-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Капітальний ремонт проїзної частини по вул. Миру від буд. № 40 до буд. №56 в смт Хорошеве Харківського району Харківської області, код ДК 021:2015:45233000-9 Будівництво, влаштовування фундаменту та покриття шосе, доріг.
Завершена
3 433 804.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 169.02 UAH
мін. крок: 0.5% або 17 169.02 UAH
Номер:
f58b94de7f814628b11cf0221903db10
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-08-19-000025
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
19.08.2024 00:00
Період моніторингу:
19.08.2024 15:29 - 10.09.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
19.08.2024 № 137
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби
Аляб`євої О.М від 19.08.2024 року
В.о. начальника Артур ЄГІОЗАР’ЯН
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 19.08.2024 № 137
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
4 UA-2024-07-02-006713-a 02.07.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ`ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ "ЛОГОС-ПРОМСЕРВІС" установлено порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей установлено порушення вимог абзацу першого частини 3 статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям; своєчасності його розміщення та виконання учасником; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання вимог Постанови №710; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 серпня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); розгляду тендерної пропозиції учасника; відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям; своєчасності його розміщення та виконання учасником; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710); надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Безлюдівської селищної ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену Протокольним рішенням уповноваженої особи з публічних закупівель, головним спеціалістом з публічних закупівель договірного відділу Безлюдівської селищної ради № 10 від 02 липня 2024 року, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛОГОС-ПРОМСЕРВІС" (далі – ТОВ "ЛОГОС-ПРОМСЕРВІС"), вимога про усунення невідповідностей до 26 липня 2024 року, протокол розкриття тендерних пропозицій від 22 липня 2024 року, протокол «Щодо прийняття рішення уповноваженою особою» від 29 липня 2024 року № 14 про визначення ТОВ "ЛОГОС-ПРОМСЕРВІС" переможцем процедури закупівлі, повідомлення про намір укласти договір від 29 липня 2024 року, договір про закупівлю робіт від 05.08.2024 № 6 (далі – Договір), пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 27 серпня 2024 року (далі – Пояснення).
Моніторингом відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено, що згідно з вимогами Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» Тендерної документації, де вказано, що для підтвердження відповідності учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, мають бути надані наступні документи : «…Для підтвердження інформації наведеної у довідці щодо наявності чи залучення лабораторії Учасник повинен надати наступні документи: копію договору з усіма додатками які є невід’ємними частинами до договору про залучення сторонньої(-іх) вимірювальної(-их) лабораторії(-й) Учасником, атестат про акредитацію або свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 1001:2015, що дійсний/е (чинний/е) на дату розкриття тендерних пропозицій..».
В складі тендерної пропозиціі Учасника - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛОГОС-ПРОМСЕРВІС" 21 липня 2024 оприлюднено файл 46.Договір Лабораторія_Свідоцтво.pdf, в якому міститься Свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 від 14 грудня 2021 року №01-0145/2021.
Тобто, оприлюднене Учасником Свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005, тоді як згідно Додатку 3 до Тендерної документації вимагалось атестат про акредитацію або свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 1001:2015.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі, Північно-східним офісом Держаудитслужби, через електронну систему закупівель направлено Замовнику запит про надання пояснень від 22.08.2024 з приводу вищевказаного, отримано відповідь від 27.08.2024 року, в якій Замовник , зокрема, зазначив: «Під час оприлюднення закупівлі в системі закупівель у Додатку №3 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, та якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Технічна специфікація Замовником було допущено технічну/механічну помилку, а саме: невірно зазначено номер вимог ДСТУ свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам «ДСТУ ISO 1001:2015», якого в дійсності не існує, натомість вірним є свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 1001:2005. Технічна помилка була виявлена під час розкриття цінових пропозицій, про що у день розкриття тендерних пропозицій було складено протокол на технічну/ механічну помилку».
До пояснення Замовником додано протокол від 22 липня 2024 року№11, в якому, зокрема, вказано: «Уповноваженою особою під час проведення закупівлі за ідентифікатором №UA-2024- 07-02-006713-а щодо Закупівлі було виявлено технічну (механічну, формальну) помилку, допущену при внесенні інформації про закупівлю, а саме: в Додатку №3 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Технічна специфікація було невірно зазначено номер вимог ДСТУ свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам «ДСТУ ІSО 1001:2015», якого в дійсності не існує, натомість вірним буде свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ІБО 1001:2005. У зв'язку з чим необхідно вважати вірним вимоги ДСТУ ІБО 1001:2005.» щодо помилки».
Проте, Учасником в складі тендерної пропозиції оприлюднено Свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005.
Пояснення Замовника не спростовує порушення, оскільки відповідно до статті 1 Закону визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Відповідно абзацу першому частини 3 статті 22 Закону Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно абзацу першому пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно з пунктом 54 Особливостей Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів.
Замовник у поясненнях зазначає, що вказане у тендерній документації ДСТУ ISO 1001:2015, в дійсності не існує, отже вищевказана вимога Замовника включення до Додатку 3 до тендерної документації не у відповідності до законодавства, зміни до тендерної документації з приводу вищевказаного не вносились, отже тендерна документація не відповідає вимогам абзацу першому частини 3 статті 22 Закону та абзацу першому пункту 28 Особливостей.
Моніторингом розгляду тендерної пропозиції учасника - ТОВ "ЛОГОС-ПРОМСЕРВІС" встановлено, що згідно з вимогами Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» Тендерної документації, де вказано, що для підтвердження відповідності учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, мають бути надані наступні документи : «…довідка в довільній формі щодо наявності або залучення випробувальної / вимірювальної дорожньої лабораторії по випробуванню асфальтобетонних сумішей, будівельних матеріалів та вирубок (кернів) з асфальтобетону. Для підтвердження інформації наведеної у довідці щодо наявності чи залучення лабораторії Учасник повинен надати наступні документи: копію договору з усіма додатками які є невід’ємними частинами до договору про залучення сторонньої(-іх) вимірювальної(-их) лабораторії(-й) Учасником, ..»
В складі тендерної пропозиціі Учасника - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛОГОС-ПРОМСЕРВІС" 21 липня 2024 оприлюднено файл Довідка про залучення лабораторії.pdf, в якому міститься Довідка про залучення випробувальної / вимірювальної дорожньої лабораторії від 17 липня 2024 р. №17-46 та вказано, що Учасник ТОВ «Логос-Промсервіс» цією довідкою повідомляє про залучення випробувальної / вимірювальної дорожньої лабораторії по випробуванню асфальтобетонних сумішей, будівельних матеріалів та вирубок (кернів) з асфальтобетону, а саме лабораторії кафедри будівництва і експлуатації автомобільних доріг Харківського національного автомобільно-дорожнього університету.
Також, в складі тендерної пропозиціі Учасника - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛОГОС-ПРОМСЕРВІС" 21 липня 2024 оприлюднено файл 46.Договір Лабораторія_Свідоцтво.pdf, в якому міститься договір від 05.03.24 №35-25-24 без оприлюднення додатку який є невід’ємною частиною до Договору - "Технічне завдання".
В той же час, у складі документів, на виконання Вимоги про усунення невідповідностей до 26 липня 2024, Учасник оприлюднив файл 26 липня 2024 08:5646.Договір Лабораторія_Свідоцтво.pdf, де необхідний додаток до Договору було оприлюднено, тоді як вимога про усунення невідповідностей щодо вказаного не надавалась Учаснику.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі, Північно-східним офісом Держаудитслужби, через електронну систему закупівель направлено Замовнику запит про надання пояснень від 22.08.2024 чому Замовником не встановлено невідповідності в інформації та/або документах Учасника - ТОВ "ЛОГОС-ПРОМСЕРВІС, отримано відповідь від 27.08.2024 року, в якій Замовник , зокрема, зазначив: «На час розгляду Замовником тендерної пропозиції Учасника - Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛОГОС-ПРОМСЕРВІС» в закупівлі UA-2024-07-02-005896-a після спливу 24 годин для усунення невідповідностей, Тендерна пропозиція Учасника не містила невідповідностей щодо Тендерної документації на закупівлю UA-2024-07-02-005896-a, тому у Замовника не було підстав для відхилення Тендерної пропозиції Учасника - Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛОГОС-ПРОМСЕРВІС» в закупівлі UA-2024-07-02-005896-a».
Надане пояснення не спростовує порушення, оскільки кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 22 липня 2024 року, у визначені терміни Учасником, відповідно з вимогами Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» Тендерної документації надано договір від 05.03.24 №35-25-24 , проте без оприлюднення додатку який є невід’ємною частиною до Договору - "Технічне завдання".
Водночас, пунктом 43 Особливостей визначені наступні умови та зобов’язання: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Поряд з вказаним, на порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей, Замовником не розміщено в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, які наявні у складі тендерної пропозиції ТОВ "ЛОГОС-ПРОМСЕРВІС", що вимагалися у Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» Тендерної документації.
Однак, Учасник оприлюднив необхідний додаток до договору від 05.03.24 №35-25-24, вже в складі документів на виконання повідомлення «Вимоги про усунення невідповідностей до 26 липня 2024», тоді як за змістом вказаного повідомлення вимога про надання до договору від 05.03.24 №35-25-24 додатку який є невід’ємною частиною до Договору - "Технічне завдання", не містила.
Період усунення порушень:
28.08.2024 15:08 - 12.09.2024 00:00
Дата публікації висновку:
28.08.2024 15:08
Оскарження висновку в суді
Опис:
Безлюдівська селищна рада подала в Харківський окружний адміністративний суд позовну заяву №03-22/2195 від 04.09.2024 Про визначення протиправним та скасування висновку Північно-східного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-07-02-006713-а від 28.08.2024.
Дата публікації:
05.09.2024 13:34
Дата відкриття провадження:
10.09.2024 16:00
Номер відкриття провадження:
520/24862/24
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Заперечення до висновку
Північно-східного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу закупівлі - UA-2024-07-02-006713-a «Капітальний ремонт проїзної частини по вул. Миру від буд. № 40 до буд. №56 в смт Хорошеве Харківського району Харківської області, код ДК 021:2015:45233000-9 Будівництво, влаштовування фундаменту та покриття шосе, доріг»
У відповідь на Висновок про результати моніторингу закупівлі за оголошенням UA-2024-07-02-006713-a на закупівлю «Капітальний ремонт проїзної частини по вул. Миру від буд. № 40 до буд. №56 в смт Хорошеве Харківського району Харківської області, код ДК 021:2015:45233000-9 Будівництво, влаштовування фундаменту та покриття шосе, доріг» надаємо наступні заперечення:
1. У висновку зазначено, що тендерна документація на закупівлю UA-2024-07-02-006713-a не відповідає вимогам абз. 1 ч. 3 ст. 22 Закону Україні «Про публічні закупівлі» та абз. 1 п. 28 Особливостей, оскільки Замовником під час публікації тендерної документації була допущена технічна помилка, через яку, на думку Півінчно-Східного офісу Держаудитслужби, Замовнику слід було внести зміни до тендерної документації на закупівлю UA-2024-07-02-006713-a .
Замовник не може з цим погодитись, оскільки помилка в номері вимог ДСТУ свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам «ДСТУ ISO 1001:2015», що міститься в Додатку № 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Технічна специфікація», була виявлена вже після розкриття тендерних пропозицій, про що було складено відповідний протокол уповноваженою особою № 11 від 22.07.2024 року, крім того сама назва ДСТУ відповідала чинному законодавству України, а помилка складалась лише в одній цифрі: замість «2015» в номері ДСТУ слід було зазначити «2005». (Копія протоколу уповноваженої особи надавалась Замовником при наданні пояснень під час моніторингу закупівлі).
Так, у своєму висновку Північно-Східний офіс Держаудитслужби посилається на порушення абз. 1 п. 28 Особливостей, в якому йде мова про те, що тендерна документація складається у відповідності до ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням цих особливостей та вказують на порушення абз. 1 ч.3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», в якому передбачено, що «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.»
В додатку № 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Технічна специфікація» на закупівлю UA-2024-07-02-006713-a Замовником було зазначено всі необхідні вимоги до учасника, які слід було підтвердити учаснику на відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі.
Слід зазначити, що абз. 2 п. 54 Особливостей та самою Тендерною документацію на закупівлю UA-2024-07-02-006713-a (Розділ 2. Порядок внесення змін та надання роз’яснень до тендерної документації), передбачено що «Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру (далі - звернення). Усі звернення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дня їх оприлюднення надати відповідь на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель.»
Замовник звертає увагу на те, що учасник (в даній закупівлі приймав участь лише один учасник) не звертався за роз’ясненнями з приводу опечатки (технічної помилки) в номері ДСТУ, свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам «ДСТУ ISO 1001:2005» (відповідна інформація відсутня в системі Прозоро за посиланням на закупівлю UA-2024-07-02-006713-a ), учасник ТОВ «ЛОГОС – ПРОМСЕРВІС» надав у складі тендерної пропозиції на закупівлю UA-2024-07-02-006713-a свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам того ДСТУ, яке саме вимагалось Замовником у тендерній документації з тим номером, який є правильним «ДСТУ ISO 1001:2005», та враховуючи, що Замовник виявив вищезазначену технічну помилку під час розгляду тендерних пропозицій, а також враховуючи положення абз. 3 п. 54 Особливостей та зміст тендерної документації (Розділ 2. Порядок внесення змін та надання роз’яснень до тендерної документації), де передбачено, що в разі внесення Замовником змін до тендерної документації «строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.», Замовник не мав можливості внести зміни до тендерної документації, оскільки чинним законодавством України не передбачено можливість вносити зміни до тендерної документації під час розгляду тендерних пропозицій, більш того, через технічну помилку.
Таким чином, враховуючи, що назва ДСТУ була опублікована в тендерній документації у відповідності до чинного законодавства, а помилка складалась лише в одній цифрі номера ДСТУ, про що уповноваженою особою Замовника складено відповідний протокол № 11 від 22.07.2024 року, тендерна документація на закупівлю UA-2024-07-02-006713-a цілком відповідає вимогам абз. 1 п. 28 Особливостей та абз. 1 ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
2. У своєму висновку Північно-Східний офіс Держаудитслужби посилається на порушення при проведенні закупівлі UA-2024-07-02-006713-a абз. 1 п. 43 Особливостей, де зазначено, що «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.», що не відповідає дійсності, адже в системі Прозоро опубліковано Замовником Вимогу про усунення невідповідностей до 26.07.2024 року, про що також зазначено в самому висновку Північно-Східного офісу Держаудитслужби від 28.08.2024 року.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Частиною 9 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або не виправлення учасниками виявлених невідповідностей.
При цьому чинним законодавством України не врегульовано питання яким чином має діяти Замовник в тому випадку, якщо Учасник самостійно виправить невідповідності, які Замовником не були зазначені (пропущені) у Вимозі про усунення невідповідностей.
Крім цього, ані Законом України «Про публічні закупівлі», ані Особливостями не заборонено учаснику виправляти невідповідності, які, в силу певних обставин, не були зазначені Замовником у Вимозі про усунення невідповідностей.
У разі якщо учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у відповідності підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
На час розгляду Замовником тендерної пропозиції Учасника - Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛОГОС-ПРОМСЕРВІС» в закупівлі UA-2024-07-02-006713-a після спливу 24 годин для усунення невідповідностей, Тендерна пропозиція Учасника не містила невідповідностей щодо Тендерної документації на закупівлю UA-2024-07-02-006713-a, тому у Замовника не було підстав для відхилення Тендерної пропозиції Учасника - Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛОГОС-ПРОМСЕРВІС» в закупівлі UA-2024-07-02-006713-a.
Таким чином, оскільки Замовником фактично була опублікована в системі Прозоро в закупівлі UA-2024-07-02-006713-a Вимога про усунення невідповідностей, а також оскільки в чинному законодавстві України наявні прогалини, а саме не врегульовано питання подальших дій Замовника в тому випадку, якщо ним, за певних обставин, не були враховані у Вимозі всі невідповідності і учасник їх самостійно виправив, у Замовника відсутні порушення абз. 1 п. 43 Особливостей в закупівлі UA-2024-07-02-006713-a.
Дата публікації звіту:
30.08.2024 10:49
Запити/Пояснення
Номер:
e0619c1c429f432384aabfaae652ead8
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
22.08.2024 11:07
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.08.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі Капітальний ремонт проїзної частини по вул. Миру від буд. № 40 до буд. №56 в смт Хорошеве Харківського району Харківської області, код ДК 021:2015:45233000-9 Будівництво, влаштовування фундаменту та покриття шосе, доріг. (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель - UA-2024-07-02-006713-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансово го контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року №23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)?
2. Згідно з вимогами Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» Тендерної документації, де вказано, що для підтвердження відповідності учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, мають бути надані наступні документи : «…довідка в довільній формі щодо наявності або залучення випробувальної / вимірювальної дорожньої лабораторії по випробуванню асфальтобетонних сумішей, будівельних матеріалів та вирубок (кернів) з асфальтобетону. Для підтвердження інформації наведеної у довідці щодо наявності чи залучення лабораторії Учасник повинен надати наступні документи: копію договору з усіма додатками які є невід’ємними частинами до договору про залучення сторонньої(-іх) вимірювальної(-их) лабораторії(-й) Учасником, ..»
В складі тендерної пропозиціі Учасника - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛОГОС-ПРОМСЕРВІС" 21 липня 2024 оприлюднено файл Довідка про залучення лабораторії.pdf, в якому міститься Довідка про залучення випробувальної / вимірювальної дорожньої лабораторії від 17 липня 2024 р. №17-46 та вказано, що Учасник ТОВ «Логос-Промсервіс» цією довідкою повідомляє про залучення випробувальної / вимірювальної дорожньої лабораторії по випробуванню асфальтобетонних сумішей, будівельних матеріалів та вирубок (кернів) з асфальтобетону, а саме лабораторії кафедри будівництва і експлуатації автомобільних доріг Харківського національного автомобільно-дорожнього університету.
Також, в складі тендерної пропозиціі Учасника - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛОГОС-ПРОМСЕРВІС" 21 липня 2024 оприлюднено файл 46.Договір Лабораторія_Свідоцтво.pdf, в якому міститься договір від 05.03.24 №35-25-24 без оприлюднення додатку який є невід’ємною частиною до Договору - "Технічне завдання".
У складі документів, які Учасник оприлюднив на виконання Вимоги про усунення невідповідностей до 26 липня 2024, необхідний додаток до Договору було оприлюднено, тоді як вимога про усунення невідповідностей щодо вказаного не надавалась Учаснику.
Чому Замовником не встановлено невідповідності в інформації та/або документах Учасника - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛОГОС-ПРОМСЕРВІС"?
3. Згідно з вимогами Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» Тендерної документації, де вказано, що для підтвердження відповідності учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, мають бути надані наступні документи : «…Для підтвердження інформації наведеної у довідці щодо наявності чи залучення лабораторії Учасник повинен надати наступні документи: копію договору з усіма додатками які є невід’ємними частинами до договору про залучення сторонньої(-іх) вимірювальної(-их) лабораторії(-й) Учасником, атестат про акредитацію або свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 1001:2015, що дійсний/е (чинний/е) на дату розкриття тендерних пропозицій..».
В складі тендерної пропозиціі Учасника - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛОГОС-ПРОМСЕРВІС" 21 липня 2024 оприлюднено файл 46.Договір Лабораторія_Свідоцтво.pdf, в якому міститься Свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 від 14 грудня 2021 року №01-0145/2021.
Тобто, оприлюднене Учасником Свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005, тоді як згідно Додатку 3 до Тендерної документації вимагалось атестат про акредитацію або свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 1001:2015.
Чому Замовником не встановлено невідповідності в інформації та/або документах Учасника - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛОГОС-ПРОМСЕРВІС"?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеження волі на той самий строк.
Номер:
9c292be6ea314980b3be462431f41ca2
Назва:
Пояснення щодо запиту Північно-Східного офісу Держаудитслужби в Харківській області по моніторингу закупівлі Капітальний ремонт проїзної частини по вул. Миру від буд. № 40 до буд. №56 в смт Хорошеве Харківського району Харківської області, код ДК 021:2015:45233000-9 Будівництво, влаштовування фундаменту та покриття шосе, доріг
Дата опублікування:
27.08.2024 14:43
Опис:
1.Безлюдівська селищна рада (надалі – Замовник) у відповідь на запит Північно-Східного офісу Держаудитслужби в Харківській області від 22.08.2024р. у межах проведення моніторингу процедури закупівлі Капітальний ремонт проїзної частини по вул. Миру від буд. № 40 до буд. №56 в смт Хорошеве Харківського району Харківської області, код ДК 021:2015:45233000-9 Будівництво, влаштовування фундаменту та покриття шосе, доріг, (UA-2024-07-02-006713-a) в межах своєї компетенції надає наступні пояснення.
Для реалізації закупівлі, а саме: Капітальний ремонт проїзної частини по вул. Миру від буд. № 40 до буд. №56 в смт Хорошеве Харківського району Харківської області, код ДК 021:2015:45233000-9 Будівництво, влаштовування фундаменту та покриття шосе, доріг були передбачені кошти відповідно до Рішення ХХXV (позачергова) сесії Безлюдівської селищної ради VІІІ скликання від 25 грудня 2023р. «Про бюджет Безлюдівської селищної територіальної громади на 2024 рік».
Розмір витрат, очікувана вартість, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі були визначені у відповідності до проектно-кошторисної документації, зведеного кошторисного розрахунку та Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» по об’єкту: Капітальний ремонт проїзної частини по вул. Миру від буд. № 40 до буд. №56 в смт Хорошеве Харківського району Харківської області, код ДК 021:2015:45233000-9 Будівництво, влаштовування фундаменту та покриття шосе, доріг. Зазначена проектно-кошторисна документація отримала позитивний експертний звіт, після чого було оголошено закупівлю відповідно пункту 10 Постанови KMУ № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт i послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (зі змінами), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення a6o скасування» зі змінами.
Зазначена закупівля оприлюднена на сайті відповідно до Постанови №710 від 11 жовтня 2016р. (зі змінами), посилання на сторінку власного веб-сайту, де розміщена інформація щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та очікуваної вартості предмета закупівлі https://khbsr.gov.ua/
2. Відповідно до п. 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, Затвреджених Постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 р. (надалі – Особливості), надання 24 годин на усунення невідповідностей в інформації та/або документах учасника, тендерна пропозиція якого визначена найбільш економічно вигідною, є обов’язковою вимогою для замовника.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Частиною 9 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
У разі якщо учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у відповідності підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
На час розгляду Замовником тендерної пропозиції Учасника - Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛОГОС-ПРОМСЕРВІС» в закупівлі UA-2024-07-02-006713-a після спливу 24 годин для усунення невідповідностей, Тендерна пропозиція Учасника не містила невідповідностей щодо Тендерної документації на закупівлю UA-2024-07-02-006713-a, тому у Замовника не було підстав для відхилення Тендерної пропозиції Учасника - Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛОГОС-ПРОМСЕРВІС» в закупівлі UA-2024-07-02-006713-a.
3. Під час оприлюднення закупівлі в системі закупівель у Додатку №3 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, та якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Технічна специфікація Замовником було допущено технічну/механічну помилку, а саме: невірно зазначено номер вимог ДСТУ свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам «ДСТУ ISO 1001:2015», якого в дійсності не існує, натомість вірним є свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 1001:2005. Технічна помилка була виявлена під час розкриття цінових пропозицій, про що у день розкриття тендерних пропозицій було складено протокол на технічну/механічну помилку:
Документи які додаються до пояснення
- Рішення про дозвіл на розробку проектно-кошторисної документації
- Рішення про затвердження проектно-кошторисної документації
- Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва
- Експертний звіт (Позитивний)
- Протокол виправлення технічної/механічної помилки №11 від 22.07.2024.