-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Оборонна закупівля
-
Без аукціону
- 2
Квадрокоптер DJI Mavic 3 T
Завершена
10 716 000.00
UAH без ПДВ
Номер:
06e1ab60ee31422483c47b698d2eccf7
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-07-09-000052
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.07.2024 00:00
Період моніторингу:
09.07.2024 11:49 - 31.07.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
08.07.2024
№ 163
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер
дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
39 UA-2024-06-11-011632-a
11.06.2024
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення пункту 3-8 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
За результатами аналізу питання щодо відповідності обґрунтування підстави для здійснення цієї закупівлі вимогам законодавства установлено порушення вимог пункту 13 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, наявності підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи, своєчасності укладання договору про закупівлю – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 липня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель, відповідності обґрунтування підстави для здійснення цієї закупівлі вимогам законодавства, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: протокол розкриття тендерних пропозицій, договір купівлі-продажу товарів від 27.05.2024 № 81 на суму
10 716 000,00 грн. без ПДВ, пояснення та документи Замовника надані 16.07.2024 на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
Відповідно до вимог пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Керуючись положеннями частини п’ятої статті 8 Закону Держаудитслужба 12.07.2024 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень з підтвердними документами щодо підстав укладання договору без використання електронної системи закупівель.
Замовник 16.07.2024 надав пояснення та протокол уповноваженої особи від 23.05.2024 № 84, відповідно до яких закупівлю без застосування відкритих торгів проведено у відповідності до підпунктів 2, 4 пункту 13 Особливостей. Водночас протокол від 23.05.2024 № 84 не містить відмітки про його погодження (затвердження) керівником Замовника, що суперечить вимогам пункту 13 Особливостей.
Таким чином замовник на порушення вимог пункту 13 Особливостей разом із звітом про договір про закупівлю та договором не оприлюднив обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа щодо наявності підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту.
Відповідно пункту 3-8 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) на період дії правового режиму воєнного стану в Україні в разі здійснення замовником закупівлі без використання електронної системи закупівель, за умови що вартість закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору.
Замовник 27.05.2024 уклав з товариством з обмеженою відповідальністю «ОПТОМАКС» (переможець) договір купівлі-продажу товару № 81.
Однак, в порушення пункту 3-8 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель на 11-й робочий день (11.06.2024).
Період усунення порушень:
29.07.2024 17:32 - 13.08.2024 00:00
Дата публікації висновку:
29.07.2024 17:32
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання встановлених порушень по закупівлі ID: UA-2024-06-11-011632-а, та недопущення у подальшому порушень Закону України «Про публічні закупівлі», проведено відповідну роз'яснювальну роботу, та направлено матеріали для видачі Наказу про притягнення до дисциплінарної відповідальності Відповідальну особу у військовій частині А4010 за ведення аналізу та моніторингом стану укладання та виконання договорів ТИТОР Руслана Миколайовича, у відповідності до ст. 48 Дисциплінарного статуту у Збройних Силах України, шяхом накладення дисциплінарного стягнення "Зауваження", згідно рапорту від 30.07.2024 р. Враховуючи той факт, що на сьогодні наша військова частина знаходиться в районі виконання бойових завдань у Донецькій області, і розміщення підрозділів в різних містах Донецької області, технічно надати наказ про притягнення до дисциплінарної відповідальності у визначений аудиторами термін не реально, що просимо врахувати.
Дата публікації звіту:
02.08.2024 10:50
Запити/Пояснення
Номер:
f670a25160ca45358278992eb3a0ecd7
Назва:
запит про надання пояснення
Дата опублікування:
12.07.2024 14:10
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.07.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Квадрокоптер DJI Mavic 3 T» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-06-11-011632-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі без використання електронної системи закупівель.
3. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та вибрано для постачання саме ТОВ «ОПТОМАКС», з яким укладений договір купівлі-продажу товарів від 27.05.2024 № 81 без використання електронної системи закупівель.
4. Надати інформацію щодо підстав придбання товарів без ПДВ відповідно до договору про закупівлю від 27.05.2024.
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
f979c2513a6e4d47a5c3e95704725d67
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
16.07.2024 09:13
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Квадрокоптер DJI Mavic 3 T» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-06-11-011632-a) надаємо на запит наступні пояснення та документи:
1. Предметом закупівлі Договору купівлі-продажу № 81 від 27.05.2024 є Квадрокоптери DJI Mavic 3T Enterpise, та дане рішення було прийнято на підставі відповідних моніторів комерційних пропозицій, які були у розпорядженні представників Замовника на момент укладення Договору купівлі-продажу № 81 від 27.05.2024, які надавалися у розпорядження Замовника
2. Підставою для придбання Товару у відповідності до Договору купівлі-продажу № 81 від 27.05.2024, без використання електронної системи закупівель, є те, що Замовником є військова частина, яка знаходиться в районі бойових дій, уже тривалий час, та необхідність придбання Товару, згідно даного Договору, із необхідністю збереження життя та здоров’я військовослужбовців, відбиття збройної агресії із боку військ російської федерації, та п. 9 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 р. № 1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану», що Придбання державними замовниками товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. гривень, робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони у разі, коли їх вартість дорівнює або перевищує 1,5 млн. гривень (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техноєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин, товарів, робіт і послуг для будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд), без проведення закупівель в електронній системі закупівель допускається за наявності однієї з обставин, передбачених пунктом 13 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, або якщо замовником було відмінено спрощену закупівлю через відсутність учасників, у тому числі частково (за лотом), при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, вимоги до учасника не повинні відрізнятися від тих, що були визначені замовником в оголошенні про спрощену закупівлю, а сума державного контракту (договору), що укладається, не повинна перевищувати очікувану вартість, визначену замовником в оголошенні про спрощену закупівлю.
3. Товариством з обмеженою відповідальністю «ОПТОМАКС», з яким укладений договір купівлі-продажу товарів від 27.05.2024 № 81 без використання електронної системи закупівель, був обраний за критеріями найнижчої ціни за одиницю Товару, та строків поставки даного Товару Замовнику, строк поставки якого є не пізніше 31 травня 2024 року, за наслідками проведеного моніторингу цін на аналогічний Товар на момент укладення вищевказаного Договору.
4. Підставами для придбання товарів без ПДВ відповідно до Договору купівлі-продажу товарів № 77 від 27.05.2024, є підпункт є пункту 4 Розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України. Підрозділ 2. Особливості справляння Податку на додану вартість, та відповідні умови поставки та вартості за сплачений Товар, який є предметом Договору купівлі-продажу товарів № 77 від 27.05.2024