-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт частини приміщень будівлі Г-3 харчоблоку КНП «1 територіальне медичне об’єднання м. Львова» на вул. Пилипа Орлика, 4 у м. Львові (Код ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація)
Завершена
18 839 409.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 94 197.05 UAH
мін. крок: 0.5% або 94 197.05 UAH
Номер:
94f4b609202d4963b352993477c68b4b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-09-18-000045
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.09.2024 00:00
Період моніторингу:
18.09.2024 16:14 - 10.10.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
18.09.2024 № 198
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
В.о. начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 18.09.2024 № 198.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 11. UA-2024-07-08-006867-a, 08.07.2024. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178, абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; виконання Замовником рішення Органу оскарження; розгляду тендерних пропозицій; надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178, а також абзацу першого частини третьої статті 22 Закону при складанні тендерної документації.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 09 жовтня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження); розгляду тендерних пропозицій; надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Львівське територіальне медичне об’єднання «Багатопрофільна клінічна лікарня інтенсивних методів лікування та швидкої медичної допомоги» (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-07-08-006257-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; оприлюднені звернення за роз’ясненнями щодо процедури закупівлі та відповіді Замовника на такі звернення; опубліковану інформацію щодо оскарження вимог тендерної документації та прийняття Органом оскарження рішення за результатами розгляду скарги (рішення від 30.07.2024 №12982-р/пк-пз), реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; рішення уповноваженої особи Замовника від 16.08.2024; тендерну пропозицію учасника ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ» (щодо правомірності її відхилення Замовником); рішення уповноваженої особи Замовника від 22.08.2024; тендерну пропозицію ТОВ «Будівельне підприємство «БУДКОМФОРТ» (далі – ТОВ «БП «БУДКОМФОРТ»); опубліковане Замовником повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ТОВ «БП «БУДКОМФОРТ» та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ТОВ «БП «БУДКОМФОРТ» як переможцем тендеру документи; договір від 06.09.2024 №420; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
З врахуванням розгляду Органом оскарження скарги та прийняття відповідного рішення за результатами такого розгляду, моніторинг щодо питань, порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Органом оскарження, не проводився.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до вимог пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно з абзацом першим частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Моніторингом також встановлено, що у пункті 3.3 Розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовник вимагає надання переможцем процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю достовірну інформацію про наявність у нього чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.
Однак, за нормами пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Таким чином, норми частини другої статті 41 Закону (у якій визначена вимога про надання переможцем процедури закупівлі інформації про наявність у нього чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом) під час проведення досліджуваної процедури закупівлі не застосовувалися.
Вимога щодо надання переможцем під час укладення договору копії ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом, в Особливостях №1178 відсутня.
Слід також зазначити, що у пункті 2 (підпункт 2.1.3) Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації визначено, що учасник надає копію всіх ліцензій з додатками на право займатися відповідною діяльністю, якщо отримання такої ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством, що підтверджує можливість виконання робіт у повному обсязі.
Отже, при складанні тендерної документації Замовником порушено норми пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону (включивши до тендерної документації інформацію, вимоги щодо надання якої не передбачені законодавством).
За умовами пункту 6 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником (підпункт 6.3. розділу 3), документальне підтвердження відповідності робіт (послуг) тендерної документації включає в себе, зокрема, договірну ціну; локальні кошториси (мають бути складені відповідно до Технічного завдання з урахуванням будівельного технологічного процесу); підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни відповідно до кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281 (підпункт 6.4. розділу 3).
Згідно з пунктом 6.6. пункту 6 вищезазначеного розділу тендерної документації ціна тендерної пропозиції учасника повинна бути визначена за твердою договірною ціною згідно з кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженими наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281 (далі – Настанова №281).
Пунктом 5.33 розділу V Настанови №281 визначено, що у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) можуть враховуватися кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. У разі якщо затвердженою проектною документацією передбачені кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, замовник може враховувати їх в очікуваній вартості та встановлювати вимоги щодо обов’язковості їх передбачення у складі договірної ціни. Порядок використання таких коштів має бути передбачений в проекті договору про закупівлю.
Моніторингом встановлено, що відповідно до підпункту 6.5. пункту 6 Розділу 3 тендерної документації до складу договірної ціни учасник включає прямі, загально-виробничі та інші витрати на будівництво об’єкту (відрядження, перевезення працівників, тощо), прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на покриття ризику всіх учасників будівництва, кошти на сплату податків, зборів, обов'язкових платежів.
Слід зазначити, що відповідно до наданої на запит Західного офісу Держаудитслужби під час моніторингу інформації проектно-кошторисною документацією (зокрема, Пояснювальна записка, Зведений кошторисний розрахунок) за предметом досліджуваної закупівлі передбачено прогнозний рівень інфляції першого календарного року будівництва (1,114) та враховано кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами (926,875 тис. грн).
При цьому, у тендерній документації Замовником встановлено вимогу щодо обов’язковості передбачення таких коштів у складі договірної ціни (підпункт 6.5. пункту 6 Розділу 3).
Однак, у проекті договору підряду, який міститься у Додатку №3 до тендерної документації, не визначено порядку використання коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, що суперечить вимогам пункту 5.33 Настанови №281 та, відповідно, нормам абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
Період усунення порушень:
10.10.2024 15:45 - 25.10.2024 00:00
Дата публікації висновку:
10.10.2024 15:45
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Надаємо інформацію, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку.
Дата публікації звіту:
15.10.2024 18:23
Запити/Пояснення
Номер:
0320bba48a61479691e02abd795706a8
Назва:
Про надання інформації
Дата опублікування:
23.09.2024 11:25
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.09.2024 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2024-07-08-006867-a, яка проводилась Комунальним некомерційним підприємством «Львівське територіальне медичне об’єднання «Багатопрофільна клінічна лікарня інтенсивних методів лікування та швидкої медичної допомоги» (далі – Замовник) виникла необхідність в отриманні пояснень.
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
872364e26ba84793b5c3ac6e7c3ce148
Назва:
Інформація на запит
Дата опублікування:
26.09.2024 10:57
Опис:
На запит Західного офісу Держаудитслужби від 23.09.2024 про надання пояснень у межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом закупівлі «Капітальний ремонт частини приміщень будівлі Г-3 харчоблоку КНП «1 територіальне медичне об’єднання м. Львова» на вул. Пилипа Орлика, 4 у м. Львові» (Код ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація) (ідентифікатор закупівлі UA-2024-07-08-006867-a) надаємо наступні пояснення.
Обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено згідно наступних документів:
- проєктно-кошторисної документації, розробленої проєктною організацією ФОП Осадца Тарас Ромонович, згідно ДБН А.2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», і затвердженої в установленому законом порядку, згідно Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи (постанова Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 р. № 560) (ID: UA-2023-09-26-011619-a);
- експертного звіту, отриманого за результатом проведення експертизи проєкту будівництва, згідно Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи (постанова Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 р. № 560) і ДСТУ 8907:2019 «Настанова щодо організації проведення експертизи проектної документації на будівництво (UA-2024-05-27-003931-a). Також додаємо сканкопію експертного звіту.