-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Нове будівництво поминальної колумбарної стінки Героїв російсько-української війни на кладовищі "Ракове" по вул. Народної Волі, 17/1 у м. Хмельницькому
Завершена
2 076 352.11
UAH без ПДВ
Номер:
eeafac6282b440859b857715b94ae217
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-12-23-000066
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.12.2024 00:00
Період моніторингу:
23.12.2024 16:19 - 14.01.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
23.12.2024 № 84-з
Хмельницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 20 квітня 2022 року № 158,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Начальник Анатолій МАРЦЕНЮК
Додаток до наказу від 23.12.2024 № 84-з
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі / звіту про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
Особа,
відповідальна за здійснення моніторингу
дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
8 UA-2024-06-18-011510-a 18.06.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Шинкаренко Г.В.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом встановлено порушення частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі».
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав застосування закупівлі без використання електронної системи та обґрунтування здійснення такої закупівлі, оприлюднення договору про закупівлю, повноти відображення інформації в звіті про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, дотримання законодавства під час внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення – порушень не встановлено
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує врахувати виявлені порушення та здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення таких порушень у подальшому.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 10 січня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав застосування закупівлі без використання електронної системи та обґрунтування здійснення такої закупівлі, оприлюднення договору про закупівлю, повноти відображення інформації в звіті про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, дотримання законодавства під час внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік СКП «Хмельницька міська ритуальна служба», звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель від 18.06.2024, договір № 26 від 18.06.2024 (далі – Договір), додаткова угода до Договору від 14.11.2024 № 1, повідомлення про внесення змін до Договору від 15.11.2024, пояснення (інформація, документи) надані Замовником через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель 30.12.2024.
Згідно частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом строку проведення моніторингу закупівлі орган державного фінансового контролю має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі, повинен надати відповідні пояснення через електронну систему закупівель.
Під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Замовнику 24.12.2024 направлено через електронну систему закупівель запит про надання відповідних пояснень (інформації, документів) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Однак Замовник оприлюднив відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель на четвертий робочий день з дня оприлюднення запиту (30.12.2024) чим порушив вимоги частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі».
Період усунення порушень:
10.01.2025 16:31 - 25.01.2025 00:00
Дата публікації висновку:
10.01.2025 16:31
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
замовником будуть розглянуті Ваші пропозиції щодо проведення навчання
Дата публікації звіту:
14.01.2025 14:38
Запити/Пояснення
Номер:
cf41297bad084fc0b9ced2fa7a7f101e
Назва:
Про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
24.12.2024 12:41
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.12.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-06-18-011510-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснення з наступних питаннь.
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (надати інформацію та відповідні документи: проектно-кошторисну документацію, експертні звіти, аналіз ринку щодо цін, листування з учасникам ринку тощо)?
2. За якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі, та обрано для їх виконання саме ФОП Пасічник Дар’я Геннадіївна, з яким укладено договір від 17.06.2024 № 26 без використання електронної системи закупівель?
3. Згідно інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, відповідно до Обґрунтування укладання прямого договору, затвердженого начальником Замовника б/н, б/д, закупівлю здійснено шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів відповідно до підпункту 6 пункту13 Особливостей (відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом).
Проте, дана підстава може бути застосована замовником в разі, якщо предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, ПРОЕКТ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації).
Аналізом інформації в електронній системі закупівель встановлено, що під час проведення відкритих торгів UA-2024-05-03-008447-a, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі, тендерна документація замовника містить ПРОЄКТ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ.
Відповідно до пункту 3.1 розділу 3 цього проекту Договору передбачено, Договірна ціна робіт визначається на основі відомості обсягів робіт, яка є невід'ємною частиною Договору, є динамічною.
Водночас, між Замовником та ФОП Пасічник Дар’я Геннадіївна за результатами закупівлі UA-2024-06-18-011510-a укладено договір від 17.06.2024 № 26 без використання електронної системи закупівель (далі – Договір).
Зокрема, відповідно до пункту 3.1 розділу 3 Договору передбачено, що вид договірної ціни – тверда. Розрахунок договірної ціни, складений відповідно до пропозиції Виконавця є невід’ємною частиною цього договору.
Тобто, Договір укладений без використання електронної системи закупівель від 17.06.2024 № 26 з ФОП Пасічник Дар’я Геннадіївна відрізняється від ПРОЕКТУ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ, що був визначений замовником у тендерній документації під час проведення відкритих торгів UA-2024-05-03-008447-a, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі.
Виходячи з вищенаведеного, для наявності підстав для застосування закупівлі без застосування відкритих торгів відповідно до підпункту 6 пункту13 Особливостей UA-2024-06-18-011510-a, вид договірної ціни, зазначений Замовником у пункті 3.1 розділу 3 Договору «Договірна ціна», повинен відповідати виду договірної ціни, який визначено у пункті 3.1 розділу 3 ПРОЄКТУ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ, що був визначений замовником у тендерній документації під час проведення відкритих торгів UA-2024-05-03-008447-a, а саме – тверда.
Взв’язку з тим, що ПРОЕКТ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, відрізняється від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації прошу надати пояснення:
- Чому Замовником застосовано закупівлю без використання електронної системи при закупівлі робіт з «Нове будівництво поминальної колумбарної стінки Героїв російсько-української війни на кладовищі "Ракове" по вул. Народної Волі, 17/1 у м. Хмельницькому» без наявності для цього підстав?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснення необхідно долучити його документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351¹ Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
be13e88e293a482cba74cd36475c9f4a
Назва:
відповідь
Дата опублікування:
30.12.2024 12:28
Опис:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (надати інформацію та відповідні документи: проектно-кошторисну документацію, експертні звіти, аналіз ринку щодо цін, листування з учасникам ринку тощо)?
Замовник здцйснює закупівлю робіт у відповідності до закону та у відповідності ДСТУ Б.Д.1.1.-1:2013 "Правила визначення вартості будівництва", на підставі проектно-кошторисної документації та позитивного експертного звіту.
2. За якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі, та обрано для їх виконання саме ФОП Пасічник Дар’я Геннадіївна, з яким укладено договір від 17.06.2024 № 26 без використання електронної системи закупівель?
Визначення учасника, з яким укладено договір здійснювалося відповіднго до умов закупівлі зляхом запиту цінових пропозицій, які надані іншими субєктами господарювання, та відповідно пропозиція ФОП Пасічник Дар’я Геннадіївна була найнижчою (пропозиції додаються).
3. Чому Замовником застосовано закупівлю без використання електронної системи при закупівлі робіт з «Нове будівництво поминальної колумбарної стінки Героїв російсько-української війни на кладовищі "Ракове" по вул. Народної Волі, 17/1 у м. Хмельницькому» без наявності для цього підстав?
11 жовтня 2023 року оголошено проведення відкритих торгів з особливостями за ідентифікатором UA-2024-05-03-008447-a, у відповідності з Законом України «Про публічні закупівлі» з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», яку було відмінено через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями.
У відповідності пункту 13 Особливостей, Придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли:
6) відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації .
Таким чином є наявні підстави укласти прямий Договір на закупівлю Нове будівництво поминальної колумбарної стінки Героїв російсько-української війни на кладовищі "Ракове" по вул. Народної Волі, 17/1 у м. Хмельницькому на суму 2 076 352,11 грн (два мільйони сімдесят шість тисяч триста п’ятдесят дві гривні 11 копійок), без ПДВ
Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених Законом (частина 1 статті 41 Закону про публічні закупівлі).
Частиною 1 статті 638 Цивільного кодексу України визначено: договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Важливо: якщо в проєкті договору про закупівлю замовник не визначить, що є істотними умовами договору про закупівлю, то факт підписання договору про закупівлю свідчитиме, що сторони досягли згоди з усіх його умов, тому всі умови можна вважати істотними.
Також частиною 3 статті 180 Господарського кодексу України зазначено: при укладенні господарського договору сторони зобов’язані в будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору. У частині 4 цієї самої статті також зазначено: умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їхньої якості. Вимоги щодо якості предмета договору визначаються відповідно до обов’язкових для сторін нормативних документів, зазначених у статті 15 цього Кодексу, а в разі їх відсутності — у договірному порядку.
При повному або частковому копіюванні чи цитуванні будь-якої інформації з порталу "Радник у сфері публічних закупівель" ви зобов’язані вказувати джерело інформації (ст. 176 ККУ).
Крім того, відповідно до постанови Кабміну від 01.08.2005 № 668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» (далі — Постанова № 668) істотні умови — умови договору, визнані істотними за законом і необхідні для договорів підряду в будівництві, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін досягнуто згоди (при цьому під «вимогою однієї із сторін» можна вважати оголошення процедури закупівлі / спрощеної закупівлі відповідно до законодавства).
При цьому Постанова № 668 визначає, що істотними умовами договору підряду є:
найменування та реквізити сторін;
місце і дата укладення договору підряду;
предмет договору підряду;
ціна договору;
строки початку та закінчення робіт (будівництва об’єкта);
права та обов’язки сторін;
порядок забезпечення виконання зобов’язань за договором підряду;
умови страхування ризиків випадкового знищення або пошкодження об’єкта будівництва;
порядок забезпечення робіт проєктною документацією, ресурсами та послугами;
порядок залучення субпідрядників;
вимоги до організації робіт;
порядок здійснення замовником контролю за якістю ресурсів;
умови здійснення авторського та технічного нагляду за виконанням робіт;
джерела та порядок фінансування робіт (будівництва об’єкта);
порядок розрахунків за виконані роботи;
порядок здачі-приймання закінчених робіт (об’єкта будівництва);
гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об’єкта будівництва), порядок усунення недоліків;
відповідальність сторін за порушення умов договору підряду;
порядок врегулювання спорів;
порядок внесення змін до договору підряду та його розірвання.
При повному або частковому копіюванні чи цитуванні будь-якої інформації з порталу "Радник у сфері публічних закупівель" ви зобов’язані вказувати джерело інформації (ст. 176 ККУ).
Варто відзначити, що Закон не містить обмежень та заборон щодо визначення виду договірної ціни. Згідно зі ст. 321 Господарського кодексу України, у договорі підряду на капітальне будівництво сторони визначають вартість робіт (ціну договору) або спосіб її визначення.
Вартість робіт за договором підряду (компенсація витрат підрядника та належна йому винагорода) може визначатися складанням приблизного або твердого кошторису. Кошторис вважається твердим, якщо договором не передбачено інше. Зміни до твердого кошторису можуть бути внесені лише за погодженням сторін.
Відповідно до ст. 323 Господарського кодексу України, договори підряду (субпідряду) на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до закону.
Тобто, як вбачається із норм чинного законодавства вид договірної ціни не є істотною умовою договору та може коригуватися як під час його укладання, так і після шляхом укладання додаткової угоди.