Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пунктів 3 та 24 Особливостей №1178 та пункту 14 Порядку №1082.
За результатами аналізу питання правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, встановлено порушення вимог пунктів 3 та 26 Особливостей №1178 та пункту 7 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ДІАМЕДІХ ІМПЕХ» встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
Крім цього, Замовником допущено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону внаслідок несвоєчасного надання інформації та документів у випадках, передбачених законом.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі; правомірності внесення змін до договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме на усунення порушення вимог пункту 3, підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 - шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «ДІАМЕДІХ ІМПЕХ» щодо розірвання договору.
Крім того, вжити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушень вимог пункту 7 частини другої статті 21 Закону та пунктів 3 та 26 Особливостей №1178 – при заповненні документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, вимог пунктів 3 та 24 Особливостей №1178 та пункту 14 Порядку № 1082 – при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлі, а також вимог частини п’ятої статті 8 Закону – при наданні інформації та документів у випадках, передбачених законом.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 18 грудня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі; правомірності внесення змін до договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державної установи «Інститут патології крові та трансфузійної медицини НАМН України» (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-06-22-000517-a), оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію ТОВ «ДІАМЕДІХ ІМПЕХ»; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 05.07.2024 №58/0507; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ТОВ «ДІАМЕДІХ ІМПЕХ» як переможцем тендеру документи та інформацію; договір по закупівлю від 18.07.2024 №1807ОС, додаткову угоду від 19.11.2024 №1 до вказаного договору, а також повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 №1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Вимогами пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за №610/34893 (далі – Порядок №1082), визначено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо назви товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, а також коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Одночасно, відповідно до норм пункту 15 Особливостей №1178 предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 №708.
При цьому, відповідно до пункту 2 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 №708 під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника.
Відповідно до інформації про предмет досліджуваної процедури закупівлі, оприлюдненої в електронній системі закупівель (оголошення про проведення відкритих торгів), Замовник вказав вид предмету закупівлі (товар), назву предмету закупівлі та код за групою ДК 021:2015:33600000-6: Фармацевтична продукція із зазначенням інформації щодо назви товару та коду згідно з Єдиним закупівельним словником за класом ДК 021:2015: 33690000-3 — Лікарські засоби різні за кожною номенклатурною позицією предмета закупівлі.
Крім того, Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів вказано коди та назви медичних виробів відповідно до національного класифікатора НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 05.02.2019 №159.
Під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби було оприлюднено через електронну систему закупівель до Замовника запит щодо надання відповідної інформації (пояснень), зокрема, стосовно підстав визначення Замовником коду згідно з Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015: за класом 33690000-3 — Лікарські засоби різні, тоді як в оголошенні про проведення відкритих торгів Замовником зазначено коди та назви медичних виробів відповідно до НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів».
У наданому на вищевказаний запит поясненні, зокрема, повідомлено, що при визначенні предмету закупівлі було використано функціонал Cpv-tool - інформаційно-аналітичний ресурс, який аналізує закупівельні специфікації і прив'язані до них спв-коди, а також зазначено, що за результатами проведеного пошуку отримано результати (фото наведено у наданому до моніторингу протоколі уповноваженої особи Замовника від 16.12.2024 №137/1612), зокрема, щодо можливості використання коду ДК 021:2015: 33690000-3 — Лікарські засоби різні.
Водночас, норми пункту 14 Порядку №1082 передбачають унесення інформації щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, а національний класифікатор ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 №1749, містить наступні коди щодо товару, який є предметом досліджуваної закупівлі: 33693000-4 Інші лікарські засоби; 33694000-1 Діагностичні засоби; 33695000-8 Продукція медичного призначення, крім лікарських засобів; 33696000-5 Реактиви та контрастні речовини; 33697000-2 Медичні препарати, крім стоматологічних матеріалів; 33698000-9 Вироби для клінічних досліджень / випробувань; 33696200-7 Реактиви для аналізів крові; 33696300-8 Хімічні реактиви; 33696400-9 Ізотопи; 33696500-0 Лабораторні реактиви тощо.
Таким чином, під час розміщення та оприлюднення інформації щодо предмета закупівлі та його номенклатурних позицій в оголошенні про проведення відкритих торгів Замовником визначено невідповідний код за Єдиним закупівельним словником що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим порушено вимоги пункту 14 Порядку №1082 та пунктів 3 та 24 Особливостей №1178.
Також, за нормою пункту 26 Особливостей №1178 оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону з урахуванням цих особливостей.
Зокрема, відповідно до пункту 7 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про умови оплати закупівлі.
Моніторингом встановлено, в оприлюдненому Замовником оголошенні про проведення закупівлі UA-2024-06-23-000030-a зазначено наступні умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків): післяоплата в розмірі 100 відсотків протягом 20 банківських днів після поставки товару.
Водночас, за умовами Проєкту договору (пункти 4.2. та 4.3. розділу IV «Порядок здійснення оплати»), що міститься у Додатку №3 до тендерної документації, вказано, що розрахунки проводяться протягом 20 банківських днів з моменту отримання товару, а також що у разі затримки бюджетного фінансування, розрахунки проводяться упродовж 5 банківських днів з дати отримання покупцем на свій реєстраційний рахунок бюджетного призначення на фінансування закупівлі за вказаним напрямом.
Аналогічні умови містяться в укладеному договорі від 18.07.2024 №1807ОС.
Таким чином, Замовником в опублікованому оголошенні про проведення досліджуваної процедури закупівлі вказано недостовірні (неповні) дані щодо умов оплати, чим порушено вимоги пункту 7 частини другої статті 21 Закону, а також пунктів 3 та 26 Особливостей №1178.
Умовами тендерної документації Замовника (частина 1 розділу 3) визначено, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються у тендерній документації, зокрема, інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію, що підтверджує відповідність предмета закупівлі встановленим Замовником вимогам — згідно з Додатком №2 до тендерної документації.
Зокрема, за умовами пункту 3 розділу «Загальні вимоги» Додатку №2 до тендерної документації Замовника учасником, на підтвердження належної якості товару, що пропонується, надається копія документу про якість (сертифікат відповідності (якості) або декларація про відповідність технічному регламенту, тощо, встановлений діючим законодавством на запропоновану продукцію або обґрунтування його відсутності (не підлягає обов’язковій сертифікації тощо), у разі надання сертифікатів іноземною мовою, вони повинні мати переклад українською мовою.
Учасником ТОВ «ДІАМЕДІХ ІМПЕХ» на виконання вищезгаданої вимоги тендерної документації у складі тендерної пропозиції, зокрема, надано декларації про відповідність наступних лікарських засобів: Калібратор А ADVIA Centaur (№СМ-038 (редакція 1) від 20.03.2018); Калібратор С ADVIA Centaur (№СМ-040 (редакція 1) від 20.03.2018); Калібратор O ADVIA Centaur (№СМ-022 (редакція 1) від 13.03.2018); Калібратор ADVIA Centaur CA 15-3 (№СМ-045 (редакція 1) від 13.03.2018); Калібратор D ADVIA Centaur (№СМ-041 (редакція 1) від 20.03.2018); Аналіз ADVIA Centaur Феритин (№СМ-060 (редакція 1) від 03.04.2018).
Разом з тим, строк дії вищевказаних декларацій про відповідність – до 14.06.2022.
У наданому під час моніторингу, на запит Західного офісу Держаудитслужби щодо врахування при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «ДІАМЕДІХ ІМПЕХ» надання учасником нечинних декларацій про відповідність, поясненні Замовником повідомлено, що відповідно до звернення учасника щодо недозавантаження в систему Prozorro у зв’язку з непередбачуваними обставинами певних документів Замовником з врахуванням отриманого від ТОВ «ДІАМЕДІХ ІМПЕХ» листа від 01.07.2024 №01/07/24, прийнято до розгляду наступні документи, а саме декларації про відповідність на: Калібратор А ADVIA Centaur (№СМ-1217 (редакція 1) від 02.05.2022); Калібратор С ADVIA Centaur (№СМ-1219 (редакція 1) від 02.05.2022); Калібратор O ADVIA Centaur (№СМ-1201 (редакція 1) від 02.05.2022); Калібратор ADVIA Centaur CA 15-3 (№СМ-1224 (редакція 1) від 02.05.2022); Калібратор D ADVIA Centaur (№СМ-1220 (редакція 1) від 02.05.2022); Аналіз ADVIA Centaur Феритин (FER) (№СМ-1239 (редакція 1) від 02.05.2022); Аналіз ADVIA Centaur Фолієва кислота (FOL) (№СМ-1240 (редакція 1) від 02.05.2022).
Крім того, у поясненні зазначено, що строк дії вищевказаних декларацій про відповідність (отриманих листом від 01.07.2024 №01/07/24) – до 27.11.2028, а також вказано що враховуючи вищевикладене, учасник на виконання вимог тендерної документації підтвердив належну якість товару встановлену діючим законодавством на запропоновану продукцію, а саме відповідність Технічному регламенту щодо медичних виробів для діагностики in vitro, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України №754 від 02.10.2013.
Слід зазначити, що відповідно до норм частини першої статті 1 Закону тендерна документація – документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником (пункт 31); тендерна пропозиція – пропозиція щодо предмета закупівлі, яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації (пункт 32); а переможець процедури закупівлі – учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі (пункт 18).
При цьому, частиною восьмою статті 12 Закону визначено, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель.
Крім того, згідно з частиною першою статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Таким чином, тендерна пропозиція учасником процедури закупівлі повинна подаватися відповідно до вимог тендерної документації виключно через електронну систему закупівель, а переможцем тендеру визначається учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації.
Також, у тендерній пропозиції ТОВ «ДІАМЕДІХ ІМПЕХ» відсутні будь-які пояснення стосовно причин (в т.ч. законодавчі підстави) відсутності чинних сертифікатів відповідності (якості) або декларацій про відповідність технічному регламенту, зокрема, на калібратор А ADVIA Centaur, калібратор С ADVIA Centaur, калібратор O ADVIA Centaur, калібратор ADVIA Centaur CA 15-3, калібратор D ADVIA Centaur, аналіз ADVIA Centaur Феритин, а письмове звернення учасника ТОВ «ДІАМЕДІХ ІМПЕХ» щодо недозавантаження в систему Prozorro у зв’язку з непередбачуваними обставинами певних документів не скасовує обов’язку подання тендерної пропозиції учасника в електронному вигляді через електронну систему закупівель.
Враховуючи наведене вище, надані Замовником пояснення не спростовують невідповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «ДІАМЕДІХ ІМПЕХ» щодо підтвердження належної якості товару, що пропонується вимогам тендерної документації, що стосується наявності документу про якість (сертифікату відповідності (якості) або декларації про відповідність технічному регламенту, тощо, встановленому діючим законодавством на запропоновану продукцію або обґрунтування його відсутності (не підлягає обов’язковій сертифікації тощо) (оскільки надані учасником декларації не є чинними з 15.06.2022).
З огляду на вищевикладене, тендерна пропозиція ТОВ «ДІАМЕДІХ ІМПЕХ» не відповідає вимогам пункту 3 розділу «Загальні вимоги» Додатку №2 до тендерної документації Замовника.
Крім того, відповідно до пункту 4 розділу «Загальні вимоги» Додатку №2 до тендерної документації Замовника учасник має надати гарантійний лист від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки учасником товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості та в терміни, визначені цією документацією та пропозицією учасника.
При цьому, лист повинен включати в себе: назву учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмета закупівлі, а також запропонований товар в необхідній кількості, найменування замовника.
Слід зазначити, що відповідно до інформації про предмет досліджуваної процедури закупівлі, оприлюдненої в електронній системі закупівель (оголошення про проведення відкритих торгів), Замовник зазначив вид предмету закупівлі: товар, назву предмету закупівлі, назви номенклатурних позицій предмета закупівлі (26 найменувань).
Перелік найменувань також міститься у Додатку №2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі» до тендерної документації Замовника.
На виконання вимог пункту 4 розділу «Загальні вимоги» Додатку №2 до тендерної документації Замовника учасником ТОВ «ДІАМЕДІХ ІМПЕХ» надано виданий ТОВ «Сіменс Медицина» гарантійний лист від 26.06.2024 №508 Н (файл «6.2 Гарантійний лист ВИХ_508_Н від 26.06.2024.pdf»), який мітить інформацію про найменування Замовника та учасника закупівлі, номер оголошення закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмета закупівлі, а також перелік найменувань товару.
Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що у вищевказаному листі при зазначенні переліку найменувань номенклатурних позицій товару із зазначенням їх кількості, які пропонується поставити учасником ТОВ «ДІАМЕДІХ ІМПЕХ», відсутній «Аналіз ADVIA Centaur CA 15-3» у кількості 2 набори (позиція 4 оголошення про проведення відкритих торгів).
Таким чином, учасником документально не підтверджено можливість поставки усього товару, який є предметом закупівлі торгів, у кількості та в терміни, визначені тендерною документацією (внаслідок відсутності гарантійного листа від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, щодо підтвердження можливості поставки товару: «Аналіз ADVIA Centaur CA 15-3»), що не відповідає вимогам тендерної документації (пункт 4 розділу «Загальні вимоги» Додатку №2).
Слід зазначити, що тендерна пропозиція ТОВ «ДІАМЕДІХ ІМПЕХ» не містить жодних пояснень причин (в т.ч. законодавчі підстави) відсутності підтвердження від виробника (представництва, філії, дилера виробника тощо) можливості постачання належної якості та у строки, передбачені тендерною документацією, товару «Аналіз ADVIA Centaur CA 15-3» у кількості 2 набори (позиція 4 оголошення про проведення відкритих торгів).
За нормою підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а також вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Як наслідок, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178 Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ДІАМЕДІХ ІМПЕХ», а визначено його переможцем тендеру (протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 05.07.2024 № 58/0507).
Відповідно до норм частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби 05.12.2024 було оприлюднено через електронну систему закупівель до Замовника щодо надання відповідної інформації (пояснень), зокрема, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування бюджетних призначень, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик.
Крім того, 09.12.2024 органом державного фінансового контролю надано Замовнику запит про надання інформації щодо врахування Замовником при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «ДІАМЕДІХ ІМПЕХ» невідповідностей в частині надання останнім чинних декларацій про відповідність окремих лікарських засобів.
При цьому у запитах зазначено, що до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Водночас, на вищевказані запити Замовником надана відповідь в електронній системі закупівель лише 15.12.2024 (шостий та четвертий робочий день відповідно), тобто з порушенням строку, визначеного у частині п’ятій статті 8 Закону.
Слід зазначити, що Замовником 12.12.2024 в електронній системі закупівль повідомлено, що у зв’язку з можливими технічними проблемами на майданчику Держзакупівлі онлайн, а саме відсутніми запитами Держаудитслужби в електронному кабінеті уповноваженої особи (ID 102283) склалась ситуація, яка унеможливила технічно надати пояснення вчасно, а також зазначено про підготовлений щодо надання роз’яснення з цього приводу лист (скан-копію листа додано до пояснення).
Водочас, до завершення моніторингу (17.12.2024) документального підтвердження наявноті на майданчику Держзакупівлі онлайн технічного збою, що як наслідок призвело до порушення строків надання інформації та документів на запити органу державного фінансовго контролю, Замовником не надано.
Варто відмітити, що в електронній системі закупівель (ІТС Prozorro) вищезгадані запити Західного офісу Держаудитслужби оприлюднено о 18:10 год 05.12.2024 та 12:44 год 09.12.2024 відповідно.
Період усунення порушень:
18.12.2024 15:11 - 02.01.2025 00:00
Дата публікації висновку:
18.12.2024 15:11