• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

код ДК 021:2015 - 55240000-4 Послуги центрів і будинків відпочинку (Послуги з оздоровлення дітей в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, розташованих на території Закарпатської області )

Завершена

900 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 500.00 UAH
Номер: a58c6af2d79a4319aeb76eae4d041e13
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-07-16-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 15.07.2024 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127015
Період моніторингу: 16.07.2024 16:49 - 07.08.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЛУГАНСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 15.07.2024 № 17-З Сєвєродонецьк Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 14 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2 зі змінами, внесеними наказом від 17 грудня 2018 року № 255 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області Тетяна ЖИХАР Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області Від 15.07.2024 № 17-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 6 UA-2024-06-19-011523-a 19.06.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Заступник начальника Управління - начальник відділу контролю у сфері закупівель Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області Ірина БУГЕРА
Адреса: Ukraine, Сєвєродонецьк
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 66) 991-70-21, nastya1807nastya@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання виконання вимог Постанови № 710 встановлено порушення вимог пункту 4-1 цієї Постанови. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922 та Особливостям № 1178 встановлено порушення вимог абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону № 922 та пункту 28 Особливостей № 1178. За результатами аналізу питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 29 липня 2024 року Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 № 710 «Про ефективні використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Управління соціального захисту населення Сєвєродонецької міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області (далі - Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація Замовника, затверджена протоколом Уповноваженої особи від 19.06.2024 № 14, тендерна пропозиція фізичної особи-підприємця «Костюк Лариса Зіновіївна», вимога про усунення невідповідностей, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 03.07.2024 № 16, повідомлення про намір укласти договір від 03.07.2024 року, договір від 15.07.2024 № 8, додаткова угода від 15.07.2024 № 1, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, відповідь Замовника на запит Управління, надана через електронну систему 24.07.2024. Відповідно до пункту 4-1 Постанови № 710 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Отже, пункт 4-1 Постанови № 710 несе зобов’язальний, а не рекомендаційний характер і чітко визначає, що головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів необхідно забезпечити здійснення зазначених заходів. На запит Управління від 19.07.2024 про надання пояснень, зокрема, щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовник 24.07.2024 оприлюднив пояснення, у якому зазначив зокрема, що «Постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) стосується закупівель, які здійснюються за кошти державного бюджету: «З метою ефективного використання державних коштів Кабінет Міністрів України постановляє: 1. Затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету, згідно з додатком». В свою чергу, джерелом фінансування закупівлі Замовника (UA-2024-06-19-011523-a, код ДК 021:2015:55240000-4: Послуги центрів і будинків відпочинку), є місцевий бюджет, про що, зокрема зазначено у річному плані закупівель (UA-P-2024-06-19-003380-а), який оприлюднено на авторизованому електронному майданчику Замовника за посиланням: https:// https://public-bid.com.ua/plan/28806949. До того ж п.4 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) разом зі всіма підпунктами носить рекомендаційний характер: «4. Рекомендувати з урахуванням затверджених цією постановою заходів: 1) органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель». Таким чином, за результатами моніторингу установлено, що протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі за номером UA-2024-06-19-011523-а Замовником не оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів), чим порушено вимоги пункту 4-1 Постанови № 710. Відповідно до пункту 1 частини 2 статті 22 Закону № 922 у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, інструкція з підготовки тендерних пропозицій. Згідно з абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону № 922 тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Пунктом 28 Особливостей № 1178 визначено, що тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону № 922 з урахуванням цих Особливостей. При цьому, в пункті 44 Особливостей № 1178 передбачено виключний перелік підстав для відхилення. Так, згідно абзацом 8 підпункту 1 пункту 44 Особливостей № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176). Проте, відповідно до пункту 3 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу V до тендерної документації Замовником не зазначено жодних обмежень щодо учасників та товарів, які мають належність до Ісламської Республіки Іран та не враховано зміни, внесені до абзацу 8 підпункту 1 пункту 44 Особливостей № 1178 Постановою КМУ № 131 від 09.02.2024, що набрали чинності на момент оголошення Замовником закупівлі (19.06.2024) та затвердження тендерної документації протоколом Уповноваженої особи Замовника від 19.06.2024 № 14. Відповідно до підпункту 11 пункту 47 Особливостей № 1178 Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції», крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА. Проте, відповідно до підпункту 11 пункту 5 розділу III до тендерної документації, яка затверджена протоколом Уповноваженої особи Замовника від 19.06.2024 № 14, не належним чином визначена підстава для відхилення Замовником тендерної пропозиції учасника, а саме після слів «згідно із Законом України «Про санкції» не доповнено словами «крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА», що не відповідає змінам згідно з Постановою КМУ № 952 від 01.09.2023, внесених до підпункту 11 пункту 47 Особливостей № 1178. У відповідь на запит Управління від 24.07.2024 Замовник зазначив, в підпункті 11 пункту 5 Розділу III до тендерної документації була допущена технічна помилка, яка виникла під час копіювання тексту положень Особливостей в електронному вигляді, що не спростовує встановлене порушення. Пунктом 28 Особливостей № 1178 визначено, що тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону № 922 з урахуванням цих Особливостей. Так, в абзаці восьмому пункту 28 Особливостей № 1178 визначено, що у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих Особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Проте, за результатами моніторингу встановлено, що Замовник в підпункті 3 пункту 3 розділу V до тендерної документації зазначив, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей. В редакції Особливостей № 1178, які діяли на момент проведення процедури закупівлі (09.04.2024) відсутня інформація щодо відхилення тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі у разі не надання документів що підтверджують відсутність підстав визначених в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей № 1178. Разом з тим, Замовник в абзаці другому пункту 2 Додатку 2 до тендерної документації зазначив перелік документів та інформації для підтвердження відповідності ПЕРЕМОЖЦЯ вимогам, визначеним у пункті 47 Особливостей № 1178, а саме: «Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей». При цьому, абзацом п’ятнадцятим пункту 47 Особливостей № 1178 в редакції, що діяла на момент проведення процедури закупівлі (09.04.2024) передбачено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Тобто, абзац чотирнадцятий з пункту 47 Особливостей № 1178 виключено. Таким чином, Замовником до тендерної документації на порушення абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону № 922 включено інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством. Враховуючи викладене, тендерна документація складена без врахування змін до Особливостей № 1178, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 09.02.2024 № 131 та від 02.04.2024 № 382, та не відповідає нормам встановленим пунктом 44 та пунктом 47 Особливостей № 1178, в результаті чого порушено вимоги абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону № 922 та пункту 28 Особливостей № 1178.
Період усунення порушень: 29.07.2024 12:54 - 13.08.2024 00:00
Дата публікації висновку: 29.07.2024 12:54

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Управління соціального захисту населення Сєвєродонецької міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області на виконання пункту 3 розділу ІІ Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-06-19-011523-а повідомляє, що у відношенні Уповноваженої особи здійснено заходи, направлені на недопущення під час проведення майбутніх закупівель встановлених та будь-яких інших порушень. Уповноваженою особою проведено детальний аналіз висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-06-19-011523-а, Закону України «Про публічні закупівлі», постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», постанови КМУ від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» та інших нормативно-правових актів в сфері публічних закупівель. Також, з метою удосконалення знань, Уповноважена особа планує найближчим часом пройти навчання для підвищення кваліфікації Уповноважених осіб щодо проведення публічних закупівель. Уповноважену особу попереджено про недопустимість встановленого порушення в подальшому.
Дата публікації звіту: 02.08.2024 09:00

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Відсутній механізм
  • other: Відсутній механізм
Опис: відсутній механізм
Дата публікації: 07.08.2024 08:59

Запити/Пояснення