-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Бензин та дизельне паливо - ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95 - ДК 021:2015: 09132000-3 Бензин; Дизельне паливо - ДК 021:2015: 09134200-9 - Дизельне паливо)
Завершена
174 610.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 746.10 UAH
мін. крок: 1% або 1 746.10 UAH
Номер:
4acb486e176546629fe845ae0d87d576
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-10-14-000017
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.10.2024 00:00
Період моніторингу:
14.10.2024 12:33 - 04.11.2024 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
14.10.2024
№ 73-з
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених ЗакономУкраїни «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Сергій КОМАШНЯ
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 14.10.2024 № 73-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
5. UA-2024-07-23-005240-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що тендерна документація не відповідає нормам абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, абзаців 1, 7, 8 та 10 пункту 28, пункту 29, 44 та абзацу 15 пункту 47 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та Особливостей, дотримання вимог постанови № 710, розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення виявлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до дисциплінарної або матеріальної відповідальності осіб, якими допущені порушення абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, абзаців 1, 7, 8 та 10 пункту 28, пункту 29, 44 та абзацу 15 пункту 47 Особливостей, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 17 жовтня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерної пропозиції, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Коростенського геріатричного пансіонату Житомирської обласної ради (далі - Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 23.07.2024, тендерна пропозиція учасника ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 01.08.2024 № 102, повідомлення про намір укласти договір від 01.08.2024 року, договір про закупівлю від 07.08.2024 № 040408-07/08/2024-ШКТ039, пояснення Замовника з копіями документів надані через електронну систему закупівель 16.10.2024.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель установлено наступне.
Так, відповідно до абзацу 10 пункту 28 Особливостей тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Також, абзацом 8 пункту 28 Особливостей встановлено, що у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 Особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 Особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами.
Крім того, абзацом 7 пункту 28 Особливостей встановлено, що у тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Слід відмітити, що пунктом 5.1 частини 5 розділу 3 тендерної документації встановлено вимогу, учасник у складі тендерної пропозиції подає документи, що відповідно до статті 16 Закону підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)».
Проте, моніторингом встановлено, що на порушення абзаців 7, 8 та 10 пункту 28 Особливостей, Замовником не винесено окремими додатками вимоги щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників документального підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), документального підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, а також надання переможцем документального підтвердження відсутності підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
Також, пунктом 5.1 частини 5 розділу 3 тендерної документації встановлено вимогу, учасник у складі тендерної пропозиції подає документи, що відповідно до статті 16 Закону підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій».
Разом з тим, пунктом 29 особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Слід відмітити, що предметом вищевказаної закупівлі є бензин та дизельне паливо - ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти.
Проте, на порушення пункту 29 Особливостей, Замовником встановлено вимогу щодо надання документів для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію визначеному пунктом 1 частини 2 статті 16 Закону.
Також, відповідно до підпункту 11 пункту 5.5 частини 5 розділу 3 тендерної документації, встановлено підставу відмови, яка визначена підпунктом 11 пункту 47 Особливостей без врахування змін, внесеними відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.09.2024 № 952.
Крім того, відповідно до підпункту 2 пункту 5.9 частини 5 розділу 3 тендерної документації, встановлено вимогу щодо надання у складі тендерної пропозиції документального підтвердження відсутності підстав відмови, які зазначені в абзаці 14 пункту 47 Особливостей.
Проте, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 № 382, абзац 14 пункту 47 Особливостей виключений, при цьому абзац 15 пункту 47 Особливостей був змінений, шляхом виключення з вимог надання переможцем відсутності підстав визначених абзацом 14 пункту 47 Особливостей.
Таким чином, моніторингом встановлено, що на порушення вимог абзацу 8 пункту 28 та абзацу 15 пункту 47 Особливостей, Замовником в тендерній документації вимагається документальне підтвердження відсутності підстав відхилення, які визначені абзацом 15 пункту 47 Особливостей, що на момент проведення вище зазначеної закупівлі втратили чинність.
Також, на порушення норм абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, абзацу 1 пункту 28 Особливостей в абзаці 3 підпункту 3 пункту 3.1 частини 3 розділу 5 тендерної документації, встановлено підставу відхилення, без врахування змін, внесеною постановою Кабінету Міністрів України від 02.0.2023 № 382, при цьому відсутня наступна підстава відхилення, яка передбачена пунктом 44 Особливостей, а саме, замовник відхиляє тендерну пропозицію переможця у разі, коли переможець закупівлі, не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
Період усунення порушень:
17.10.2024 11:18 - 31.10.2024 23:00
Дата публікації висновку:
17.10.2024 11:18
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Про оголошення догани
Вікторії МОСТІВЕНКО
ОГОЛОСИТИ ДОГАНУ:
МОСТІВЕНКО Вікторії Вікторівні, фахівцю з публічних закупівель, за виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Підстава:
1. Рішення Державної аудиторської служби України північний офіс держаудитслужби управління північного офісу держаудитслужби в Житомирській області наказ 14.10.2024 року № 73-з м.Житомир.
2. Доповідна записка головного бухгалтера.
Дата публікації звіту:
21.10.2024 12:23
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом оголошення догани
Дата публікації:
21.10.2024 12:32
Запити/Пояснення
Номер:
0bcc51826521406ab0c3905533388b41
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
15.10.2024 09:55
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.10.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету: «Бензин та дизельне паливо» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-07-23-005240-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), постала потреба в отриманні пояснень та документів до наступних питань.
1)Поясніть, яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
2)Відповідно до пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Також, пунктом 2 частини 2 статті 22 Закону визначено, що у тендерній документації зазначаються один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону.
Окрім того, пунктом 29 особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Відповідно до пункту 5.1 частини 5 розділу ІІІ тендерної документації встановлено вимогу, що замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, встановленим відповідно до вимог статті 16 Закону, а саме наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору за 2023 р зі всіма додатками та листами відгуками (договорів) та наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Слід відмітити, що предметом вищевказаної закупівлі є бензин та дизельне паливо - ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти.
Таким чином поясніть, чому у тендерній документації стоїть вимога щодо підтвердження кваліфікаційного пункту 2 частини 2 статті 16 Закону?
Також, абзацом 10 пункту 28 Особливостей передбачено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Слід відмітити, що пунктом 5.1 частини 5 розділу ІІІ тендерної документації встановлено вимогу, що замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, встановленим відповідно до вимог статті 16 Закону, а саме наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору за 2023 р зі всіма додатками та листами відгуками (договорів).
Проте, вищевказана вимога не винесена окремим додатком, як на те вимагається абзацом 10 пункту 28 Особливостей.
Таким чином поясніть, чому вами не винесено окремими додатками вимоги які визначені в пункті 5.1 частини 5 розділу ІІІ тендерної документації?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років
Номер:
bf1406a700c3450eba940a95fcb2a21e
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
16.10.2024 15:00
Опис:
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру
бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі
(відповідно до пункту 41 постанови Кабінету Міністрів України
від 11.10.2016 № 710
«Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами))
1. Замовник: Коростенський геріатричний пансіонат Житомирської обласної ради,код ЄДРПОУ 37909225,розташований за адресою 11500,Житомирська область,місто Коростень,вулиця Григорія Сковороди 81
2. Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності):
Бензин та дизельне паливо - ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95 - ДК 021:2015: 09132000-3 Бензин; Дизельне паливо - ДК 021:2015: 09134200-9 - Дизельне паливо)
3. Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-07-23-005240-a.
4. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі:
4.1.Загальний прогнозований обсяг споживання,що закуповуються:Бензин А-95,Дизельне паливо.
4.2.Термін постачання: до 31.12.2024.
4.3.Вид предмета закупівлі:товар.
4.4.Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до потреб замовника.
Таблиця 1
№ Назва товару Технічна характеристика Одиниця виміру К-сть, од.
1 Бензин А-95 Бензин А-95 повинен відповідати ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови».
л 2000
2 Дизельне паливо Дизельне паливо повинне відповідати ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови». л 1000
5. Обґрунтування розміру бюджетного призначення:
Фінансування закупівлі здійснюється за рахунок коштів загального фонду ,відповідно до затвердженого кошторису на 2024 рік.
Очікувана вартість закупівлі: 174 610.00грн
6. Обґрунтування очікуваної вартості закупівлі:
Проведено порівняння ринкових цін із використанням відкритих джерел інформації для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення щодо порушень в тендерній документації:
Через частоту змін в Постанові та враховуючи завантаженість уповноваженої особи з публічних закупівель, не було вчасно внесено зміни. З метою ефективного та правильного проведення процедур закупівель та недопущення вищезазначених помилок, зобов’язуюсь провести аналіз порушень і взяти до уваги всі помилки та у подальшому діяти згідно Постанови.