-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Дрова паливні
Завершена
300 386.00
UAH з ПДВ
Номер:
d2788c81b9e643989ab88405a2caa455
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-08-05-000026
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.08.2024 00:00
Період моніторингу:
05.08.2024 15:38 - 27.08.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
05.08.2024 №72-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 05.08.2024 №72-з
Витяг з переліку закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
7. UA-2024-07-23-009487-a, 23.07.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання наявності підстав та обґрунтування для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів встановлено порушення вимог підпункту 6 пункту 13 Постанови №1178.
За результатами аналізу питання щодо оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 13 Постанови №1178.
За результатами аналізу питання щодо надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 серпня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік Зведенівського ліцею Джуринської сільської ради Вінницької області (далі - Замовник), звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір про закупівлю від 24 червня 2024 року №431 (далі - Договір №431), звіт про виконання договору, пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 12 серпня 2024 року через електронну систему закупівель.
Згідно з пунктом 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі - Постанова №1178) замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Постанови №1178 та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
У пункті 13 Постанови №1178 визначено виключний перелік підстав, за яких придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. грн, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. грн, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. грн, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару.
Моніторингом установлено, що Замовником здійснено закупівлю дров паливних, очікуваною вартістю 300 386,00 грн, шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
Згідно з пунктом 13 Постанови №1178 у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом зі звітом про договір про закупівлю, укладеного без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Проте, моніторингом установлено, що Замовником на порушення вимог пункту 13 Постанови №1178 разом зі звітом про укладання договору без використання електронної системи закупівель не оприлюднено Договір №431 та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення закупівлі у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа уповноваженої особи або іншої службової (посадової) особи Замовника погодженого (затвердженого) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника.
При цьому, на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області (далі – Управління), Замовник 12 серпня 2024 року оприлюднив в електронній системі закупівель Договір №431 (з додатками) та протокол уповноваженої особи від 21 червня 2024 року №54.
Згідно з протоколом уповноваженої особи від 21 червня 2024 року №54, рішення щодо проведення закупівлі дров паливних, без використання електронної системи закупівель прийнято на підставі підпункту 6 пункту 13 Постанови №1178, а саме: відмінено відкриті торги (ID: UA-2024-05-06-002861-a та UA-2024-05-22-012139-a) через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з Постановою №1178.
Підпунктом 6 пункту 13 Постанови №1178 визначено, що придбання замовниками товарів, вартість яких становить або перевищує 100 тис грн, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів у разі, коли: відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з Постановою №1178, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 Постанови №1178), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
В ході моніторингу, проаналізувавши проєкт договору, який є додатком до тендерної документації за процедурою відкриті торги (ID: UA-2024-05-22-012139-a) встановлено, що у пункті 5.1. розділу V. «Поставка (купівля) товару» визначено що: «Строк (термін) поставки (передачі) товару: протягом періоду дії особливих умов, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, до 31.08.2024 року», тоді як, у пункті 5.1. розділу V. «Поставка (купівля) товару» Договору №431, визначено що: «Строк (термін) поставки (передачі) товару: протягом періоду дії особливих умов, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, до 31.12.2024 року».
Також, в оголошенні про проведення відкритих торгів (ID: UA-2024-05-22-012139-a) вказано строк поставки товарів: від 22 травня 2024 року до 31 серпня 2024 року. Поряд із цим, установлено, що Замовником у звіті про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель (ID: UA-2024-07-23-009487-a) зазначено, що строк поставки товарів: від 24 червня 2024 року по 31 грудня 2024 року.
Зважаючи на зазначене, Договір №431 відрізняється від проєкту договору про закупівлю за процедурою відкриті торги, що була відмінена через неподання тендерних пропозицій, чим порушено вимоги підпункту 6 пункту 13 Постанови №1178.
Отже, Замовником проведено закупівлю шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів з порушенням вимог підпункту 6 пункту 13 Постанови №1178.
Згідно із частиною п’ятою статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З огляду на зазначене, Управління звернулося до Замовника про надання пояснень (інформації, документів) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Однак, на запит Управління від 06 серпня 2024 року про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності Замовник надав пояснення (інформацію, документи) 12 серпня 2024 року, тобто з перевищенням строку визначеного частиною п’ятою статті 8 Закону.
Період усунення порушень:
16.08.2024 14:04 - 31.08.2024 00:00
Дата публікації висновку:
16.08.2024 14:04
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
02/050/2024ПР
Дата відкриття провадження:
23.09.2024 00:00
Номер відкриття провадження :
02/037/2024ПН
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.1]
Номер протоколу:
02/049/2024ПР
Дата відкриття провадження:
12.11.2024 00:00
Номер відкриття провадження :
3/152/619/24
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.3]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до висновку Управляння Північного офісу Держаудитслужби уповноваженій особі було оголошено догану.
Дата публікації звіту:
20.08.2024 09:23
Запити/Пояснення
Номер:
163f1b87a94a4ef58fc1480c9ecfbadd
Назва:
Запит на пояснення
Дата опублікування:
06.08.2024 17:25
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.08.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі дров паливних (ДК 021:2015:03410000-7: Деревина) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2024-07-23-009487-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайс - листи тощо), листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо) на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
3. Чому разом із звітом про договір про закупівлю, укладеним без використання електронної системи закупівель, не оприлюднено в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Постанова №1178) у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа, що готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника?
4. Яким чином дотримано норми підпункту 6 пункту 13 Постанови №1178, в частині відповідності вимог до ФОП «Рига Роман Тимофійович», з яким укладено договір про закупівлю від 24 червня 2024 року №431, вимогам, що були визначені у тендерній документації, яка оприлюднена в електронній системі закупівель під час проведення відкритих торгів за номером UA-2024-05-22-012139-a щодо строку поставки товарів до 31 серпня 2024 року?
Інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненні, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
85c89f73278647a1a59192633f79ab7a
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
12.08.2024 17:14
Опис:
Вартість дров паливних (НП) 1 група станом на травень 2024 року по Вінницькій області за 1 куб.м. на верхньому складі становив 1050 грн.,а в дворі споживача 1680 грн.(дані з https://e-forest.gov.ua/serednozvazheni-tsiny/). На підставі аналізу середньозважених цін прийнято рішення про закупівлю дров паливних,яке викладено в ТД (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-05-06-002861-a).Торги були відмінені через відсутність пропозиції. 22.05.2024 року проведено повторне оголошення про закупівлю дров паливних
(https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-05-22-012139-a). Торги були відмінені через відсутність пропозиції. Відповідно до п. 13 Постанови КМУ №1178 ,було прийнято рішення про укладення прямого договору із самостійно обраним постачальником.
Мною було допущено технічну помилку(неоприлюднено договір та протокол)