• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 33790000-4 Скляний посуд лабораторного, санітарно-гігієнічного чи фармацевтичного призначення (Скельця та предметне скло для проведення лабораторних досліджень, код НК 024:2023 - 57925 Предметне скло/слайд для мікроскопії IVD (діагностика in vitro))

Завершена

1 052 070.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 260.35 UAH
Номер: 7b13edaa579244d98f4a3a4944558452
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-09-18-000046
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 18.09.2024 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 18.09.2024 16:15 - 10.10.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 18.09.2024 № 198 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. В.о. начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 18.09.2024 № 198. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 12. UA-2024-07-17-009469-a, 17.07.2024. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання переможцем тендеру документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 07 жовтня 2024 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання переможцем процедури закупівлі документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства Львівської обласної ради «Львівський онкологічний регіональний лікувально-діагностичний центр» (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-07-17-010606-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 01.08.2024 № 26/07; від 08.08.2024, від 12.08.2024 № 26/07, від 16.08.2024 №26/07; тендерні пропозиції ТОВ «ХЛР» та ФОП Кримова І.В. (щодо правомірності їх відхилення Замовником); тендерну пропозицію ФОП Шевченка О.А.; опубліковане повідомлення щодо обгрунтування ФОП Кримовим І.В. аномально низької ціни та оприлюднену вказаним учасником довідку з таким обгрунтуванням; опубліковані Замовником повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерних пропозиціях ФОП Кримова І.В. та ФОП Шевченка О.А. та опубліковані ФОП Шевченком О.А. документи на усунення таких невідповідностей; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ФОП Шевченком О.А як переможцем тендеру документи та інформацію; договір від 30.08.2024 №27/08; опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запити органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Одночасно, відповідно до вимог пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Моніторингом встановлено, що у Розділі №2 (Перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі при укладенні договору) Додатку №7 до тендерної документації визначено, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, проте не зазначено перелік документів та/або інформації, які повинні бути подані переможцем процедури закупівлі для підтвердження права підпису. Отже, при складанні тендерної документації Замовником не враховано чинні норми Особливостей №1178, чим порушено норми пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
Період усунення порушень: 07.10.2024 17:36 - 22.10.2024 00:00
Дата публікації висновку: 07.10.2024 17:36

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель Західним офісом Держаудитслужби під час моніторингу закупівлі за ІD: UA-2024-07-17-009469-a, в першу чергу хочемо повідомити про те, що на усунення порушення керівником замовника вжито заходів наведених у висновку, а саме, проведена роз’яснювальна робота з уповноваженою особою щодо недопущення в подальшому порушення норм пунктів 3 і 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації. Також хочемо зазначити, що одночасно висловлюємо заперечення до висновку за результатами проведеного моніторингу з наступних підстав. При складанні тендерної документації замовник керувався виключно вимогами Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 р. в редакції Закону № 114-IX від 19.09.2019р.(зі змінами та допвненнями), (далі – Закон) та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості). Відповідно до пункту 28 Особливостей: «Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей». В свою чергу, частиною 2 статті 22 Закону встановлені обов’язкові відомості, які повинна містити тендерна документація. Аналогічну позицію зазначено в наказі Мінекономрозвитку від 13.04.2016 № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації», якою затверджено Примірну тендерну документацію для процедур закупівель. Примірна тендерна документація повинна містити, зокрема обов’язкову інформацію, визначену статтею 22 Закону. Таким чином, відповідно до вимог статті 22 Закону, з урахуванням Особливостей, інформацію про право підписання договору про закупівлю переможцем процедури закупівлі не є обов’язковою інформацією яку Замовник повинен зазначити в тендерній документації, а є інформацією, яку Замовник, відповідно до частини 3 статті 22 Закону, може та вважає за необхідне включити до тендерної документації. Замовником, на виконання вимог пункту 28 Особливостей, в окремому додатку до тендерної документації, визначено перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Переможець процедури закупівлі відповідно до пункту 17 Особливостей під час укладення договору про закупівлю повинен надати: відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю. Таким чином, Замовником у додатку до документації чітко зазначено формулювання, яке міститься в пункті 17 Особливостей. Окрім того, ані Законом, ані Особливостями не передбачено, який саме перелік документів та/або інформації повинні бути подані переможцем процедури закупівлі для підтвердження права підпису та не зазначено, що Замовник повинен чітко самостійно визначити перелік документів, які підтверджують право підпису та встановити такий перелік у тендерній документації. Переможець, в свою чергу, залежно від того юридична особа чи фізична особа-підприємець, повинен надати відповідні документи. Підсумовуючи вище сказане, Замовником самостійно, навіть без наявності такого обов’язку, прописані інформативні положення в тендерній документації та передбачено перелік документів та інформації що надаються переможцем при укладенні договору у тому формулюванні , яке наведене в законодавстві, а переможцем в свою чергу було виконано вимогу та надано відповідні документи при укладенні договору, які підтверджують право підпису. Таким чином, Замовником дотримано вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей та не порушено вимоги щодо складання тендерної документації. Однак, принагідно повідомляємо, що уповноважена особа систематично проходить різного роду офлайн та онлайн навчання у сфері публічних закупівель з метою покращення своїх навичок під час здійснення професійної діяльності. Також Замовником проведено роз’яснювальну роботу, на якій проаналізовано порушення, що були допущені уповноваженою особою при складанні тендерної документації. Уповноваженій особі роз’яснено, що закупівлі товарів, робіт та послуг повинні готуватися з чітким дотриманням вимог Закону та Особливостей №1178. Крім того, було запропоновано пройти навчання для підвищення свого фахового рівня у формі навчань,тренінгів, семінарів тощо, надано інформацію про доступні (в тому числі безкоштовні) курси, вебінари, запропоновано переглянути відео-матеріали, які доступні на сайті Prozorro, спеціалізованих е-журналах Радник з публічних закупівель, Держзакупівлі. Уповноваженій особі Замовника запропоновано повторно проаналізувати та опрацьовувати ряд нормативних документів, зокрема: 1. Постанову Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами та доповненнями); 2.Закон України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 р. в редакції Закону № 114-IX від 19.09.2019р.(зі змінами та доповненнями). 3.Наказ Міністерства економіки України від 13.04.2016 №680 «Про затвердження примірної тендерної документації», тощо. Додаток: Протокольне рішення від 14 жовтня 2024 року — в 1 прим., на 3 арк.
Дата публікації звіту: 14.10.2024 14:39

Запити/Пояснення