• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Реконструкція дільниці посиленого контролю літ. «З» під відокремлену будівлю для розміщення сектору для екстрадованих (переданих) осіб за адресою: м. Житомир проспект Незалежності, 172»

Торги відмінено

21 367 736.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 106 838.68 UAH
Номер: 4ae3535251b74aa0912039b254c30734
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-08-19-000013
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 19.08.2024 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 19.08.2024 14:02 - 10.09.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 19.08.2024 № 58-З Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. В.о. начальника Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Сергій КОМАШНЯ Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 19.08.2024 № 58-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 3. UA-2024-07-23-004760-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 67) 804-52-01, snizhana1978@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації установлено порушення пункту 3 Порядку № 1082 та пункту 24 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація не відповідає вимогам пункту 18 частини 2, абзацу 1 частини 3 статті 22, частини 1 статті 23 Закону, абзацу 1 пункту 28 Особливостей та пункту 5 Постанови № 668. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «СЛМ-ПЛАСТ» установлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та Особливостей, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: -
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 30 серпня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерної пропозиції, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівлі Державної установи «Житомирська виправна колонія (№4)» (далі - Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація затверджена рішенням уповноваженої особи Замовника від 23.07.2024 № 89, тендерна пропозиція учасника приватного підприємства «СЛМ-ПЛАСТ» (далі - ПП «СЛМ-ПЛАСТ»), протокольні рішення уповноваженої особи від 13.08.2024 № 116 та від 20.08.2024 № 124, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 12.08.2024, повідомлення про намір укласти договір від 13.08.2024, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 20.08.2024 року. За результатами моніторингу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне. Відповідно до пункту 24 Особливостей визначено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 (далі - Наказ № 1082), та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Згідно вимог пункту 3 Наказу № 1082 передбачено, що розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку. За нормою пункту 23 частини 1 статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини 1 статті 1 зазначеного закону засіб кваліфікованого електронного підпису - апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього закону. Згідно з частиною 2 статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис. Відповідно до пункту 12 частини 2 статті 23 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису). Слід зазначити, що в листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 за № 1/06-3-1587 щодо роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг, зазначено, що «якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим». Однак, проведеною під час моніторингу перевіркою накладених Замовником електронних підписів (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (оголошення про проведення відкритих торгів з особливостям та тендерної документації), на них накладено удосконалений електронний цифровий підпис саме фізичної особи Білоцької Тетяни Василівни, а не посадової особи Замовника, а також вказаний підпис Білоцької Тетяни Василівни (тип носія особистого ключа - незахищений, тип підпису - удосконалений, сертифікат - кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом, чим не дотримано вимоги пункту 3 Наказу № 1082 та пункту 24 Особливостей. За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що в порушення вимог пункту 18 частини 2 статті 22 Закону, частини 1 статті 23 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей, технічна специфікація тендерної документації не містить інформації щодо класу наслідків (відповідальності) об’єкта будівництва, який є предметом закупівлі. Також, моніторингом встановлено, що тендерна документація Замовника не відповідає нормам абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей в частині включення до неї інформації не у відповідності до вимог законодавства, а саме: в розділі 3 проєкту договору (Додаток 1 до тендерної документації) Замовником встановлено вимогу, що «Ціна договору визначена на підставі Державних будівельних норм, ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», при тому, що зазначений нормативний акт з 08.11.2021 втратив чинність. Крім того, відповідно до пунктів 1 та 2 «Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві», які затверджені постановою Кабінету міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі - Постанова № 668) визначено, що ці загальні умови є обов'язковими для врахування під час укладення та виконання договорів на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва (далі - договір підряду) незалежно від джерел фінансування робіт, а також форми власності замовника та підрядника (субпідрядників). Разом з тим, відповідно до пункту 5 Постанови № 668 визначено, що істотними умовами договору підряду є: найменування та реквізити сторін; місце і дата укладення договору підряду; предмет договору підряду; договірна ціна; строки початку та закінчення робіт (будівництва об'єкта); права та обов'язки сторін; порядок забезпечення виконання зобов'язань за договором підряду; умови страхування ризиків випадкового знищення або пошкодження об'єкта будівництва; порядок забезпечення робіт проектною документацією, ресурсами та послугами; порядок залучення субпідрядників; вимоги до організації робіт; порядок здійснення замовником контролю за якістю ресурсів; умови здійснення авторського та технічного нагляду за виконанням робіт; джерела та порядок фінансування робіт (будівництва об'єкта); порядок розрахунків за виконані роботи; порядок здачі-приймання закінчених робіт(об'єкта будівництва); гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва), порядок усунення недоліків; відповідальність сторін за порушення умов договору підряду; порядок врегулювання спорів; порядок внесення змін до договору підряду та його розірвання. Проте, моніторингом установлено, що відповідно до пункту 4 розділу VI тендерної документації Замовником встановлено умову, що істотними умовами договору про закупівлю є лише предмет договору (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору. Інші умови договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів, що не відповідає вимогам пункту 5 Постанови № 668. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено, що тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі ПП «СЛМ-ПЛАСТ» не відповідає умовам тендерної документації Замовника. Так, відповідно до пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації та пункту 1 Додатку № 4 до тендерної документації, на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», від учасників у складі тендерних пропозицій імперативно вимагалось надання довідки, встановленої форми, яка містить інформацію про наявність в учасника обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт, визначених Замовником у технічному завданні. На виконання вказаних вимог, у складі тендерної пропозиції ПП «СЛМ-ПЛАСТ» надано довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 24.07.2024 № 11, в якій відсутня інформація про наявність в учасника транспортного засобу, яким будуть виконуватись роботи зазначені Замовником в пунктах 10, 34, 260, 267, 378, 397, 493, 512, 542, 567, 613, 615, 674, 690 технічного завдання (Додаток № 2 до тендерної документації), а саме, «Перевезення сміття до 10 км» в загальній кількості 404,47 тон, чим не дотримано вимоги пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації та пункту 1 Додатку № 4 до тендерної документації, а відтак не підтверджено відповідність учасника кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій». Відповідно до вимог пункту 6 розділу ІІI тендерної документації, розділу 11 Додатку № 1 та Додатку № 2 до тендерної документації Замовником встановлено імперативну умову, що ціна договору визначається учасником на підставі Державних будівельних норм. Слід зазначити, що відповідно пункту 5.1 розділу V Кошторисних норм України в будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва» (зі змінами), затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі - Настанова) визначено, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. Відповідно до пункту 2.1 розділу II Настанови визначено, що система ціноутворення у будівництві базується на кошторисних нормах, нормативах, розрахункових показниках і поточних цінах трудових та матеріально-технічних ресурсів. Поряд з тим, відповідно до пункту 2.3 розділу II Настанови визначено, що до кошторисних норм України належать ресурсні елементні кошторисні норми (далі - КНУ РЕКН). Відповідно до пункту 5.4 розділу V Настанови визначено, що вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат учасник процедури закупівлі (підрядник) визначає виходячи з нормативного часу роботи машин, необхідного для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах з урахуванням положень пунктів 5.5 - 5.9 цієї настанови, при цьому нормативний час роботи будівельних машин та механізмів визначається на підставі КНУ РЕКН та обсягів робіт, які пропонуються до виконання. У складі тендерної пропозиції учасника ПП «СЛМ-ПЛАСТ» надано локальні кошториси на будівельні роботи та підсумкові відомості ресурсів до них. Слід зазначити, що наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 31.12.2021 № 374 (далі - Наказ № 374), затверджені ресурсні елементні кошторисні норми, якими визначено витрати труда робітників-будівельників та машиністів, норми часу експлуатації будівельних машин і механізмів, норми витрат будівельних матеріалів на ремонтно-будівельні та будівельні роботи. Проведеним моніторингом встановлено, що відповідно до локального кошторису на будівельні роботи № 02-01-06 та підсумкової відомості ресурсів до нього, наданих у складі тендерної пропозиції учасника ПП «СЛМ-ПЛАСТ», виконання робіт з прокладання трубопроводів водопостачання з напірних поліетиленових труб високого тиску та гідравлічне випробування трубопроводів систем опалення, водопроводу і гарячого водопостачання, які відповідають технічним та якісним вимогам у відповідності до ресурсних елементних кошторисним норм КБ16-14-16, КБ16-14-13, КБ16-29-1), учасником ПП «СЛМ-ПЛАСТ» буде здійснюватись без застосування установки для гідравлічного випробування трубопроводів, тоді як вказані ресурсні елементні кошторисні норми, затверджені Наказом № 374, передбачають, зокрема, виконання вказаних робіт із застосуванням установки для гідравлічних випробувань трубопроводів, що не відповідає вимогам пункту 5.4 розділу V Настанови, а відтак не відповідає вимогам пункту 6 розділу ІІI тендерної документації, розділу 11 Додатку № 1 до тендерної документації та вимогам пунктів 273, 275, 276, 322-324, 326, 358, 370, 383-385, 391, 392 розділу «Найменування робіт та витрат» Додатку № 2 до тендерної документації. Аналогічно, відповідно до вищевказаного локального кошторису на будівельні роботи та підсумкової відомості ресурсів, виконання робіт з прокладання повітроводів з оцинкованої сталі, які відповідають технічним та якісним вимогам у відповідності до ресурсних елементних кошторисним норм КБ20-3-1 КБ20-3-4 - КБ20-3-7, КБ20-3-9 - КБ20-3-11, учасником ПП «СЛМ-ПЛАСТ» буде здійснюватись без застосування підіймача гідравлічного, висота підйому 10 м, тоді як вказані ресурсні елементні кошторисні норми, затверджені Наказом № 374, передбачають, зокрема, виконання вказаних робіт із застосуванням підіймача гідравлічного, висота підйому 10 м., що не відповідає вимогам пункту 5.4 розділу V Настанови, а відтак не відповідає вимогам пункту 6 розділу ІІI тендерної документації, розділу 11 Додатку № 1 та вимогам пунктів 296-305 розділу «Найменування робіт та витрат» Додатку № 2 до тендерної документації. Також, відповідно до локального кошторису на будівельні роботи № 02-01-06 та підсумкової відомості ресурсів до нього, виконання робіт з установлення заслінок повітряних, установлення клапанів повітряних утеплених, установлення клапанів гравітаційних, установлення над шахтами зонтів із листової оцинкованої сталі круглого перерізу, які відповідають технічним та якісним вимогам у відповідності до ресурсних елементних кошторисним норм КБ20-13-18 - КБ20-13-20, КБ20-15-2, КБ20-16-1, КБ20-20-4, учасником ПП «СЛМ-ПЛАСТ» буде здійснюватись без застосування лебідки ручної та важільної, тягове зусилля до 14,72 кН (1,5 т), тоді як вказані ресурсні елементні кошторисні норми, затверджені Наказом № 374, передбачають, зокрема, виконання вказаних робіт із застосуванням лебідки ручної та важільної, тягове зусилля до 14,72 кН (1,5 т), що не відповідає вимогам пункту 5.4 розділу V Настанови, а відтак не відповідає вимогам пункту 6 розділу ІІI тендерної документації, розділу 11 Додатку № 1 до тендерної документації та вимогам пунктів 289-291, 295, 311-317 розділу «Найменування робіт та витрат» Додатку № 2 до тендерної документації. Крім того, моніторингом установлено, що пунктом 339 розділу «Найменування робіт та витрат» Додатку № 2 до тендерної документації, Замовником передбачено встановлення клапана 3-х ходового 20 мм в кількості 1-ї одиниці. Однак, відповідно до локального кошторису на будівельні роботи № 02-01-09, учасником ПП «СЛМ-ПЛАСТ» до вартості ціни пропозиції включено вартість клапана 2-х ходового 20 мм в кількості 1-ї одиниці, а не клапана 3-х ходового 20 мм, чим не дотримано вимоги пункту 6 розділу ІІI тендерної документації, розділу 11 Додатку № 1 до тендерної документації та пункту 339 розділу «Найменування робіт та витрат» Додатку № 2 до тендерної документації). Відповідно до вимог пункту 6 розділу ІІI тендерної документації та Додатку № 2 до тендерної документації Замовником встановлено імперативну умову, що на підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерної пропозиції наказ на особу, яка буде відповідальною за дотриманням правил пожежної безпеки, техніки безпеки, охорони праці та санітарно-гігієнічного режиму на об’єкті. Проте, моніторингом встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасника ПП «СЛМ-ПЛАСТ» відсутній вказаний наказ, чим не дотримано вимоги пункту 6 розділу ІІI тендерної документації та Додатку № 2 до тендерної документації. Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ПП «СЛМ-ПЛАСТ» як таку, що не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та, як таку, що не відповідала вимогам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону. Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Слід відмітити, що відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 20.08.2024 № 124, на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівлі, щодо надання пояснення допущення вищевказаних порушень, Замовником відмінено дану процедуру закупівлі.
Період усунення порушень: 30.08.2024 15:39 - 14.09.2024 00:00
Дата публікації висновку: 30.08.2024 15:39

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Так
  • corruptionAwarded: Так
  • corruptionCancelled: Так
  • other: Так
Опис: Порушення усунуто в повному обсязі шляхом відміни торгів.
Дата публікації: 13.09.2024 10:00

Запити/Пояснення