• Спрощена закупівля
  • Однолотова
  • КЕП

Колісний екскаватор

Завершена

7 700 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 38 500.00 UAH
Номер: c39fc8a7b7c3456d8fdef1b25320630b
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-12-18-000025
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 18.12.2024 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 18.12.2024 17:30 - 09.01.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 18.12.2024 № 336 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 29 листопада 2024 року № 361-к «Про відпустку Басалаєвої А.В.» НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 2 UA-2024-06-12-012643-a 12.06.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, i.v.porfilenko@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону, Особливостям № 1275 та Особливостям № 1178, встановлено порушення вимог частини третьої статті 14 Закону та вимог пункту 7 Додатку 2 Особливостей № 1275. За результатами аналізу питання розгляду пропозиції учасника ТОВ «УКРСПЕЦТЕХНІКА» встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 8 Особливостей № 1275 та порушення вимог частини 13 статті 14 Закону. За результатами аналізу інформації про відхилення пропозиції учасника ТОВ «УКРСПЕЦТЕХНІКА», встановлено порушення вимог частини 14 статті 14 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «СПЕЦТЕХ ЮА» встановлено порушення вимог пункту 1 частини 13 статті 14 Закону, та недотримання вимог статті 5 Закону. За результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю додатків до нього та їх оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 08 січня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Особливостям здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінетів Міністрів України від 11 листопада 2022 року № 1275 (в редакції станом на дату проведення закупівлі) (далі – Особливості № 1275) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості № 1178), розгляду пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення спрощеної/допорогової закупівлі, тендерна документація по спрощеній закупівлі, реєстр отриманих пропозицій, пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ТДС УКРСПЕЦТЕХНІКА» (далі – ТОВ «ТДС УКРСПЕЦТЕХНІКА» та товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦТЕХ ЮА» (далі – ТОВ «СПЕЦТЕХ ЮА»), протокол розкриття пропозицій від 27 червня 2024 року, протоколи від 01.07.2024 № 25, від 06.07.2024 № 26, повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю товарів за державні кошти від 22.07. 2024 № 37 (далі – Договір) на суму 7 594 500 грн з ПДВ, додаткова угода від 23.07.2024 № 1 до Договору, пояснення військової частина А2062 (далі – Замовник), надані 27.12.2024 та 06.01.2025 через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби. 1. Статтею 14 Закону встановлено, що спрощена закупівля проводиться замовником із застосуванням електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону. Відповідно до вимог частини третьої статті 14 Закону та вимог пункту 7 Додатку 2 Особливостей № 1275 визначено інформацію яка обов’язково зазначається в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі (далі – Оголошення), що оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону. При цьому Замовник, в електронній системі закупівель оприлюднив тендерну документацію (далі – ТД), де визначив вимоги до тендерних пропозицій учасників, порядок внесення змін та надання роз’яснень до тендерної документації, порядок та розкриття тендерних пропозицій та перелік документів та інформації для підтвердження відповідності переможця вимогам, визначеним у пункті 47 Особливостей № 1178, чим порушено вимоги частини третьої статті 14 Закону та вимог пункту 7 Додатку 2 Особливостей № 1275. 2. В ході моніторингу встановлено, що Замовником відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 01.07.2024 № 25 (далі – Протокол № 25) прийнято рішення відхилити пропозицію учасника ТОВ «ТДС УКРСПЕЦТЕХНІКА» як такого, що не надав підтверджень досвіду виконання аналогічних договорів з постачання аналогічних предметів закупівлі; на офіційному сайті учасника закупівлі відсутня інформація щодо запропонованого ним предмету закупівлі. Відповідно до вимог пункту 1 Додатку 1 ТД на підтвердження досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору учасник має надати: довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного за предметом закупівлі договору (не менше одного договору). Аналогічним вважається договір, за предметом закупівлі спеціальної/інженерної техніки, не менше 1 копії договору, зазначеного в довідці в повному обсязі. Учасник ТОВ «ТДС УКРСПЕЦТЕХНІКА» в складі тендерної пропозиції надав довідку про виконання аналогічного за предметом закупівлі договору від 18.06.2024 №1 (файл-1. Довідка про аналогічний договір.pdf) та аналогічний договір поставки від 25.12.2023 № 84 укладений з комунальним підприємством «Жилсервіс» Черкаської селищної ради (файл-2. Аналогіч.договір+копії докум.викон..pdf), чим виконав вимогу пункту 1 Додатку 1 ТД. На запит Держаудитслужби від 24.12.2024 щодо відхилення ТОВ «ТДС УКРСПЕЦТЕХНІКА» Замовник надав пояснення які не спростовують факту підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів з постачання аналогічних предметів закупівлі та зазначив наступне: «Під час кваліфікації учасника закупівлі, який надав найнижчу цінову пропозицію, а саме ТОВ «ТДС УКРСПЕЦТЕХНІКА», у мене виникли сумніви щодо добропорядності та доброчесності учасника закупівлі… На мій подив пошук в мережі Інтернет за зображеннями з цінової пропозиції виявив фотомонтаж зображень Колісного екскаватора…. Для прийняття остаточного рішення мною було виявлено намір оглянути безпосередньо виріб. Однак учасник закупівлі відмовив з посиланням на відсутність Екскаватору в наявності, та зазначив, що буде його виготовляти (будувати), що викликало сумніви з доброчесності. Таким чином, виходячи з вищезазначених результатів пропозиція ТОВ ТДС “УКРСПЕЦТЕХНІКА” була відхилена…». Відповідно до вимог частини 13 статті 14 Закону Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо: пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі; учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю; якщо учасник протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю більше двох разів із замовником, який проводить таку спрощену закупівлю. Крім того, відповідно до пункту 8 Особливостей № 1275 у разі проведення закупівлі в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом, державний замовник під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником спрощених закупівель у складі пропозиції та/або подання яких вимагається оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, слід розуміти невідповідність інформації та/або документів у значенні, наведеному в пункті 43 Особливостей № 1178. Однак, Замовник на порушення вимог пункту 8 Особливостей № 1275, не розмістив в електронній системі закупівельна повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах та безпідставно відхилив пропозицію учасника ТОВ «ТДС УКРСПЕЦТЕХНІКА», яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, чим порушив вимоги пункту 13 статті 14 Закону. Слід відмітити, що, Замовник безпідставно відхилив пропозицію ТОВ «ТДС УКРСПЕЦТЕХНІКА» ціна якої становить 6 320 833,33 грн з ПДВ що на 1 273 666,67 грн з ПДВ дешевша за цінову пропозицію переможця торгів ТОВ «СПЕЦТЕХ ЮА» в сумі 7 594 500,00 грн з ПДВ, з яким укладено договір про закупівлю. 3. Відповідно до вимог частини 14 статті 14 Закону та пункту 46 Особливостей № 1178 замовником в електронній системі закупівельна оприлюднюється інформація про відхилення пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель. В ході моніторингу встановлено, що на порушення вимог частини 14 статті 14 Закону Протокол № 25 про відхилення пропозиції учасника ТОВ «ТДС УКРСПЕЦТЕХНІКА» не містить інформації із зазначенням аргументації у чому, саме полягає така невідповідність, з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови ТД, яким така пропозиція та/або учасник не відповідають. 4. За результатами аналізу питання розгляду пропозиції учасника ТОВ «СПЕЦТЕХ ЮА» встановлено наступне. Відповідно вимог пункту 6 розділу 3 ТД учасники процедури закупівлі повинні надати в складі пропозицій: інформацію та документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником (відповідно до Додатку 2 ТД). Вимогами Додатку 2 ТД визначено технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі, зокрема в п. 6 об’єм мастила в гідравлічній системі (з баком) – 320 – 350 л, в п.10 довжину стріли не менше 5 650 мм. Учасник ТОВ «СПЕЦТЕХ ЮА» у складі пропозиції завантажено «Технічні вимоги» (файл – ТЗ.pdf), в яких зазначено запропоновані технічні характеристики екскаватора колісного, які не відповідають параметрам визначеним в Додатку 2 ТД, зокрема п. 6 об’єм мастила в гідравлічній системі (з баком) - 205 л, п. 10 довжина стріли - 5600 мм. На запит Держаудитслужби щодо встановленої не відповідності, Замовник зазначив: «…Під час кваліфікації учасник ТОВ “СПЕЦТЕХ ЮА” надав можливість представникам військової частини провести огляд запропонованого товару. Під час чого фактично було проведено огляд, заміри, функціонування гідравлічної системи за результатами яких було підтверджено виконання пункту 6 ТД “Технічні вимоги” ТОВ “СПЕЦТЕХ ЮА”. Також фактичними замірами довжини витягнутої стріли було підтверджено виконання пункту 10 тендерної документації “Технічні вимоги” ТОВ “СПЕЦТЕХ ЮА”.» Однак, надане пояснення суперечить вимогам Додатку 2 ТД та пункту 1 частини 13 статті 14 Закону, позаяк Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. З огляду на викладене, учасник – переможець закупівлі ТОВ «СПЕЦТЕЗ ЮА» не підтвердив (не надав) документів які підтверджують відповідність технічним, якісним характеристикам предмету закупівлі відповідно до вимог пункту 6 розділу 3 ТД Додатку 2 ТД, Отже, за результатами розгляду пропозиції учасника ТОВ «СПЕЦТЕЗ ЮА» встановлено, що Замовник на порушення вимог пункту 1 частини 13 статті 14 Закону не відхилив пропозицію ТОВ «СПЕЦТЕХ ЮА», як таку, що не відповідає технічним характеристикам, визначив його переможцем та уклав з ним Договір, що в свою чергу призводить до недотримання вимог основних принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону а саме: добросовісна конкуренція серед учасників а також об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Період усунення порушень: 13.01.2025 16:37 - 28.01.2025 00:00
Дата публікації висновку: 13.01.2025 16:37

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Інформація про причини неможливості усунення порушень
Дата публікації звіту: 15.01.2025 22:51

Запити/Пояснення