-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
“Реставрація лікувального корпусу (монастир тринітаріїв - пам’ятка архітектури національного значення XVIII-XX ст., охоронний номер № 81) 498 військового госпіталю з пристосуванням (прибудовою) ліфтової шахти (будівля № 60/70, військове містечко № 60, м. Луцьк, вул. Сенаторки Левчанівської, 4”
Завершена
5 455 193.87
UAH з ПДВ
Номер:
8a527a0f223f485db2d19605d910a5c2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-08-20-000028
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
20.08.2024 00:00
Період моніторингу:
20.08.2024 17:25 - 11.09.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
20.08.2024 № 172
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 20.08.2024 № 172.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 8. UA-2024-07-15-003828-a, 15.07.2024. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення норм пунктів 3 та 13 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником вимог законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; наявності підстав для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування процедур закупівель, визначених Законом з урахуванням Особливостей №1178; відображення закупівлі у річному плані; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до законодавства про публічні закупівлі; укладення договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 13 Особливостей №1178 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 02 вересня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; наявності підстав для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування процедур закупівель, визначених Законом України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до законодавства про публічні закупівлі; укладення договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Західного управління замовника робіт (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-06-27-004201-a); опубліковану в електронній системі закупівель інформацію про предмет закупівлі та умови оплати договору; наявну в електронній системі закупівель інформацію щодо закупівлі за ID: UA-2024-07-15-003828-a Замовника; опублікований звіт про договір про закупівлю укладений без використання електронної системи закупівель; договір підряду на виконання робіт від 12.07.2024 №1273/105/ЗБ (далі – Договір №1273/105/ЗБ); опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Моніторингом встановлено, що Замовником закупівля за ID: UA-2024-07-15-003828-a проведена без застосування відкритих торгів з публікацією звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей №1178, а саме: відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений Замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом.
Відповідно до пункту 13 Особливостей №1178 у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Однак, проведеним моніторингом встановлено, що Замовником при розміщенні та оприлюдненні інформації про досліджувану закупівлю не оприлюднено разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, погодженого (затвердженого) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника обґрунтування підстави для здійснення закупівлі, відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей №1178, а також договору про закупівлю та додатків до нього, чим порушено вимоги пункту 13 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
Під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель оприлюднено запит до Замовника щодо надання відповідної інформації (пояснень) стосовно причин та підстав не опублікування в електронній системі закупівель обґрунтування щодо проведення закупівлі UA-2024-07-15-003828-a без використання електронної системи у вигляді розпорядчого рішення Замовника або іншого документа, погодженого (затвердженого) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника.
У наданій на вищевказаний запит органу державного фінансового контролю відповіді Замовником, зокрема, зазначено, що обґрунтування та підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей №1178 викладено в протоколі 26.06.2024 №128, який погоджено начальником Західного управління замовника робіт.
Разом з тим, у відповіді Змовником також вказано, що причини чому не завантажився вищевказаний протокол, в подальшому на підставі якого укладеного договір не можливо, так як обидва файли 12.07.2024 одночасно було вибрано для підвантаження та накладено КЕП, а також повідомлено що подальші спроби були невдалі так, як поле для завантаження зникло.
Проте, надані Замовником пояснення не спростовують допущене порушення вимог законодавства про публічні закупівлі при оприлюднені звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, а також до моніторингу не надано будь-якого документального підтвердження щодо наявності технічної помилки (збою).
Період усунення порушень:
02.09.2024 10:59 - 17.09.2024 00:00
Дата публікації висновку:
02.09.2024 10:59
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Західним управлінням замовника робіт (далі – Управління) опрацьовано зобов’язання Західного офісу Держаудитслужби за процедурою закупівлі UA-2024-07-15-003828-a. За результатами опрацювання повідомляється, що відповідно до наказу начальника Управління від 23.08.2024 №121 уповноважена особа до 14.09.2024 року перебуває у щорічні основній відпустці за 2024 рік. Тож, відомості про вжиття заходів (проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 13 Особливостей №1178 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю будуть доведені до Західного офісу Держаудитслужби додатково.
Дата публікації звіту:
04.09.2024 17:48
Запити/Пояснення
Номер:
1f7491c090654fc497e883a2e55a33c6
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
21.08.2024 17:58
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.08.2024 00:00
Опис:
Дата: 21.08.2024
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2024-07-15-003828-a, яка проведена Західним управлінням замовника робіт (далі – Замовник) виникла необхідність в наданні пояснення.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме: ТОВ "ІНТЕЛДІМ"?
Відповідно до пункту 13 Особливостей №1178 у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Під час моніторингу встановлено, що за закупівлею UA-2024-07-15-003828-a без використання електронної системи Замовником 27.06.2024 опубліковано в електронній системі Обгрунтування підстави здійснення закупівлі, а саме: відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, встановлений замовником згідно з цими особливостями. Звіт про результати проведення процедури закупівлі за UA-2024-06-08-000310-a . Проте, обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення Замовника або іншого документа, погодженого (затвердженого) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника, в електронній системі закупівель не опубліковано.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Пояснити причини та підстави не опублікування в електронній системі закупівель обґрунтування щодо проведення закупівлі UA-2024-07-15-003828-a без використання електронної системи у вигляді розпорядчого рішення Замовника або іншого документа, погодженого (затвердженого) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
08a380937cb64396a0a0f945e7da3cfb
Назва:
Відповідь на надання пояснення
Дата опублікування:
24.08.2024 17:14
Опис:
Західний офіс Держаудитслужби
Уповноваженою особою Західного управління замовника робіт в межах повноважень опрацьовано запит замовнику про надання пояснень від 21-08-2024 в межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом “Реставрація лікувального корпусу (монастир тринітаріїв - пам’ятка архітектури національного значення XVIII-XX ст., охоронний номер № 81) 498 військового госпіталю з пристосуванням (прибудовою) ліфтової шахти (будівля № 60/70, військове містечко № 60, м. Луцьк, вул. Сенаторки Левчанівської, 4”,
UA-2024-07-15-003828-a, Закупівля без використання електронної системи.
За результатами опрацювання повідомляємо наступне:
1 1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Відповідь:
Розмір бюджетних призначень визначено у відповідності до Плану будівництва, реконструкції та капітального ремонту об’єктів загальновійськового та спеціального призначення Збройних Сил України на 2024 рік, бюджетна підпрограма КПКВ 2101020/27/1 "Будівництво (реконструкція, реставрація) військових об’єктів, придбання мобільних модулів спеціального та іншого призначення, а також модульних конструкцій”, бюджетна підпрограма КПКВ 2101020/35/12 “Матеріально-технічне забезпечення Збройних Сил України за рахунок благодійної допомоги, коштів, отриманих від спрямування 10% частини податку на доходи фізичних осіб та коштів, отриманих у якості субвенції”.
Очікувана вартість визначена на підставі виготовленої проєктно-кошторисної документації та отриманого позитивного експертного звіту виданого ДП «Укрдержбудекспертиза» у Львівській області, яка розрахована відповідно до вимог наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 (Настанова з визначення вартості будівництва) з урахуванням позитивного експертного звіту від 15 травня 2024 року, реєстраційний номер EX01:4922-1689-9862-6768, затвердженого ДП "Укрдержбудекспертиза".
2. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме: ТОВ "ІНТЕЛДІМ"? Відповідно до пункту 13 Особливостей №1178 у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Під час моніторингу встановлено, що за закупівлею UA-2024-07-15-003828-a без використання електронної системи Замовником 27.06.2024 опубліковано в електронній системі Обгрунтування підстави здійснення закупівлі, а саме: відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, встановлений замовником згідно з цими особливостями. Звіт про результати проведення процедури закупівлі за UA-2024-06-08-000310-a . Проте, обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення Замовника або іншого документа, погодженого (затвердженого) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника, в електронній системі закупівель не опубліковано. Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Пояснити причини та підстави не опублікування в електронній системі закупівель обґрунтування щодо проведення закупівлі UA-2024-07-15-003828-a без використання електронної системи у вигляді розпорядчого рішення Замовника або іншого документа, погодженого (затвердженого) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника?
Відповідь:
Критерії за якими здійснено оцінку можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання, саме: ТОВ "ІНТЕЛДІМ у відповідності до підпункту 6 Особливостей де предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладався договір про закупівлю, не відрізнялися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації закупівлі №UA-2024-06-08-000310-a (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей).
Обґрунтування та підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 викладено в протоколі №128 від 26.06.2024 року та погоджено начальником Західного управління замовника робіт.
Причини чому не завантажився протокол №128 від 26.06.2024 року в подальшому на підставі якого укладеного договір не можливо, так як обидва файли 12.07.2024 одночасно було вибрано для підвантаження та накладено КЕП. Подальші спроби були невдалі так, як поле для завантаження зникло.
Додається:
1. Скан-копія протоколу №128 від 26.06.2024.
2. Скан-копія договору з додатками №1273/105/ЗБ.
3. Скан-копія позитивного експертного звіту.
З повагою
Уповноважена особа Західного управління замовника робіт
Ігор ШЕСТОПАЛ