-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 3
Електрична енергія та супутні послуги
Завершена
2 071 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 359.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 359.00 UAH
Номер:
55d66f42e11f4db8b5ebf75132cca515
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-11-21-000060
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.11.2024 00:00
Період моніторингу:
21.11.2024 19:15 - 13.12.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
21.11.2024 № 98-З
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
21.11.2024 № 98-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
5. UA-2024-06-12-012023-a, 12.06.2024, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення абзацу 14 пункту 47 Постанови № 1178 та абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Постанови № 1178.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей; надання роз’яснень до процедури; своєчасності укладання договору; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 листопада 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Постанова № 1178, Особливості); надання роз’яснень до процедури; дотримання замовником вимог Закону та Особливостей під час розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності укладання договору; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Дитячий заклад оздоровлення та відпочинку «Зоряний»» Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області (далі − замовник) на 2024 рік UA-P-2024-06-12-014725-a; тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 12.06.2024; запит до процедури потенційного учасника від 13.06.2024 та відповідь замовника від 13.06.2024; тендерну пропозицію учасника ТОВ «УКРГАЗТРЕЙДИНГ»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 20.06.2024 №51; повідомлення про намір укласти договір від 20.06.2024; договір про постачання електричної енергії споживачу від 04.07.2024 №28/24 на суму 2 069 498,00 грн (в тому числі ПДВ 338 616,33 грн) з ТОВ «УКРГАЗТРЕЙДИНГ» та додаткову угоду №1 про внесення змін до Договору про постачання електричної енергії споживачу від 04.07.2024 №28/24; відповідь замовника на запит органу державного фінансового контролю, оприлюднену 26.11.2024 в електронній системі закупівель.
За результатами проведеної процедури закупівлі між Замовником та ТОВ «УКРГАЗТРЕЙДИНГ» укладено Договір від 04.07.2024 № 28/24 на суму 2 069 498,00 грн, в тому числі ПДВ 338 616,33 гривень.
Відповідно до укладеної додаткової угоди №1 про внесення змін до Договору про постачання електричної енергії споживачу від 04.07.2024 № 28/24 до договору внесеного зміни в частині доповнення пункту 14.1. розділу 14 «Строк дії Договору та інші умови» абзацом другим наступного змісту:
«Умови цього Договору поширюються на правовідносини, які відбулися між Сторонами з 01.07.2024 року відповідно до частини 3 статті 631 Цивільного кодексу України».
Моніторингом питання дотримання замовником вимог Закону та Особливостей під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення замовником чинного законодавства.
Так, абзацом 14 пункту 47 Постанови № 1178 (в редакції, що діяла на момент проведення процедури закупівлі) передбачено, що Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Моніторингом встановлено, що замовником в тендерній документації (абз. 2 підпункт 3 пункту 4 Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції») зазначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: переможець процедури закупівлі: не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей.
Слід зазначити, що замовником в тендерній документації, зокрема абзацом 1 пункту 5 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної документації», визначено кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, згідно з пунктом 28 та пунктом 47 Особливостей, які зазначені в Додатку 3 (Перелік документів, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям та відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі) до тендерної документації.
Розділом ІІ «Документи, які надає учасник, який визнаний переможцем торгів» Додатку 3 до тендерної документації визначено, що учасник – переможець у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, має надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель:
1. Документ, який підтверджує, що керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією;
2. Документ, який підтверджує, що фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне право-порушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням кош-тів), не має не знятої та не погашеної у встановленому законом порядку судимості;
3. Документ, який підтверджує, що керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчи-нене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шах-райством та відмиванням коштів), не має не знятої та не погашеної у встановленому законом порядку судимості;
4. Документ, який підтверджує, що керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
За даними електронної системи закупівель Переможцем (ТОВ «УКРГАЗТРЕЙДИНГ») оприлюднено вище зазначені документи 01.07.2024 року, в той час як повідомлення про намір укласти договір про закупівлю замовником оприлюднено 20.06.2024 року, тобто через 11 днів, що суперечить вимогам Додатку 3 до тендерної документації та є порушенням абз. 14 пункту 47 Постанови № 1178 в частині не дотримання строків (чотири дні з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір) подання замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Відповідно до абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Постанови № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей.
З урахуванням викладеного, переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей та підлягав відхиленню відповідно до абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Постанови № 1178, що не забезпечено замовником.
Період усунення порушень:
27.11.2024 18:28 - 12.12.2024 00:00
Дата публікації висновку:
27.11.2024 18:28
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
16/0012/2025/пр
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.3]
Запити/Пояснення
Номер:
56a797883e2b4a3a98ac8ad5ea1e2975
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
21.11.2024 19:48
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.11.2024 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 2071800,00 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-06-12-012023-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів з наступних питань:
- Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товари, що є предметом даної закупівлі на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
60377b61f2ee4ca6a418829acd03dbb7
Назва:
Роз'яснення до закупівлі
Дата опублікування:
26.11.2024 19:19
Опис:
Начальнику Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
Салогуб І.І. .36011, м. Полтава, вул. Шевченка,1
Про надання інформації
Шановна Ірина Іванівна!
Відповідно до оголошеної Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області (далі – Держаудитслужба України) процедури моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 2 071 800,00 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-06-12-012023-a), яка була оголошена Комунальним некомерційним підприємством «Дитячий заклад оздоровлення та відпочинку «Зоряний» Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області (скорочено – КНП «ДЗОВ «Зоряний») (далі – Замовник), в частині проведення попереднього моніторингу цін на товар, що є предметом закупівлі, обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості можемо роз’яснити наступне:
1. Вартість електричної енергії та супутніх послуг (послуги з розподілу електричної енергії) обраховується із формули:
ВЗ = ВЕЕ + ТР, де:
ВЗ – вартість закупівлі електричної енергії та супутніх послуг,
ВЕЕ – вартість закупівлі електричної енергії,
ТР – тариф на послуги з розподілу електричної енергії (АТ «Полтаваобленерго», затверджений регулятором.
2. Вартість закупівлі електричної енергії обраховується із формули:
ВЕЕ = ЦЗ + ТП + ТДО + ППР, де:
ЦЗ – ціна закупівлі електричної енергії постачальником на всіх сегментах ринку,
ТП – тариф на передачу електричної енергії оператора системи передачі (НЕК «Укренерго»), затверджений регулятором,
ТДО – тариф на послуги диспетчерського управління оператора системи передачі (НЕК «Укренерго»), затверджений регулятором,
ППР - складова прибутковості постачальника, зазвичай становить - 0,10 грн.
Примітка: до вартості електричної енергії можуть бути включені інші витрати постачальника (плата за послуги оператора ринку, адміністратора розрахунків, оператора комерційного обліку, організатора аукціону, внески на регулювання НКРЕКП, витрати на фінансову гарантію та банківські послуги передбачені Правилами ринку і т.і.).
3. Ціну електричної енергії на ринку «на добу вперед» можна визначити за інформацією АТ «Оператор ринку», яке як державне підприємство утворене 18.06.2019 року у відповідності до Закону України «Про ринок електричної енергії». Компанія відповідає за організацію купівлі-продажу електричної енергії на ринку «на добу наперед» та внутрішньодобовому ринку, допомагає забезпечити баланс між попитом та пропозицією на ринку електричної енергії. На сайті підприємства міститься інформація стосовно вартості електричної енергії на ринку.
Станом на 12.06.2024 року вартість електричної енергії на ринку «на добу вперед» за результатами торгів становила – 5 777,54 грн/МВт*год (без ПДВ) (https://www.oree.com.ua/index.php/graphs_trading/month_rdn_main).
Відповідно розрахункова ціна (ЦЗ) 1 кВт*год. становитиме:
5 777,54/1000 * 1,2 = 6,93048 грн/кВт*год (з ПДВ).
4. Вартість тарифу на передачу електричної енергії та тарифу на послуги диспетчерського управління оператора системи передачі (НЕК «Укренерго»), розміщена на офіційному сайті підприємства (https://ua.energy/peredacha-i-dyspetcheryzatsiya/taryfy/):
тариф на передачу електричної енергії оператора системи передачі (ТП) – 528,57 грн/МВт*год (без ПДВ), або після проведення перерахунку - 0,634284 грн/кВт*год (з ПДВ);
тариф на послуги диспетчерського управління оператора системи передачі (ТДО) - 104,57 грн/МВт*год (без ПДВ), або після проведення перерахунку - 0,125484 грн/кВт*год (з ПДВ);
Подібна інформація міститься в тексті постанов НКРЕКП від 09.12.2023 за № 2322 (https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v2322874-23#Text) та від 09.12.2023 № 2323 (https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v2323874-23#Text) на сайті регулятора.
5. Вартість закупівлі електричної енергії на ринку електричної енергії (ВЕЕ) «на добу наперед» станом на 12.06.2024 року (без урахування прибутковості та інших витрат постачальника) становитиме:
6,93048 + 0,634284 + 0,125484 = 7,690248 грн/кВт*год (з ПДВ).
6. Тариф на послуги з розподілу електричної енергії (ТР) відповідно до положень постанови НКРЕКП 09.12.2023 № 2337 (https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v2337874-23#n11) становить – 1 748,69 грн/МВт*год (без ПДВ), або після проведення перерахунку - 2,098428 грн/кВт*год (з ПДВ);
7. Вартість закупівлі електричної енергії та супутніх послуг (ВЕЕ) становить:
7,690248 + 2,098428 = 9,788676 грн/кВт*год (з ПДВ).
8. Ринок електричної енергії досить динамічний і на момент оголошення закупівлі вартість електричної енергії мала тенденцію до зростання, проте, після зростанням вартості електричної енергії можлива її стабілізація і навіть зниження. Враховуючи викладене нами було прийняте рішення про розрахунок вартості закупівлі виходячи із показника вартості – 9,00 грн/кВт*год.
9. Виходячи з цього орієнтовна вартість закупівлі електричної енергії становить:
230 200 кВт*год х 9,00 грн/кВт*год = 2 071 800 грн.
10. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені та обґрунтовані нами в додатку 2 до Тендерної документації (файл: «Технічні вимоги (Додаток № 2).doc»).
Уповноважена особа КНП «ДЗОВ «Зоряний»
Віталій ЯВТУШЕНКО
Номер:
00c393f0e5944873824eeee404e3b314
Назва:
Заперечення до висновку
Дата опублікування:
28.11.2024 12:06
Опис:
Начальнику Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
Салогуб І.І. .36011, м. Полтава, вул. Шевченка,1
Заперечення до висновку
Шановна Ірина Іванівна!
Нами уважно вивчені висновки моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 2 071 800,00 грн. (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-06-12-012023-a) проведеного Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області (далі – Держаудитслужба України).
За висновками Держаудитслужби України комунальне некомерційне підприємство «Дитячий заклад оздоровлення та відпочинку «Зоряний» Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області (скорочено – КНП «ДЗОВ «Зоряний») (далі – Замовник) повинно було відхилити пропозицію ТОВ «Укргазтрейдинг» (далі – Учасник) з підстав визначених в абзаці 2 підпункту 3 пункту 5 Розділу 3 Тендерної документації та порушення строків встановлених Розділом ІІ Додатку 3 до Тендерної документації.
Ми не погоджуємося із зазначеним висновком Держаудитслужби України: відповідно до змісту Розділу ІІ Додатку 3 до Тендерної документації зазначена у висновку інформація надається Учасником у вигляді довідки у довільній формі до моменту укладання договору про закупівлю.
В складі тендерної пропозиції Учасника міститься файл «Документи до тендеру (Дитячий заклад Зоряний).pdf» (опублікований в електронній системі закупівель 19.06.2024 р. о 17.07). На сторінках 20-21 згаданого документу міститься Гарантійний лист ТОВ «Укргазтрейдинг» від 14.06.2024 № 3/29 про відсутність підстав визначених п. 47 Особливостей.
Вважаємо, що Учасник закупівлі виконав вимоги Тендерної документації, а саме: надав відповідну інформацію до моменту укладання договору.
Враховуючи викладене вважаємо недоцільним розривати договір про постачання електричної енергії:
по-перше, процедура зміни постачальника електричної енергії проходить у строк від 21 до 35 діб та не дозволить підприємству провести зміну постачальника до кінця 2024 року (див. роз’яснення НКРЕКП: https://www.nerc.gov.ua/sferi-diyalnosti/elektroenergiya/zmina-elektropostachalnika/zmina-postachalnika-elektrichnoyi-energiyi);
по-друге, розірвання такого договору призведе до невиконання наказу Кременчуцької районної військової адміністрації Полтавської області від 17.03.2022 № 167 в частині розміщення осіб визначених пунктом 17 статті 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану».
Уповноважена особа КНП «ДЗОВ «Зоряний»
Віталій ЯВТУШЕНКО