-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Засіб дезінфекційний для хірургічної та гігієнічної обробки рук та шкіри 1 л з насадкою ; Засіб дезінфекційний для хірургічної та гігієнічної обробки рук та шкіри 1 л з насадкою ; Засіб дезінфекційний для дезінфекції поверхонь та ВМП 1 л розпилювачем ; Засіб дезінфекційний для дезінфекції поверхонь та ВМП 1 л з розпилювачем ; Засіб дезінфекційний для дезінфекції поверхонь та ВМП 1 л з розпилювачем ; Засіб дезінфекційний для дезінфекції, достерилізаційного очищення та стерилізації 1 кг ; Засіб дезінфекційний для дезінфекції та достерилізаційного очищення 1 кг ; Засіб дезінфекційний для дезінфекції та достерилізаційного очищення 1 л ; Засіб дезінфекційний для гігієнічної обробки рук та шкіри 5 л
Завершена
352 510.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 762.55 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 762.55 UAH
Номер:
cf42aa2b9d864efca558f21931962ba3
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-08-28-000017
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.08.2024 00:00
Період моніторингу:
28.08.2024 14:56 - 19.09.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
28.08.2024 № 61-з
Хмельницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 20 квітня 2022 року № 158,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Начальник Анатолій МАРЦЕНЮК
Додаток до наказу від 28.08.2024 № 61-з
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі / звіту про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
Особа,
відповідальна за здійснення моніторингу
дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
6
UA-2024-07-11-002972-a 11.07.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Шинкаренко Г.В.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані закупівель встановлено порушення вимог пункту другого частини другої статті 4 Закону та пункту 14 Особливостей.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог пункту 14 частини другої та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, пункту 28, та абзаців п’ятнадцятого, шістнадцятого, сімнадцятого пункту 47 та пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує врахувати виявлені порушення та дотримуватись пункту 14 частини другої та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, пункту 28, та абзаців п’ятнадцятого, шістнадцятого, сімнадцятого пункту 47 та пункту 44 Особливостей під час формування тендерної документації та порушення вимог пункту другого частини другої статті 4 Закону та пункту 14 Особливостей щодо відображення закупівлі у річному плані, та здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення таких порушень у подальшому.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 09 вересня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік КП Комунального некомерційного підприємства «Хмельницький обласний центр служби крові» (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи протокол 11.07.2024 №36, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 19.07.2024, тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «Фартунат», протокол від 23.07.2024 №148, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 23.07.2024, договір про закупівлю товарів від 31.07.2024 № 60/2220, додаткову угоду до договору від 06.09.2024 №1, повідомлення про внесення змін до договору від 06.09.2024, пояснення (інформація, документи) від 06.09.2024, надані Замовником через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель, звіт про виконання договору про закупівлю UA-2024-07-11-002972-a.
Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 14 Особливостей передбачено, що закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.
Зокрема, пунктом другим частиною другою статті 4 Закону встановлено, що у річному плані повинна міститися така інформація: назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності).
Моніторингом встановлено, що в порушення пункту другого частини другої статті 4 Закону у річному плані Замовника не міститься інформація щодо назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
При цьому, згідно абзацу восьмого пункту 28 Особливостей у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення.
Моніторингом встановлено, що у пункті 3.5.6 пункту 5 розділу III тендерної документації встановлена вимога для учасника процедури закупівлі «Учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених абзацом чотирнадцятим пункту 44 Особливостей та зобов’язаний надати в складі тендерної пропозиції: - Гарантійний лист в довільній формі, про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, що визначені у абзаці чотирнадцятому пункту 44 Особливостей».
Натомість, відповідно до абзацу шістнадцятого пункту 47 Особливостей Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
При цьому, відповідно до абзацу сімнадцятого пункту 47 Особливостей Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту.
Враховуючи викладене, за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що вимоги, встановлені Замовником у пункті 3.5.6 пункту 5 розділу III тендерної документації до учасника процедури закупівлі не відповідають вимогам, встановленим у абзаці шістнадцятому та сімнадцятому пункту 47 Особливостей.
Також, у пункті 3.5.7 пункту 5 розділу III тендерної документації встановлена вимога для переможця процедури закупівлі: «Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 44 Особливостей. У зв’язку із чим, учасник-переможець надає наступні документи:
- по абз. 14 п. 44 Особливостей:
- довідка, складена учасником у довільній формі, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої абз. 14 п. 44 Особливостей, або інформація у довільній формі, що підтверджує вжиття заходів для доведення надійності учасника, згідно абз. 14 п. 44 Особливостей».
Відповідно до абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Натомість, абзац чотирнадцятий пункту 47 Постанови 1178 (в редакції 09.04.2024) в редакції Особливостей станом на дату проведення закупівлі виключено на підставі Постанови КМ № 382 від 02.04.2024, тому вказана вимога тендерної документації не відповідає умовам пункту 47 Особливостей.
Враховуючи викладене, за результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що вимоги, встановлені Замовником у пункті 3.5.7 пункту 5 розділу III тендерної документації до переможця процедури закупівлі не відповідають вимогам, встановленим у абзаці п'ятнадцятому пункту 47 Особливостей.
Моніторингом встановлено, що у пункті 3.5.7 пункту 5 розділу III тендерної документації до переможця процедури закупівлі встановлена вимога надати, зокрема: «-по підпункту 3 п. 44 Особливостей:
- Інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, що видана не більше трьох місяців відносно дати обрання учасника переможцем закупівлі або після такої дати».
Слід зазначити, що з 04.09.2023 Національне агентство з питань запобігання корупції відкрило доступ до Реєстру осіб, які вчинили корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення (далі - Реєстр), з урахуванням безпекових аспектів.
Отже, із 04.09.2023 Замовник може самостійно перевірити в Реєстрі інформацію про наявність або відсутність відомостей про керівника учасника процедури закупівлі/фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, до якого застосовано заходи кримінально-правового характеру за корупційне правопорушення за посиланням https://corruptinfo.nazk.gov.ua/.
Відповідно до абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що вимоги, встановлені Замовником у пункті 3.5.7 пункту 5 розділу III тендерної документації до переможця процедури закупівлі щодо підтвердження переможцем відсутності підстави, передбаченої підпунктом 3 пункту 47 Особливостей суперечать вимогам, встановленим у абзаці п’ятнадцятому пункту 47 Особливостей, оскільки на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів доступ до Реєстру не був обмеженим.
Враховуючи вищевикладене, в порушення абзацу восьмого пункту 28 та абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей Замовником встановлена вимога до переможця процедури закупівлі щодо документального підтвердження публічної інформації, що міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Поряд з цим, пунктом 44 Особливостей передбачено виключний перелік підстав для відхилення.
Зокрема, згідно абзацу восьмого підпункту першого п. 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Моніторингом встановлено, що у підпункті 1.5.1 пункту 5 розділу I та підпункті 5.3.1 пункту 3 розділу V абзаці восьмому підпункту 1 пункту 2 та розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником не встановлено жодних обмежень щодо учасників та товарів, які мають належність до Ісламської Республіки Іран.
За результатами моніторингу встановлено, що тендерна документація Замовника складена замовником з порушенням абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та абзацу восьмого підпункту першого пункту 44 Особливостей.
Відповідно до пункту 14 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що в тендерній документації Замовника не зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
Враховуючи вищевикладене, в порушення пункту 14 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей у тендерній документації Замовника не зазначено відомості щодо кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
За результатами моніторингу встановлено, що підстави для відхилення тендерних пропозицій, зазначені Замовником у підпункті 5.3.1 пункті 3 розділу V тендерної документації не відповідають вимогам пункту 44 Особливостей в редакції від 09.07.2024.
Також, інформація зазначена в підпункті 4.2.1 пункту 1 розділу ІV тендерної документації не відповідає пункту 35 Особливостей редакції від 09.07.2024 та інформація зазначена у підпункті 2.2.3 пункту 2 розділу II тендерної документації не відповідає пункту 54 Особливостей редакції від 09.07.2024.
Станом на дату закінчення моніторингу (09.09.2024) в електронній системі закупівель Замовником оприлюднено звіт про виконання договору про закупівлю UA-2024-07-11-002972-a.
Період усунення порушень:
09.09.2024 17:26 - 24.09.2024 00:00
Дата публікації висновку:
09.09.2024 17:26
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Комунальне некомерційне підприємство "Хмельницький обласний центр служби крові", ознайомилося із інформацією про усунення порушень.
По фактах вказаних порушень проведено технічне навчання.
В подальшому враховуючи зауваження та беручи до уваги всі зміни до законодавства України, які стосуються публічних закупівель будемо більш детально перевіряти тендерну документацію перед її завантаженням.
Дата публікації звіту:
23.09.2024 09:44
Запити/Пояснення
Номер:
84fa53b5d4cf4652a48f47f23018a392
Назва:
Про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
03.09.2024 11:08
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.09.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-07-11-002972-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснень.
1. Надайте інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на послуги, що є предметом даної закупівлі, тощо) на підставі яких Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Відповідно абзацу шістнадцятого пункту 47 Особливостей Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
При цьому, відповідно абзацу сімнадцятого пункту 47 Особливостей Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту.
Аналізом інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель встановлено, що у пункті 3.5.6 пункту 5 розділу III тендерної документації встановлена вимога для учасника процедури закупівлі «Учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених абзацом чотирнадцятим пункту 44 Особливостей та зобов’язаний надати в складі тендерної пропозиції:- Гарантійний лист в довільній формі, про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, що визначені у абзаці чотирнадцятому пункту 44 Особливостей».
Крім того, у пункті 3.5.7 пункту 5 розділу III тендерної документації встановлена вимога для переможця процедури закупівлі: «Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 44 Особливостей. У зв’язку із чим, учасник-переможець надає наступні документи:
- по абз. 14 п. 44 Особливостей:
- довідка, складена учасником у довільній формі, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої абз. 14 п. 44 Особливостей, або інформація у довільній формі, що підтверджує вжиття заходів для доведення надійності учасника, згідно абз. 14 п. 44 Особливостей».
Проте, відповідно до абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Також, у пункті 3.5.7 пункту 5 розділу III тендерної документації до переможця процедури закупівлі встановлена вимога надати, зокрема: «-по підпункту 3 п. 44 Особливостей:
- Інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, що видана не більше трьох місяців відносно дати обрання учасника переможцем закупівлі або після такої дати».
Проте, відповідно до абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Враховуючи викладене, надайте пояснення:
- чому в тендерній документації Замовника інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення, встановлених пунктом 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), не враховано зміни, внесені постановою Кабінету Міністрів України від 2 квітня 2024 р. № 382 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 і від 12 жовтня 2022 р. № 1178»?
3. Пунктом 44 Особливостей передбачено виключний перелік підстав для відхилення.
Зокрема, згідно абзацу восьмого підпункту першого п. 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Аналізом інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель встановлено, що у підпункті 1.5.1 пункту 5 розділу I та підпункті 5.3.1 пункту 3 розділу V абзаці восьмому підпункту 1 пункту 2 та розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником не встановлено жодних обмежень щодо учасників та товарів, які мають належність до Ісламської Республіки Іран.
Надайте пояснення, чому Замовником при формуванні тендерної документації не врахована чинна редакція Постанови 1178 зі змінами від 13.02.2024р., яка викладена з інформацією щодо заборони здійснення закупівель товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати відповідно до пункту 5 статті 8 Закону через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351¹ Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
732ef11cec1e48b187dfcfefee1c47b2
Назва:
відповідь
Дата опублікування:
06.09.2024 11:54
Опис:
Державна аудиторська служба України
Західний офіс Держаудитслужби
Управління західного офісу
Держаудитслужби в Хмельницькій області
Відповідь на моніторинг
Комунальне некомерційне підприємство "Хмельницький обласний центр служби крові", ознайомилося із запитом замовнику на пояснення від Управління західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області щодо закупівлі № UA-2024-07-11-002972-a та надає свої пояснення по суті запиту.
На перше запитання, комунальне некомерційне підприємство "Хмельницький обласний центр служби крові" (надалі – Замовник) повідомляє, що відповідно до порядку здійснення закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану у разі потреби у проведенні закупівлі Замовник здійснює моніторинг ринкових цін шляхом запиту комерційних пропозицій учасників ринку на авторизованих електронних майданчиках.
• Законодавство у сфері закупівель регламентує принципи, відповідно яких здійснюються закупівлі. Один з них - принцип максимальної економії та ефективності. Розрахунок очікуваної вартості здійснювався замовником на етапі визначення доцільності та підготовки технічних вимог, специфікацій, технічних завдань при підготовці відповідної документації для проведення процедури закупівлі та безпосередньо перед її оголошенням.
Розмір витрат визначений з урахуванням наявних потреб Замовника, в межах кошторисних призначень на 2024 рік за КЕКВ: 2610 — Субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам, організаціям).
При цьому зазначаємо, що очікувана вартість закупівлі розрахована на підставі рекомендацій Мінекономіки (Наказ № 275 від 18.02.2020) щодо визначення очікуваної ціни за одиницю, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних на підставі комерційних пропозицій потенційних учасників. Замовником було проведено моніторинг цін та отримано 3 комерційні пропозиції (до пояснення додаються копії комерційних пропозицій), що були враховані під час визначення очікуваної вартості предмета закупівлі.
Очікувана вартість предмета закупівлі при визначеній необхідній кількості товару склала: 352 510,00 грн. Якісні, технічні характеристики визначено відповідно до потреб Замовника та з урахуванням загальноприйнятих норм і стандартів для зазначеного предмета закупівлі. Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі наведені у додатку 2 тендерної документації. Інформація що є загальнодоступною про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - визначена на підставі аналізу даного виду товару із залученням фахівців Замовника із відкритих джерел та викладена у тендерній документації, що оприлюднена на авторизованому електронному майданчику у відповідності до вимог Закону.
Щодо другого запитання, Замовник повідомляє тендерна документація сформована замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням особливостей. У відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» Замовником у тендерній документації щодо закупівлі Дезінфекційних засобів (ДК 021:2015: 24455000-8 - Дезінфекційні засоби) вказано підстави для відмови в участі у відкритих торгах та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Окремо встановлені вимоги щодо документів, які надаються переможцем процедури закупівлі, а саме у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, переможець повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому.
Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Також було вказано, що в разі неможливості надання учасником будь-якого документа в складі тендерної пропозиції, через його відсутність в нього відповідно до вимог діючого законодавства, переможець повинен надати довідку в довільній формі про неможливість подання такого документу із зазначенням причин.
Тому Замовником, було застосовано всі дії для виконання законодавства в частині підтвердження переможцем відсутності підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому. Окремо зазначаємо, що замовник додатково здійснив перевірку документів/ інформації, що міститься у відкритих публічних електронних реєстрах.
Щодо третього питання інформуємо, що тендерна документація складена з врахування змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою № 131 від 09.02.2024 та Постановою КМУ від 02.04.2024 №382 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 і від 12 жовтня 2022 р. № 1178», однак у зв’язку зі складністю та великим об’ємом тендерної документації було допущено технічні (механічні) помилки. Допущені помилки з відсутністю умислу та передбачення настання негативних наслідків. При перевірці документів тендерної пропозиції Учасника, уповноважена особа керувалася виключно останніми змінами в діючому законодавстві України.
Замовником здійснюється постійна робота з контролю забезпечення реалізації і моніторингу ефективності персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) до фізичних та юридичних осіб, які визначаються рішенням Ради національної безпеки і оборони України.
В подальшому враховуючи зауваження та беручи до уваги всі зміни до законодавства України, які стосуються публічних закупівель будемо більш детально перевіряти тендерну документацію перед її завантаженням.
Перелік документів, що додаються:
1. Комерційні пропозиції.
Державна аудиторська служба України
Західний офіс Держаудитслужби
Управління західного офісу
Держаудитслужби в Хмельницькій області
Відповідь на моніторинг
Комунальне некомерційне підприємство "Хмельницький обласний центр служби крові", ознайомилося із запитом замовнику на пояснення від Управління західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області щодо закупівлі № UA-2024-07-11-002972-a та надає свої пояснення по суті запиту.
На перше запитання, комунальне некомерційне підприємство "Хмельницький обласний центр служби крові" (надалі – Замовник) повідомляє, що відповідно до порядку здійснення закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану у разі потреби у проведенні закупівлі Замовник здійснює моніторинг ринкових цін шляхом запиту комерційних пропозицій учасників ринку на авторизованих електронних майданчиках.
• Законодавство у сфері закупівель регламентує принципи, відповідно яких здійснюються закупівлі. Один з них - принцип максимальної економії та ефективності. Розрахунок очікуваної вартості здійснювався замовником на етапі визначення доцільності та підготовки технічних вимог, специфікацій, технічних завдань при підготовці відповідної документації для проведення процедури закупівлі та безпосередньо перед її оголошенням.
Розмір витрат визначений з урахуванням наявних потреб Замовника, в межах кошторисних призначень на 2024 рік за КЕКВ: 2610 — Субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам, організаціям).
При цьому зазначаємо, що очікувана вартість закупівлі розрахована на підставі рекомендацій Мінекономіки (Наказ № 275 від 18.02.2020) щодо визначення очікуваної ціни за одиницю, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних на підставі комерційних пропозицій потенційних учасників. Замовником було проведено моніторинг цін та отримано 3 комерційні пропозиції (до пояснення додаються копії комерційних пропозицій), що були враховані під час визначення очікуваної вартості предмета закупівлі.
Очікувана вартість предмета закупівлі при визначеній необхідній кількості товару склала: 352 510,00 грн. Якісні, технічні характеристики визначено відповідно до потреб Замовника та з урахуванням загальноприйнятих норм і стандартів для зазначеного предмета закупівлі. Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі наведені у додатку 2 тендерної документації. Інформація що є загальнодоступною про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - визначена на підставі аналізу даного виду товару із залученням фахівців Замовника із відкритих джерел та викладена у тендерній документації, що оприлюднена на авторизованому електронному майданчику у відповідності до вимог Закону.
Щодо другого запитання, Замовник повідомляє тендерна документація сформована замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням особливостей. У відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» Замовником у тендерній документації щодо закупівлі Дезінфекційних засобів (ДК 021:2015: 24455000-8 - Дезінфекційні засоби) вказано підстави для відмови в участі у відкритих торгах та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Окремо встановлені вимоги щодо документів, які надаються переможцем процедури закупівлі, а саме у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, переможець повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому.
Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Також було вказано, що в разі неможливості надання учасником будь-якого документа в складі тендерної пропозиції, через його відсутність в нього відповідно до вимог діючого законодавства, переможець повинен надати довідку в довільній формі про неможливість подання такого документу із зазначенням причин.
Тому Замовником, було застосовано всі дії для виконання законодавства в частині підтвердження переможцем відсутності підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому. Окремо зазначаємо, що замовник додатково здійснив перевірку документів/ інформації, що міститься у відкритих публічних електронних реєстрах.
Щодо третього питання інформуємо, що тендерна документація складена з врахування змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою № 131 від 09.02.2024 та Постановою КМУ від 02.04.2024 №382 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 і від 12 жовтня 2022 р. № 1178», однак у зв’язку зі складністю та великим об’ємом тендерної документації було допущено технічні (механічні) помилки. Допущені помилки з відсутністю умислу та передбачення настання негативних наслідків. При перевірці документів тендерної пропозиції Учасника, уповноважена особа керувалася виключно останніми змінами в діючому законодавстві України.
Замовником здійснюється постійна робота з контролю забезпечення реалізації і моніторингу ефективності персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) до фізичних та юридичних осіб, які визначаються рішенням Ради національної безпеки і оборони України.
В подальшому враховуючи зауваження та беручи до уваги всі зміни до законодавства України, які стосуються публічних закупівель будемо більш детально перевіряти тендерну документацію перед її завантаженням.
Перелік документів, що додаються:
1. Комерційні пропозиції.
Номер:
dbbf89646d7647c7b0a286de3be6364b
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
06.09.2024 12:27
Опис:
Державна аудиторська служба України
Західний офіс Держаудитслужби
Управління західного офісу
Держаудитслужби в Хмельницькій області
Відповідь на моніторинг
Комунальне некомерційне підприємство "Хмельницький обласний центр служби крові", ознайомилося із запитом замовнику на пояснення від Управління західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області щодо закупівлі № UA-2024-07-11-002972-a та надає свої пояснення по суті запиту.
На перше запитання, комунальне некомерційне підприємство "Хмельницький обласний центр служби крові" (надалі – Замовник) повідомляє, що відповідно до порядку здійснення закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану у разі потреби у проведенні закупівлі Замовник здійснює моніторинг ринкових цін шляхом запиту комерційних пропозицій учасників ринку на авторизованих електронних майданчиках.
• Законодавство у сфері закупівель регламентує принципи, відповідно яких здійснюються закупівлі. Один з них - принцип максимальної економії та ефективності. Розрахунок очікуваної вартості здійснювався замовником на етапі визначення доцільності та підготовки технічних вимог, специфікацій, технічних завдань при підготовці відповідної документації для проведення процедури закупівлі та безпосередньо перед її оголошенням.
Розмір витрат визначений з урахуванням наявних потреб Замовника, в межах кошторисних призначень на 2024 рік за КЕКВ: 2610 — Субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам, організаціям).
При цьому зазначаємо, що очікувана вартість закупівлі розрахована на підставі рекомендацій Мінекономіки (Наказ № 275 від 18.02.2020) щодо визначення очікуваної ціни за одиницю, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних на підставі комерційних пропозицій потенційних учасників. Замовником було проведено моніторинг цін та отримано 3 комерційні пропозиції (до пояснення додаються копії комерційних пропозицій), що були враховані під час визначення очікуваної вартості предмета закупівлі.
Очікувана вартість предмета закупівлі при визначеній необхідній кількості товару склала: 352 510,00 грн. Якісні, технічні характеристики визначено відповідно до потреб Замовника та з урахуванням загальноприйнятих норм і стандартів для зазначеного предмета закупівлі. Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі наведені у додатку 2 тендерної документації. Інформація що є загальнодоступною про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - визначена на підставі аналізу даного виду товару із залученням фахівців Замовника із відкритих джерел та викладена у тендерній документації, що оприлюднена на авторизованому електронному майданчику у відповідності до вимог Закону.
Щодо другого запитання, Замовник повідомляє тендерна документація сформована замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням особливостей. У відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» Замовником у тендерній документації щодо закупівлі Дезінфекційних засобів (ДК 021:2015: 24455000-8 - Дезінфекційні засоби) вказано підстави для відмови в участі у відкритих торгах та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Окремо встановлені вимоги щодо документів, які надаються переможцем процедури закупівлі, а саме у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, переможець повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому.
Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Також було вказано, що в разі неможливості надання учасником будь-якого документа в складі тендерної пропозиції, через його відсутність в нього відповідно до вимог діючого законодавства, переможець повинен надати довідку в довільній формі про неможливість подання такого документу із зазначенням причин.
Тому Замовником, було застосовано всі дії для виконання законодавства в частині підтвердження переможцем відсутності підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому. Окремо зазначаємо, що замовник додатково здійснив перевірку документів/ інформації, що міститься у відкритих публічних електронних реєстрах.
Щодо третього питання інформуємо, що тендерна документація складена з врахування змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою № 131 від 09.02.2024 та Постановою КМУ від 02.04.2024 №382 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 і від 12 жовтня 2022 р. № 1178», однак у зв’язку зі складністю та великим об’ємом тендерної документації було допущено технічні (механічні) помилки. Допущені помилки з відсутністю умислу та передбачення настання негативних наслідків. При перевірці документів тендерної пропозиції Учасника, уповноважена особа керувалася виключно останніми змінами в діючому законодавстві України.
Замовником здійснюється постійна робота з контролю забезпечення реалізації і моніторингу ефективності персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) до фізичних та юридичних осіб, які визначаються рішенням Ради національної безпеки і оборони України.
В подальшому враховуючи зауваження та беручи до уваги всі зміни до законодавства України, які стосуються публічних закупівель будемо більш детально перевіряти тендерну документацію перед її завантаженням.
Перелік документів, що додаються:
1. Комерційні пропозиції.
Номер:
6a6cea906daf48c4b27f644aa98d07f2
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
06.09.2024 12:32
Опис:
комерційні пропозиції