-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Радіочастотний модуль
Завершена
345 100.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 2 000.00 UAH
мін. крок: 0.6% або 2 000.00 UAH
Номер:
fe757e1480794b6c8b5c6fb9e6357c85
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-09-11-000016
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.09.2024 00:00
Період моніторингу:
11.09.2024 12:35 - 03.10.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
10.09.2024 № 64-з
Хмельницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 20 квітня 2022 року № 158,
НАКАЗУЮ:
1.Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3.Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Начальник Анатолій МАРЦЕНЮК
Додаток до наказу від 10.09.2024 № 64-з
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Особа, відповідальна за здійснення моніторингу
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
17 UA-2024-07-26-006406-a 26.07.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Лілія Бондар.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, пункту 47 та абзацу восьмого підпункту першого пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, внесення змін до тендерної документації, своєчасності надання відповіді на звернення до Замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції, стану виконання рішення органу оскарження, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує врахувати виявлені порушення та дотримуватись вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, пункту 47 та абзацу восьмого підпункту першого пункту 44 Особливостей під час формування тендерної документації та вжити заходів щодо притягнення до відповідальності осіб, які не забезпечили дотримання законодавства у сфері закупівель та здійснити заходи (зокрема, але не виключно, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення таких порушень у подальшому.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 01 жовтня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), стану виконання рішення органу оскарження, внесення змін до тендерної документації, своєчасності надання відповіді на звернення до Замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік КП "Хмельницькінфоцентр" (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи б/д, б/н (зі змінами), звернення до Замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації від 27.07.2024, роз’яснення Замовника на звернення від 29.07.2024, рішення Комісії Антимонопольного комітету України (далі – Комісії АМКУ) від 08.08.2024 №13495-р/пк-пз, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 19.08.2024, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю "МІНВІК", протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 21.08.2024 №10, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 22.08.2024, договір від 30.08.2024 № 30/08-3, пояснення (інформація, документи) від 30.09.2024, надані Замовником через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
При цьому, згідно абзацу восьмого пункту 28 Особливостей у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення.
Моніторингом встановлено, що у таблиці 2 Додатку 1 тендерної документації встановлена вимога для учасника процедури закупівлі «Учасник повинен надати довідку у довільній формі щодо відсутності підстави для відмови учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах, встановленої в абзаці 14 пункту 47 Особливостей. Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у цьому абзаці, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, учаснику процедури закупівлі не може бути відмовлено в участі в процедурі закупівлі. Додатково, у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати довідку, підписану Замовником цих торгів про факт наявності чи відсутності негативного досвіду співпраці з таким учасником.».
Натомість, відповідно до абзацу шістнадцятого пункту 47 Особливостей Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
При цьому, абзац чотирнадцятий пункту 47 виключено на підставі Постанови КМ № 382 від 02.04.2024.
Враховуючи викладене, за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що вимоги, встановлені Замовником у таблиці 2 Додатку 1 тендерної документації до учасника процедури закупівлі не відповідають вимогам, встановленим у пункті 47 Особливостей.
Також, пунктом 44 Особливостей передбачено виключний перелік підстав для відхилення.
Зокрема, згідно абзацу восьмого підпункту першого пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Моніторингом встановлено, що у пункті 2, а також абзаці восьмому підпункту 1 пункту 3 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації та у додатку 1 до тендерної документації Замовником не встановлено жодних обмежень щодо учасників та товарів, які мають належність до Ісламської Республіки Іран.
За результатами моніторингу встановлено, що тендерна документація Замовника складена замовником з порушенням абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та абзацу восьмого підпункту першого пункту 44 Особливостей.
За результатами моніторингу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів встановлено розбіжність між інформацією, яка розміщена в оголошені та в тендерній документації щодо розміру мінімального кроку пониження ціни.
Так, відповідно до інформації, зазначеній Замовником у полі «Інформація про процедуру» в оголошенні про проведення відкритих торгів вказано розмір мінімального кроку пониження ціни - 0,58%, а в підпункті 1.8 пункту 1 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону – 0,5 % від очікуваної вартості.
Відповідно до пункту 23 Особливостей, Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель у порядку, встановленому статтею 8 Закону.
Згідно із частиною п’ятою статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Замовнику 18.09.2024 направлено через електронну систему закупівель запит про надання пояснень (інформації, документів) щодо прийнятих рішень та вчинених дій, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Однак, в порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону Замовник надав пояснення на запит про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі 30.09.2024, тобто з порушенням визначеного Законом строку (протягом трьох робочих днів).
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, що були предметом розгляду Комісії АМКУ не здійснювався.
Період усунення порушень:
01.10.2024 15:28 - 16.10.2024 00:00
Дата публікації висновку:
01.10.2024 15:28
Запити/Пояснення
Номер:
96f22c27f7ce4c349461413f71977bdb
Назва:
Про надання інформації (пояснень)
Дата опублікування:
18.09.2024 15:26
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
24.09.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-07-26-006406-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснень.
1. Надайте інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товари, що є предметом даної закупівлі, тощо) на підставі яких Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надайте інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351¹ Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
63e449ce2a914cd1a9ceb3e31d5863f8
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
30.09.2024 14:38
Опис:
11 вересня 2024 року Державною аудиторською службою України було розпочато проведення моніторингу процедури закупівлі «Радіочастотний модуль, код ДК 021:2015: 32310000-9 - Радіоприймачі)», що оприлюднена згідно оголошення № UA-2024-07-26-006406-a
18.09.2024 року замовником було отримано повідомлення в електронній системі закупівель про публікацію органом фінансового контролю запиту про надання пояснень, а відтак, такі пояснення надаються у встановлений строк.
На предмет надання інформації та відповідних документів, на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість, замовник повідомляє наступне.
Конкретні якісні характеристики та технічні специфікації по кожній зі складових частин предмета закупівлі обирались замовником відповідно до загальних рекомендацій військових частин Збройних Сил України.
При цьому, технічні та якісні характеристики предмету закупівлі розроблялися, виходячи із наявної (в тому числі у вільному доступі) інформації від виробників відповідних товарів (технічні паспорти, технічні специфікації тощо) по кожному найменуванню (номенклатурі) товару окремо.
В частині обґрунтування розміру бюджетних призначень замовник доводить до відома, що відповідні бюджетні призначення визначені згідно рішень Хмельницького міського комунального підприємства "Хмельницькінфоцентр" № 1 від 11.01.2024 року та рішенням тринадцятої сесії міської ради №3 від 23.02.2022 року «Про затвердження Програми підтримки Збройних Сил України» (рішення з відповідними додатками додаються).
На предмет надання інформації та документів на підтвердження обґрунтування розміру очікуваної вартості предмету закупівлі повідомляємо наступне.
Очікувана вартість предмету закупівлі розрахована відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмету закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України №275 від 18.02.2020.
Зокрема, замовником було надіслано запити на отримання комерційних пропозицій та опрацьовано отримані комерційні пропозиції потенційних учасників (до пояснень додаються), що надані на запит, проаналізовано інформацію про ціни на товари, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах виробників та постачальників відповідної продукції, а саме: https://rozetka.com.ua/ua/424011639/p424011639/?utm_l=r&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwxsm3BhDrARIsAMtVz6OJlHnKatFrbJkH5AnYsWL8UtxD-O9RSgStn4_Sey_HzQ_laY8hMZYaAo5fEALw_wcB
https://prom.ua/ua/p2118003010-akkumulyator-dlya-fpv.html?utm_source=google_pmax&utm_medium=cpc&utm_content=pmax&utm_campaign=Pmax_cpa_akkumulyatornye_bloki_121207376&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwxsm3BhDrARIsAMtVz6PCXkf6SoPjcHQd6aB28IR73p9B6uY8zyG7o2uFEnYjxaJ-lzdDOiQaAv5BEALw_wcB
https://prom.ua/ua/p2128427541-6s1p-4000-mah.html?utm_source=google_pmax&utm_medium=cpc&utm_content=pmax&utm_campaign=Pmax_cpa_akkumulyatornye_bloki_121207376&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwxsm3BhDrARIsAMtVz6OVdhdh6iBp6XkaLbTF3Q6rFpakeIWD6OZmo_6vBSKJFUm7WU4HsoUaArydEALw_wcB
. спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, та електронній системі закупівель «Prozorro».
З метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів та на виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710» підготовлено та опубліковано обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на офіційному веб-сайті Хмельницького міського комунального підприємства "Хмельницькінфоцентр" за посиланням
https://gis.khm.gov.ua/public_procurement_card/3468477220131964457