-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
КОД ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація (Будівництво артезіанської свердловини з водонапірною вежею для господарсько-питного водопостачання по вулиці Кизя І.І. в с.Веприк Миргородського району Полтавської області)
Завершена
3 066 440.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 332.20 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 332.20 UAH
Номер:
9ed2a131034646d9aa1752f58fb6e291
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-11-05-000050
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.11.2024 00:00
Період моніторингу:
06.11.2024 14:57 - 28.11.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
05.11.2024 № 60-З
Чернігів
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр КОНДРАШОВ
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу закупівель»
Перелік закупівель
№ з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 14. UA-2024-07-19-010037-a 19.07.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону, абзацу першого та абзацу десятого пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 листопада 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Добробут» Великобудищанської сільської ради Миргородського району Полтавської області (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи, протокол від 19.07.2024 № 4 (далі – тендерна документація), зі змінами, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «МЕХСЕРВІС ГРУП» та фізичної особи-підприємця Горобець Тетяна Михайлівна (далі – ФОП Горобець Тетяна Михайлівна), вимогу про усунення невідповідностей до 13:41 год. 06.08.2024, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 06.08.2024, протоколи від 05.08.2024 № 7 та від 06.08.2024 № 9, договір про закупівлю робіт від 12.08.2024 № 5, укладений Замовником з ФОП Горобець Тетяна Михайлівна (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронній системі закупівель 14.08.2024, пояснення та документи Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі – Управління) оприлюднене в електронній системі закупівель 15.11.2024.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено наступне.
Абзацом першим пункту 3 Особливостей передбачено, що Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих Особливостей.
Враховуючи вищезазначене та згідно з вимогами пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей (в редакції, чинній на момент проведення закупівлі).
Згідно з даними електронної системи закупівель, на момент оголошення даної закупівлі (19.07.2024) була чинною редакція постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами від 05.07.2024.
Проте, тендерна документація Замовником сформована з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, в редакції, що діяла до 09.04.2024, а саме: абзац двадцять шостий пункту 3 «Інша інформація» та абзац другій підпункту 3 пункту 3 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника, абзаци перші пунктів 1, підпункти 1.1.4 та 1.2.4 підпунктів 1.1 пунктів 1 розділів ІІ Додатків 3 та 7 до тендерної документації Замовника містять вимоги надання документів, що підтверджують відсутність підстав визначених в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей, який виключено на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 № 382.
Таким чином, тендерна документація Замовника містить інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені чинним законодавством, чим порушено вимоги абзацу першого пункту 28 Особливостей.
Згідно з інформацією, яка міститься в оголошенні про проведення відкритих торгів UA-2024-07-19-010037-a, кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 02 серпня 2024 00:00.
Проте, відповідно до інформації, зазначеній в пункті 1 розділу IV «Подання та розкриття тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника зі змінами, оприлюдненими 28.07.2024: «кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 29.07.2024 року», що є порушенням вимоги пункту 14 частини другої статті 22 Закону.
Відповідно до абзацу десятого пункту 28 Особливостей тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Тендерна документація Замовника містить Додаток 1 «Кваліфікаційні критерії та перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям» та Додаток 3 «Інформація про спосіб підтвердження відповідності учасника(ів) вимогам, встановленим замовником згідно до чинного законодавства».
Проте, в порушення вимоги абзацу десятого пункту 28 Особливостей, в переліках документів, що містяться у Додатках 1 та 3 тендерної документації Замовника, не зазначено документи та інформацію, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції для підтвердження відповідності учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі та які зазначено в розділі III «Додатково у складі тендерної пропозиції необхідно надати» Додатку 5 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічне завдання)» до тендерної документації Замовника.
Період усунення порушень:
27.11.2024 17:49 - 12.12.2024 00:00
Дата публікації висновку:
27.11.2024 17:49
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до, рішення Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, щодо здійснення заходів направлених на недопущення порушень у сфері публічних закупівель у подальшому, КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "ДОБРОБУТ" Великобудищанської сільської ради було вирішено направити уповноважену особу з публічних закупівель на навчання (курси з підвищення кваліфікації)! Наказ додається.
Дата публікації звіту:
05.12.2024 13:27
Запити/Пояснення
Номер:
80adc463deba428290e6c78fcb180431
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
12.11.2024 17:12
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.11.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «КОД ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація (Будівництво артезіанської свердловини з водонапірною вежею для господарсько-питного водопостачання по вулиці Кизя І.І. в с.Веприк Миргородського району Полтавської області)», очікуваною вартістю 3 066 440,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-07-19-010037-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (зокрема, експертний звіт, зведений кошторисний розрахунок, локальні кошториси, підсумкову відомість ресурсів тощо)?
2. Надати інформацію щодо фактичного стану виконання договору про закупівлю робіт від 12.08.2024 № 5, укладеного Замовником з фізичною особою-підприємцем Горобець Тетяна Михайлівна (далі – ФОП Горобець Тетяна Михайлівна).
3. Вимогами підпункту 1.5 пункту 1 «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» розділу 1 Додатку 1 тендерної документації Замовника передбачено надання учасниками в тендерній пропозиції документу, що підтверджує право користування об’єктом нерухомого майна, яке буде використовуватись учасником в якості складського приміщення та задіюватись в процесі виконання зобов’язань за договором.
На виконання даної вимоги учасником ФОП Горобець Тетяна Михайлівна в тендерній пропозиції надано довідку «Інформаційна довідка щодо наявності матеріально-технічної бази» від 28.07.2024 № 24 (далі – Довідка № 24) та Витяг з реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 16.05.2014 Серія ЕАР № 801759 на земельну ділянку, розміщену за адресою Полтавська обл., Кременчуцький район, село Піщане.
Згідно з інформацією, зазначеною в Довідці № 24, ФОП Горобець Тетяна Михайлівна має у власному розпорядженні нежитлове приміщення, яке підходить в якості складського приміщення і що безпосередньо буде використовуватись для зберігання матеріалів при виконанні робіт, а саме «Каркасний арочний ангар,що має опорний збірно-розбірний металевий каркас, зверху на який вже кріпиться профлист. Який побудовано на власній земельній ділянці. Загальна площа – 528 м.кв. Має дах, стіни та бетонну підлогу, що ідеально підходить для зберігання матеріалів».
Проте, учасником ФОП Горобець Тетяна Михайлівна в тендерній пропозиції не надано документу, що підтверджує право користування ангаром, про який зазначено в Довідці № 24, чим не дотримано вимоги підпункту 1.5 пункту 1 розділу 1 Додатку 1 тендерної документації Замовника.
Крім того, в Довідці № 24 не зазначено номер будівлі (ангару), чим не дотримано вимоги абзацу другого підпункту 1.1 пункту 1 розділу 1 Додатку 1 тендерної документації Замовника.
Вимогами підпункту 1.4 пункту 1 розділу 1 Додатку 1 тендерної документації Замовника передбачено, що «обов’язково надається документ, що свідчить про наявність в учасника приміщення нежитлового призначення, яке використовується в якості бази для зберігання матеріалів (складу, технічного приміщення або т.ін.), яка за своїм місцем розташування є найбільш приближеною до об’єкту на якому будуть проводитись роботи».
Слід зазначити, що згідно з інформацією із відкритих інтернет-ресурсів відстань між населеними пунктами с. Веприк Миргородського району (об’єкт, на якому будуть проводитись роботи) та с. Піщане Кременчуцького району (місце розташування приміщення) становить не менше 200 кілометрів, що суперечить вимогам тендерної документації Замовника.
4. Учасником ФОП Горобець Тетяна Михайлівна в тендерній пропозиції не надано інформації та підтверджуючих документів, щодо наявності у нього бульдозера-розпушувача на тракторі при роботі на водогосподарському будівництві, потужність 79 кВт [108 к.с.] – не менше однієї одиниці, чим не дотримано вимоги підпункту 5 підпункту 1.2 пункту 1 розділу 1 Додатку 1 тендерної документації Замовника.
Відповідно до вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості): «якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель».
Просимо надати пояснення у зв’язку з чим, Замовником під час розгляду тендерної пропозиції ФОП Горобець Тетяна Михайлівна невідповідності, зазначені в пунктах 3 та 4 даного запиту не було включено у вимогу про усунення невідповідностей до 13:41 год. 06.08.2024, або не було відхилено тендерну пропозицію ФОП Горобець Тетяна Михайлівна згідно з вимогами абзацу п’ятого підпункту другого пункту 44 Особливостей, як таку, що не відповідала вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону?
5. Аналізом тендерної пропозиції установлено, що до договірної ціни, яка міститься у документах тендерної пропозиції ФОП Горобець Тетяна Михайлівна включено кошти на покриття адмiнiстративних витрат будiвельних органiзацiй у сумі 17,07744 тис. гривень.
Відповідно до пункту 1.2. Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова) термін «адміністративні витрати» вживається у наступному значенні – загальногосподарські витрати, пов’язані з обслуговуванням та управлінням будівельною організацією, які не включаються до собівартості будівельних робіт.
Пунктом 5.17. Настанови визначено, що адміністративні витрати в складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) обчислюються виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням положень Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджених наказом Мінрегіону від 31.12.2010 № 573, і переліку адміністративних витрат, наведених у додатку 26 цієї Настанови. У складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат).
Відповідно до реєстраційних документів учасника ФОП Горобець Тетяна Михайлівна не має будівельної організації та відповідно документів, які містяться у складі наданої ним тендерної пропозиції, не має апарату управління. З огляду на зазначене, ФОП Горобець Тетяна Михайлівна не має підстав для нарахування у договірній ціні адміністративних витрат.
З огляду на зазначене, внаслідок включення в договірну ціну адміністративних витрат будiвельної органiзацiї у розмірі 17,07744 тис. грн учасником ФОП Горобець Тетяна Михайлівна завищено вартість тендерної пропозиції.
Зазначене не відповідає вимогам Додатку 3 до тендерної документації «Технічне завдання», де зазначено, що кошторисна документація повинна бути складена відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджена наказом Міністерства розвитку громад на території України від 01.11.2021р № 281, а також не відповідає підпункту 2 пункту 44 Особливостей в частині розгляду тендерної пропозиції зазначеного учасника.
Просимо пояснити, чому не відхилено тендерну пропозицію учасника як таку що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель (з приховуванням відомостей, оприлюднення яких може зашкодити обороноздатності держави) протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
f6421dd3e413465c867612105cec1e86
Назва:
Відповідь на «Запит замовнику на пояснення» від Держаудитслужби(НАКАЗ від 05.11.2024 № 60-З)
Дата опублікування:
15.11.2024 12:42
Опис:
У відповідь на «Запит замовнику на пояснення» від Держаудитслужби, що надійшов на електронний майданчик в ході проведення моніторингу процедури Закупівлі, від 12 листопад 2024 року о 17:12.
1. Обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Очікувана вартість предмета закупівлі визначена на підставі проектної документації, яка пройшла експертизу та по якій отримано позитивний експертний звіт (експертний звіт No 22/1474-11/23 від 22 листопада 2023) від ТОВ "УК ЕКСПЕРТИЗА" (ЄДРПОУ 42431096), додається. (Було змінено виконавця робіт)
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі сформовані відповідно до відомості обсягів робіт.
Технічні вимоги, з урахуванням видів та обсягів робіт, визначених проектною документацією для виконання відновлюючого будівництва даного об’єкту
(Генеральний проектувальник проектної документації КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КОНТУР").
Розмір бюджетного призначення Замовником не обґрунтовувався, так як Замовник є одержувачем бюджетних коштів, а бюджетне призначення відповідно норм Бюджетного кодексу України - повноваження головного розпорядника бюджетних коштів, надане цим Кодексом, законом України «Про Державний бюджет України» (рішенням про місцевий бюджет), яке має кількісні, часові і цільові обмеження та дозволяє надавати бюджетні асигнування.
Стосовно розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Інформація щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі має оприлюднюватись замовником відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). Постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» прийнята з метою забезпечення ефективного використання державних коштів (про що йдеться в преамбулі зазначеної постанови) і ніяким чином не стосується дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель. Відповідно ст.5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України «Про публічні закупівлі», проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування. Відповідно п.14 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. Відповідно ч.5 ст.8 Закону, протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Так як приписи Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 стосуються лише ефективності використання державних коштів, що не може бути предметом дослідження моніторингу процедури закупівлі відповідно до норм Закону, у Замовника відсутній обов’язок надавати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі. Однак, з метою дотримання принципів публічних закупівель, зокрема принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, ми надаємо посилання на сторінку веб-сайту головного розпорядника, де розміщена інформація щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та очікуваної вартості предмета закупівлі:
https://velbud-gromada.gov.ua
2. Стосовно надання інформації щодо фактичного стану виконання договору про закупівлю робіт від 12.08.2024 № 5, укладеного Замовником з фізичною особою-підприємцем Горобець Тетяна Михайлівна (далі – ФОП Горобець Тетяна Михайлівна) надаємо Довідку про вартість виконаних будівельних побіт та витрати(що складена на основі наданих актів виконаних робіт від ФОП Горобець Тетяна Михайлівна. Додається.
3. Стосовно вимоги встановленій в Додатку 1 «КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ ТА ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ
ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ» до Тендерної документації , Розділі 1, Пункт 1 «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально- технічної бази та технологій», а саме: «1.5.Документ, що підтверджує право користування об’єктом нерухомого майна, яке буде використовуватись учасником в якості складського приміщення та задіюватись в процесі виконання зобов’язань за договором.» передбачалась обов’язкова наявність в Учасників будь-якого приміщення, що могло б використовуватись, як склад. І відповідно, надання учасниками в тендерній пропозиції документу, що підтверджує право користування об’єктом нерухомого майна, яке буде використовуватись учасником в якості складського приміщення та задіюватись в процесі виконання зобов’язань за договором
У складі своєї пропозиції ФОП «Горобець Т.М.» надано документ №24 від 28.07.2024 року «Інформаційна довідка щодо наявності матеріально-технічної бази» та Витяг з реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 16.05.2014 Серія ЕАР № 801759 на власну земельну ділянку, розміщену за адресою Полтавська обл., Кременчуцький район, село Піщане.
Слід зазначити, щодо вимоги встановленій в Додатку 1 «КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ ТА ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ» до Тендерної документації , Розділі 1, Пункт 1 «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально- технічної бази та технологій», а саме: «1.4.Копія щонайменше одного документу, яким встановлено наявність діючих прав власності (або користування) нерухомого об’єкту матеріально-технічної бази,…» надано такий документ, а саме «Витяг з реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 16.05.2014 Серія ЕАР № 801759 на власну земельну ділянку, розміщену за адресою Полтавська обл., Кременчуцький район, село Піщане.»(Відповідно до Статті 79 Земельна ділянка як об'єкт права власності Закону України № 1443-VI від 04.06.2009).
В Довідці № 24, ФОП «Горобець Т.М.» підтвердила що має у власному розпорядженні нежитлове приміщення, яке підходить в якості складського приміщення і що безпосередньо буде використовуватись для зберігання матеріалів при виконанні робіт. Надано також фото даної конструкції. Згідно опису: це каркасний арочний ангар,що має опорний збірно-розбірний металевий каркас, зверху на який вже кріпиться профлист. Тобто це тимчасова споруда, без фундаменту, а на підлозі вкладені бетонні плити і на неї не оформляється право власності, адже це не об'єкт нерухомості. Відповідно до статті 28 та 34 Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності”, наведено перелік споруд які не підлягають обов’язковій реєстрації. Відповідно до частини другої статті 34 Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності” Кабінет Міністрів України постановляє документом: ПОСТАНОВА від 7 червня 2017 р. № 406 «Про затвердження переліку будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких об’єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію». Згідно пункту 6 і 7 ПОСТАНОВИ, допускається розміщення тимчасових споруд з полегшених матеріалів без подальшого отримання спеціальних документів.
Отже, учасником ФОП Горобець Тетяна Михайлівна в тендерній пропозиції надано достатньо документів та інформації, що підтверджує наявність та право користування ангаром, про який зазначено в Довідці № 24, та тим самим дотримано вимоги підпункту 1.5 пункту 1 розділу 1 Додатку 1 тендерної документації Замовника, адже в даній вимозі не наведено конкретизації (що це має бути обов’язково зареєстрована будівля чи споруда) стосовно документів на майнові права, чи права користування, тощо. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови КМУ №1178 від 12.10.2024 року, з врахуванням ПРИМІРНОГО ПОЛОЖЕННЯ про уповноважену особу: «Обов’язком Уповноваженої особи або осіб є неупереджене ставлення до усіх учасників процедури закупівлі та відсутність конфлікту інтересів. Уповноважена особа повинна діяти в інтересах Замовника та забезпечити чесну та об’єктивну процедуру аукціону чи інших, визначених Законом, процедур закупівлі. Рішення Уповноваженої особи має прийматись відповідно до принципів відкритості та неупередженості.»
В Довідці № 24 не зазначено номеру будівлі (ангару), але ця довідка безпосередньо прив’язана до Витягу з реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 16.05.2014 Серія ЕАР № 801759 на земельну ділянку, в якій вказано кадастровий номер, і адреса: Полтавська обл., Кременчуцький район, село Піщане, тож ФОП Горобець Тетяна Михайлівна не вписувала ніякої додаткової інформації, щоб не було нестиковки в наданих документах та довідках, тим паче, на неї не оформляється право власності, адже це не об'єкт нерухомості. Тож це неможна рахувати ,як недотримання вимоги абзацу другого підпункту 1.1 пункту 1 розділу 1 Додатку 1 тендерної документації Замовника.
У підпункті 1.4 прописано, що «обов’язково надається документ, що свідчить про наявність в учасника приміщення нежитлового призначення, яке використовується в якості бази для зберігання матеріалів (складу, технічного приміщення або т.ін.), яка за своїм місцем розташування є найбільш приближеною до об’єкту на якому будуть проводитись роботи». Але ніякого конкретного обмеження у відстані не вказано.
Дійсно, згідно з інформацією із відкритих інтернет-ресурсів відстань між населеними пунктами с. Веприк Миргородського району (об’єкт, на якому будуть проводитись роботи) та с. Піщане Кременчуцького району (місце розташування приміщення) становить не менше 200 кілометрів, а це ніяк не може суперечити вимогам тендерної документації Замовника, тому що Замовником не було вказано конкретної відстані кілометрів, тощо на якій мала б розміщуватись база учасника.
Адже, така вимога вважалась би дискримінаційною, а відповідно до п.28 Особливостей № 1178, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог ст.22 Закону № 922, з урахуванням цих особливостей. Як вбачається з ч. 5 ст. 14, ч. 4 ст. 22 Закону № 922, приписів Особливостей № 1178, тендерна документація не повинна містити вимог, що призводять до дискримінації учасників, у т.ч. потенційних. Також у П О С Т А Н О В І КМУ від 17 жовтня 2008 р. N 921 «Про затвердження Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти» вказано про заборону встановлення дискримінаційних вимог. Тож, ФОП «Горобець Тетяни Михайлівни», не порушила ніяких вимог в тендерній документації, стосовно розміщення свого складського приміщення.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови КМУ №1178 від 12.10.2024 року, з врахуванням ПРИМІРНОГО ПОЛОЖЕННЯ про уповноважену особу: «Обов’язком Уповноваженої особи або осіб є неупереджене ставлення до усіх учасників процедури закупівлі та відсутність конфлікту інтересів. Уповноважена особа повинна діяти в інтересах Замовника та забезпечити чесну та об’єктивну процедуру аукціону чи інших, визначених Законом, процедур закупівлі. Рішення Уповноваженої особи має прийматись відповідно до принципів відкритості та неупередженості.». Керуючись наданою інформацією вище Замовником під час розгляду тендерної пропозиції ФОП «Горобець Тетяни Михайлівни» не виявив порушень вимог Додатку 1 «КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ ТА ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ» до Тендерної документації , Розділі 1, Пункт 1 «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально- технічної бази та технологій», підпункти 1.1, 1.4 та 1.5 і не відніс до невідповідностей, дані які зазначив Північний офіс Держаудитслужби в «Запит про надання пояснень», а саме: в пунктах 3 та 4 даного запиту, саме тому їх не було і включено у вимогу про усунення невідповідностей до 13:41 год. 06.08.2024, і не було відхилено тендерну пропозицію ФОП Горобець Тетяна Михайлівна тому, що учасником надано всю необхідну інформацію на вимоги Замовника..
4. Стосовно, надання Учасником ФОП Горобець Тетяною Михайлівною в тендерній пропозиції інформації та підтверджуючих документів, щодо наявності у нього бульдозера-розпушувача (не менше однієї одиниці:
Так,як Уповноважена особа замовника, не досконало орієнтується в марках і характеристиках спецтехніки, нею була створена табличка, щоб порівняти пропоновані об’єкти МТБ Учасників з Вимогами(Табл.1).
Табл.1 наведена у Протоколі УО, що додається
Замовником було перевірено і розглянуто всі документи, які надала ФОП «Горобець Тетяна Михайлівна» на виконання вимоги встановленої в Додатку 1 «КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ ТА ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ» до Тендерної документації , Розділі 1, Пункт 1 «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально- технічної бази та технологій», підпункт 1.2. Також, Замовником було звірено зображення (Табл. 1), характеристики заявлених ФОП «Горобець Тетяною Михайлівною» складових 6 об’єктів рухомого майна матеріально-технічної бази або технології(й), що необхідні для безпосереднього виконання зобов’язань за результатом укладеного договору на відповідність даній вимозі тендерної документації. Звідси, випливає, що Екскаватор одноковшевий, марки JCB 4CX може використовуватись як бульдозери-розпушувачі на тракторі при роботі на водогосподарському будівництві.
Замовником під час розгляду тендерної пропозиції ФОП «Горобець Тетяна Михайлівна» не виявлено невідповідності чи порушення у документах що надавались на вимогу Додатку 1 «КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ ТА ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ» до Тендерної документації , Розділі 1, Пункт 1 «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально- технічної бази та технологій», підпункт 1.2., а саме: «1.2. Копії документів, яким встановлено наявність діючих прав власності (або користування) щонайменше 6 об’єктів рухомого майна матеріально-технічної бази або технології(й), що необхідні для безпосереднього виконання зобов’язань за результатом укладеного договоруНа дану умову учасник зобов’язаний надати підтвердження наявності прав користування таких об’єктів матеріально-технічної бази, які будуть безпосередньо використовуватись на об’єкті, на якому здійснюватиметься робота, зокрема:
1. Кран на автомобільному ходу, вантажопідйомністю не менше 10 тон – не менше однієї одиниці;
2. Автомобіль бортовий - не менше однієї одиниці;
3. Автомобілі-самоскиди, вантажопідйомність 7 тон - не менше однієї одиниці;
4. Екскаватори одноковшеві дизельні на пневмоколісному ходу при роботі на водогосподарському будівництві, місткість ковша 0,4 м3 - не менше однієї одиниці;
5. Бульдозери-розпушувачі на тракторі при роботі на водогосподарському будівництві, потужність 79 кВт [108 к.с.] - не менше однієї одиниці;
6. Установки та агрегати бурові на базі автомобілів для роторного буріння свердловин на воду глибиною до 500 м, початковий діаметр до 394 мм, кінцевий діаметр до 190 мм, вантажопідйомність 12,5 т- не менше однієї одиниці ;
Відповідно до вище зазначеного Учасником ФОП «Горобець Тетяна Михайлівна» надано всі необхідні документи в достатній кількості, згідно всіх вимог встановлених Замовником в Додатку 1 «КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ ТА ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ» до Тендерної документації. Замовником не виявлено інших невідповідностей в документах, окрім, тих що були зазначені в електронній системі закупівель(Вимога про усунення порушення: до 06.08.24, 13:41).
5. Стосовно Договірної ціни ФОП «Горобець Тетяна Михайлівна»:
Дійсно в договірній ціні, яка міститься у документах тендерної пропозиції ФОП «Горобець Тетяни Михайлівни» включено кошти на покриття адмiнiстративних витрат у сумі 17,07744 тис. гривень.
Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281, затверджено Кошторисні норми України у будівництві: «Настанова з визначення вартості будівництва», та «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво».
Так, згідно пункту 1.1 Настанови з визначення вартості будівництва, ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об`єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам`яток архітектури та містобудування (далі будівництво). Ця Настанова є обов`язковою для визначення вартості будівництва об`єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі державні кошти). Застосування цієї Настанови при будівництві об`єктів із залученням інших джерел фінансування обумовлюється договором.
В свою чергу, у пункті 1.2. Настанови з визначення вартості будівництва зазначено, що у цій Настанові терміни вживаються у такому значенні: адміністративні витрати загальногосподарські витрати, пов`язані з обслуговуванням та управлінням будівельною організацією, які не включаються до собівартості будівельних робіт.
У пунктах 5.17., 5.18 Настанови з визначення вартості будівництва вказано, що адміністративні витрати в складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) обчислюються виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням положень Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджених наказом Мінрегіону від 31.12.2010 № 573, і переліку адміністративних витрат, наведених у додатку 26 цієї Настанови. У складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунковоаналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат).
При обчисленні показника адміністративних витрат з переліку витрат, що за бухгалтерським обліком віднесено до адміністративних, виключаються такі адміністративні витрати: 1) витрати на врегулювання спорів у судових органах; 2) відрахування будівельних організацій на утримання апарату управління будівельних об`єднань, в тому числі витрати на утримання корпорацій, асоціацій тощо; 3) витрати на перебазування будівельних організацій; 4) витрати, пов`язані з нарахуванням і виплатою дивідендів учасникам і засновникам будівельної організації (оплата повідомлень у засобах масової інформації, конвертів, послуг зв`язку); 5) витрати на сплату відсотків (винагороди) за користування матеріальними цінностями, взятими в оренду (лізинг); 6) витрати з операційної оренди; 7) витрати зі страхування майна; 8) витрати, пов`язані з витратами на збут та іншими операційними витратами будівельної організації.
Зазначаю, що основний вид діяльності Фізичної особи-підприємця 43.13 Розвідувальне буріння, інші види діяльності: Будівництво трубопроводів, Будівництво водних споруд, Будівництво інших споруд і т.д.
Як зазначалось вище, Настанова з визначення вартості будівництва, є обов`язковою для визначення вартості будівництва об`єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі державні кошти).
При цьому, Настанова з визначення вартості будівництва не обмежує її застосування суб`єктами в залежності від форми здійснення підприємницької діяльності.
Відповідно до ч.1 ст.45 Господарського кодексу України підприємництво в Україні здійснюється в будь-яких організаційних формах, передбачених законом, на вибір підприємця.
Згідно ч.1 ст.47 Господарського кодексу України держава гарантує усім підприємцям, незалежно від обраних ними організаційних форм підприємницької діяльності, рівні права та рівні можливості для залучення і використання матеріально-технічних, фінансових, трудових, інформаційних, природних та інших ресурсів.
Відповідно до статті 51 Цивільного кодексу України до підприємницької діяльності фізичних осіб застосовуються нормативно-правові акти, що регулюють підприємницьку діяльність юридичних осіб, якщо інше не встановлено законом або не випливає із суті відносин.
Зверніть увагу, що пунктом 5.17 Настанови з визначення вартості будівництва визначено, що адміністративні витрати в складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) обчислюються виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням положень Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджених наказом Мінрегіону від 31.12.2010 № 573, і переліку адміністративних витрат, наведених у додатку 26 цієї Настанови.
У складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат).
Причому, як зазначалось вище, пунктом 5.18. Настанови з визначення вартості будівництва, при обчисленні показника адміністративних витрат з переліку витрат, що віднесено до адміністративних, виключаються не лише витрати з відрахування будівельних організацій на утримання апарату управління будівельних об`єднань, а й інші визначені Настановою види витрат.
Відповідно до ч.8 ст.19 Господарського кодексу України усі суб`єкти господарювання, відокремлені підрозділи юридичних осіб, виділені на окремий баланс, зобов`язані вести первинний (оперативний) облік результатів своєї роботи, складати та подавати відповідно до вимог закону статистичну інформацію та інші дані, визначені законом, а також вести (крім громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які провадять господарську діяльність і зареєстровані відповідно до закону як підприємці) бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно із законодавством.
Відповідно, частиною 8 статті 19 Господарського кодексу України не встановлено для громадян України, які провадять господарську діяльність і зареєстровані відповідно до закону як підприємці, обов`язковість ведення бухгалтерського обліку, однак законодавство і не обмежує підприємців у праві ведення бухгалтерського обліку.
Із врахуванням принципу недискримінації та рівних прав учасників процедури публічних закупівель, відсутності прямої заборони та несуперечливості суті правовідносин, повідомляємо про допустимість у фізичної особи-підприємця адміністративних витрат, як загальногосподарських витрат, пов`язаних з обслуговуванням та управлінням будівельною організацією, оскільки підприємець, як фізична особа, не виконує заявлені роботи з поточного ремонту самостійно (одноособово).
Довідкою, що надана у складі тендерної пропозиції про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід №20 від 28.07.2024 року ФОП «Горобець Тетяна Михайлівна» підтверджує, що дійсно має найманих працівників (яких безпосередньо буде залучено до надання послуг), відповідної кваліфікації, та які мають необхідні знання та досвід для виконання умов зазначених у тендерній документації та згідно з предметом закупівлі КОД ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація (Будівництво артезіанської свердловини з водонапірною вежею для господарсько-питного водопостачання по вулиці Кизя І.І. в с.Веприк Миргородського району Полтавської області) наведених у технічному завданні ( Додаток 5) та у проекті договору (Додаток4) до тендерної документації, підтверджено наявність працівників.
Слід додати,що Замовником не досліджувалось і не первірялось питання щодо правильності (достовірності) обчислення структури таких витрат на підставі первинних бухгалтерських документів суб`єкта підприємницької діяльності за попередній період з урахуванням положень Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджених наказом Мінрегіону від 31.12.2010 № 573, і переліку адміністративних витрат, наведених у додатку 26 Настанови, та надання таких документів для перевірки і не передбачалось вимогами тендерної документації.
З огляду на вказану інформацію та керуючись нормативно-правовою базою України, Уповноваженою особою не було виявлено завищення вартості тендерної пропозиції ФОП «Горобець Тетяна Михайлівна», внаслідок включення в договірну ціну адміністративних витрат будiвельної органiзацiї у розмірі 17,07744 тис. грн та відповідно і не відхилено таку пропозицію, тож не достатньо підстав вважати тендерна пропозиція ФОП «Горобець Тетяна Михайлівна» не відповідає вимогам Додатку 3 до тендерної документації «Технічне завдання».