18.09.2024, скарги до процедури – ТОВ «ІНЕЙТС» від 09.08.2024 № 08/08/1 та від 23.09.2024 № 1449 та рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольної комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 20.08.2024 № 14080-р/пк-пз та від 03.10.2024 № 16250-р/пк-пз (далі – комісія АМКУ), договір підряду від 09.10.2024 № 357, укладений Замовником з ПП «РЕМДОР-БУД» ( далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронні системі закупівель від 10.10.2024, пояснення та документи Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі – Управління), оприлюднені в електронній системі закупівель 25.10.2024.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду комісії АМКУ, не здійснювався.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено наступне.
Абзацом першим пункту 3 Особливостей передбачено, що Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих Особливостей.
Враховуючи вищезазначене та згідно з вимогами пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей (в редакції, чинній на момент проведення закупівлі).
Відповідно до абзацу десятого пункту 28 Особливостей тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Проте, у пункті 3 розділу VI «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовником передбачено, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, чим не дотримано вимоги абзацу десятого пункту 28 Особливостей, оскільки дану вимогу не винесено в додаток до тендерної документації.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей встановлено наступне.
Відповідно до вимог пункту 1 додатку 3 до тендерної документації Замовником передбачено надання довідки у встановленій формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для надання послуг з мінімальним переліком механізмів та обладнання згідно таблиці, а саме: «автомобілі-самоскиди або їх аналоги, бульдозер, автогудронатор, ручний гудронатор, автогрейдер, котки дорожні самохідні, асфальтоукладач».
«На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати документи/ документ права власності/ володіння/ користування тощо відповідним майном.
Якщо обладнання, машини та механізми не є власністю Учасника (є орендованим, залученим або у лізингу тощо), то Учасник надає у складі пропозиції:
- копії дійсних та чинних, протягом всього строку* виконання договору про закупівлю, договорів: оренди (лізингу), суборенди тощо (*договори, що посвідчують право користування: оренди (лізингу), суборенди тощо на всі вказані у довідках транспортні засоби, будівельні машини та механізми, обладнання та устаткування тощо, надані Учасником у складі пропозиції, мають бути укладені на строк, що дорівнює або перевищує строк виконання договору про закупівлю, або містити умови про можливість його пролонгації, у разі якщо його строк менше строку договору про закупівлю, на строк надання послуг);
- копії свідоцтва про реєстрацію машин та механізмів, які підлягають обов’язковій державній реєстрації або копії інвентарних карток обліку об’єктів основних засобів від Орендодавця на машини та механізми, реєстрація яких не передбачена діючим законодавством України;
- акти приймання-передачі Учаснику таких об’єктів до договорів (у разі, коли вимогами чинного законодавства України та/або умовами зазначених договорів передбачено їх складання);
- оригінали листів-підтвердження від власника/орендодавця обладнання, машини та механізми щодо не заперечення використання Учасником його обладнання, машини та механізми для надання послуг за предметом закупівлі протягом усього терміну надання послуг з посиланням на відповідний договір».
На виконання вищезазначеної вимоги, у тендерній пропозиції
ПП «РЕМДОР-БУД» надано довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для виконання робіт від 20.08.2024 № 116/1, у якій відсутня інформація щодо залучення для виконання робіт автогудронатору.
Враховуючи вищевказане, Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено вимогу про усунення невідповідностей ПП «РЕМДОР-БУД» до 15:59 18.09.2024 у якій зазначено, що «В тендерній пропозиції учасника ПП "РЕМДОР-БУД", яка зараз перебуває на етапі розгляду, виявлено невідповідності до умов тендерної документації, а саме: 1. Умовами Додатку № 3 до тендерної документації зокрема встановлено наступну вимогу до учасників закупівлі про надання у складі пропозиції: Довідка у встановленій формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для надання послуг з мінімальним переліком механізмів та обладнання згідно таблиці. № з/п Найменування обладнан-ня, матеріально-технічної бази, технологій К-сть, шт Правовий статус набуття * Документ, підтверджуючий право набуття ** 1 2 3 4 5 1 Автомобілі-самоскиди або їх ана-логи 4 2 Бульдозер 1 3 Автогудронатор 1 4 Ручний гудронатор 1 5 Автогрейдер 1 6 Котки дорожні са-мохідні 2 7 Асфальтоукладач 1 В таблиці міститься позиція Автогудронатор, проте в складі тендерної пропозиції учасника ПП «РЕМДОР-БУД» відсутній Автогудронатор». Крім того «… З огляду на вказане надаємо право учаснику протягом встановленого строку додати вказаний документ/и, що відсутні. У випадку неподання вказаного документу/ів у визначений строк, пропозиція учасника буде відхилена згідно підпункту 1 пункту 44 Постанови про особливості: «учасник процедури закупівлі: не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей».
На виконання вимоги Замовника про усунення порушення у тендерній пропозиції ПП «РЕМДОР-БУД» надано оновлену довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для виконання робіт від 18.09.2024 № 122/1, відповідно до якої під час виконання робіт буде задіяний спеціалізований вантажний цистерно-гудронатор Renault Magnum 460.18, номер свідоцтва СТО № 221260, договір від 16.09.2024 № 3-08-24 з ТОВ «ТАР-ТАМ-ТРАНС».
На підтвердження інформації зазначеній в довідці в тендерній пропозиції учасника надано свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу - вантажний цистерно-гудронатор Renault Magnum 460.18 від 08.07.2023 СТО № 221260 виданого на ТОВ «ТАР-ТАМ-ТРАНС» адреса: м. Дніпро, Шевченківський район, вул. Шинна, 10А.
При цьому, у тендерній пропозиції ПП «РЕМДОР-БУД» завантажено договір оренди будівельної техніки від 16.09.2024 № 3-08-24, на
вантажний цистерно-гудронатор Renault Magnum 460.18, укладений з ТОВ «ТАР-ТАМ ТРАНС» (інша назва юридичної особи, а саме відсутній дефіс між ТАМ ТРАНС), зареєстрованим за адресою Київська область, м. Бровари, вул. Петлюри Симона, буд. 12-А (інша адреса реєстрації юридичної особи).
Отже, ПП «РЕМДОР-БУД» під час виконання вимоги про усунення порушення у тендерній пропозиції завантажено оновлені документи, які містять неузгодженість між змістом договору оренди будівельної техніки від 16.09.2024 № 3-08-24 та свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу - вантажний цистерно-гудронатор Renault Magnum 460.18 від 08.07.2023.
Крім того, у тендерній пропозиції ПП «РЕМДОР-БУД» під час виконання вимоги про усунення порушення не надано оригінал листа-підтвердження від власника/орендодавця (ТОВ «ТАР-ТАМ ТРАНС») обладнання, машини та механізми (вантажний цистерно-гудронатор Renault Magnum 460.18) щодо не заперечення використання Учасником його обладнання, машини та механізми для надання послуг за предметом закупівлі протягом усього терміну надання послуг з посиланням на відповідний договір, чим не дотримано вимоги додатку 3 до тендерної документації Замовника.
Проте, Замовником у порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 1 пункту 44 Особливостей не відхилено тендерну пропозицію ПП «РЕМДОР-БУД» як таку, що учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Натомість, Замовником опубліковано повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 18.09.2024 та протокол розгляду тендерних пропозицій від 18.09.2024 № 119 про визначення ПП «РЕМДОР-БУД» переможцем процедури закупівлі. Замовником укладено з ПП «РЕМДОР-БУД» договір підряду від 09.10.2024 № 357.
Період усунення порушень:07.11.2024 16:17 - 22.11.2024 00:00
Дата публікації висновку:07.11.2024 16:17
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:Замовник виконує вимоги Висновку та надсилає підряднику ПП «РЕМДОР-БУД» Додаткову угоду №1 про розірвання договору підряду № 357 від 09.10.2024 року (додається до відповіді). Після підписання Додаткової угоди №1 підрядником, дана додаткова угода буде опублікована на порталі https://prozorro.gov.ua/.
Частиною 9 статті 8 Закону передбачено, що у разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку.
Правопорушення, які установлені результатами моніторингу виправлені.
У зв’язку із самостійним усуненням порушень Замовником, вважаємо що є підстави для застосування ч. 9 ст. 8 Закону.
Дата до якої повинна бути надана відповідь:26.10.2024 00:00
Автор:Північний офіс Держаудитслужби ( обл.)
×
Код ЄДРПОУ:
40919597
Контактна особа:
Північний офіс Держаудитслужби ( обл.) +38 (0 46) 267-72-67 m.m.naumenko@dasu.gov.ua
Адреса:
Ukraine
Опис:У межах проведення моніторингу процедури закупівлі ««Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності в населених пунктах, а саме: Капітальний ремонт автомобільної дороги комунальної власності по вулиці Яровій в селищі Срібне Прилуцького району Чернігівської області»», очікуваною вартістю 2 417 078,40 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-07-31-006361-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (у тому числі надати зведений кошторисний розрахунок, локальні кошториси, підсумкову відомість ресурсів, експертний звіт, дефектні акти, протокол засідання робочої групи тощо)?
Також, просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційний веб-сайт головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Надати інформацію щодо фактичного стану виконання договору підряду від 09.10.2024 № 357, укладеного Замовником з Приватним підприємством «РЕМДОР-БУД» (далі – ПП «РЕМДОР-БУД»), з наданням підтверджуючих документів.
3. Просимо повідомити, чи були дотримані переможцем ПП «РЕМДОР-БУД» під час укладення договору вимоги пункту 3 розділу VI «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника, а саме: «Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю»?
4. У тендерній пропозиції ПП «РЕМДОР-БУД» під час розрахунку середньомісячної заробітної плати робітників використано застарілу норму тривалості робочого часу, а саме 172,33 люд.год, при тому що чинна норма станом на 14.08.2024 становить 173,83 люд.години.
5. Відповідно до додатку 1 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації Замовником передбачено, що під час виконання робіт учасникам необхідно задіяти трактор на гусеничному ходу, потужністю 79 кВт.
У підсумковій відомості ресурсів наданій у тендерній пропозиції ПП «РЕМДОР-БУД» зазначено що виконання робіт буде здійснюватись трактором на гусеничному ходу, потужність 79 кВт [108 к.с.].
При цьому, на підтвердження наявності транспортного засобу, у тендерній пропозиції ПП «РЕМДОР-БУД» надано довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для виконання робіт від 20.08.2024 № 116/1 відповідно до якої учасник у ході роботи буде використовувати трактор потужністю 65 кВт (87 л.с.) 2016 р Беларус-892 та свідоцтва про реєстрацію машини від 07.09.2017 серія ЕЕ
№ 088388, чим недотримано вимоги додатку 1 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації Замовника.
Зазначити з яких причин Замовником у відповідності до вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилено тендерну пропозицію ПП «РЕМДОР-БУД» як таку, що тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
6. На виконання вимоги про усунення порушення у тендерній пропозиції ПП «РЕМДОР-БУД» надано оновлену довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для виконання робіт від 18.09.2024 № 122/1, відповідно до якої під час виконання робіт буде задіяний спеціалізований вантажний цистерно-гудронатор Renault Magnum 460.18, номер свідоцтва СТО № 221260, договір від 16.09.2024 № 3-08-24 з ТОВ «ТАР-ТАМ-ТРАНС».
На підтвердження інформації зазначеній в довідці в тендерній пропозиції учасника надано свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу - вантажний цистерно-гудронатор Renault Magnum 460.18 від 08.07.2023 СТО № 221260 виданого на ТОВ «ТАР-ТАМ-ТРАНС» адреса: м. Дніпро, Шевченківський район, вул. Шинна, 10А.
При цьому, у тендерній пропозиції ПП «РЕМДОР-БУД» завантажено договір оренди будівельної техніки від 16.09.2024 № 3-08-24, на вантажний цистерно-гудронатор Renault Magnum 460.18, укладений з ТОВ «ТАР-ТАМ ТРАНС» (інша назва), зареєстрованим за адресою Київська область, м. Бровари, вул. Петлюри Симона, буд. 12-А (інша адреса).
Крім того, у тендерній пропозиції ПП «РЕМДОР-БУД» на не надано оригінал листа-підтвердження від власника/орендодавця (ТОВ «ТАР-ТАМ ТРАНС») обладнання, машини та механізми (вантажний цистерно-гудронатор Renault Magnum 460.18) щодо не заперечення використання Учасником його обладнання, машини та механізми для надання послуг за предметом закупівлі протягом усього терміну надання послуг з посиланням на відповідний договір, чим не дотримано вимоги додатку 3 до тендерної документації Замовника.
Зазначити з яких причин Замовником у відповідності до вимог абзацу п’ятого підпункту 1 пункту 44 Особливостей не відхилено тендерну пропозицію ПП «РЕМДОР-БУД» як таку, що учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
7. У зв’язку з чим Замовником недотримано вимоги пункту 43 Особливостей, оскільки до вимоги про усунення невідповідностей ПП «РЕМДОР-БУД» не включено виявлені у тендерній пропозиції невідповідності учасника, а саме: завантаження аналогічного договору від 19.07.2023 № 197, укладеного з Срібнянською селищною радою, додатків до нього, форми № КБ-2в та № КБ-3, позитивного відгуку (файл 2. Аналогічний договір.pdf 26 серпня 2024 22:48)?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель (з приховуванням відомостей, оприлюднення яких може зашкодити обороноздатності держави) протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
p7s
sign.p7s
113549
Номер:37611dac5f1541e0815a49e24e580c0b
Назва:Ґрунтовні пояснення на Запит
Дата опублікування:25.10.2024 15:17
Автор:Cрібнянська селищна рада
×
Код ЄДРПОУ:
04412573
Контактна особа:
Лисач Євген Олексійович +380463921871 sribnesrada@yandex.ua
Адреса:
17300, Україна, Чернігівська область, селище Срібне, вулиця Миру 54
Категорія:
Орган державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронний орган
Опис:Cрібнянська селищна рада є замовником в розумінні пункт 1 ч. 4 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року, в редакції від 19.04.2020 №114-IX (далі – Закон) з урахуванням положень Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Постанова про особливості) по предмету закупівлі: «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності в населених пунктах, а саме: Капітальний ремонт автомобільної дороги комунальної власності по вулиці Яровій в селищі Срібне Прилуцького району Чернігівської області» (код ДК 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) (ідентифікатор закупівлі UA-2024-07-31-006361-a) готові надати ґрунтовні пояснення.
Щодо питання №1.
Замовником надається наступне обґрунтування технічних та якісних характеристик закупівлі товару, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Обсяги обґрунтовуються відповідно фактичної потреби при капітальному ремонті автомобільної дороги комунальної власності по вулиці Яровій в селищі Срібне Прилуцького району Чернігівської області.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, відповідають технічним умовам та стандартам, передбаченим законодавством України, діючими на період виконання робіт. Роботи повинні бути виконанні з дотриманням технологічних процесів будівництва, відповідати вимогам будівельних норм, правилам та стандартам встановленим для виконання такого виду робіт, матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, повинні відповідати Кошторисним нормам України, затверджених наказом Мінрегіонбуду України від 01.11.2021 №281, іншим нормативно-правовим актам і нормативним документам у галузі будівництва, науково-проектній документації та умовам Договору, з метою забезпечення надійності, міцності, стійкості і довговічності конструкцій, монтажу технологічного та інженерного обладнання/матеріалів. Вартість робіт визначається з урахуванням наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» та Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва».
Розмір бюджетного призначення визначено відповідно до затвердженого кошторису та наявної потреби у капітальному ремонті автомобільної дороги комунальної власності по вулиці Яровій в селищі Срібне Прилуцького району Чернігівської області.
Обґрунтування очікуваної ціни закупівлі: розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі проведено відповідно рекомендаціям Наказу Мінекономіки від 18.02.2020р. №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» з урахуванням проектно-кошторисної документації.
Пунктом 14 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового жиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» зі змінами (далі – Постанова про особливості) визначено:
«Закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону».
Законом не встановлено обов’язку замовника складати та затверджувати річний план закупівель на підставі кошторису (в т.ч. тимчасового кошторису). При визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі замовники можуть виходити із планових вартісних показників (очікуваної вартості), потреби тощо.
Водночас при укладанні договору про закупівлю за результатом процедури розпоряднику (одержувачу) бюджетних коштів необхідно обов’язково враховувати вимоги частини першої статті 23 БКУ та частини четвертої статті 48 БКУ, які забороняють взяття розпорядниками (одержувачами) бюджетних зобов’язань та здійснення платежів без відповідних бюджетних асигнувань, що в свою чергу надаються відповідно до встановлених бюджетних призначень.
Вартість робіт визначається з урахуванням наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» та Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва».
Підставою для формування потреби та обґрунтування розміру витрат Замовником і далі визначення очікуваної вартості по даній закупівлі був розмір кошторисних призначень, затверджений Замовником станом на дату оголошення закупівлі в сумі 2 417 078,40 грн.
Поряд з цим, позитивний експертний звіт щодо розгляду кошторисної частини проектної документації за робочим проектом «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності в населених пунктах, а саме: Капітальний ремонт автомобільної дороги комунальної власності по вулиці Яровій в селищі Срібне Прилуцького району Чернігівської області» яким визначена загальна кошторисна вартість, передбачена наданою кошторисною документацією, в поточних цінах станом на 03.07.2024 року у сумі 2535,306 тис.грн., в тому числі будівельні роботи – 2006,032 тис.грн., устаткування, меблів та інвентарю – 0,0 тис.грн, інші витрати – 529,274 тис.грн.
Загальна кошторисна вартість будівництва у поточних цінах станом на 03.07.2024 року складає 2535,306 тис.грн.
Виходячи із «Зведеного кошторисного розрахунку» роботи, що складають предмет закупівлі, мають очікувану вартість яка складається з:
- вартості будівельних робіт;
- коштів на покриття адміністративних витрат будівельних організацій (номер кошторисного розрахунку ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 п.5.8.16);
- коштів на покриття ризику всіх учасників будівництва (номер кошторисного розрахунку - Розрахунок N П-131);
- кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами (номер кошторисного розрахунку - Розрахунок N П-145);
- податок на додану вартість.
Виходячи із «Зведеного кошторисного розрахунку» очікувана вартість закупівлі становить 2 417 078,40 грн. з ПДВ.
З огляду на вказане очікувана вартість закупівлі відповідає експертному звіту щодо розгляду кошторисної частини проектної документації.
Аналогічна інформація (обґрунтування) оприлюднена разом з тендерною документацією файл «6. ОБГ - техніч оч вартість зміни 2» (додається до пояснень).
Щодо постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів».
Зазначаємо, що виключно Закон України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року, в редакції від 19.04.2020 №114-IX зі змінами (далі - Закон) встановлює вимоги до замовників торгів щодо порядку проведення процедур закупівель. Так, Преамбулою Закону передбачено «Цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад». Інші нормативно-правові акти, в тому числі зазначена постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» не встановлює норм права.
Пунктом 5 частини 1 статті 1 Закону передбачено: «веб-портал Уповноваженого органу з питань закупівель (далі - веб-портал Уповноваженого органу) - інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", до складу якої входять модуль електронного аукціону і база даних, та є частиною електронної системи закупівель. Веб-портал Уповноваженого органу є онлайн-сервісом, що забезпечує створення, зберігання, оприлюднення всієї інформації про закупівлі, проведення електронного аукціону, автоматичний обмін інформацією і документами та користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до якого здійснюється за допомогою мережі Інтернет. Забезпечення функціонування веб-порталу Уповноваженого органу здійснюється, у тому числі, за рахунок надання авторизованим електронним майданчикам платного доступу до нього». Таким Уповноваженим органом є веб-портал https://prozorro.gov.ua/, що знаходиться в управлінні ДП «Прозорро».
Частиною 4 статті 10 Закону передбачено: «Інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування».
Тобто, Закон не визначає обов’язку для Замовника здійснювати оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті або в інших місцях, окрім як на веб-порталі Уповноваженого органу ДП «Прозорро».
Єдиний веб-сайт, на якому Законом зобов’язується Замовнику оприлюднювати інформацію про закупівлю є веб-портал Уповноваженого органу з питань закупівель - інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", до складу якої входять модуль електронного аукціону і база даних, та є частиною електронної системи закупівель. Веб-портал Уповноваженого органу є онлайн-сервісом, що забезпечує створення, зберігання, оприлюднення всієї інформації про закупівлі, проведення електронного аукціону, автоматичний обмін інформацією і документами та користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до якого здійснюється за допомогою мережі Інтернет. Забезпечення функціонування веб-порталу Уповноваженого органу здійснюється, у тому числі, за рахунок надання авторизованим електронним майданчикам платного доступу до нього.
Як можемо простежити наочно, інформація на веб-сайті Уповноваженого органу розміщена належним чином за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-07-31-006361-a.
Не зважаючи на відсутність обов’язку уповноваженої особи виконувати положення постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», Замовником виконано вимоги даної постанови та оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на офіційному веб-сайті, протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель. Посилання на розміщення інформації: https://sribne-otg.cg.gov.ua/index.php?id=499891&tp=page
Щодо питання №2.
Підрядником ПП "РЕМДОР-БУД" виконуються роботи по Договору 357 від 09.10.2024 року (додається) згідно графіку.
Роботи знаходяться в процесі виконання.
Жодних Актів КБ-2в, довідки КБ-3 сторони не підписували. Відповідно жодних підтверджуючих документів надати не можемо.
Щодо питання №3.
Переможець процедури закупівлі ПП "РЕМДОР-БУД" під час укладення договору про закупівлю надав відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, а саме наказ про призначення директора Козенко Л.В. та статут ПП "РЕМДОР-БУД".
Щодо питання №4.
Розрахунок середньомісячної заробітної плати робітників та норма тривалості робочого часу не встановлювалась Замовником, як вимога якої повинен дотримуватися учасник.
В тендерній документації відсутня вимога про необхідність розрахунку середньомісячної заробітної плати робітників та норми тривалості робочого часу.
Середньомiсячна заробiтна плата на 1 робiтника в режимi повної зайнятостi (при середньомiсячнiй нормi тривалостi робочого часу 172,33 люд.год та розрядi робiт 3,8) міститься в документі тендерної пропозиції учасника «Пояснювальна записка» (файл «Кошторис» сторінка 1).
Вимогами Додатку 3 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» встановлено наступну вимогу:
Учасником подаються кошторисні розрахунки в складі пропозиції у сканованому форматі PDF та у форматі imd програмного комплексу АВК-5 або іншому програмному комплексі по випуску кошторисів, а саме:
-договірна ціна та пояснювальна записка;
-локальний кошторис;
-підсумкова відомість ресурсів.
Як бачимо, вимоги про надання учасниками «Пояснювальної записки», не встановлено.
Відтак тендерна пропозиція учасника не може бути відхилена на підставі тих документів які не вимагалися тендерною документацією для подання їх учасниками у складі своєї тендерної пропозиції.
Відповідно до п. 44 Особливостей, відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Відповідно до ч. 11 ст. 26 ЗУ «Про публічні закупівлі», документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Таким чином, документ «Пояснювальна записка» не повинен взагалі розглядатися замовником, що і було зроблено нами.
З Вашого питання не зрозуміло який конкретний нормативно-правовий акт та конкретна норма, яка порушена учасником процедури закупівлі ПП "РЕМДОР-БУД" при підготовці своєї тендерної пропозиції. Вкажіть конкретне порушення з посиланням на законодавство України та вимоги тендерної документації.
Наголошуємо, що відповідно до Завдання на виготовлення проєктно-кошторисної документації робочого проєкту: Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності в населених пунктах , а саме: Капітальний ремонт автомобільної дороги комунальної власності по вулиці Яровій в селищі Срібне Прилуцького району Чернігівської області (файл «Завдання Срібне Яровій 24 р.» додається) середньомісячна тривалість робочого часу встановлено 170,25 годин. Кошторисна документація пройшла експертизу (додається) та відповідає Кошторисним нормам України.
Нами також направлено звернення до ПП "РЕМДОР-БУД" та отримано документи з яких вбачається, що середньомісячна тривалість робочого часу на підприємстві ПП "РЕМДОР-БУД" встановлено 172,33 люд.год., що відповідає документам поданим у складі тендерної пропозиції (додаються).
Додатково повідомляємо що учасником ТОВ "ІНЕЙТС" було подано скаргу Номер скарги: UA-2024-07-31-006361-a.c2 до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, проте рішенням №16250-р/пк-пз від 03.10.2024 року відмовлено Скаржнику у задоволенні його скарги від 23 вересня 2024 № UA-2024-07-31-006361-a.c2.
Тобто, розгляд та оцінка тендерних пропозицій проведено у відповідності до законодавства про публічні закупівлі.
Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, проте рішенням №16250-р/пк-пз від 03.10.2024 року оскаржено до суду не було, відтак має загальнообов’язковий преюдиційний характер.
Щодо питання №5.
Вимогами Додатку 3 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» встановлено наступну вимогу:
Довідка у встановленій формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для надання послуг з мінімальним переліком механізмів та обладнання згідно таблиці.
№ з/п Найменування обладнання, матеріально-технічної бази, технологій К-сть, шт Правовий статус набуття * Документ,
підтверджуючий право набуття **
1 2 3 4 5
1 Автомобілі-самоскиди або їх аналоги 4
2 Бульдозер 1
3 Автогудронатор 1
4 Ручний гудронатор 1
5 Автогрейдер 1
6 Котки дорожні самохідні 2
7 Асфальтоукладач 1
Як бачимо, вимоги про підтвердження учасниками наявності в них трактору не встановлено.
Відтак тендерна пропозиція учасника не може бути відхилена на підставі тих документів які не вимагалися тендерною документацією для подання їх учасниками у складі своєї тендерної пропозиції.
Учасником для виконання вказаної вимоги надано відповідно файл «1. МТБ», що містить 22 позицій обладнання, засобів, механізмів, які на думку учасника є достатніми для виконання технічного завдання.
Наголошуємо, що тендерна документація НЕ МІСТИЛА ВИМОГ ПРО НАЯВНІСТЬ ТА ПІДТВЕРДЖЕННЯ ТРАКТОРУ, про які зазначено за Запитом.
З огляду на вказане Замовник торгів не мав права відхиляти тендерну пропозицію учасника за вимоги, які не були чітко визначені як вимоги до учасника.
Завдання замовника - ретельно перевірити надану учасником пропозицію на відповідність усім вимогам тендерної документації виключно в межах поданих учасником документів у межах такої тендерної пропозиції та визначити учасника переможцем, або за умови не відповідності тендерної пропозиції учасника вимогам тендерної документації, – відхилити його пропозицію. Уповноваженою особою Замовника прийнято рішення визначити переможцем учасника з найбільш економічно вигідною пропозицією – ПП "РЕМДОР-БУД", оскільки згідно буквального тлумачення вимог за тендерною документацією не було встановлено порушень в частині доведення Учасником інформації, щодо наявності матеріально-технічної бази, які запропоновані учасником-переможцем для виконання робіт/послуг.
Повідомляємо, що замовник не має права відхиляти пропозицію учасника, керуючись суб’єктивними домислами і припущеннями учасників процедур закупівлі чи інших органів.
Замовником приймались рішення щодо встановлення виключно суттєвих істотних обставин в частині виконання чи невиконання учасниками закупівлі, вимог, що передбачені умовами тендерної документації. Варто зазначити, що оскільки сфера застосування законодавства з питань публічних закупівель носить імперативно-адміністративний характер, то для тлумачення понять, які не передбачені Законом України «Про публічні закупівлі», сторони можуть використати для формування своїх правових позицій норми однорідних правових норм та нормативно-правових актів. Так, статтями 72, 73, 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Держаудитслужбою не зазначено конкретних вимог за тендерною документацією, за якими учасник зобов’язаний був надати інформацію щодо трактору, який зазначений у відомості ресурсів.
За таких умов пропозиція ПП "РЕМДОР-БУД" відповідає кваліфікаційним вимогам та вимогам технічної специфікації закупівлі.
Відповідно до п. 44 Особливостей, відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Відповідно до ч. 11 ст. 26 ЗУ «Про публічні закупівлі», документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Таким чином, трактор потужністю 65 кВт (87 л.с.) 2016 р Беларус-892 та свідоцтво про реєстрацію машини від 07.09.2017 серія ЕЕ не повинен взагалі розглядатися та досліджуватися замовником, що і було зроблено нами.
В учасника ПП "РЕМДОР-БУД" на праві власності/ володіння/ користування можуть бути інше обладнання і техніка, яку він планує залучити до виконання робіт.
Вами в запиті зазначено: з яких причин Замовником у відповідності до вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилено тендерну пропозицію ПП «РЕМДОР-БУД» як таку, що тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Повідомляємо, що технічна специфікація міститься в Додатку 1 до тендерної документації.
Згідно п. 1.1 Додатку 3 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції»:
1.1. Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону. Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:
…
- інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме підписаний Додаток 1 до тендерної документації або погодження з Додатком 1 до тендерної документації;
Учасник ПП "РЕМДОР-БУД" надав у складі тендерної пропозиції «Лист-гарантію Щодо погодження з технічним завданням» вих. 101/47 від 12.08.2024 року (файл «Довідки1» сторінка 7), в якому вказано що ПП "РЕМДОР-БУД" погоджується з Додатком 1 до тендерної документації.
Таким чином, учасник ПП "РЕМДОР-БУД" не може бути відхилений на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Оскільки Учасником ПП "РЕМДОР-БУД" надано підтвердження інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
З Вашого питання не зрозуміло який конкретний нормативно-правовий акт та конкретна норма, яка порушена учасником процедури закупівлі ПП "РЕМДОР-БУД" при підготовці своєї тендерної пропозиції. Вкажіть конкретне порушення з посиланням на законодавство України та вимоги тендерної документації..
Додатково повідомляємо що учасником ТОВ "ІНЕЙТС" було подано скаргу Номер скарги: UA-2024-07-31-006361-a.c2 до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, проте рішенням №16250-р/пк-пз від 03.10.2024 року відмовлено Скаржнику у задоволенні його скарги від 23 вересня 2024 № UA-2024-07-31-006361-a.c2.
Тобто, розгляд та оцінка тендерних пропозицій проведено у відповідності до законодавства про публічні закупівлі.
Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, проте рішенням №16250-р/пк-пз від 03.10.2024 року оскаржено до суду не було, відтак має загальнообов’язковий преюдиційний характер.
Щодо питання №6.
Пунктом 43 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Постанова про особливості) передбачено:
«Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження».
Відповідно до протоколу № 118 від 17.19.2024 року (додається до відповіді) Замовником було сформовано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі ПП "РЕМДОР-БУД" наступного змісту:
В тендерній пропозиції учасника ПП "РЕМДОР-БУД", яка зараз перебуває на етапі розгляду, виявлено невідповідності до умов тендерної документації, а саме:
1. Умовами Додатку № 3 до тендерної документації зокрема встановлено наступну вимогу до учасників закупівлі про надання у складі пропозиції:
Довідка у встановленій формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для надання послуг з мінімальним переліком механізмів та обладнання згідно таблиці.
№ з/п Найменування обладнання, матеріально-технічної бази, технологій К-сть, шт Правовий статус набуття * Документ,
підтверджуючий право набуття **
1 2 3 4 5
1 Автомобілі-самоскиди або їх аналоги 4
2 Бульдозер 1
3 Автогудронатор 1
4 Ручний гудронатор 1
5 Автогрейдер 1
6 Котки дорожні самохідні 2
7 Асфальтоукладач 1
В таблиці міститься позиція Автогудронатор, проте в складі тендерної пропозиції учасника ПП "РЕМДОР-БУД" відсутній Автогудронатор.
Також в файлі «1. МТБ» в позиції №22 невірно заповнено колонку «Документ, підтверджуючий право набуття», а саме вказано ТОВ «ГЛОБАЛ БІЛД ІНЖИНІРИНГ», а треба ТОВ «ЛЮКС 2020».
2. Умовами Додатку № 3 до тендерної документації зокрема встановлено наступну вимогу до учасників закупівлі про надання у складі пропозиції:
- копії свідоцтва про реєстрацію машин та механізмів, які підлягають обов’язковій державній реєстрації або копії інвентарних карток обліку об’єктів основних засобів від Орендодавця на машини та механізми, реєстрація яких не передбачена діючим законодавством України;
В складі тендерної пропозиції учасника ПП "РЕМДОР-БУД" файл «2. МТБ» на сторінці 30-31 міститься свідоцтво на Екскаватор 2005р. ATLAS 1604 M проте в свідоцтві відсутній номер.
3. Умовами Додатку № 3 до тендерної документації зокрема встановлено наступну вимогу до учасників закупівлі про надання у складі пропозиції:
Довідка у встановленій формі про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
В складі тендерної пропозиції учасника ПП "РЕМДОР-БУД" міститься файл «Працівники» в якому Довідка про наявність працівників складено не у встановленій формі.
Як бачимо в повідомленні відсутня вимога про надання учасником оригіналу листа-підтвердження від власника/орендодавця (ТОВ «ТАР-ТАМ ТРАНС») обладнання, машини та механізми (вантажний цистерно-гудронатор Renault Magnum 460.18) щодо не заперечення використання Учасником його обладнання, машини та механізми для надання послуг за предметом закупівлі протягом усього терміну надання послуг з посиланням на відповідний договір.
Замовником під час формування вимоги було невідомо чи є в учасника відповідний автогудронатор на праві власності чи оренди, тому додаткові умови щодо надання документів не встановлювались.
Пунктом 43 Постанови про особливості передбачено право Замовнику надати повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що повинно бути виправлено учасником протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. З огляду на вказане надано право учаснику протягом встановленого строку додати вказані вище документи, що відсутні
У випадку неподання вказаних вище документів у визначений строк, пропозиція учасника повинна бути відхилена згідно підпункту 1 пункту 44 Постанови про особливості: «учасник процедури закупівлі: не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей».
Оскільки, всі невідповідності описані в повідомленні з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі ПП "РЕМДОР-БУД» були усунуті, Замовник не міг відхилити учасника з підстави встановленої підпунктом 1 пункту 44 Постанови про особливості.
Також, п. 43 Постанови про особливості встановлено, що Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Враховуючи наведену норму, Замовник не міг повторно розмістити повідомлення про усунення порушень та вимагати від учасника оригіналу листа-підтвердження від власника/орендодавця (ТОВ «ТАР-ТАМ ТРАНС») обладнання, машини та механізми (вантажний цистерно-гудронатор Renault Magnum 460.18) щодо не заперечення використання Учасником його обладнання, машини та механізми для надання послуг за предметом закупівлі протягом усього терміну надання послуг з посиланням на відповідний договір.
Відповідно до ч. 15 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
Замовник використав право надане йому ч. 15 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» та звернувся до ТОВ «ТАМ-ТАМ Транс» за підтвердженням інформації, наданої учасником. У відповідь на звернення отримали лист вих. №03/18-24 від 18.09.2024 року, яким ТОВ «ТАМ-ТАМ Транс» підтвердило, що не заперечує використання обладнання ПП "РЕМДОР-БУД" по договору №3-08-24 від 16.09.2024 року (лист додається).
Додатково з вашого Запиту не зрозуміло в чому саме порушення, цитата:
При цьому, у тендерній пропозиції ПП «РЕМДОР-БУД» завантажено договір оренди будівельної техніки від 16.09.2024 № 3-08-24, на вантажний цистерно-гудронатор Renault Magnum 460.18, укладений з ТОВ «ТАР-ТАМ ТРАНС» (інша назва), зареєстрованим за адресою Київська область, м. Бровари, вул. Петлюри Симона, буд. 12-А (інша адреса).
Уточніть питання, адже в договорі від 16.09.2024 № 3-08-24 вірно вказано ТОВ «ТАР-ТАМ ТРАНС», зареєстрованим за адресою Київська область, м. Бровари, вул. Петлюри Симона, буд. 12-А.
Щодо питання №7.
З Вашого питання не зрозуміло які саме невідповідності у тендерній пропозиції учасника. А саме, що не так з аналогічним договором від 19.07.2023 № 197, укладеного з Срібнянською селищною радою, додатків до нього, форми № КБ-2в та № КБ-3, позитивного відгуку (файл 2. Аналогічний договір.pdf 26 серпня 2024 22:48).
З Вашого питання не зрозуміло який конкретний нормативно-правовий акт та конкретна норма, яка порушена учасником процедури закупівлі ПП "РЕМДОР-БУД" при підготовці своєї тендерної пропозиції. Вкажіть конкретне порушення з посиланням на законодавство України та вимоги тендерної документації.
Сподіваємось на об’єктивне вивчення наданої та отриманої Вами інформації стосовно організації та проведення процедури закупівлі та прийняття рішення виключно в межах законодавства з обґрунтуванням та доказами.