-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Твердопаливний котел (з послугою монтажу та пусконалагодженням) (код ДК 021:2015: 44620000-2 Радіатори і котли для систем центрального опалення та їх деталі)
Торги не відбулися
1 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 500.00 UAH
Номер:
3550610b20184aa99ce3eb4c530a6d35
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-08-12-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
12.08.2024 00:00
Період моніторингу:
12.08.2024 12:39 - 03.09.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
12.08.2024 №54-з
Івано-Франківськ
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статей 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 115
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівлі відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
В.о. начальника Марія СТОРОЩУК
Додаток
до наказу Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Івано-Франківській
області від 12.08.2024 №54-з
Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1 UA-2024-07-18-008346-a 18.07.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Олена ПЕТРИНА
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено порушення абзацу другого пункту 17 Особливостей та частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ "Волинь-Кальвіс" встановлено порушення вимог абзацу 2 пункту 43 Особливостей та абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому при складанні тендерної документації, зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо, дотримання в подальшому встановленого порушення вимог абзацу 2 пункту 43 Особливостей, відміни торгів у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі: 21 серпня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (зі змінами) (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель 1 ДЕРЖАВНОГО ПОЖЕЖНО-РЯТУВАЛЬНОГО ЗАГОНУ ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 22.07.2024 №192 (зі змінами) (далі – ТД), перелік змін до ТД, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ "Волинь-Кальвіс", вимога про усунення невідповідностей, протокол розгляду тендерних пропозицій, протокольне рішення уповноваженої особи від 01.08.2024 №210, протокольне рішення уповноваженої особи від 16.08.2024 №214, відповіді Замовника на запити про надання пояснення від 15.08.2024 та від 16.08.2024, лист-відмова ТОВ "Волинь-Кальвіс" від 15.08.2024 №36.
Відповідно пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей.
За результатами моніторингу встановлено, що Замовником на порушення абзацу другого пункту 17 Особливостей та частини третьої статті 22 Закону, у пункті 4 Додатку 6 ТД передбачено вимогу щодо надання переможцем процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю скан-копію ліцензії (документа, який підтверджує видачу ліцензії) на право провадження відповідної о виду господарської діяльності - у випадках, передбачених статтею 7 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" (якщо отримання документу передбачено чинним законодавством) або скан-копію документа дозвільного характеру (документарний підтверджує видачу дозволу) - у випадках, якщо такий документ передбачений Законом України "Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності" (якщо отримання документу передбачено чинним законодавством).
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що на порушення вимог абзацу 2 пункту 43 Особливостей Замовником надано учаснику ТОВ "Волинь-Кальвіс" повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в частині відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, а саме: надання у складі тендерної пропозиції документу, який вимагається Замовником у Додатку 3 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до ТД.
Додатком 3 до тендерної документації встановлено що на для підтвердження відповідності пропозицій учасника технічним та якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, учасник повинен надати наступні документи у складі своєї пропозиції: 2.Лист в довільній формі щодо підтвердження гарантійного терміну на предмет договору, що складає не менше 3 роки на справну дію котла від дати приймання Товару Замовником.
На веб-порталі уповноваженого органу Замовником оприлюднено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей з переліком інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей шляхом надання у складі пропозиції, а саме: додаток № 3 до Тендерної документації: - листа щодо підтвердження гарантійного терміну на предмет договору, що складає не менше 3 роки на справну дію котла від дати приймання Товару Замовником.
Учасником ТОВ "Волинь-Кальвіс" під час подання тендерної пропозиції вищезазначений лист не надано.
Таким чином, при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ "Волинь-Кальвіс" Замовником порушено вимоги абзацу 2 пункту 43 Особливостей та, відповідно, на порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ "Волинь-Кальвіс" як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 32 Закону та підпункту 2 пункту 50 Особливостей Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Період усунення порушень:
21.08.2024 11:27 - 05.09.2024 00:00
Дата публікації висновку:
21.08.2024 11:27
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель в частині правильності складення тендерної документації та з огляду на відсутність механізму їх усунення, Замовником здійснено заходи щодо не допущення у подальшому виявлених порушень: ознайомлення відповідальних осіб з порушеннями, нормативними документами та вимогами Закону, проведена роз'яснювальна робота.
Щодо недопущення порушення в частині дії можливого укладення договору про закупівлю товару між Замовником та ТОВ "Волинь-Кальвіс", повідомляємо, що протокольним рішенням уповноваженої особи № 214 від 16.08.2024 скасовано рішення про визнання ТОВ "Волинь-Кальвіс" переможцем тендеру, відповідно до абзацу 2 підпункту 3 пункту 44 Особливостей (переможець процедури закупівлі відмовився від укладення договору), одночасно Замовником здійснено заходи щодо не допущення у подальшому виявлених порушень, зокрема ознайомлено відповідальних осіб з порушеннями, нормативними документами та вимогами Закону, проведена роз'яснювальна робота.
Дата публікації звіту:
23.08.2024 14:25
Запити/Пояснення
Номер:
9050fd12f2e44627845e2fefd4ece121
Назва:
Запит замовнику про надання пояснень
Дата опублікування:
13.08.2024 12:37
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.08.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предмету «Твердопаливний котел (з послугою монтажу та пусконалагодженням) (код ДК 021:2015: 44620000-2 Радіатори і котли для систем центрального опалення та їх деталі)» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-07-18-008346-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) із наступного питання:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому, до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
88153513003e4c708fb29446e82a43ea
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
15.08.2024 13:06
Опис:
Щодо першого питання:
1. Розмір бюджетного призначення визначений згідно кошторисних призначень до програми КПКВ 1006280 «Забезпечення діяльності сил цивільного захисту» 1 державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області на 2024 рік.
2. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до вимог та потреб замовника із врахуванням типових вимог до предмету закупівлі, що склалися на ринку даного виду продукції.
3. Очікувана вартість предмета закупівлі була визначена відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 року № 275, а саме методом порівняння ринкових ціни. 1 ДПРЗ ГУ ДСНС України в Івано-Франківській області було направлено запити на отримання комерційних пропозицій із зазначеними технічними характеристиками. За результатами направлених запитів було отримано комерційні пропозиції від компаній ТОВ «АСК Інвест», ТДВ «Агропромтехніка», ТОВ «Енергосервісна компанія Адамсон» (копії додаються) та з врахуванням кошторисних призначень очікувана вартість визначена в сумі 1 500 000,00 грн.
Щодо другого питання:
Посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі: https://if.dsns.gov.ua/upload/2/1/6/8/6/8/0/ua-2024-07-18-008346-a.pdf.
Таким чином тендерна пропозиція ТОВ «ВОЛИНЬ-КАЛЬВІС» відповідає вимогам встановленим в тендерній документації.
Додати до пояснення копії наступних документів:
- запити цінової пропозиції ТОВ «АСК Інвест»;
- запити цінової пропозиції ТДВ «Агропромтехніка»;
- запити цінової пропозиції ТОВ «Енергосервісна компанія Адамсон»;
- додаток до запитів цінової пропозиції;
- комерційна пропозиція ТОВ «АСК Інвест»;
- комерційна пропозиція ТДВ «Агропромтехніка»;
- комерційна пропозиція ТОВ «Енергосервісна компанія Адамсон»;
Номер:
8ad9159cd7c34d86a2318303889d2037
Назва:
Запит замовнику про надання пояснень
Дата опублікування:
14.08.2024 14:43
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.08.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предмету «Твердопаливний котел (з послугою монтажу та пусконалагодженням) (код ДК 021:2015: 44620000-2 Радіатори і котли для систем центрального опалення та їх деталі)» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-07-18-008346-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) із наступного питання:
1. Чому Замовником надано учаснику ТОВ "Волинь-Кальвіс" вимогу про усунення невідповідностей, зміст якої суперечить вимогам пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) в частині відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, а саме: надання у складі тендерної пропозиції документу, який вимагається Замовником у Додатку 3 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до тендерної документації?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому, до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
d705e5da3fc147559670f39e4c8830d0
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
16.08.2024 14:00
Опис:
Відповідно до ч. 6 ст. 11 ЗУ «Про публічні закупівлі» Уповноважена особа під час організації та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі повинна забезпечити об’єктивність та неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель в інтересах замовника.
Згідно п. 43 Особливостей «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, а саме:
1. Учасником ТОВ «ВОЛИНЬ-КАЛЬВІС» в складі тендерної пропозиції не надано листа в довільній формі щодо підтвердження гарантійного терміну на предмет договору, що складає не менше 3 роки на справну дію котла від дати приймання Товару Замовником.
Підстава вимоги п. 2 Додатку № 3 та п.24 Додатку 5 до тендерної документації.
Учасник повинен надати для усунення виявлених невідповідностей Лист в довільній формі щодо підтвердження гарантійного терміну на предмет договору, що складає не менше 3 роки на справну дію котла від дати приймання Товару Замовником.
Учасник ТОВ «ВОЛИНЬ-КАЛЬВІС» усунув зазначену невідповідність.
Оприлюднюючи вимогу про усунення невідповідностей Замовник виходив з того, що Даний лист не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Ідентичної позиції дотримується і колегія АМКУ практику якої враховував Замовник. Зокрема Рішення Комісії від 23.10.2023 № 16898, оголошення закупівлі UA-2023-08-25-010909-a де аналізувалася ситуація коли "Відсутній лист уповноваженої особи імпортера / представника виробника на ім'я учасника, за змістом якого імпортер / представник виробника підтверджує, що учасник є офіційним дилером імпортера / представника виробника з продажу / розповсюдження товару на території України з найменуванням виробників запропонованих учасником товарів". " Разом з тим, в складі тендерної пропозиції Скаржника відсутній лист уповноваженої особи імпортера / представника виробника на ім'я учасника, за змістом якого імпортер / представник виробника підтверджує, що учасник є офіційним дилером імпортера / представника виробника з продажу / розповсюдження автомобільних шин на території України з найменуванням виробників запропонованих учасником автомобільних шин. Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах тендерної пропозиції зазначеного учасника, визначених пунктом 43 Особливостей. Враховуючи викладене, замовник не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини 9 статті 26 Закону."
Опираючись на це рішення та враховуючи, що лист містив загальну декларативну інформацію Замовник обґрунтовано надав можливість усунути невідповідності.