-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
44110000-4 - Конструкційні матеріали
Завершена
635 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 350.00 UAH
мін. крок: 1% або 6 350.00 UAH
Номер:
864434a8cec940d7ba968885bff3f4db
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-09-09-000064
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.09.2024 00:00
Період моніторингу:
09.09.2024 17:45 - 01.10.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
09.09.2024
№ 64-з
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених ЗакономУкраїни «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 09.09.2024 № 64-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
11. UA-2024-07-26-001037-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація не відповідає нормам частини 4 статті 23 Закону та абзаців 1, 8 пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення виявлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягненням до дисциплінарної або матеріальної відповідальності осіб, якими допущені порушення норм частини 4 статті 23 Закону та абзаців 1, 8 пункту 28 Особливостей, а також протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 вересня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі – Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Коростишівська центральна районна лікарня ім. Д.І. Потєхіна» Коростишівської міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи Замовника від 26.07.2024, тендерна пропозиція учасника фізичної особи-підприємця Оніщенко Ганни Пилипівни, тендерна пропозиція переможця товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕНДЕР ПРО», протоколи щодо прийняття рішень уповноваженою особою від 06.08.2024 та від 08.08.2024, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 08.08.2024, договір про закупівлю від 14.08.2024 № 43, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 13.09.2024.
За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель установлено порушення, а саме:
- в порушення вимог абзацу 8 пункту 28 Особливостей у тендерній документації Замовником не зазначено підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 Особливостей;
- в порушення вимог частини 4 статті 23 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей, технічна специфікація (опис усіх необхідних характеристик товарів, що закуповуються) Замовника (Додаток № 3 до тендерної документації) містить посилання на конкретну торгову марку та виробника (FORBO, Dollken) з виразом «або еквівалент», але без обґрунтування необхідності такого посилання.
Період усунення порушень:
23.09.2024 16:17 - 08.10.2024 00:00
Дата публікації висновку:
23.09.2024 16:17
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
06/24/2024/пр
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.1]
Запити/Пояснення
Номер:
5bba7a7c003348d082c6a7471e03312b
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
10.09.2024 15:31
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
14.09.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Конструкційні матеріали» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-07-26-001037-a), відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товари, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Крім того, згідно із частиною 10 статті 11 Закону рішення уповноваженої особи (тендерного комітету) оформлюється протоколом.
Враховуючи вищевикладене, надайте інформацію чи були встановлені факти формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «Тендер Про» на відповідність тендерній документації КНП «Коростишівська ЦРЛ ім. Д.І. Потєхіна» (далі – Замовник) з наданням документального підтвердження (протоколу, рішення).
3. Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель встановлено, що тендерна документація Замовника складена не у відповідності до вимог законодавства, а саме:
- в порушення вимог абзацу 8 пункту 28 Особливостей, тендерна документація Замовника не містить підстав для відмови в участі у відкритих торгах, встановлених пунктом 47 Особливостей;
- в порушення вимог частини 4 статті 23 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей, тендерна документація Замовника (Додаток № 3) містить посилання на конкретну торгову марку та виробника (FORBO, Dollken) з виразом «або еквівалент», але без обґрунтування необхідності такого посилання.
Поясніть, чому Замовником при складанні та затвердженні тендерної документації порушено норми частини 4 статті 23Закону та абзаців 1, 8 пункту 28 Особливостей?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
c7d5d699dced42898701121f64b4da33
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
13.09.2024 10:28
Опис:
ПОЯСНЕННЯ
Комунальне некомерційне підприємство "Коростишівська ЦРЛ ім.Д.І.Потєхіна" (надалі –організатор), у відповідь на Ваш Запит на надання пояснень від 2024-09-10 15:31:45, повідомляє наступне.
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товари, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
При здійсненні закупівлі по предмету: ДК 021:2015:44110000-4: Конструкційні матеріали. Уповноваженою особою було дотримано положення пункту 2 Розділу ІІ «Етапи визначення очікуваної вартості» Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, що затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020р № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
Технічні та якісні характеристики предмету сформовано на основі комерційних пропозицій потенційних учасників закупівлі. Під час визначення технічних та якісних характеристик процедури закупівлі враховувалась потреба закладу та пацієнтів.
Комунальним некомерційним підприємством "Коростишівська ЦРЛ ім.Д.І.Потєхіна" (надалі - Замовник) закупівлі здійснюються у відповідності до вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178, Закону України «Про публічні закупівлі» та із дотриманням визначених ним принципів.
Очікувана вартість сформована з урахуванням приписів наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020р № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
Розрахунок очікуваної вартості додається у вигляді таблиці.
Розрахунок сформовано у відповідності до наступних вимог:
1. Відповідність поз. 1 «Лінолеум» закупівлі галузевим стандартам:
- Зміст в'яжучих речовин: Відповідність стандарту EN ISO 10581
- Загальна товщина: згідно з EN ISO 24346.
- Застосування для комерційних приміщень: Відповідність класу EN ISO 10874, 34 (дуже важкий режим використання).
- Застосування для легких промислових приміщень: Клас EN ISO 10874, 43 (важкий режим використання).
- Ширина рулону: Відповідність стандарту EN ISO 24341
- Довжина рулону: Відповідність EN ISO 24341
- Загальна вага: згідно з EN ISO 23997.
- Відносна стабільність розмірів: згідно з EN ISO 23999.
- Залишкова деформація: згідно з EN ISO 24343-1.
- Використання під колісними стільцями: Відповідність ISO 4918 / EN 425
- Стійкість до світла: За стандартом ISO 105-B02
- Гнучкість: Відповідність EN ISO 24344.
- Стійкість до хімічних речовин: згідно з EN ISO 26987.
- Коефіцієнт тертя (антиковзкість): згідно з DIN 51130.
- Можливість використання у вологих приміщеннях: згідно з EN 13553.
- Стійкість до бактерій: Згідно з EN 846.
- Викиди летких органічних сполук (VOC): Згідно з ISO 16516
- Відповідність стандартам EN 14041.
- Реакція на вогонь: Відповідність EN 13501-1
- Опір ковзанню: Відповідність EN 13893
2. Наявність сертифікатів відповідності до вимог ДСТУ для поз. 1 «Лінолеум» та поз. 2 «Зварювальний шнур для лінолеуму».
3. Наявність висновків державної санітарно – епідеміологічної експертизи на запропоновані товари.
4. Наявність відповідного маркування виробника з інформацією про виробника та дату виготовлення товару. Гарантійний термін експлуатації зазначений на маркуванні на Товар.
Звертаємо увагу, що для забезпечення максимальної конкуренції та економії Замовником в технічному завданні Тендерної документації було передбачено: всі посилання на торгівельну марку, фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника слід читати як «або еквівалент».
Також, Замовником для визначення очікуваної вартості закупівлі та визначення ціни на ринку було проведено ринкові консультації. Ми, як Замовник направили учасникам ринку повідомлення з описом необхідних вимог до предмета закупівлі. За результатами ринкових консультацій було отримано 2 письмові цінові пропозиції від учасників ринку – активних постачальників комерційних покриттів для підлоги та супутніх матеріалів.
Окрім того, з метою об’єктивного визначення очікуваної вартості нами здійснювався аналіз ринку (через систему Prozorro).
2. Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Крім того, згідно із частиною 10 статті 11 Закону рішення уповноваженої особи (тендерного комітету) оформлюється протоколом. Враховуючи вищевикладене, надайте інформацію чи були встановлені факти формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «Тендер Про» на відповідність тендерній документації КНП «Коростишівська ЦРЛ ім. Д.І. Потєхіна» (далі – Замовник) з наданням документального підтвердження (протоколу, рішення).
Під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Тендер Про», формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій, виявлено не було.
3. Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель встановлено, що тендерна документація Замовника складена не у відповідності до вимог законодавства, а саме:
- в порушення вимог абзацу 8 пункту 28 Особливостей, тендерна документація Замовника не містить підстав для відмови в участі у відкритих торгах, встановлених пунктом 47 Особливостей;
- в порушення вимог частини 4 статті 23 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей, тендерна документація Замовника (Додаток № 3) містить посилання на конкретну торгову марку та виробника (FORBO, Dollken) з виразом «або еквівалент», але без обґрунтування необхідності такого посилання.
Поясніть, чому Замовником при складанні та затвердженні тендерної документації порушено норми частини 4 статті 23Закону та абзаців 1, 8 пункту 28 Особливостей?
Щодо порушення вимог абзацу 8 пункту 28 Особливостей, тендерна документація Замовника не містить підстав для відмови в участі у відкритих торгах, встановлених пунктом 47 Особливостей:
«Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), яка прийнята Урядом на виконання вимог Закону.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Згідно з статтею 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості, як, зокрема, інструкція з підготовки тендерних пропозицій. Водночас замовник у тендерній документації установлює спосіб підтвердження відповідності учасників вимогам згідно із законодавством.
Згідно абзацу п'ятого пункту 28 Особливостей у тендерній документації відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону, визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому - восьмому цього пункту.
Так, відповідно до абзацу восьмого пункту 28 Особливостей у тендерній документації зазначаються, зокрема, підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації”, та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами.
Водночас будь-які рішення щодо публічної закупівлі, у тому числі щодо розроблення та затвердження замовником тендерної документації, ухвалюються самостійно замовником з дотриманням вимог законодавства в цілому.
В тендерній документації Замовником в підпункті 3 пункті. 3, Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції вказано: «Інформація щодо наявності/відсутності підстав, установлених у пункті 47 Особливостей, надається учасниками відповідно до вимог зазначених у відповідних електронних полях в електронній системі закупівель та в порядку визначеному електронною системою закупівель.
У разі, якщо учасником процедури закупівлі є об’єднання учасників, то на кожного з учасників такого об’єднання заповнюється текстове поле для підтвердження відповідності кожного з учасників такого об’єднання вимогам, визначеним у пункті 47 Особливостей.» Тобто Замовником визначено, що підстави для відмови будуть визначені в електронних полях системи закупівель при подачі тендерної пропозиції учасника. Та учасник самостійно декларує відсутність визначених у електронних полях системи закупівель підстав для відхилення. Таким чином повністю виконано положення п. 28 абзац 8 Особливостей.
Щодо порушення вимог частини 4 статті 23 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей, тендерна документація Замовника (Додаток № 3) містить посилання на конкретну торгову марку та виробника (FORBO, Dollken) з виразом «або еквівалент», але без обґрунтування необхідності такого посилання:
Згідно положень Статті 23. Закону «Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
1. Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). У технічних специфікаціях може зазначатися інформація про передачу прав інтелектуальної власності на предмет закупівлі.
2. У разі якщо предмет закупівлі в подальшому буде використовуватися фізичними особами, технічні специфікації повинні складатися з урахуванням потреб осіб з інвалідністю або проектувальних вимог для врахування потреб усіх категорій користувачів.
3. Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
4. Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Замовником, у відповідності до вимог п. 3 наданий вичерпний перелік технічних характеристик, які визначені в розділі «Технічні характеристики» в таблиці Додатку 3. Але, враховуючи те, що Замовником закуповується спеціальні за своїм призначенням товари – а саме спеціальний лінолеум для облаштування медичних приміщень та спеціальний плінтус для облаштування заведення даного лінолеуму частково на стіну при укладанні, прийнято рішення надати в окремій колонці таблиці – «Найменування товару» посилання на конкретні торгові марки «Лінолеум FORBO SPHERA» (поз. 1) та «Плінтус для заводу покриттів на стіну Dollken HK100» (поз. 8), що дозволить учасникам більш точно розуміти потреби Замовника та пропонувати товари, які за своїм функціональним призначенням є специфічними продуктами для використанні саме в медичних закладах. При цьому в тексті додатку 3 вказано «На виконання вимог частини 4 статті 23 Закону, після посилання у цьому додатку на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва слід доповнити та читати і сприймати з виразом «або еквівалент». Таким чином Замовник обґрунтовано використав назву конкретних товарів та не допустив порушення 4 статті 23 Закону, вказавши вираз «або еквівалент» в описі вимог Додатку 3.