Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Техно-Буд Сервіс» встановлено порушення вимог абзаців другого і п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами розгляду питань щодо дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання Постанови № 710, відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 із змінами, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору підряду від 25.05.2024 № CV04A_03_W/150, укладеного із ТОВ «Техно-Буд Сервіс», та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 серпня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (із змінами) (далі – Постанова № 710), відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості № 1178) із змінами, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Кельменецької селищної ради Дністровського району Чернівецької області на 2024 рік (ID: UA-P-2024-06-13-007503-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 13.06.2024 № 41 (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій від 04.07.2024; тендерну пропозицію учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «Техно-Буд Сервіс» (далі – ТОВ «Техно-Буд Сервіс»); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.07.2024 № 79; повідомлення про намір укласти договір від 10.07.2024; договір підряду від 25.05.2024 № CV04A_03_W/150; пояснення Замовника з документами, надані 12.08.2024 та 19.08.2024 через електронну систему закупівель (далі – Пояснення).
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Техно-Буд Сервіс» встановлено, що Замовник визначив переможцем процедури закупівлі учасника ТОВ «Техно-Буд Сервіс», пропозиція якого не відповідала вимогам тендерної документації, виходячи з наступного.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, а також завантаження необхідних документів, що вимагаються згідно з умовами цієї тендерної документації.
Тендерна пропозиція повинна складатися, зокрема, з документів, вказаних в пункті 5 розділу ІІІ тендерної документації (крім документів передбачених підпунктами 5.6.1 - 5.6.4. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, які надаватимуться учасником-переможцем).
У підпункті 5.5.3. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації Замовником зазначено: відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону з урахуванням абзацу 10 пункту 3 Особливостей та Фінансової Угоди для закупівель за НКПВУ, учаснику буде відмовлено в участі у тендері та його пропозиція відхилена, якщо учасником не буде надано у складі пропозиції інформації про відсутність наступних підстав, а саме, довідки в довільній формі про те, що фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію та/або уповноважена на підписання договору про закупівлю, фізична особа-кінцевий бенефіціарний власник юридичної особи-учасника процедури закупівлі (у тому числі фізична особа кінцевого бенефіціарного власника засновника такої юридичної особи, якщо засновник – інша юридична особа) – не була засуджена за державну зраду або колабораційну діяльність за законами України та судимість за такі кримінальні правопорушення з фізичної особи не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
Так, відповідно до змісту тендерної пропозиції учасника ТОВ «Техно-Буд Сервіс» службовою (посадовою) особою учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію та уповноважена на підписання договору про закупівлю є директор Бобуль Т.В., про що зазначено у Довідці від 03.07.2024 вих. № 276, наданій у пропозиції учасника.
Також, відповідно до наданого у пропозиції Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань кінцевим бенефіціарним власником юридичної особи ТОВ «Техно-Буд Сервіс» є Добровольський Д.В.
У складі своєї пропозиції учасник ТОВ «Техно-Буд Сервіс» надав Довідку від 03.07.2024 вих. № 270 (файл «Довідки_листи.pdf»), в якій стосовно директора повідомляється про не засудження за державну зраду або колабораційну діяльність за законами України та судимість за такі кримінальні правопорушення з фізичної особи (директора) не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
Однак, такої довідки стосовно фізичної особи-кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи-учасника процедури закупівлі у складі пропозиції ТОВ «Техно-Буд Сервіс» не надав, чим не дотримав вимог підпункту 5.5.3. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації.
З цього приводу у Поясненні, наданому через електронну систему закупівель, Замовник зазначив, що дана довідка оприлюднена учасником у файлі «Довідки_листи.pdf».
Однак, серед переліку документів, що містяться у файлі «Довідки_листи.pdf», відсутня довідка про те, що фізична особа-кінцевий бенефіціарний власник юридичної особи-учасника процедури закупівлі (Добровольський Д.В.) не була засуджена за державну зраду або колабораційну діяльність за законами України та судимість за такі кримінальні правопорушення з фізичної особи не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
Тому, Пояснення Замовника не відповідає фактичним обставинам та не спростовує факт невідповідності пропозиції учасника ТОВ «Техно-Буд Сервіс» вимогам тендерної документації, оскільки підпунктом 5.5.3. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації вимагається надати інформацію стосовно як службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію та/або уповноважена на підписання договору про закупівлю, так і фізичної особи-кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи-учасника процедури закупівлі.
Відповідно до підпункту 10 пункту 4 розділу V тендерної документації учасники при поданні тендерної пропозиції повинні враховувати норми (врахуванням вважається факт подання письмового підтвердження дотримання цих норм):
— постанови Кабінету Міністрів України «Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації» від 03.03.2022 № 187, оскільки замовник не може виконувати зобов’язання, кредиторами за якими є Російська Федерація або особи, пов’язані з країною-агресором, що визначені підпунктом 1 пункту 1 цієї Постанови;
— постанови Кабінету Міністрів України «Про застосування заборони ввезення товарів з Російської Федерації» від 09.04.2022 № 426, оскільки цією постановою заборонено ввезення на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з Російської Федерації;
— Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014 № 1207-VII.
Однак, у складі пропозиції учасник ТОВ «Техно-Буд Сервіс» не надав письмового підтвердження дотримання вказаних вище норм, чим не дотримав вимог підпункту 10 пункту 4 розділу V тендерної документації.
Замовник в електронній системі закупівель з приводу ненадання учасником ТОВ «Техно-Буд Сервіс» такого письмового підтвердження оприлюднив пояснення наступного змісту: «Підпунктом 10 пункту 4 зазначено: "У випадку наявної невідповідності учасника зазначеним вище умовам цього підпункту 10, тендерна пропозиція такого учасника вважатиметься такою, що не відповідає вимогам, встановленим в тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а його тендерна пропозиція підлягатиме відхиленню на підставі абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей".
Зазначені в п 10 вимоги частково дублює іншу вимогу про державну зраду та колабораційну діяльність, оскільки ведення бізнесу з РФ фактично є держ. зрадою та колабораційною діяльністю.
Учасник надав довідку про держ. зраду та колабораційну діяльність. Ця довідка частково підтвердила відсутність підстав згідно п.10.
В ТД вказано: "9. Якщо вимога в тендерній документації встановлена декілька разів, учасник/переможець може подати необхідний документ або інформацію один раз." Тому УО вважає що не надання довідок по п. 10 є недостатньою підставою для відхилення пропозиції».
Проте, у підпункті 10 пункту 4 розділу V тендерної документації чітко встановлено вимогу про подання учасниками письмового підтвердження дотримання норм відповідних постанов Кабінету Міністрів України та Закону України, яку учасником ТОВ «Техно-Буд Сервіс» не було дотримано.
При цьому, державна зрада та колабораційна діяльність – це злочини, які можуть бути вчинені громадянами України, тобто фізичними особами, та відповідальність за які передбачені статтями 111, 111-1 Кримінального кодексу України.
Таким чином, інформація про засудження в минулому фізичних осіб за вказані злочини, не є ідентичною до інформації про дотримання юридичною особою ТОВ «Техно-Буд Сервіс» (учасником) вимог зазначених вище постанов Кабінету Міністрів України та Закону України.
Крім цього, на вимогу пункту 5 розділу V тендерної документації учасник ТОВ «Техно-Буд Сервіс» у складі своєї пропозиції не надав довідку у довільній формі, зміст якої підтверджує відсутність підстави, передбаченої підпунктом 2 пункту 45 Особливостей № 1178, для відхилення тендерної пропозиції.
У Поясненні Замовник зазначив, що довідку про підтвердження відсутності підстави, передбаченої підпунктом 2 пункту 45 Особливостей учасник надав у файлі «Довідка раніше уклад договори.pdf».
Проте, Пояснення Замовника не спростовує факт невідповідності тендерної пропозиції учасника вимогам пункту 5 розділу V тендерної документації, оскільки довідка у файлі «Довідка раніше уклад договори.pdf» завантажена учасником о 15:02 год. 10 липня 2024 року, тобто після кінцевого строку подання тендерних пропозицій – 00:00 год. 04 липня 2024 року.
Згідно з пунктом 33 Особливостей № 1178 тендерні пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання не приймаються електронною системою закупівель.
Разом з цим, рішення про визначення переможцем ТОВ «Техно-Буд Сервіс» Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель о 09:09 год. 10 липня 2024 року, тобто до оприлюднення учасником файлу «Довідка раніше уклад договори.pdf».
Таким чином, враховуючи норму пункту 33 Особливостей №1178 вказана Замовником у Поясненні довідка не могла бути прийнята до розгляду.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації тендерна пропозиція повинна складатися, зокрема, з інформації та сканованих документів про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, які встановлені в пункті 6 Розділу ІІІ тендерної документації та Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Пунктом 6 Розділу ІІІ тендерної документації визначено, що інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим Замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, поданими і підписаними у складі тендерної пропозиції: договірною ціною; зведеним кошторисним розрахунком; пояснювальною запискою; локальними кошторисами; підсумковою відомістю ресурсів; проектом календарного графіку виконання робіт.
Також, в цьому пункті зазначено, що тендерна пропозиція, яка не відповідає Технічним вимогам, викладеним у Додатку 3 (зокрема, містить НЕ всі види робіт або НЕ повний їх обсяг, НЕ всі матеріально- технічні ресурси згідно з переліком, наведеним у Додатку 3), буде відхилена на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
У Додатку 3 «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ» до тендерної документації наведені Відомість обсягів робіт та Пiдсумкова вiдомiсть ресурсiв.
Так, учасник ТОВ «Техно-Буд Сервіс» у складі своєї пропозиції надав Підсумкову відомість ресурсів, яка не відповідає Пiдсумковій вiдомості ресурсiв Додатку 3 «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ» до тендерної документації, а саме:
1. У Пiдсумковій вiдомості ресурсiв, наданої у пропозиції, не включені будівельні матеріали, вироби і комплекти, які передбачені Підсумковою відомістю ресурсів Додатку 3 «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ» до тендерної документації, зокрема, пунктами 106-109, 139-144, 148, 151-155, 160, 163-169, 173-176, 178, 180, 184, 187, 193-195, 203, 207, 209, 212-214, 219, 223, 229, 242, 246, 251, 255, 301, 336, 341, 343-345, 349, 351, 356, 360, 369. 370, 374, 377-380, 388, 389, 391, 396, 397, 405-407, 430-433, 435-449, 453, 455-457, 461-466, 478, 480,485, 488, 495.
2. Кількісні характеристики окремих будівельних матеріалів, виробів і комплектів Пiдсумкової вiдомості ресурсiв, наданої у пропозиції Учасника, визначені у більшому/меншому розмірі, ніж кількість таких будівельних матеріалів у Пiдсумковій вiдомості ресурсiв Додатку 3 «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ» до тендерної документації.
Для прикладу, у пропозиції учасника ТОВ «Техно-Буд Сервіс»:
Плитки керамічні фасадні рядові неглазуровані гладкі наведені у кількості 99,246 м2, в той час, коли тендерною документацією визначено їх кількість – 47,838 м2;
Грунтовка глибокого проникнення у пропозиції – 430,70364 л, у тендерній документації – 445,38534 л;
Кутики штукатурні металеві оцинковані перфоровані у пропозиції –658,174 м, у тендерній документації – 527,47 м;
Самовирівнювальна суміш 3-15 мм Ceresit СN 69 у пропозиції –7409,304 кг, у тендерній документації – 5465,88 кг;
Люк чавунний для колодязів легкий у пропозиції – 1 шт., у тендерній документації – 3 шт.;
Пристрій аварійної зупинки ПАЗ у пропозиції – 1 шт., у тендерній документації – 5 шт.;
Пристрій ручного запуску ПРЗ у пропозиції - 1 шт, у тендерній документації – 5 шт.;
Сповіщувач пожежної сигналізації ручний "SPR-1L у пропозиції – 1 шт, у тендерній документації – 11 шт та інші.
3. У Підсумковій відомості ресурсів, наданої учасником ТОВ «Техно-Буд Сервіс» у складі пропозиції, включені будівельні матеріали (пункти 109, 161, 350, 351, 370), які не передбачені Підсумковою відомістю ресурсів Додатку 3 «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ» до тендерної документації.
Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації Договірна ціна складається відповідно до розділу V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни))» кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» (далі – Настанова), затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями).
Проте, Пiдсумкова вiдомість ресурсiв, надана учасником ТОВ «Техно-Буд Сервіс» у складі тендерної пропозиції, не містить інформації про поточну ціну за одиницю та загальної вартості на витратні ресурси енергоносіїв для усіх машин та механізмів, зокрема, на мастильні матеріали, стиснене повітря та дизельне паливо, що не відповідає вимогам розділу V Настанови, пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації.
З огляду на зазначене вище, тендерна пропозиція учасника ТОВ «Техно-Буд Сервіс» не відповідає вимогам пункту 6 Розділу ІІІ та Додатку 3 тендерної документації в частині невідповідності технічним вимогам, визначеним Замовником у тендерній документації.
Таким чином, Замовник в порушення абзаців другого і п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Техно-Буд Сервіс» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей, та таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області 05.08.2024 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника щодо окремих питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Однак, Замовник надав Пояснення 12.08.2024, тобто на п’ятий робочий день з дня оприлюднення зазначеного запиту, чим порушив строки, встановлені частиною п’ятою статті 8 Закону.
Період усунення порушень:
20.08.2024 16:51 - 04.09.2024 00:00
Дата публікації висновку:
20.08.2024 16:51