• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт санітарних вузлів з облаштуванням вузлів для маломобільних груп населення в будівлі опорного закладу освіти "Білогородський ліцей №1" Білогородської сільської ради Бучанського району Київської області» (код ДК 021:2015: 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт)

Завершена

3 465 542.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 327.71 UAH
Номер: b52dada7d6d34ab8aa65c7f5ef8c1628
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-08-06-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 05.08.2024 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 06.08.2024 15:02 - 28.08.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 05.08.2024 № 188 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин. Перший заступник начальника Олександр СОМИК Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 3 UA-2024-06-12-010845-a 12.06.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 98) 200-26-99, detomaso@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178 установлено порушення вимог вимоги статті 22 Закону № 922-VIII та пункту 28 Особливостей № 1178. За результатами моніторингу встановлено порушення вимог частини 5 статті 8 Закону № 922-VIII. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності укладеного договору вимогам законодавства установлено, що укладений договір не відповідає нормам частини 1 статті 884 Цивільного кодексу України, абзацу 3 пункту 103 Постанови № 668, та як наслідок не відповідає вимогам частини 1 статті 41 Закону № 922-VIII та пункту 17 Особливостей № 1178. За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, розгляді тендерних пропозицій, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення умов Договору підряду від 26.07.2024 № 48 у відповідність вимогам Цивільного кодексу України та Постанови № 668, і притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 27 серпня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» ) у редакції чинній на момент оголошення відкритих торгів (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 12.06.2024 № 1 (зі змінами) (далі - ТД), тендерні пропозиції ТОВ «ЗЕЛЕНИЙ БОСС БУД», ТОВ «ІНЛ КОМПАНІ» (далі – Переможець), протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 02.07.2024 № 2, від 05.07.2024 № 3, від 12.07.2024 № 7, повідомлення про намір укласти договір від 12.07.2024, договір від 26.07.2024 № 48, відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю від 08.08.2024 року. Аналізом інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу встановлено, що на участь у тендері подано пропозиції двох учасників: ТОВ «ЗЕЛЕНИЙ БОСС БУД» з ціною пропозиції – 3 146 571,76 гривень та ТОВ «ІНЛ КОМПАНІ» з ціною пропозиції – 3 464 131,20 гривень. Тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЗЕЛЕНИЙ БОСС БУД» відхилено згідно з протокольним рішенням уповноваженої особи від 02.07.2024 № 2 відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 у разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Перевіркою підстав відхилення ТОВ «ЗЕЛЕНИЙ БОСС БУД», зазначених в протоколі від 02.07.2024 № 2, порушень не встановлено. Переможцем торгів обрано тендерну пропозицію ТОВ «ІНЛ КОМПАНІ» з ціною пропозиції – 3 464 131,20 грн (з ПДВ). За результатами здійсненого моніторингу встановлено невідповідність тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178. За результатами розгляду питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII, з урахуванням Особливостей № 1178 встановлено, що тендерна документація Замовника, затверджена рішенням уповноваженої особи складена без врахування внесених змін Постановою КМУ від 02.04.2024 № 382 до Особливостей № 1178. Відповідно до пункту 3 Особливостей № 1178 Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих Особливостей. Згідно з пунктом 28 Особливостей № 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей. Частиною третьою статті 22 Закону № 922-VIII передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до абзацу 2 пункту 2 Особливостей №1178 замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг у громадян Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах); юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах), або юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів; замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності цією постановою. Однак, відповідно до пункту 5 Розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації Замовником, не враховано зміни, внесені до абзацу 2 пункту 2 Особливостей № 1178, що набрали чинності на момент оголошення Замовником закупівлі, чим недотримано вимоги статті 22 Закону № 922-VIII та пункту 28 Особливостей № 1178. Також, відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північний офіс Держаудитслужби 08.08.2024 року звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснення (інформації та документів). Однак, Замовником на порушення вимог частини 5 статті 8 Закону № 922-VIII надано через електронну систему закупівель зазначені пояснення лише 19.08.2024 року, тобто з порушенням триденного терміну. Крім того, згідно пункту 17 Особливостей № 1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей. Так, моніторингом встановлено, що у пункті 2.2 Розділу 2 договору підряду від 26.07.2024 № 48, укладеного за результатами проведення процедури закупівлі за номером ID: UA-2024-06-12-010845-a зазначено: «Підрядник надає 1 рік гарантії на виконані роботи визначені цим Договором». Також, моніторингом встановлено відсутність у пункті 2.2 розділу 2 проєкту договору підряду (додаток № 2 до ТД) умов щодо гарантійного строку на виконані роботи (експлуатацію об’єкта будівництва). Відповідно до статті 875 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-IV (далі – ЦКУ) за договором будівельного підряду, підрядник зобов`язується збудувати і здати у встановлений строк об`єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов`язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов`язок не покладається на підрядника, прийняти об`єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх. Договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов`язаних з місцезнаходженням об`єкта. Водночас, відповідно до норм частини першої статті 884 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 № 435-IV (далі – Цивільний кодекс України) підрядник гарантує досягнення об’єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об’єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об’єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом. Також, згідно з пунктом 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (які відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва; далі – Постанова КМУ № 668), гарантійний строк експлуатації об’єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом. Таким чином, моніторингом встановлено, що в укладеному договорі підряду від 26.07.2024 № 48 (пункт 2.2) встановлено, що гарантійний строк на виконані роботи становить 1 рік, що є меншим за мінімально встановлений чинним законодавством, чим порушено норми статті 884 Цивільного кодексу України та пункту 103 Постанови КМУ № 668 та, як наслідок, не відповідає вимогам частини 1 статті 41 Закону № 922-VIII та пункту 17 Особливостей № 1178.
Період усунення порушень: 29.08.2024 16:43 - 13.09.2024 00:00
Дата публікації висновку: 29.08.2024 16:43

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання висновку за результатами проведеного моніторингу Опорним закладом освіти «Білогородський ліцей № 1» Білогородської сільської ради Бучанського району Київської області приведено умови Договору підряду від 26.07.2024 № 48 у відповідність вимогам Цивільного кодексу України та Постанови № 668 шляхом підписання додаткової угоди, яка оприлюднена в електронній системі закупівель та встановлено гарантійний термін на виконані роботи 10 років. Також з уповноваженою особою проведена роз’яснювальна робота, щодо недопущення порушень виявлених Держаудитслужбою в подальшій роботі та при складанні тендерної документації.
Дата публікації звіту: 06.09.2024 13:58

Запити/Пояснення