-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Деревина паливна (першої, другої і третьої категорії)
Завершена
1 256 850.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 284.25 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 284.25 UAH
Номер:
7032a09e356d4a958ca67183f6cdf47c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-09-04-000018
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
04.09.2024 00:00
Період моніторингу:
04.09.2024 15:52 - 26.09.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
04.09.2024 № 185
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 04.09.2024 № 185.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 7. UA-2024-07-22-003407-a, 22.07.2024. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника
відділу контролю у сфері закупівель Галина ГАВЧАК
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання переможцем тендеру документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи (зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 вересня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання переможцем процедури закупівлі документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунальної установи «Центр з обслуговування закладів освіти» Сокальської міської ради Львівської області (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-07-22-003867-a); тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника №173/24 від 02.08.2024 та №175/24 від 06.08.2024; тендерну пропозицію фізичної особи - підприємця Марценюка Олександра Костянтиновича (далі – ФОП Марценюк О.К.) щодо правомірності її відхилення Замовником; опубліковане повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ФОП Марценюка О.К. та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; тендерну пропозицію Сокальського дочірнього лісогосподарського підприємства ЛГП «Галсільліс» (далі – Сокальське ДЛГП ЛГП «Галсільліс»); опубліковане повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції Сокальського ДЛГП ЛГП «Галсільліс» та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані Сокальським ДЛГП ЛГП «Галсільліс» як переможцем тендеру документи та інформацію; договір від 14.08.2024 №03-12/1408; опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запити органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Також, за нормами пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Моніторингом встановлено, що за умовами частини 4 розділу 6 тендерної документації та Додатку №6 до тендерної документації за досліджуваною процедурою закупівлі переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю та копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.
Однак, нормами пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається з урахуванням положень статті 41 Закону, за винятком окремих її частин, зокрема частини другої, якою саме передбачено надання переможцем процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю у відповідних випадках копії ліцензії або документа дозвільного характеру.
Таким чином, норми частини другої статті 41 Закону під час проведення закупівлі UA-2024-07-22-003407-a не застосовувалися та вимога щодо надання переможцем процедури закупівлі Замовнику під час укладення договору копії ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом, у пункті 17 Особливостей №1178, відсутня.
Крім того, моніторингом встановлено, що у Додатку 6 (Перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі) до тендерної документації Замовником вказано, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю. Проте, перелік документів та/або інформації, які повинен надати переможець процедури закупівлі на підтвердження права підписання договору про закупівлю, у Додатку 6 відсутній.
Отже, при складанні тендерної документації Замовником не враховано чинні норми Особливостей №1178, чим порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
Період усунення порушень:
23.09.2024 12:46 - 08.10.2024 00:00
Дата публікації висновку:
23.09.2024 12:46
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
13/0223/2024пр
Дата відкриття провадження:
20.11.2024 00:00
Номер відкриття провадження :
13/0223/2024пн
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.1]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання висновку, наданого Західним офісом Держаудитслужби України внаслідок проведеного моніторингу закупівлі, була проведена роз'яснювальна робота, а також будуть проведені економічні навчання уповноваженої особи для забезпечення недопущення у подальшому порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації.
Дата публікації звіту:
24.09.2024 12:23
Запити/Пояснення
Номер:
10b5b1b000024bd2b4de42efd683984f
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
06.09.2024 17:06
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
12.09.2024 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2024-07-22-003407-a, яка проведена Комунальною установою «Центр з обслуговування закладів освіти» Сокальської міської ради Львівської області (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Відповідно до норм пункту 17 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178) переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Надати інформацію з обов’язковим документальним підтвердженням щодо виконання переможцем тендеру вимоги пункту 17 Особливостей №1178 щодо надання відповідної інформації та документів під час укладання договору.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
1d1a45f261294097855d297afe80a6d6
Назва:
Відповідь на запит Держаудитслужби України
Дата опублікування:
09.09.2024 11:55
Опис:
У відповідь на Ваш запит щодо закупівлі товару Деревина паливна (першої, другої і третьої категорії), (за номером у Prozorro UA-2024-07-22-003407-a) надаємо наступну інформацію та документи.
1. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість здійснено на підставі наступних документів, що долучаються:
а) заявка на здійснення закупівлі деревини паливної (першої, другої і третьої категорії);
б) технічне завдання на закупівлю деревини паливної (першої, другої і третьої категорії);
в) лист-відповідь щодо ціни на дрова паливні від 18.07.2024 року №119 від Сокальського дочірнього лісогосподарського підприємства ЛГП "Галсільліс";
г) дані із вебсайту "Українська енергетична біржа" (https://www.ueex.com.ua/) щодо цін на деревину за період липень 2022-червень 2024р.
2. Інформація про обґрунтування технічних та якісних характеристик предметів закупівлі, розміри бюджетних призначень, очікувана вартість предмета закупівлі розміщена на веб-сайті за посиланням: https://sokal.osvitportal.in.ua/publichni-zakupivli-tsozo/st-7134
3. Переможцем процедури закупівлі Сокальським дочірнім лісогосподарським підприємством ЛГП "Галсільліс"було надано довідку, що містить інформацію про те, що діяльність у сфері лісового господарства не підлягає ліцензуванню, що підтверджується положеннями Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» №222-VIII від 02.02.2015 р. Правом на підписання договору на Сокальському дочірньому лісогосподарському підприємстві ЛГП "Галсільліс" наділений директор Дем'янович Микола Михайлович. Учасником-переможцем було надано наступні документи, що підтверджують право на підписання договору про закупівлю: а) наказ генерального директора Обласного комунального спеціалізованого лісогосподарського підприємства "Галсільліс" про призначення на посаду директора від 18 червня 2002 року №13-д; б) виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців.
Номер:
d4d27caffd674442aadc45c0eebc9544
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
11.09.2024 17:21
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.09.2024 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2024-07-22-003407-a, яка проведена Комунальною установою «Центр з обслуговування закладів освіти» Сокальської міської ради Львівської області (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Згідно з вимогами пункту 6 розділу «Інші документи від учасника» якщо учасник є дилером, дистриб’ютором, продавцем з метою перевірки походження продукції лісозаготівлі, наявності необхідної кількості та якісного складу товару на момент проведення даної процедури закупівлі, надають в складі своїх тендерних пропозицій: копію(ї) (або сканований(і) оригінал)и)) лісорубного(их) квитка(ів), завірений(і) лісокористувачем.
Під час проведення моніторингу тендерної пропозиції учасника ФОП Марценюка Олександра Костянтиновича встановлено, що учасником не надано в складі пропозиції лісорубних квитків.
Замовником опубліковано повідомлення про усунення невідповідностей, зокрема, щодо надання учасником лісорубного(их) квитка(ів), завірений(і) лісокористувачем.
На виправлення невідповідностей учасник ФОП Марценюк Олександр Костянтинович завантажив скановані оригінали лісорубних квитків лісокористувача Яворівське ДЛГП «Галсільліс» з накладеними штампами лісокористувача, а також скановані оригінали лісорубних квитків лісокористувача філії «Володимир-Волинське лісомисливське лісомисливське господарство «ДП «Ліси України» з накладеним штампами та підписами лісокористувача.
Відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 02.08.2024 №173/24 Замовником відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП Марценюка Олександра Костянтиновича з причини «Учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, що були зазначені в повідомленні, протягом 24 годин з моменту розміщення відповідного повідомлення», а саме: надані лісорубні квитки не відповідають умовам зазначеним в тендерній документації Замовника (не завірено лісокористувачем).
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Чи враховано Замовником при розгляді тендерної пропозиції ФОП Марценюка Олександра Костянтиновича надані учасником скановані оригінали лісорубних квитків з накладеними штампами та підписами лісокористувачів (Яворівське ДЛГП «Галсільліс» та філії «Володимир-Волинське лісомисливське лісомисливське господарство «ДП «Ліси України»)?
2. Яким чином сканована копія лісорубного квитка повинна бути завірена лісокористувачем?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
99bba94253d2419ca836800fc8f3d222
Назва:
Надання пояснення
Дата опублікування:
13.09.2024 09:12
Опис:
Відповідно до Вашого запиту повідомляємо наступне.
1. Відповідно до першого питання повідомляємо Вам, що Замовником враховано лісорубні квитки надані учасником ФОП Марценюком О.К. під час розгляду тендерної пропозиції. Також варто зазначити, що в Додатку №2 до тендерної документації, інші документи, вказано, що «якщо учасник є дилером, дистриб’ютором, продавцем з метою перевірки походження продукції лісозаготівлі, наявності необхідної кількості та якісного складу товару на момент проведення даної процедури закупівлі, надають в складі своїх тендерних пропозицій: копію(ї) (або сканований(і) оригінал)и)) лісорубного(их) квитка(ів), завірений(і) лісокористувачем». При розгляді тендерних пропозицій Замовником не було виявлено лісорубних квитків. Після чого було опублікувано повідомлення про надання 24 годин на усунення невідповідностей. Учасником ФОП Марценюк О.К. було заванажено лісорубні квитки Яворівське ДЛГП «Галсільліс» та філії «Володимир-Волинське лісомисливське господарство «ДП «Ліси України», які не відповідали умовам тендерної документації . Замовником було опубліковано протокол №173/24 від 02.08.2024 року щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відхилення тендерної пропозиції відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. зі змінами.
2. Відповідно до другого питання повідомляємо Вам, що завіряння документів регламентується ДСТУ 4163:2020 «Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів» затверджений наказом ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 01.07.2020 р. №144. Відмітка про засвідчення копії документа складається з таких елементів: - слів «Згідно оригіналом»; підпису; імені та прізвища особи, що має право на завіряння цього документа. Даної вимоги учасником ФОП Марценюк О.К. не виконано. Разом з тим варто зазначити, що відповідно до п. 54 Особливостей №1178 від 12.10.2022 року «Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру». Під час подання тендерних пропозицій не надходили жодних питань/вимог щодо умов тендерної документації, а саме в частині завіряння документів.