-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Розроблення проектної документації (робочий проект) на Капітальний ремонт (комплексна термомодернізація) навчального корпусу (літ. Г) Одеської державної академії будівництва та архітектури на вул. Дідріхсона, 4 в м. Одеса
Завершена
2 011 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 20 110.00 UAH
мін. крок: 1% або 20 110.00 UAH
Номер:
e8c57557a0b44452958417e38c3dd45a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-10-01-000037
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
01.10.2024 00:00
Період моніторингу:
02.10.2024 09:50 - 24.10.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
01.10.2024 Одеса № 194
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу моніторингу та перевірки закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Південного офісу Держаудитслужби Дмитра Ігоровича ХАНДУСЕНКА.
Підстава: доповідна записка начальника відділу моніторингу та перевірки закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 01.10.2024.
Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 01.10.2024 № 194
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4
5 UA-2024-07-19-009989-a 19.07.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
моніторингу та перевірки закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог абзаців 1 та 8 пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ДП «НДПІ МІСТОБУДУВАННЯ» встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей, абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей та частини першої статті 5 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ІНДАСТРІАЛ КОНСТРАКШН ГРУП» встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, внесення змін до ТД, надання роз’яснень на звернення щодо ТД, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до умов договору про закупівлю у відповідності до вимог законодавства та своєчасність їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 18 жовтня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), внесення змін до ТД, надання роз’яснень на звернення щодо ТД, розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, вимогам Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до умов договору про закупівлю у відповідності до вимог законодавства та своєчасність їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Одеської державної академії будівництва та архітектури (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 19.07.2024 № 19/07/24-12ВТ, переліки змін до ТД від 30.07.2024 № 1 та 31.07.2024 № 2, ТД зі змінами, затверджені рішеннями уповноваженої особи Замовника від 30.07.2024 № 30/07/24-06ВТ та від 31.07.2024 № 31/07/24-06ВТ, звернення за роз’ясненнями щодо ТД, оприлюднене в електронній системі закупівель 24.07.2024, роз’яснення на звернення Замовника, оприлюднене в електронній системі закупівель 26.07.2024, тендерні пропозиції учасників державного підприємства «НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ І ПРОЕКТНИЙ ІНСТИТУТ МІСТОБУДУВАННЯ» (далі – ДП «НДПІ МІСТОБУДУВАННЯ») та товариства з обмеженою відповідальністю «ІНДАСТРІАЛ КОНСТРАКШН ГРУП» (далі – ТОВ «ІНДАСТРІАЛ КОНСТРАКШН ГРУП»), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником ТОВ «ІНДАСТРІАЛ КОНСТРАКШН ГРУП» у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, виправлення учасником ТОВ «ІНДАСТРІАЛ КОНСТРАКШН ГРУП» виявлених Замовником невідповідностей, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 09.08.2024 № 09/08/24-06ВТ, від 17.08.2024 № 17/08/24-01ВТ, від 23.08.2024 № 23/08/24-06ВТ та від 05.09.2024 № 05/09/24-06ВТ, договір від 11.09.2024 № 133/24 (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 25.09.2024, додаткову угоду від 25.09.2024 № 1 до Договору, пояснення та документи Замовника, отримані 10.10.2024 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено.
Відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до абзацу 5 пункту 28 Особливостей у тендерній документації відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону, визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому – восьмому цього пункту.
Відповідно до абзацу 8 пункту 28 Особливостей у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами.
Проте на порушення вимог абзаців 1 та 8 пункту 28 Особливостей Замовник у ТД не зазначив підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені підпунктами 1, 2, 3, 4, 7, 8, 9, 10 та 11 пункту 47 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено.
Відповідно до протоколу уповноваженої особи Замовника від 17.08.2024 № 17/08/24-01ВТ тендерну пропозицію учасника ДП «НДПІ МІСТОБУДУВАННЯ» відхилено на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
У протоколі уповноваженої особи Замовника від 17.08.2024 № 17/08/24-01ВТ зазначено підстави відхилення тендерної пропозиції учасника ДП «НДПІ МІСТОБУДУВАННЯ», а саме: Договірна ціна надана учасником у складі тендерної пропозиції не відповідає кількісним, якісним та іншим вимогам тендерної документації, що призводить до помилкового розрахунку загальної вартості, учасником порушено правила розрахунку, помилково застосовано розцінки на обстеження (кошторис 1) та помилково застосовано для кошторису з обстеження знижуючий коефіцієнт, а також не надано учасником у складі тендерної пропозиції у повному обсязі Додаток 3 «Завдання на проектування. Розроблення проектної документації (робочий проект) на Капітальний ремонт (комплексна термомодернізація) навчального корпусу (літ. Г) Одеської державної академії будівництва та архітектури на вул. Дідріхсона, 4 в м. Одеса» до ТД.
Аналізом підстав відхилення тендерної пропозиції учасника ДП «НДПІ МІСТОБУДУВАННЯ», зазначених у проколі уповноваженої особи Замовника від 17.08.2024 № 17/08/24-01ВТ, встановлено.
Відповідно до Додатка 10 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до ТД Замовником визначено, що учасники подають у складі тендерної пропозиції такі, зокрема, документи та інформацію:
підпункт 1.5 пункту 1 «Загальні документи» Додатка 10 до ТД – заповнена тендерна пропозиція (цінова), оформлена згідно з Додатком 1 до ТД;
абзац 3 підпункту 1.6 пункту 1 «Загальні документи» Додатка 10 до ТД – лист про ознайомлення учасника з умовами проєкту Договору, що міститься в Додатку № 2 до ТД та скан проєкту Договору з підписами та печатками учасника на кожній сторінці проєкту Договору. В проєкті Договору учасникам необхідно заповнити всі пункти Договору стосовно Учасника, що передбачено Замовником для заповнення, окрім номеру Договору, дати, ціни. Учасник не повинен відступати від даної форми.
Також у проєкті Договору, викладеному Замовником у Додатку 2 до ТД, міститься, зокрема, Додаток № 3 «Зведений кошторис» та зазначено, що зведений кошторис має бути складено за формою № 1-П, передбаченою додатком 3 до Настанови з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво (пункт 2.21);
підпункт 3.1 пункту 3 «Документи технічної частини» Додатка 10 до ТД – документальне підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі згідно з вимогами пункту 7 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД та Додатка 3 до ТД.
Також відповідно до пункту 7 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Замовником визначено:
7.1. Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документальне підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, поданими і підписаними у складі тендерної пропозиції:
- підписаною формою пропозиції Додатка 1, яка також містить згоду на відповідні умови цієї документації, зокрема згоду з проєктом договору.
7.2. Учасник повинен розуміти, що у випадку зазначення у Додатку 3 конкретної марки чи виробника або конкретного процесу, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи торгову марку, патент, тип або конкретне місце походження чи спосіб виробництва – необхідно розуміти зазначене, як можливість використання еквіваленту.
7.3 Ціна пропозиції Учасника повинна враховувати усі податки, збори та інші витрати, пов’язані з виконанням робіт, передбачених тендерною документацією.
Ціна пропозиції (договірна ціна) Учасника на виконання робіт, повинна бути розрахована відповідно до Кошторисних норм України у будівництві (КНУ), затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 – зокрема Настанови з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво.
У Додатку 3 «Завдання на проектування. Розроблення проектної документації (робочий проект) на Капітальний ремонт (комплексна термомодернізація) навчального корпусу (літ. Г) Одеської державної академії будівництва та архітектури на вул. Дідріхсона, 4 в м. Одеса» до ТД Замовником визначено технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі, а також зазначено, що зазначений Додаток подається учасниками у складі тендерної пропозиції у наведеному нижче вигляді, на фірмовому бланку учасника (за наявністю) та учасник не повинен відступати від даної форми;
підпункт 4.1 пункту 4 «Документи цінової частини» Додатка 10 до ТД – Тендерна пропозиція (цінова), оформлена згідно з вимогами пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД, та вимог і форми у Додатку 1 до ТД.
Також відповідно до пункту 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Замовником визначено, що тендерна пропозиція повинна складатися з, зокрема, заповненої тендерної пропозиції (цінова), оформленої згідно з Додатком 1.
Додатком 1 «Тендерна (цінова) пропозиція» до ТД Замовником визначено форму та зміст відповідного документу, який подається учасниками у складі тендерної пропозиції.
Отже, у ТД Замовника, у тому числі у додатках до ТД, відсутні вимоги щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції Договірної ціни, розрахунків до неї та кошторисів, а інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до ТД, повинна бути підтверджена лише підписаною формою пропозиції Додатка 1 до ТД, яка також містить згоду на відповідні умови тендерної документації, зокрема згоду з проєктом договору.
Учасник ДП «НДПІ МІСТОБУДУВАННЯ» у складі тендерної пропозиції на виконання вищезазначених вимог ТД Замовника надав:
заповнену тендерну пропозицію (цінову) від 03.08.2024 № 03-08/43/24-10-0500, оформлену згідно з Додатком 1 до ТД;
лист-погодження з проектом договору від 03.08.2024 № 03-08/13/01-13-1700 про ознайомлення учасника з умовами проєкту Договору, що міститься в Додатку 2 до ТД;
скан проєкту Договору з підписами та печатками учасника на кожній сторінці проєкту Договору із усіма заповненими пунктами Договору стосовно учасника, що передбачено Замовником для заповнення, окрім номеру Договору, дати, ціни;
зведений кошторис, складений за формою № 1-П, передбаченою додатком 3 до Настанови з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво (пункт 2.21);
Додаток 3 «Завдання на проектування. Розроблення проектної документації (робочий проект) на Капітальний ремонт (комплексна термомодернізація) навчального корпусу (літ. Г) Одеської державної академії будівництва та архітектури на вул. Дідріхсона, 4 в м. Одеса» з підписами та печатками учасника на кожній сторінці, складений відповідно до встановленої Замовником форми.
Відповідно до абзацу 10 пункту 28 Особливостей тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Відповідно до абзацу 20 пункту 44 Особливостей відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Таким чином, надані учасником ДП «НДПІ МІСТОБУДУВАННЯ» інформація та документи відповідають вимогам ТД, у тому числі додаткам до ТД, а невідповідність у наданих учасником інформації та документах, що не передбачені додатками до ТД, не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції зазначеного учасника, оскільки взагалі неподання (відсутність) у складі тендерної пропозиції документів або інформації, що не передбачені додатками до ТД, не є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника.
Слід зазначити, що у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ІНДАСТРІАЛ КОНСТРАКШН ГРУП», якого Замовник визначив переможцем цієї процедури закупівлі, відсутні Договірна ціна, розрахунки до неї та кошторис № 1 до Зведеного кошторису, що не вплинуло на рішення Замовника про визначення його переможцем процедури закупівлі.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 07.10.2024 щодо обґрунтування рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції учасника ДП «НДПІ МІСТОБУДУВАННЯ» згідно з абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей із зазначених у протоколі уповноваженої особи Замовника від 17.08.2024 № 17/08/24-01ВТ підстав, Замовник 10.10.2024 надав пояснення, яке не обґрунтовує прийняте Замовником рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ДП «НДПІ МІСТОБУДУВАННЯ», оскільки у ТД Замовника, у тому числі у додатках до ТД, відсутні вимоги щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції Договірної ціни, розрахунків до неї та кошторисів, а інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до ТД, повинна бути підтверджена лише підписаною формою пропозиції Додатка 1 до ТД, яка також містить згоду на відповідні умови тендерної документації, зокрема згоду з проєктом договору.
Крім того, прийняття Замовником рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ДП «НДПІ МІСТОБУДУВАННЯ» з підстав невідповідностей у наданих учасником інформації та документах, що не передбачені додатками до ТД, суперечить вимогам абзацу 20 пункту 44 Особливостей, оскільки взагалі неподання (відсутність) у складі тендерної пропозиції документів або інформації, що не передбачені додатками до ТД, не є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника відповідно до абзацу 20 пункту 44 Особливостей, а учасником ДП «НДПІ МІСТОБУДУВАННЯ» у складі тендерної пропозиції надано усі необхідні інформацію та документи, що передбачені додатками до ТД, які відповідають вимогам ТД Замовника.
Також учасником ДП «НДПІ МІСТОБУДУВАННЯ» у складі тендерної пропозиції надано Додаток 3 «Завдання на проектування. Розроблення проектної документації (робочий проект) на Капітальний ремонт (комплексна термомодернізація) навчального корпусу (літ. Г) Одеської державної академії будівництва та архітектури на вул. Дідріхсона, 4 в м. Одеса» з підписами та печатками учасника на кожній сторінці, складений відповідно до встановленої Замовником форми не в повному обсязі, а саме відсутня одна сторінка Додатка 3 з інформацією про підпункт 17.4.2 (частково), підпункти 14.4.3., пункти 17.5. 17.6 та 18.1 (частково), що не відповідає вимогам Додатка 3 до ТД.
Разом з тим невідповідність в інформації та/або документах, що подані учасником ДП «НДПІ МІСТОБУДУВАННЯ» у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, в частині надання Додатку 3 не в повному обсязі, може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, оскільки виправлення зазначеної невідповідності не призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 07.10.2024 щодо обґрунтування рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ДП «НДПІ МІСТОБУДУВАННЯ» згідно з абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей та не розміщення відповідно до пункту 43 Особливостей повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, Замовник 10.10.2024 надав пояснення, що не обґрунтовує прийняте Замовником рішення щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ДП «НДПІ МІСТОБУДУВАННЯ», оскільки виправлення невідповідності в частині надання Додатку 3 не в повному обсязі не призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції.
Отже, Замовник на порушення вимог пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення учасником процедури закупівлі ДП «НДПІ МІСТОБУДУВАННЯ» невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ним у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, а саме: щодо виправлення учасником помилки в частині надання у складі тендерної пропозиції Додатку 3 в повному обсязі, який б відповідав вимогам Додатку 3 «Завдання на проектування. Розроблення проектної документації (робочий проект) на Капітальний ремонт (комплексна термомодернізація) навчального корпусу (літ. Г) Одеської державної академії будівництва та архітектури на вул. Дідріхсона, 4 в м. Одеса» до ТД, та на порушення абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію учасника ДП «НДПІ МІСТОБУДУВАННЯ» із зазначених у протоколі уповноваженої особи Замовника від 17.08.2024 № 17/08/24-01ВТ підстав.
Також за результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ІНДАСТРІАЛ КОНСТРАКШН ГРУП» встановлено.
Відповідно до підпункту 2.1 пункту 2 «Документи кваліфікаційної частини» Додатка 10 до ТД Замовником визначено, що учасники подають у складі тендерної пропозиції документи щодо наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, оформлені згідно з вимогами пункту 5 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД та Додатка 5 до ТД.
Відповідно до підпункту 5.1 пункту 5 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Замовником визначено, що учасники у складі тендерної пропозиції на підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, надають довідку за формою Додатка 5 цієї документації, яка містить інформацію про наявність у учасника висококваліфікованих фахівців/працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, з зазначенням посади, спеціальності, кваліфікації працівників.
Для документального підтвердження кваліфікації фахівців/працівників надаються скан-копії дипломів, кваліфікаційних сертифікатів або кваліфікаційних атестатів та за необхідності свідоцтво про підвищення кваліфікації на працівників, зазначених учасником у довідці, зокрема:
- інженер-проектувальник (провідний інженер проектувальник) в частині забезпечення економії енергії (ЕЕФ) СС3 - не менш 2 особи.
Учасник ТОВ «ІНДАСТРІАЛ КОНСТРАКШН ГРУП» у складі тендерної пропозиції надав довідку від 02.08.2024 № 255/2024 про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, згідно з якою учасник повідомляє про наявність у нього та у субпідрядної організації 18 (вісімнадцять) працівників та відповідне документальне підтвердження стосовно працівників, зазначених у довідці.
Проте учасник ТОВ «ІНДАСТРІАЛ КОНСТРАКШН ГРУП» у складі тендерної пропозиції не надав скан-копії дипломів на працівника Собко Ганна Миколаївна, інформація щодо якого зазначена у пункті 3 довідки від 02.08.2024 № 255/2024, та надав інформацію та документальне підтвердження про наявність у нього 1 (одного) інженера-проектувальника (провідного інженера-проектувальника) в частині забезпечення економії енергії (ЕЕФ) СС3 (пункт 5 довідки учасника від 02.08.2024 № 255/2024), а не неменше 2 (двох) таких осіб, як вимагає Замовник, чим не дотримано вимоги підпункту 2.1 пункту 2 «Документи кваліфікаційної частини» Додатка 10 до ТД та підпункту 5.1 пункту 5 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД.
Також відповідно до підпункту 2.4 пункту 2 «Документи кваліфікаційної частини» Додатка 10 до ТД Замовником визначено, що учасники подають у складі тендерної пропозиції документи про залучення субпідрядників – у разі їх залучення згідно з підпунктом 1.1.8 пункту 1, пунктами 6 та 8 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД та Додатка 4 до ТД.
Відповідно до підпункту 1.1.8 пункту 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Замовником визначено, зокрема, що у разі залучення до виконання робіт по проекту стороннього суб'єкта господарювання (субпідрядної організації), Учасник надає довідку, за формою згідно з Додатком 4 до ТД, з переліком субпідрядних організацій, які будуть залучені до виконання робіт з обов’язковим наданням копій дозвільних документів, кваліфікаційних сертифікатів та/або копій ліцензій таких субпідрядних організацій та їх працівників (з переліком робіт) на провадження господарської діяльності, необхідних для виконання робіт до яких їх залучають, якщо отримання ліцензій, кваліфікаційних сертифікатів та/або дозвільних документів на виконання таких робіт передбачено законодавством (дозвільні документи, кваліфікаційні сертифікати та/або ліцензії повинні бути чинними).
У Додатку 4 до ТД Замовником визначено форму довідки, яка містить інформацію про залучення субпідрядних організацій до виконання робіт, та зазначено, що учасник також повинен надати попередній договір або договір про наміри із субпідрядною організацією, яка залучатиметься.
Учасник ТОВ «ІНДАСТРІАЛ КОНСТРАКШН ГРУП» у складі тендерної пропозиції надав довідку від 02.08.2024 № 230/2024 з інформацією про залучення субпідрядних організацій до виконання робіт, згідно з якою учасник повідомляє про залучення субпідрядної організації товариства з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРГОСЕРВІСНА КОМПАНІЯ «ГАРАНТ»» за видом робіт з розроблення проектної документації з орієнтовною вартістю робіт 50% до ціни тендерної пропозиції.
Проте учасник ТОВ «ІНДАСТРІАЛ КОНСТРАКШН ГРУП» у складі тендерної пропозиції не надав попередній договір або договір про наміри із субпідрядною організацією, яка залучатиметься, чим не дотримано вимоги підпункту 2.4 пункту 2 «Документи кваліфікаційної частини» Додатка 10 до ТД, підпункту 1.1.8 пункту 1, пунктів 6 та 8 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД та Додатка 4 до ТД.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 07.10.2024 щодо обґрунтування рішення Замовника про відповідність тендерної пропозиції учасника ТОВ «ІНДАСТРІАЛ КОНСТРАКШН ГРУП» вимогам підпункту 2.4 пункту 2 «Документи кваліфікаційної частини» Додатка 10 до ТД, підпункту 1.1.8 пункту 1, пунктів 6 та 8 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД та Додатка 4 до ТД, Замовник 10.10.2024 надав пояснення, яке не спростовує факту виявлених невідповідностей тендерної пропозиції учасника ТОВ «ІНДАСТРІАЛ КОНСТРАКШН ГРУП» вимогам ТД Замовника.
Отже, Замовник на порушення вимог пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення учасником процедури закупівлі ТОВ «ІНДАСТРІАЛ КОНСТРАКШН ГРУП» невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ним у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, а саме: щодо виправлення учасником помилки в частині надання у складі тендерної пропозиції інформації та документального підтвердження, які б відповідали вимогам підпункту 2.1 пункту 2 «Документи кваліфікаційної частини» Додатка 10 до ТД та підпункту 5.1 пункту 5 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД, підпункту 2.4 пункту 2 «Документи кваліфікаційної частини» Додатка 10 до ТД, підпункту 1.1.8 пункту 1, пунктів 6 та 8 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД та Додатка 4 до ТД.
Також оскільки Замовником безпідставно відхилено тендерну пропозицію учасника ДП «НДПІ МІСТОБУДУВАННЯ», остаточна цінова пропозиція якого є меншою на 250 000,00 грн, ніж пропозиція наступного учасника процедури закупівлі ТОВ «ІНДАСТРІАЛ КОНСТРАКШН ГРУП», якого визначено переможцем процедури закупівлі, то Замовником не дотримано принципи здійснення публічних закупівель, визначених частиною першою статті 5 Закону, зокрема: максимальна економія, ефективність та пропорційність.
Період усунення порушень:
18.10.2024 16:54 - 01.11.2024 23:00
Дата публікації висновку:
18.10.2024 16:54
Оскарження висновку в суді
Опис:
Оскаржено в суді
Дата публікації:
01.11.2024 20:45
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
5b94dac005874895b035b5ff6b9b4186
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
07.10.2024 16:45
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.10.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї процедури закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів):
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі державного підприємства «НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ І ПРОЕКТНИЙ ІНСТИТУТ МІСТОБУДУВАННЯ» (протокол уповноваженої особи від 17.08.2024 № 17/08/24-01ВТ) згідно з абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), у зв’язку з невідповідністю поданої зазначеним учасником у складі тендерної пропозиції Договірної ціни вимогам тендерної документації, порушенням правил розрахунку, помилковим застосуванням розцінки на обстеження (кошторис 1), помилковим застосуванням для кошторису з обстеження знижуючого коефіцієнту, тоді як тендерною документацією Замовника не вимагається надання учасниками у складі тендерної пропозиції Договірної ціни, розрахунків до неї та кошторисів, а інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до тендерної документації, повинна бути підтверджена лише підписаною формою пропозиції Додатка 1 до тендерної документації, яка також містить згоду на відповідні умови тендерної документації, зокрема згоду з проєктом договору.
3. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі державного підприємства «НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ І ПРОЕКТНИЙ ІНСТИТУТ МІСТОБУДУВАННЯ» згідно з абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, та нерозміщення відповідно до пункту 43 Особливостей повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані зазначеним учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, в частині ненадання учасником у складі тендерної пропозиції відповідно до пункту 7 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації у повному обсязі Додаток 3 до тендерної документації «Завдання на проектування Розроблення проектної документації (робочий проект) на Капітальний ремонт (комплексна термомодернізація) навчального корпусу (літ. Г) Одеської державної академії будівництва та архітектури на вул. Дідріхсона, 4 в м. Одеса», тоді як зазначена невідповідність може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, оскільки виправлення зазначеної невідповідності не призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції.
4. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника товариства з обмеженою відповідальністю «ІНДАСТРІАЛ КОНСТРАКШН ГРУП» (далі – ТОВ «ІНДАСТРІАЛ КОНСТРАКШН ГРУП») вимогам підпункту 2.4 пункту 2 Додатка 10 до тендерної документації, підпункту 1.1.8 пункту 1, пунктів 6 та 8 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та Додатка 4 до тендерної документації, тоді як зазначеним учасником у складі тендерної пропозиції не надано попередній договір або договір про наміри із субпідрядною організацією, яка залучатиметься згідно з довідкою учасника від 02.08.2024 № 230/2024.
5. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «ІНДАСТРІАЛ КОНСТРАКШН ГРУП» вимогам підпункту 2.1 пункту 2 Додатка 10 до тендерної документації, підпункту 5.1 пункту 5 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та Додатка 5 до тендерної документації, тоді як зазначеним учасником у складі тендерної пропозиції для документального підтвердження кваліфікації фахівців/працівників:
не надано скан-копії дипломів на працівника Собко Ганну Миколаївну (пункт 3 довідки учасника від 02.08.2024 № 255/2024);
надано інформацію та документальне підтвердження про наявність у учасника одного інженера-проектувальника (провідного інженера-проектувальника) в частині забезпечення економії енергії (ЕЕФ) СС3 (пункт 5 довідки учасника від 02.08.2024 № 255/2024), а не менше двох таких осіб, як вимагає Замовник.
6. Чи скористався Замовник правом, наданим пунктом 42 Особливостей, щодо звернення за підтвердженням інформації, наданої учасником ТОВ «ІНДАСТРІАЛ КОНСТРАКШН ГРУП», до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції, в частині наданої учасником інформації та документів на підтвердження його відповідності вимогам кваліфікаційного критерію щодо наявності документально підтвердженого відповідного досвіду виконання аналогічного(их) договору(ів), тоді як учасником у складі тендерної пропозиції надано лише один експертний звіт, в якому учасник виступав генеральним проектувальником, чим не підтверджується наявність у нього досвіду виконання аналогічного(их) договору(ів) саме на розробку проектної (проектно-кошторисної) документації, яка б пройшла відповідну експертизу, із сумарною вартістю виконаних робіт не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
9f9dedece4234e7993f08c84c7bc6767
Назва:
пояснення на запит
Дата опублікування:
10.10.2024 20:12
Опис:
пояснення на запит надано у прикріплених файлах