-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт захисної споруди цивільного захисту №14436, за адресою: вул. Романа Шухевича, 32А, м. Кривий Ріг, Дніпропетровської області»
Завершена
22 061 950.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 110 309.75 UAH
мін. крок: 0.5% або 110 309.75 UAH
Номер:
92efd6f10dc445cf81125251be42a25d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-02-06-000023
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.02.2025 00:00
Період моніторингу:
06.02.2025 17:31 - 28.02.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
05.02.2025 № 19
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Валентин ДОВГИЙ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 05.02.2025 № 19
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
4 UA-2024-06-18-010799-a 18.06.2024 Управління капітального будівництва виконкому Криворізької міської ради виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Любов ОПОЛОНИК
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання відповідності умов договору вимогам законодавства встановлено порушення вимог пунктів 83, 84 Постанови № 668.
За результатами аналізу питань обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922, своєчасності укладання договору та його оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом недопущення в подальшому порушень вимог законодавства у сфері закупівель при формуванні тендерної документації, привести умови договору про закупівлю у відповідність до норм пунктів 83,84 Постанови № 668 та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 26 лютого 2025 року.
Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, в тому числі відображення інформації, документів передбачених пунктом 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (далі – Постанова № 710), відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі - Закон №922) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922, розгляду тендерної пропозиції, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі та тендерної документації, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, зміни до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління капітального будівництва виконкому Криворізької міської ради (далі - Замовник) на 2024 рік, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 02.07.2024 № 83, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, реєстр отриманих тендерних пропозицій та протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «САПСАН-КР» (далі – ТОВ «САПСАН-КР»), вимогу про усунення невідповідностей (повідомлення), протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи від 12.07.2024 № 94, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 12.07.2024, договір підряду від 19.07.2024 №19/07, додаткові угоди від 25.12.2024 №19/07/4 та від 30.12.2024 №19/07/5, пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель 10.02.2025 та 14.02.2025 на запити Східного офісу Держаудитслужби від 07.02.2025 та від 11.02.2025.
Пунктом 3 Особливостей визначено, що Замовники, які зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до абзаца першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Моніторингом питання відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що Замовником у пункті 83.2 проекту договору, що є Додатком № 4 до тендерної документації, визначено випадок зміни істотних умов договору через збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії.
Зазначене не відповідає підпункту 2 пункту 19 Особливостей (у редакції на момент оголошення процедури закупівлі), де зазначено, про погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
Враховуючи вищенаведене, при складанні тендерної документації Замовником не враховано чинні норми Особливостей, чим порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства.
Відповідно до пункту 4 Розділу 6 «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації передбачено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин 2-5, 7-9 статті 41 Закону та Особливостей.
Абзацом 2 пункту 1 постанови КМУ від 01.08.2005 № 668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» (далі – Постанова № 668) визначено, що положення вказаної постанови застосовуються також при укладенні та виконанні договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд. Пунктом 2 Постанови № 668 визначено, що умови є обов'язковими для врахування під час укладення та виконання договорів підряду незалежно від джерел фінансування робіт, а також форми власності замовника та підрядника (субпідрядників). Згідно з пунктом 5 Постанови № 668 договір підряду укладається у письмовій формі, істотними умовами договору підряду є джерела та порядок фінансування робіт. Пунктом 83 Постанови № 668 визначено, що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи. За нормою пункту 84 Постанови КМУ №668 план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат).
Однак, за результатами моніторингу встановлено, що в проекті договору (Додаток 4 до тендерної документації) та в укладеному договорі підряду від 19.07.2024 № 19/07 відсутній план фінансування робіт, який має бути його невід’ємною частиною, чим не дотримано вимоги пунктів 83, 84 Постанови № 668.
На запит Східного офісу Держаудитслужби від 11.02.2025 Замовник 14.02.2025 надав пояснення, відповідно до якого слідує, що Додаток 1 Договору підряду від 19.07.2024 №19/07 включає в себе щомісячний (а також порічний) розподіл коштів. Проте, Додатком 1 до вказаного договору є Календарний графік виконання робіт по об’єкту, який визначає помісячні обсяги робіт, а не щомісячний (а також порічний) розподіл коштів. Отже, пояснення Замовника не спростовує факту вказаного порушення.
Період усунення порушень:
28.02.2025 10:50 - 15.03.2025 00:00
Дата публікації висновку:
28.02.2025 10:50
Оскарження висновку в суді
Опис:
Управління капітального будівництва виконкому Криворізької міської ради не погоджується з висновком Східного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-06-18-010799-a. Даний висновок буде оскаржений в Дніпропетровському окружному адміністративному суді.
Дата публікації:
14.03.2025 15:24
Дата відкриття провадження:
24.03.2025 16:34
Номер відкриття провадження:
б.н. Номер справи 160/8212/25
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
7bdd9b19b2314ecda8380cabc467f674
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
07.02.2025 11:37
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.02.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України від 26.01.1993 № 2939 «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі - Закон №922), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого Наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступних питань:
Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, передбаченого постановою Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту з питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження (інформацію, документи).
Відповідно до норм статті 351¹ Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
8fe80017e09a4c4ea20f7ead12c0c032
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
10.02.2025 16:02
Опис:
Управління капітального будівництва виконкому Криворізької міської ради, відповідно до статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі" надає свої пояснення на запит
Номер:
ee2566da8b2a420f819cbf75bbefda65
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
11.02.2025 13:59
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.02.2025 00:00
Опис:
Запит 0799
Номер:
5168df778db6436cbce610811a0dbd26
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
14.02.2025 14:51
Опис:
Управління капітального будівництва виконкому Криворізької міської ради, відповідно до статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі" надає свої пояснення на запит