-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Замки, дверна та меблева фурнітура
Завершена
1 250 274.08
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 500.00 UAH
Номер:
3c24a20855804d3a9245617c8035ad58
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-11-06-000011
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.11.2024 00:00
Період моніторингу:
06.11.2024 15:55 - 28.11.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
06.11.2024 № 254
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, а також доручення Державної аудиторської служби України від 23.10.2024 №003100-18/13263-2024.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 06.11.2024 № 254.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 8. UA-2024-07-15-008212-a, 15.07.2024. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пунктів 3, 28 та 47 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання переможцем процедури закупівлі документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення пунктів 3, 28 та 47 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 листопада 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання переможцем процедури закупівлі документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Філії «Відокремлений підрозділ «Рівненська атомна електрична станція» акціонерного товариства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-07-12-011686-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 31.07.2024 №281 та від 07.08.2024 №287; тендерну пропозицію ТОВ «Дельтаклам Плюс» (щодо правомірності її відхилення Замовником); тендерну пропозицію ТОВ «Торгівельно виробниче підприємство «МАКСУС» (далі – ТОВ «ТВП «МАКСУС»); повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ТОВ «ТВП «МАКСУС» як переможцем тендеру документи; договір поставки від 19.08.2024 №53-122-01-24-15117; опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запити органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до вимог пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі.
При цьому, за вимогами пункту 28 Особливостей №1178 визначено, що такі переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Слід також зазначити, що у пункті 17 Особливостей №1178 вказано, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Однак, у тендерній документації Замовника відсутній перелік документів та/або інформації, які повинен подати переможець процедури закупівлі для підтвердження права підпису договору про закупівлю (наприклад: наказ про призначення особи та/або протокол зборів засновників та/або рішення засновника, тощо).
Отже, при складанні тендерної документації Замовником не враховано чинні норми Особливостей №1178, чим порушено норми пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
У пункті 28 Особливостей №1178 визначено, що у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення.
Одночасно, згідно з пунктом 47 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
При цьому, відповідно до норм пунктів 28 та 47 Особливостей №1178 замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Моніторингом встановлено, що Замовником у пункті 1 Додатку №Б (Перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі) до тендерної документації зазначено перелік документів, які подаються переможцем процедури закупівлі, зокрема встановлено вимогу щодо надання переможцем інформаційної довідки/витягу з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, що містить інформацію про те, що керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією.
Також, у підпункті 5.1.1 пункту 5 розділу III тендерної документації встановлено вимогу щодо надання переможцем документу, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої підпунктом 3 пункту 47 Особливостей №1178 – інформаційну довідку/витяг з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, що містить інформацію про те, що керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією (документ повинен бути із датою формування документа не раніше ніж за 30 календарних днів до дати подання документа Замовнику).
Проте, відповідно до інформації на офіційному сайті Національного агентства з питань запобігання корупції, доступ до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення відкрито з 04.09.2023 (джерело інформації: https://nazk.gov.ua/uk/nazkvidkrylo-dostup-do-reyestru-osib-yaki-vchynyly-koruptsijni-ta-povyazani-z-koruptsiyeyu-pravoporushennya-iz-vrahuvannyambezpekovyh-aspektiv-golova-nazk/).
Отже, на час проведення Замовником досліджуваної процедури закупівлі вищевказаний Єдиний державний реєстр містився у вільному публічному доступі.
Враховуючи вищенаведене, Замовником у тендерній документації, на порушення норм пунктів 3, 28 та 47 Особливостей №1178, встановлено вимогу та спосіб щодо надання документального підтвердження переможцем тендеру відсутності підстави за підпунктом 3 пункту 47 Особливостей №1178 (за наявності такої інформації у відкритому публічному електронному реєстрі, доступ до яких є вільним).
Період усунення порушень:
27.11.2024 12:14 - 12.12.2024 00:00
Дата публікації висновку:
27.11.2024 12:14
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання висновку ДАСУ замовником вжито заходів щодо попередження та недопущення встановлених порушень у подальшому шляхом посилення контролю за роботою відповідальних осіб та проходження додаткового навчання з питань публічних закупівель. З цією метою з відповідальною особою за проведення процедури закупівлі було проведено розяснювальну роботу, а також замовником було оформлено підписку на інформаційно-навчальну платформу «Медіаресурс професійних закупівель» (https://mediaresource-pz.com.ua/). Під час використання «Медіаресурсу професійних закупівель» відповідальна особа уповноважена за проведення публічних закупівель ознайомилась із записами навчальних вебінарів, зокрема на теми:
1. «Особливості формування тендерної документації та розбір найпопулярніших помилок, що допускаються замовниками на цьому етапі» (https://mediaresource-pz.com.ua/videozapys-navchannya-osoblyvosti-formuvannya-tendernoi-dokumentatsii-ta-rozbir-naypopulyarnishyh-pomylok-scho-dopuskayutsya-zamovnykamy-na-tsomu-etapi/);
2. «Найпоширеніші помилки замовників при складанні тендерної документації: аналіз практики ДАСУ та АМКУ» (https://mediaresource-pz.com.ua/videozapys-navchannya-nayposhyrenishi-pomylky-zamovnykiv-pry-skladanni-tendernoi-dokumentatsii-analiz-praktyky-dasu-ta-amku/);
3. «Підвищення кваліфікації уповноважених осіб у листопаді 2024 року» (https://mediaresource-pz.com.ua/5-7-lystopada-bezkoshtovne-navchannya-dlya-peredplatnykiv-pidvyschennya-kvalifikatsii-upovnovazhenyh-osib-u-lystopadi-2024-roku/).
Дата публікації звіту:
02.12.2024 14:50
Запити/Пояснення
Номер:
405a890e03374929a7b1c856c1d7cf5d
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
12.11.2024 16:47
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.11.2024 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2024-07-15-008212-a, яка проведена Філією «ВП «Рівненська АЕС» АТ «НАЕК «Енергоатом» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
0e14fed7f98b4a82920bbe452667d476
Назва:
Відповідь на запит Держаудитслужби України від 12.11.2024
Дата опублікування:
15.11.2024 12:03
Опис:
Щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик повідомляємо, що згідно із частиною 1 статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів і запланована закупівля включається до річного плану закупівель. Отже, закупівля здійснюється згідно річного плану закупівель. Закон передбачає, що у річному плані закупівель замовник вказує розмір бюджетного призначення та/або очікувану вартість предмета закупівлі. Очікувана вартість зпредмета акупівлі – це розрахункова вартість предмета закупівлі на конкретних умовах поставки із зазначенням інформації про включення/невключення до очікуваної вартості податку на додану вартість та інших податків і зборів.
Якісні та технічні характеристики предмета закупівлі 44520000-1 (Замки, дверна та меблева фурнітура) сформовані відповідно до технічної документації до предмета закупівлі, які розробляються підрозділами-замовниками . Якісні та технічні характеристики по кожному конкретному товару, заявленому замовником у тендерній документації, викладені в додатку 2 до тендерної документації «Технічна специфікація».
Додатки :
1 - Інформаційна довідка в 1 прим на 3 арк.
2 - Комерційні пропозиції:
ТОВ «ТВП «Максус» №1592 від 10.06.2024 р .
ТОВ «ТВП «Максус» №1718 від 14.06.2024 р.
Номер:
cdf0e8869cb5476091dbaad811400a94
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
22.11.2024 12:39
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.11.2024 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2024-07-15-008212-a, яка проведена Філією «ВП «Рівненська АЕС» АТ «НАЕК «Енергоатом» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Згідно з статтею 180 Господарського кодексу України зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов'язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов'язкові умови договору відповідно до законодавства. Господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода.
Відповідно до статті 628 Цивільного кодексу України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства.
Відповідно до пункту 3.1 договору поставки від 19.08.2024 № 53-122-01-24-15117 (далі – Договір № 53-122-01-24-15117) сторонами погоджено, що продукція поставляється в період по 30.11.2024 рік.
Одночасно, у цьому ж пункті договору зазначено, що строк поставки продукції по даному договору вказаний у Специфікації №1 (Додаток №1 до даного договору) та визначається кількістю календарних днів з дати оприлюднення даного договору на веб-порталі Уповноваженого органу згідно Закону України «Про публічні закупівлі».
У Додатку №1 (Специфікації №1) до Договору № 53-122-01-24-15117 зазначено, що строк поставку товару встановлений – протягом 60 календарних днів.
Виходячи з умов Специфікації №1 (Додаток №1 до Договору № 53-122-01-24-15117) та пункту 3.1 Договору № 53-122-01-24-15117 кінцевим терміном поставки товару є 18.10.2024 (60 календарний день з дати оприлюднення даного договору).
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати обгрунтовану інформацію про те, який саме кінцевий строк щодо поставки товару згідно з умовами Договору № 53-122-01-24-15117.
2. Надати документальне підтвердження щодо здійснення поставки товару (видаткові накладні та інші первинні документи, що стосуються виконання договору, здійснення оплати).
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
4da93857f0ef4eac8c8ee7433662b8e6
Назва:
Відповідь на запит Держаудитслужби України від 22.11.2024
Дата опублікування:
26.11.2024 11:31
Опис:
Відповідь на запитання 1:
Частиною 1 статті 251 Цивільного кодексу України визначено, що строком є певний період у часі, зі спливом якого пов'язана дія чи подія, яка має юридичне значення, частиною 2 статті 251 Цивільного кодексу України визначено, що терміном є певний момент у часі, з настанням якого пов'язана дія чи подія, яка має юридичне значення. Також, частиною 3 статті 251 Цивільного кодексу України передбачено, що строк та термін можуть бути визначені актами цивільного законодавства, правочином або рішенням суду.
Окрім того, варто зауважити, що згідно частини 1 статті 252 Цивільного кодексу України строк визначається роками, місяцями, тижнями, днями або годинами, а згідно частини 2 статті 252 Цивільного кодексу України термін визначається календарною датою або вказівкою на подію, яка має неминуче настати.
Тобто, підписавши договір поставки № 53-122-01-24-15117 сторони погодили, що Постачальник здійснює поставку продукції у строк 60 календарних днів з дати оприлюднення даного договору на веб-порталі Уповноваженого органу згідно Закону України "Про публічні закупівлі", оскільки строк як певний відрізок часу, з закінченням якого настають наслідки.
Окрім того, підписавши договір поставки № 53-122-01-24-15117 сторони також погодили термін поставки продукції, а саме по 30.11.2024,оскільки вказаний термін це визначений у часі момент з настанням якого пов'язана подія, яка має юридичне значення.
Отже, згідно з договором поставки № 53-122-01-24-15117 Замовник визначив, що Постачальник здійснює поставку продукції у строк 60 календарних днів з дати оприлюднення даного договору на веб-порталі Уповноваженого органу згідно Закону України "Про публічні закупівлі" у період по 30.11.2024.
Відповідь на запитання 2:
Прикріплюємо скан-копії видаткових накладних до договору №53-122-01-24-15117, а саме:
1. Н №РН-0000402 від 26.08.2024
2. Н №РН -0000475 від 09.10.2024
3. Н №РН-0000476 від 09.10.2024
4. Н №РН-0000482 від 14.10.2024
5. Н №РН-0000483 від 14.10.2024
6. Н №РН-0000484 від 14.10.2024.