-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Гаражні ворота в комплекті (Код за ДК 021:2015: 44210000-5 — Конструкції та їх частини)
Завершена
2 872 223.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 28 722.23 UAH
мін. крок: 1% або 28 722.23 UAH
Номер:
9fbfce6ec2994e4db655533087428795
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-08-06-000027
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.08.2024 00:00
Період моніторингу:
06.08.2024 12:43 - 28.08.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
06.08.2024
№ 54-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 06.08.2024 № 54-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
4. UA-2024-06-25-005444-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерних пропозицій установлено, що Замовник відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Руденко Вікторія Олександрівна за відсутності підстав визначених абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, та на порушення пункту 43 Особливостей, не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані вказаним учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією та, визнав переможцем тендерну пропозицію ФОП Павлов Олександр Сергійович, що не відповідає принципам здійснення закупівель встановленим в пункті 3 Особливостей та статті 5 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 17.07.2024 № 320, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 липня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2022 № 1178 (далі – Особливості, в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Житомирській області (далі - Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація Замовника, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи від 25.06.2024 року № 132, тендерна пропозиція учасника ФОП Руденко Вікторія Олександрівна, тендерна пропозиція переможця ФОП Павлов Олександр Сергійович, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 08.07.2024 № 150 про відхилення тендерної пропозиції ФОП Руденко Вікторія Олександрівна, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 11.07.2024 № 154 про визначення переможцем ФОП Павлов Олександр Сергійович, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 10.07.2024, повідомлення про намір укласти договір від 11.07.2024, договір про закупівлю від 17.07.2024 № 320, пояснення та копії документів, надані Замовником через електронну систему закупівель 15.08.2024.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерних пропозицій встановлено, що Замовником, відповідно до протоколу від 08.07.2024 № 150, відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП Руденко Вікторія Олександрівна, яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а саме:
- внаслідок відсутності у складі тендерної пропозиції учасника ФОП Руденко Вікторія Олександрівна документа, який свідчить про якість запропонованого товару (сертифікат якості (якщо предмет закупівлі підлягає сертифікації), або посвідчення/паспорт якості, або технічний опис з офіційного сайту виробника, тощо, щодо воріт промислових розпашних (ворота промислові розпашні ISH2 з хвірткою (3450х4020), ворота промислові розпашні ISH2 (3450х4020) та ворота промислові розпашні ISH2 (3560х3820)).
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Руденко Вікторія Олександрівна встановлено наступне.
Так, пунктом 4 Додатку 4 до тендерної документації встановлено, що учасник має надати документи, які свідчать про якість запропонованого товару (сертифікат якості (якщо предмет закупівлі підлягає сертифікації), або посвідчення/паспорт якості, або технічний опис з офіційного сайту виробника, тощо.
На виконання вищевказаних вимог учасник ФОП Руденко Вікторія Олександрівна у складі тендерної пропозиції, зокрема, надав декларацію ЄС про відповідність № 1279/WE/2023 на ворота секційні.
Слід відмітити, що пунктом 43 Особливостей передбачено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
В свою чергу, не надання сертифіката якості (якщо предмет закупівлі підлягає сертифікації), або посвідчення/паспорт якості, або технічного опису з офіційного сайту виробника на ворота розпашні, тощо, який свідчить про якість запропонованого товару, є невідповідностями, які підлягали усуненню у відповідності до пункту 43 Особливостей.
Враховуючи вищевикладене, Замовник на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі ФОП Руденко Вікторія Олександрівна у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією.
Таким чином, Замовником в порушення вимог передбачених пунктом 44 Особливостей та пунктом 3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації, безпідставно відхилено тендерну пропозицію подану ФОП Руденко Вікторія Олександрівна з найменшою ціновою пропозицією, чим в свою чергу порушено принципи здійснення публічних закупівель (об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, максимальна економія, ефективність та пропорційність), дотримання яких передбачено пунктом 3 Особливостей та статтею 5 Закону.
Отже, враховуючи вищевикладене, моніторингом установлено, що Замовником відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП Руденко Вікторія Олександрівна за відсутності підстав визначених абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей та визнано переможцем тендерну пропозицію ФОП Павлов Олександр Сергійович, що не відповідає принципам здійснення закупівель встановленим в пункті 3 Особливостей та статті 5 Закону.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Період усунення порушень:
16.08.2024 16:04 - 31.08.2024 00:00
Дата публікації висновку:
16.08.2024 16:04
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Розірвання договору від 17.07.2024 №320 за згодою сторін
Дата публікації звіту:
20.08.2024 17:39
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
- rejectionOfBidsNotByLaw: Так
Опис:
Порушення усунуто, шляхом розірвання договору про закупівлю від 17.07.2024 № 320.
Дата публікації:
21.08.2024 08:45
Запити/Пояснення
Номер:
d7267e42581545db853dde391e915272
Назва:
Про надання пояснення через електронну систему закупівель з власної ініціативи щодо моніторингу процедури закупівлі Управлінням північного офісу Держаудит служби в Житомирській області за предметом закупівлі Гаражні ворота в комплекті (Код за ДК 021:2015: 44210000-5 — Конструкції та їх частини), унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-06-25-005444-a
Дата опублікування:
09.08.2024 13:10
Опис:
06 серпня 2024 року Управлінням північного офісу Держаудит служби в Житомирській області оприлюднено повідомлення про початок моніторингу процедури закупівель щодо виявлення у Закупівлі ознаки порушення (порушень) законодавства в сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Щодо зазначеної підстави для здійснення моніторингу процедури закупівлі пояснюємо, що у закупівлі Гаражні ворота в комплекті (Код за ДК 021:2015: 44210000-5 — Конструкції та їх частини), унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-06-25-005444-a було подано лише дві тендерні пропозиції учасників процедури закупівлі, а саме: ФОП "РУДЕНКО ВІКТОРІЯ ОЛЕКСАНДРІВНА" та ФОП "ПАВЛОВ ОЛЕКСАНДР СЕРГІЙОВИЧ". В зазначеній закупівлі Замовником встановлено критерій оцінки ціна, в зв’язку з цим, відповідно до вимог пункту 37 Особливостей, оцінка тендерних пропозицій проводилася електронною системою закупівель автоматично, шляхом визначення тендерної пропозиції ціна якою є найнижчою, а саме: пропозиція ФОП "РУДЕНКО ВІКТОРІЯ ОЛЕКСАНДРІВНА". Проте, відповідно до положень частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовником у додатку 4 до тендерної документації встановлена вимога до переліку документів, які повинен надати Учасник у складі пропозиції на підтвердження відповідності запропонованої продукції вимогам щодо технічних та якісних характеристик предмету закупівлі, зокрема документи, які свідчать про якість запропонованого товару (сертифікат якості (якщо предмет закупівлі підлягає сертифікації), або посвідчення/паспорт якості, або технічний опис з офіційного сайту виробника, тощо.
Номенклатурні позиції предмета закупівлі Гаражні ворота в комплекті (Код за ДК 021:2015: 44210000-5 — Конструкції та їх частини), відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів та найменування позицій додатку 4 до тендерної документації «Технічні характеристики предмету закупівлі», складаються з воріт промислових секційних та воріт промислових розпашних.
Так, Учасником ФОП "РУДЕНКО ВІКТОРІЯ ОЛЕКСАНДРІВНА", у складі тендерної пропозиції, на вимогу Замовника щодо надання документів, які свідчать про якість запропонованого товару, окрім сертифікату підтвердження застосування у сфері діяльності системи управління якості (файл «Сертифікат ISO»), надано виключно декларацію про робочі характеристики промислових воріт вертикального бар’єру MAKROPRO 100 2.0 (файл «Сертифікат MacroPro 2.0») із приводами SI17, SI25, SI40, SI55, SI65, SI75, SI100 для відкатних вертикальних воріт (офіційний сайт виробника за посиланням https://wisniowski.pl.ua/industrial/promyslovi-vorota-ta-systemy/rulonni-promyslovi-vorota/) та не надано документ, який свідчить про якість необхідного Замовнику товару - воріт промислових розпашних.
Відповідно до вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43цих особливостей. Пунктом 43 Особливостей передбачено, що під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.
Оскільки у складі тендерної пропозиції Учасника ФОП "РУДЕНКО ВІКТОРІЯ ОЛЕКСАНДРІВНА" відсутній документ про якісні характеристики предмета закупівлі в повному обсязі, тобто відсутній в загалом щодо воріт промислових розпашних, Замовником прийнято рішення, на виконання вимог встановлених Особливостями, відхилити зазначену вище тендерну пропозицію (протокольне рішення від 08.07.2024 №150) як таку, яка не підпадає під поняття невідповідність в розумінні абзацу 2 пункту 43 Особливостей та не підлягає наданню повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель з подальшим виправленням протягом 24 годин з моменту розміщення такого повідомлення.
Лейтенант служби цивільного захисту Сергій ЗАКУСИЛО
Номер:
43f49e0e91b84bcdadf01043fe4cadc7
Назва:
Про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
13.08.2024 12:45
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.08.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі проведеної Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Житомирській області «Гаражні ворота в комплекті (Код за ДК 021:2015: 44210000-5 — Конструкції та їх частини)» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-06-25-005444-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та копій документів).
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
Також надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
Слід зазначити, що відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 (далі - Постанова № 710) головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня) повинні забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на вебпорталі Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Житомирській області є одержувачем бюджетних коштів.
2. Відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи щодо відхилення учасника ФОП Руденко Вікторія Олександрівна від 08.07.2024 № 150 зазначено, що «Замовник встановив вимоги до предмета закупівлі у пункті 4 додатку 4 до тендерної документації та положеннях цього додатку, зокрема, перелік документів, які повинен надати учасник у складі пропозиції на підтвердження відповідності запропонованої продукції вимогам щодо технічних та якісних характеристик предмету закупівлі: Документи, які свідчасть про якість запропонованого товару (сертифікат якості (якщо предмет закупівлі підлягає сертифікації), або посвідчення/паспорт якості, або технічний опис з офіційного сайту виробника, тощо.
1. Ворота промислові секційні з хвірткою (4380х4100) – комплекти;
2. Ворота промислові секційні (4430х4100) – 6 комплектів;
3. Ворота промислові розпашні ISH2 з хвірткою (3450х4020) – 1 комплект;
4. Ворота промислові розпашні ISH2 (3450х4020) – 1 комплекти;
5. Ворота промислові розпашні ISH2 (3560х3820) – 2 комплекти.
Інформація та/або документи, які учасник подав у складі тендерної пропозиції, не відповідають вимогам пункту 4 додатку 4 тендерної документації, а саме:Учасник у складі тендерної пропозиції не надав документ, який свідчать про якість запропонованого товару (сертифікат якості (якщо предмет закупівлі підлягає сертифікації), або посвідчення/паспорт якості, або технічний опис з офіційного сайту виробника, тощо, щодо воріт промислових розпашних. З огляду на положення пункту 43 Особливостей такі помилки у складі тендерної пропозиції учасника не можна вважати невідповідністю в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі.
Отже, замовник має відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ФОП Руденко Вікторія Олександрівна на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей»
Так, пунктом 4 Додатку 4 до тендерної документації встановлено, що учасник має надати документи, які свідчать про якість запропонованого товару (сертифікат якості (якщо предмет закупівлі підлягає сертифікації), або посвідчення/паспорт якості, або технічний опис з офіційного сайту виробника, тощо.
Учасник ФОП Руденко Вікторія Олександрівна у складі тендерної пропозиції надав декларацію ЄС про відповідність № 1279/WE/2023 на ворота секційні.
Разом з тим, пунктом 43 Особливостей передбачено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
В свою чергу, не надання сертифіката якості (якщо предмет закупівлі підлягає сертифікації), або посвідчення/паспорт якості, або технічний опис з офіційного сайту виробника на ворота розпашні, тощо, який свідчить про якість запропонованого товару, є невідповідностями, які підлягали усуненню у відповідності до пункту 43 Особливостей.
Враховуючи вищевикладене, Замовник на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі ФОП Руденко Вікторія Олександрівна у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією.
Таким чином, Замовником в порушення вимог передбачених пунктом 44 Особливостей та пунктом 3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації, безпідставно відхилено тендерну пропозицію подану ФОП Руденко Вікторія Олександрівна з найменшою ціновою пропозицією, чим в свою чергу порушено принципи здійснення публічних закупівель (об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, максимальна економія, ефективність та пропорційність), дотримання яких передбачено пунктом 3 Особливостей та статтею 5 Закону.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
f8a0d88f2f6a459daa94101966d4115e
Назва:
Про надання пояснення (інформації, документів) через електронну систему закупівель на запит щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 06.08.2024 року №54-З (далі — Запит) щодо предмета закупівлі Гаражні ворота в комплекті (Код за ДК 021:2015: 44210000-5 — Конструкції та їх частини), унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-06-25-005444-a
Дата опублікування:
15.08.2024 10:57
Опис:
Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Житомирській області (далі — Головне управління), на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 13.08.2024 року щодо закупівлі Гаражні ворота в комплекті (Код за ДК 021:2015: 44210000-5 — Конструкції та їх частини), унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-06-25-005444-a, згідно рішення про початок моніторингу відповідно до наказу від 06.08.2024 №54-3 повідомляє наступне.
1. Обґрунтування технічних та якісних характеристик здійснено на підставі ДСТУ EN 13241:2019 (EN 13241:2003 + A2:2016, IDT) Двері та ворота промислових, торговельних і гаражних приміщень. Стандарт на продукцію, експлуатаційні характеристики, національного стандарту України ДСТУ 8767:2018 Пожежно-рятувальні частини. Вимоги до дислокації та району виїзду, комплектування пожежними автомобілями та проектування та Настанови з експлуатації транспортних засобів в органах та підрозділах ДСНС України, затвердженої наказом Державної служби з надзвичайних ситуацій від 27.06.2013 №432.
Розмір витрат визначено відповідно до затвердженого кошторису Головного управління на 2024 рік по КЕКВ 3110 “Придбання обладнання і предметів довгострокового користування” за КПКВК 1006280 “Забезпечення діяльності органів та підрозділів цивільного захисту, підготовка кадрів Державною службою України з надзвичайних ситуацій” та з урахуванням вимог статті 4 Закону України “Про публічні закупівлі”, пункту 14 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, Бюджетного кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 №228 “Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ” на підставі наявної потреби у закупівлі послуг.
Для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі “Послуги з технічного обслуговування та поточного ремонту компресорів” застосовувано Примірну методику визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затверджену наказом Мінекономрозвитку від 18.02.2020 № 275 (далі — Порядок №275) методом порівняння ринкових цін, у спосіб отримання інформації про ціну, шляхом направлення 3-х письмових запитів цінових пропозицій постачальниками зазначеної продукції ФОП Глухоман В.В., ФОП Плахова О.В. та ФОП Павлов О.С. з подальшим визначенням очікуваної ціни, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних, що розраховується формулою запропонованою пунктом 1 розділу ІІІ Порядку №275. У запитах цінових пропозицій було зазначено інформацію щодо характеристики предмета закупівлі (комплектація, кількість, розміри, площа, привід, склад, колір, тощо).
Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» на веб-сайті Головного управління, як розпорядника бюджетних коштів Державного бюджету, за посиланням https://zt.dsns.gov.ua/derzhavni-zakupivli (конкретно для закупівлі UA-2024-06-25-005444-a https://zt.dsns.gov.ua/upload/2/1/4/8/6/5/9/23.pdf https://zt.dsns.gov.ua/upload/2/1/8/1/9/5/7/dstu.pdf ), 25.06.2024 було розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначених ініціативним підрозділом, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. У закупівлі UA-2024-06-25-005444-a було подано лише дві тендерні пропозиції учасників процедури закупівлі, а саме: ФОП "РУДЕНКО ВІКТОРІЯ ОЛЕКСАНДРІВНА" та ФОП "ПАВЛОВ ОЛЕКСАНДР СЕРГІЙОВИЧ". В зазначеній закупівлі Замовником встановлено критерій оцінки ціна, в зв’язку з цим, відповідно до вимог пункту 37 Особливостей, оцінка тендерних пропозицій проводилася електронною системою закупівель автоматично, шляхом визначення тендерної пропозиції ціна якою є найнижчою, а саме: пропозиція ФОП "РУДЕНКО ВІКТОРІЯ ОЛЕКСАНДРІВНА". Проте, відповідно до положень частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовником у додатку 4 до тендерної документації встановлена вимога до переліку документів, які повинен надати Учасник у складі пропозиції на підтвердження відповідності запропонованої продукції вимогам щодо технічних та якісних характеристик предмету закупівлі, зокрема документи, які свідчать про якість запропонованого товару (сертифікат якості (якщо предмет закупівлі підлягає сертифікації), або посвідчення/паспорт якості, або технічний опис з офіційного сайту виробника, тощо.
Номенклатурні позиції предмета закупівлі Гаражні ворота в комплекті (Код за ДК 021:2015: 44210000-5 — Конструкції та їх частини), відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів та найменування позицій додатку 4 до тендерної документації «Технічні характеристики предмету закупівлі», складаються з воріт промислових секційних та воріт промислових розпашних.
Так, Учасником ФОП "РУДЕНКО ВІКТОРІЯ ОЛЕКСАНДРІВНА", у складі тендерної пропозиції, на вимогу Замовника щодо надання документів, які свідчать про якість запропонованого товару, окрім сертифікату підтвердження застосування у сфері діяльності системи управління якості (файл «Сертифікат ISO»), надано виключно декларацію про робочі характеристики промислових воріт вертикального бар’єру MAKROPRO 100 2.0 (файл «Сертифікат MacroPro 2.0») із приводами SI17, SI25, SI40, SI55, SI65, SI75, SI100 для відкатних вертикальних воріт (офіційний сайт виробника за посиланням https://wisniowski.pl.ua/industrial/promyslovi-vorota-ta-systemy/rulonni-promyslovi-vorota/) та не надано документ, який свідчить про якість необхідного Замовнику товару - воріт промислових розпашних.
Відповідно до вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Пунктом 43 Особливостей передбачено, що ПІД НЕВІДПОВІДНІСТЮ В інформації та/або ДОКУМЕНТАХ, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, РОЗУМІЄТЬСЯ у тому числі ВІДСУТНІСТЬ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ інформації та/або ДОКУМЕНТІВ, подання яких передбачається тендерною документацією (КРІМ ВИПАДКІВ ВІДСУТНОСТІ забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або ДОКУМЕНТІВ) ПРО технічні та ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). НЕВІДПОВІДНІСТЮ В ІНФОРМАЦІЇ ТА/АБО ДОКУМЕНТАХ, які надаються учасником процедури закупівлі НА ВИКОНАННЯ ВИМОГ ТЕХНІЧНОЇ СПЕЦИФІКАЦІЇ до предмета закупівлі, ВВАЖАЮТЬСЯ ПОМИЛКИ, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Нормами першого речення абзацу другого пункту 43 Особливостей визначено, що під невідповідністю розуміється відсутність у складі тендерної пропозиції документів, подання яких передбачається тендерною документацією, крім випадків відсутності, зокрема, документів про якісні характеристики предмета закупівлі. При цьому, нормами другого речення абзацу другого пункту 43 Особливостей передбачена можливість виправлення помилок в вже наданих, відповідно до технічної специфікації, документах. Тобто, можна зробити висновок про те, що Законодавець в першому реченні надає обмежені випадки надання пропущених документів (крім документів про якісні характеристики), а в другому надає можливість виправляти помилки в вже наданих документах, без можливості надання заздалегідь пропущених документів в складі тендерної пропозиції.
У складі тендерної пропозиції Учасника ФОП "РУДЕНКО ВІКТОРІЯ ОЛЕКСАНДРІВНА", поданої до участі у закупівлі гаражних воріт ГУ ДСНС України у Житомирській області (ID: UA-2024-06-25-005444-a), відсутній документ про якісні характеристики предмета закупівлі в повному обсязі на ворота розпашні (відсутній сертифікат якості (якщо предмет закупівлі підлягає сертифікації), або посвідчення/паспорт якості, або технічний опис з офіційного сайту виробника тощо).
Таким чином, оскільки у складі тендерної пропозиції взагалі відсутній документ, який свідчить про якість запропонованого товару, щодо воріт промислових розпашних, а документи, подані учасником на виконання вимог технічної специфікації не потребують виправлення помилок, Замовником прийнято рішення відхилити зазначену вище тендерну пропозицію (протокольне рішення від 08.07.2024 №150) як таку, яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та не може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, оскільки не підпадає під поняття невідповідність в розумінні абзацу 2 пункту 43 Особливостей.
З метою об’єктивного прийняття зазначеного вище рішення у закупівлі гаражних воріт UA-2024-06-25-005444-a та однозначного трактування першого та другого речення абзацу 2 пункту 43 Особливостей уповноваженою особою попередньо було вивчено результати ряду моніторингів Держаудитслужби, а саме:
UA-M-2024-02-19-000035 (ID закупівлі: UA-2024-01-23-016258-a),
UA-M-2023-12-08-000004 (ID закупівлі: UA-2023-11-02-011574-a),
UA-M-2024-02-05-000005 (ID закупівлі: UA-2024-01-08-002179-a) ,
UA-M-2024-07-01-000002 (ID закупівлі: UA-2024-06-10-010059-a),
UA-M-2024-04-18-000027(ID закупівлі: UA-2024-03-12-009866-a).
Результатами у всіх опрацьованих моніторингах було встановлення недотримання вимог пункту 43 Особливостей Замовниками в зв’язку з розміщенням ними в електронній системі закупівель повідомлень з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією та не відхиленням тендерні пропозиції учасників процедур в зв’язку з ненаданням документів, що підтверджують якість товару ( а саме сертифікату відповідності товару.... ), тобто саме надання 24 години з моменту розміщення повідомлення на надання документів, які підтверджують якість запропонованого товару, визнано порушенням.
Враховуючи вищезазначене, та той факт, що Особливості не містять заборону відхиляти тендерні пропозиції з найнижчою ціною і не встановлюють обов’язку приймати виключно пропозиції за такою ознакою, а абзац 5 частини 2 статті 22 Закону передбачає встановлення вимог щодо якості (якісних характеристик) предмету закупівлі, метою якого є упередження виникнення додаткових витрат у майбутньому в зв’язку з придбання неякісного товару, Замовник не розмістивши в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі ФОП Руденко Вікторія Олександрівна у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією дотримався вимог пункту 43 Особливостей та не порушив вимоги передбачені пунктом 44 Особливостей та пунктом 3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації, не безпідставно відхилив тендерну пропозицію подану ФОП Руденко Вікторія Олександрівна з найменшою ціновою пропозицією та, в свою чергу, не порушив принципи здійснення публічних закупівель, дотримання яких передбачено пунктом 3 Особливостей та статтею 5 Закону.
Водночас, відповідно до вимог абзацу 6 пункту 49 Особливостей та пункту 2 Розділу VI тендерної документації, в зв’язку з відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовником розглядалась наступну тендерну пропозицію у списку тендерних пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, яка вважається в такому випадку найбільш економічно вигідною, а саме пропозицію ФОП Павлов Олександр Сергійович.
На підтвердження пояснення надаємо такі документи:
1) Запити про надання комерційних пропозицій із додатками та комерційні пропозиції, що додається Додаток 1)».