• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Реконструкція мереж теплопостачання КЗДО Привовчанського ясла-садок «Ромашка» загального розвитку Троїцької сільської ради Павлоградського району Дніпропетровської області за адресою: Дніпропетровська область, Павлоградський район, с.Привовчанське, вул.Перемоги, 16. Коригування» (ДК 021:2015:45454000-4 — Реконструкція)

Завершена

2 838 722.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 193.61 UAH
Номер: a48964cb575e42c2be0256e970a17f3f
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-08-29-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 09.09.2024 00:00
Автор: Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40477689
Період моніторингу: 10.09.2024 16:08 - 02.10.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: 09.09.2024 № 120 Дніпро Про початок здійснення моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. В.о. начальника Вікторія САМОЙЛЕНКО Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 09.09.2024 № 120 Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника 20 UA-2024-06-14-000284-a 14.06.2024 Виконавчий комітет Троїцької сільської ради Павлоградського району Дніпропетровської області виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель В.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Людмила ХИТРЕНКО
Адреса: Ukraine, Дніпро
Контактна особа: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 56) 722-22-72, khodyrieva.l.n@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатом аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Коростіль К.І. встановлено порушення пункту 43 Особливостей. За результатом аналізу питання укладання договору про закупівлю встановлено порушення п.5.17 Настанови №281. За результатами аналізу питань: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель,– порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26. 01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом зменшення ціни договору від 11.07.2024 №117 на суму включених до договірної ціни адміністративних витрат будiвельної організації, через укладання додаткової угоди з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 25 вересня 2024 року. Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2022 №922-VIII (далі – Закон №922) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Виконавчого комітету Троїцької сільської ради Павлоградського району Дніпропетровської області (далі - Замовник) UA-P-2024-06-14-000314-a, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням уповноваженої особи №8 тд/д від 14 червня 2024 року, тендерну пропозицію учасника ФОП Коростіль Костянтин Іванович (далі – ФОП Коростіль К.І., Учасник), повідомлення про намір укласти договір, яке оприлюднене 03.07.2024, договір від 11.07.2024 №117, запит про надання пояснень від 19.09.2024, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 23.09.2024 року. Моніторингом встановлено, що до договірної ціни, яка є невід’ємною частиною договору від 11.07.2024 №117, ФОП Коростіль К.І. включено кошти на покриття адміністративних витрат будівельної організації у сумі 7 607,00 гривень. Однак, термін «адміністративні витрати», відповідно до пункту 1.2. Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова №281), вживається у наступному значенні – загальногосподарські витрати, пов’язані з обслуговуванням та управлінням будівельною організацією, які не включаються до собівартості будівельних робіт. Згідно з п. 5.17. Настанови №281 адміністративні витрати в складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) обчислюються виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням положень Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджених наказом Мінрегіону від 31.12.2010 № 573, і переліку адміністративних витрат, наведених у додатку 26 цієї Настанови. У складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат). Відповідно до реєстраційних документів ФОП Коростіль К.І. не має будівельної організації та відповідно документів, які містяться у складі наданої Учасником тендерної пропозиції, не має апарату управління. Крім того, відповідно до листа-довідки від 26.06.2024 №06-06 ФОП Коростіль К.І. не планує залучати субпідрядні організації. Враховуючи вищезазначене, ФОП Коростіль К.І. не має підстав для нарахування у договірній ціні адміністративних витрат. Таким чином, внаслідок включення в договірну ціну адміністративних витрат будiвельної органiзацiї у розмірі 7 607,00 грн. (без урахування податків) ФОП Коростіль К.І. завищено вартість тендерної пропозиції. Зазначене не відповідає п.5.17 Настанови №281. Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Разом з тим, Замовник не виявив вищезазначених невідповідностей та на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей учаснику ФОП Коростіль К.І., чим не надав можливість учаснику усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі тендерної пропозиції. Натомість, Замовник визнав ФОП Коростіль К.І. переможцем процедури закупівлі та уклав договір від 11.07.2024 №117 на суму 2 784 464,00 гривень. Отже, враховуючи вищезазначене, договір, який укладено з переможцем ФОП Коростіль К.І., не відповідає п.5.17 Настанови №281 та в порушення пункту 43 Особливостей Замовник не надав можливість учаснику усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі тендерної пропозиції.
Період усунення порушень: 26.09.2024 11:52 - 11.10.2024 00:00
Дата публікації висновку: 26.09.2024 11:52

Оскарження висновку в суді

Опис: Позовна заява про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-06-14-000284-a від 09.10.2024 р.
Дата публікації: 09.10.2024 16:08
Дата відкриття провадження: 10.10.2024 08:00
Номер відкриття провадження: 160/27038/24

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281, затверджено Кошторисні норми України у будівництві: «Настанова з визначення вартості будівництва», та «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво». Так, згідно пункту 1.1 Настанови з визначення вартості будівництва, ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об`єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам`яток архітектури та містобудування (далі будівництво). Ця Настанова є обов`язковою для визначення вартості будівництва об`єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі державні кошти). Застосування цієї Настанови при будівництві об`єктів із залученням інших джерел фінансування обумовлюється договором. В свою чергу, у пункті 1.2. Настанови з визначення вартості будівництва зазначено, що у цій Настанові терміни вживаються у такому значенні: адміністративні витрати загальногосподарські витрати, пов`язані з обслуговуванням та управлінням будівельною організацією, які не включаються до собівартості будівельних робіт. У пунктах 5.17., 5.18 Настанови з визначення вартості будівництва вказано, що адміністративні витрати в складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) обчислюються виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням положень Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджених наказом Мінрегіону від 31.12.2010 № 573, і переліку адміністративних витрат, наведених у додатку цієї Настанови. У складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунковоаналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат). При обчисленні показника адміністративних витрат з переліку витрат, що за бухгалтерським обліком віднесено до адміністративних, виключаються такі адміністративні витрати: 1) витрати на врегулювання спорів у судових органах; 2) відрахування будівельних організацій на утримання апарату управління будівельних об`єднань, в тому числі витрати на утримання корпорацій, асоціацій тощо; 3) витрати на перебазування будівельних організацій; 4) витрати, пов`язані з нарахуванням і виплатою дивідендів учасникам і засновникам будівельної організації (оплата повідомлень у засобах масової інформації, конвертів, послуг зв`язку); 5) витрати на сплату відсотків (винагороди) за користування матеріальними цінностями, взятими в оренду (лізинг); 6) витрати з операційної оренди; 7) витрати зі страхування майна; 8) витрати, пов`язані з витратами на збут та іншими операційними витратами будівельної організації. Як зазначалось вище, Настанова з визначення вартості будівництва, є обов`язковою для визначення вартості будівництва об`єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі державні кошти). При цьому, Настанова з визначення вартості будівництва не обмежує її застосування суб`єктами в залежності від форми здійснення підприємницької діяльності. Відповідно до ч.1 ст.45 Господарського кодексу України підприємництво в Україні здійснюється в будь-яких організаційних формах, передбачених законом, на вибір підприємця. Згідно ч.1 ст.47 Господарського кодексу України держава гарантує усім підприємцям, незалежно від обраних ними організаційних форм підприємницької діяльності, рівні права та рівні можливості для залучення і використання матеріально-технічних, фінансових, трудових, інформаційних, природних та інших ресурсів. Відповідно до статті 51 Цивільного кодексу України до підприємницької діяльності фізичних осіб застосовуються нормативно-правові акти, що регулюють підприємницьку діяльність юридичних осіб, якщо інше не встановлено законом або не випливає із суті відносин. Видами діяльності Фізичної особи-підприємця Коростіля Костянтина Івановича (РНПКПП 3073321634) є 6.49 Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення (основний) 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням 46.74 Оптова торгівля залізними виробами, водопровідним і опалювальним устаткованням і приладдям до нього 25.11 Виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій 25.21 Виробництво радіаторів і котлів центрального опалення 33.11 Ремонт і технічне обслуговування готових металевих виробів 33.13 Ремонт і технічне обслуговування електронного й оптичного устатковання 33.14 Ремонт і технічне обслуговування електричного устатковання 33.20 Установлення та монтаж машин і устатковання 41.10 Організація будівництва будівель 42.22 Будівництво споруд електропостачання та телекомунікацій 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель 43.11 Знесення 43.12 Підготовчі роботи на будівельному майданчику 43.21 Електромонтажні роботи 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування 43.29 Інші будівельно-монтажні роботи 43.31 Штукатурні роботи 43.32 Установлення столярних виробів 43.33 Покриття підлоги й облицювання стін 43.34 Малярні роботи та скління 43.39 Інші роботи із завершення будівництва 43.91 Покрівельні роботи 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у. 46.13 Діяльність посередників у торгівлі деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами 47.52 Роздрібна торгівля залізними виробами, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами в спеціалізованих магазинах 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна. У складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) адміністративні витрати включаються за показниками, визначеними розрахунковоаналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат). Відповідно до ч.8 ст.19 Господарського кодексу України усі суб`єкти господарювання, відокремлені підрозділи юридичних осіб, виділені на окремий баланс, зобов`язані вести первинний (оперативний) облік результатів своєї роботи, складати та подавати відповідно до вимог закону статистичну інформацію та інші дані, визначені законом, а також вести (крім громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які провадять господарську діяльність і зареєстровані відповідно до закону як підприємці) бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно із законодавством. Відповідно, частиною 8 статті 19 Господарського кодексу України не встановлено для громадян України, які провадять господарську діяльність і зареєстровані відповідно до закону як підприємці, обов`язковість ведення бухгалтерського обліку, однак законодавство і не обмежує підприємців у праві ведення бухгалтерського обліку. Із врахуванням принципу недискримінації та рівних прав учасників процедури публічних закупівель, відсутності прямої заборони та несуперечливості суті правовідносин, зазначаємо про допустимість у фізичної особи-підприємця адміністративних витрат, як загальногосподарських витрат, пов`язаних з обслуговуванням та управлінням будівельною організацією, оскільки підприємець, як фізична особа, не виконує заявлені роботи з реконструкції одноособово. Довідкою про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід №03-06 від 26.06.2024 року підтверджується наявність у ФОП Коростіля Костянтина Івановича працівників для виконання робіт: «Реконструкція мереж теплопостачання КЗДО Привовчанського ясла-садок «Ромашка» загального розвитку Троїцької сільської ради Павлоградського району Дніпропетровської області за адресою: Дніпропетровська область, Павлоградський район, с. Привовчанське, вул. Перемоги, 16. Коригування» (ДК 021:2015:45454000-4 — Реконструкція), а саме: головного інженера, інженера з налагоджування й випробувань, слюсаря КВПА, електрогазозваника. З урахуванням положень Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджених наказом Мінрегіону від 31.12.2010 № 573, ФОП Коростіль Костянтин Іванович здійснив обчислення переліку адміністративних витрат, включивши змінні загально-виробничі витрати, які пов’язані з операційною діяльністю, а також згідно стандарту П(С)БО № 16 не включаються до собівартості послуг та поділяються на адміністративні витрати, витрати на збут, прийняття адміністративних рішень за ступенями впливу обсягу робіт на рівень витрат. За результативністю витрачання за календарними періодами виникнення витрат за приналежністю до договору, які забезпечують процес основного виробництва, зокрема здійснюють технічний огляд та технічне обслуговування власних чи орендованих механізмів та устаткування (забезпечення інструментами, запасними частинами, транспортними послугами, за статтями калькулювання, які формують зазначені витрати) та ін. До адміністративних витрат ФОП Коростіль Костянтин Іванович відніс загальногосподарські втрати, які були спрямовані на обслуговування та управління: а саме організаційні витрати, які можуть бути віднесені безпосередньо до конкретного об’єкта, витрати визначені самостійно економічно-доцільним шляхом, що розподіляється між об’єктами витрат з використанням бази розподілу обраної підприємцем самостійно, а також витрати на послуги юридичні, бухгалтерські, витрати на зв'язок тощо. Витрати, що не були включені до виробничої собівартості послуг, це плата за РКО та інші послуги банку, а також включені продуктивні витрати передбачені раціональною організацією та технологією будівництва. Також до складу елементу витрат згідно п. 26 Наказу Мінфіну 31 були включені інші витрати, які виникають під час діяльності (окрім фінансових витрат), але не пов’язані безпосередньо з даними роботами та послугами для імовірного отримання економічних вигод від виконання будівельного контракту виходячи із специфіки виконуваних робіт, які не увійшли до попередніх статей і можуть бути віднесені безпосередньо до конкретного об’єкта витрат за прямою ознакою. Вважаємо, що Висновок UA-M-2024-08-29-000012 від 26.09.2024 року є необгрунтованим, встановлені ним приписи здійснення заходів щодо усунення виявлених ДАСУ порушень є незаконним та такими, що не підлягають виконанню. Зважаючи на викладене вище, Виконавчий комітет Троїцької сільської ради повідомляє ДАСУ про відсутність законних підстав для внесення змін до договору від 11.07.2024 №117 та додатково повідомляємо, що Висновок UA-M-2024-08-29-000012 від 26.09.2024 року буде оскаржено в судовому порядку в строки, встановлені п.10 ст. 8 Закону України Про публічні закупівлі.
Дата публікації звіту: 03.10.2024 14:54

Запити/Пояснення