• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Реконструкція будівель, споруд, комунікацій та облаштування прилеглої території комунального некомерційного підприємства "Новоукраїнська центральна районна лікарня" Новоукраїнської районної ради ( адреса 27100, Кіровоградська область, м.Новоукраїнка, провулок Лікарняний, 1). Коригування

Завершена

67 408 099.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 674 080.99 UAH
Номер: 02315e0755574d1a9b0c8bf099f7f878
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-07-23-000033
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 23.07.2024 00:00
Автор: Східний офіс держаудит служби, UA-EDR 41127387
Період моніторингу: 23.07.2024 16:03 - 14.08.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В КІРОВОГРАДСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 23.07.2024 № 54-з Кропивницький Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, пункту 1 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 зі змінами, внесеними наказом Держаудитслужби від 27.08.2020 № 242, пункту 10 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29 серпня 2016 року № 3 зі змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Сергій ВІННІЧЕНКО Додаток до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області від 23.07.2024 № 54-з Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу. 1. UA-2024-06-11-003788-a 11.06.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник Сергій ВІННІЧЕНКО
Адреса: Ukraine, Кропивницький
Контактна особа: Східний офіс держаудит служби ( обл.), +38 (0 66) 700-41-65, cerna250206@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено недотримання вимог пункту 5.31 глави V Настанови. За результатами аналізу питання виконання вимог Постанови № 710 установлено порушення пункту 4-1 Постанови № 710. За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, установлено порушення вимог частини 5 статті 8 Закону. За результатами моніторингу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, за результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей- порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області зобов`язує здійснити заходи щодо усунення встановлених порушень відповідно до вимог законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття зазначених заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 13 серпня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції від 09.04.2024) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель управління соціального захисту та охорони здоров’я Новоукраїнської міської ради Кіровоградської області (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 10.06.2024 № 7, тендерну пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальністю «БУД КОНТРОЛЬ» (далі – ТОВ «БУД КОНТРОЛЬ»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 09.07.2024 № 11, повідомлення про намір укласти договір від 09.07.2024, пояснення надані Замовником 29.07.2024, 06.08.2024 через електронну систему закупівель та лист Замовника директорці ПП «ПРОЄКТ-К» від 09.08.2024 № 111/01-26. Відповідно до пункту 7 статті 8 Закону у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю. Згідно з пунктом 9 «Перелік додатків тендерної документації» розділу І «Загальні положення» тендерної документації, додатком 3 до тендерної документації є технічне завдання на закупівлю по предмету закупівлі. В додатку 3 до тендерної документації надано, зокрема, Відомість обсягів робіт та проектно – кошторисну документацію. Також, в складі проектно – кошторисної документації надано «Локальний кошторис на будівельні роботи на водопровід та каналізація. Приймальне відділення № 02-02-05/змін» (далі – Локальний кошторис № 02-01-05/змін). В ході моніторингу встановлено низку невідповідностей проектно – кошторисної документації, наведеної у Додатку 3 до тендерної документації, вимогам «Настанови з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями) (далі – Настанова»), в зв’язку з чим посадовою особою органу державного фінансового контролю, відповідальною за проведення моніторингу процедури закупівель, надано через електронну систему закупівель Замовнику запити щодо причин вищевказаних невідповідностей. З цього питання Замовником надано пояснення від 06.08.2024, яким повідомлено наступне: проектно-кошторисна документація розроблена юридичною особою ПП «ПРОЄКТ-К» та затверджена позитивним експертним звітом № 2795/23Є від 12 лютого 2024. Замовником прийнято рішення, щодо звернення до розробника проектно-кошторисної документації ПП «ПРОЄКТ-К» з метою приведення у відповідність вимогам Настанови. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено наступне. Згідно з пунктом 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються згідно з умовами цієї тендерної документації. Відповідно до підпункту 6 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації, тендерна пропозиція повинна складатися із, зокрема, інформації та сканованих документів про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, які встановлені в пункті 6 Розділу ІІІ та Додатку 3 до цієї тендерної документації. У пункті 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу ІІІ тендерної документації зазначено, що учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерної пропозиції документальне підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації. Інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, поданими і підписаними у складі тендерної пропозиції: - договірною ціною; - зведеним кошторисним розрахунком; - пояснювальною запискою; - локальними кошторисами (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу); - підсумковою відомістю ресурсів; - проектом календарного графіку виконання робіт. Договірна ціна складається відповідно до розділу V. «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями). У складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «БУД-КОНТРОЛЬ» надана Договірна ціна, яка є динамічною, на загальну суму 66 078 415,28 грн. Однак, в пункті 9 Договірної ціни, згідно з розрахунком № 11, до складу договірної ціни включено кошти на покриття ризиків на суму 1 053 407,00 гривень. Згідно із вимогами пункту 5.31 розділу «Загальні положення зі складання ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) глави V «Визначення коштів на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт» Настанови, у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) можуть враховуватися кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду наведених факторів, зокрема: виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів. Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обгрутовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому, за динамічної договірної ціни кошти на покриття ризиків не враховуються. З урахуванням вищевказаного, Договірна ціна, надана в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «БУД КОНТРОЛЬ», не відповідає вимогам пункту 5.31 глави V Настанови та, як наслідок, є ризик зайвого витрачання коштів на суму 1 053 407,00 гривень. Протягом строку проведення моніторингу, посадовою особою органу державного фінансового контролю, відповідальною за проведення моніторингу процедури закупівель, надано через електронну систему закупівель Замовнику запит щодо причин вищевказаної невідповідності розрахунку договірної ціни вимогам Настанови. На вищевказане питання Замовником надано пояснення від 06.08.2024, яким повідомлено наступне: «Учасником при наданні розрахунку помилково не враховано п. 3.1. проекту договору, що визначений у додатку 2 тендерної документації «Договірна ціна за цим Договором визначається Сторонами як динамічна та може коригуватися в процесі виконання робіт відповідно до вимог чинного законодавства України», відтак кошти на покриття ризиків на суму 1 053 407,00 грн не будуть враховані під час заключення Договору, про що наразі ведуться переговори з учасником переможцем та вирішення питання щодо подальших дій». За результатами аналізу питання виконання Замовником вимог Постанови № 710, на запит Держаудитслужби про надання пояснень від 24.07.2024, зокрема, щодо посилання на сторінку вебсайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення (витрат), очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовник 29.07.2024 повідомив наступне: «Згідно п. 4 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (Постанову доповнено пунктом 4-1 згідно з Постановою КМУ № 1266 від 16.12.2020) «Рекомендувати з урахуванням затверджених цією постановою заходів: головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: -обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі… Оскільки, вищевказаний пункт 4-1 є частиною п. 4 де вказано, що замовникам рекомендується забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, отже на даний момент не є обов’язком. Щодо цього питання Міністерство економічного розвитку та торгівлі України також не дало чіткої відповіді (Відповідь на запит 383/2021, на запит 2764/2020), а відтак Замовником не здійснювалося оприлюднень обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі на власному веб-сайті оскільки вищевказана Постанова не встановлює імперативної норми для публікації обґрунтування, тобто замовник здійснює оприлюднення на власний розсуд». Постановою № 710 затверджено заходи щодо ефективного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету. Пунктом 4 вказаної постанови рекомендовано з урахуванням затверджених цією постановою заходів: органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Разом з тим відповідно до пункту 4-1 Постанови № 710 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Згідно з пунктом 18 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України головні розпорядники бюджетних коштів - бюджетні установи в особі їх керівників, які відповідно до статті 22 цього Кодексу отримують повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень. Відповідно до пункту 47 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України, розпорядник бюджетних коштів - бюджетна установа в особі її керівника, уповноважена на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов`язань довгострокових зобов`язань за енергосервісом, середньострокових зобов`язань у сфері охорони здоров`я та здійснення витрат бюджету. Як визначено пунктом 12 частини 1 статті 2 Бюджетного кодексу України бюджетні установи - органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету. Враховуючи наведене, орган місцевого самоврядування підпадає під дію норм права, передбачених пунктом 4-1 Постанови № 710, якщо має статус головного розпорядника бюджетних коштів. Під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба, керуючись нормами статті 8 Закону, звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації про посилання на сторінку власного веб-сайту чи офіційного веб-сайту суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі та яка буде доступна до перегляду. Надані Замовником 29.07.2024 пояснення не спростовують порушення вимог Постанови № 710, зважаючи, що Замовник згідно з інформацією Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеною на сайті Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) є розпорядником бюджетних коштів. Відповідно до частини 3 статті 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР (зі змінами) органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України. Таким чином, Замовник на порушення пункту 4-1 Постанови № 710 не оприлюднив обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів). За результатом аналізу питання своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, установлено, що на порушення вимог частини 5 статті 8 Закону, Замовником на запит Держаудитслужби від 31.07.2024 надано в електронній системі закупівель пояснення від 06.08.2024 з порушенням строків, а саме - на 4 робочий день від дати оприлюднення запиту.
Період усунення порушень: 15.08.2024 10:43 - 30.08.2024 00:00
Дата публікації висновку: 15.08.2024 10:43

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Управління соціального захисту та охорони здоров'я Новоукраїнської міської ради Кіровоградської області на висновок про результати моніторингу процедури закупівлі №UA-2024-06-11-003788-a повідомляє наступне. Щодо зауважень до проєктної документації. На наш лист від 09.08.2024 № 111/01-26 розробником проєктно – кошторисної документації ПП "ПРОЄКТ - К" надано відповідні пояснення, копія листа від 20.08.2024 року № 45 додається. Щодо недотримання вимог пункту 5.31 глави V Настанови. В ході проведення моніторингу дане порушення усунуте. Згідно з пропозицією ТОВ "БУД – КОНТРОЛЬ" у зв'язку із виявленими технічними помилками додатковою угодою №1 до договору №KR05B_01_W від 14.08.2024 року зменшено вартість договору на суму помилково врахованих коштів на покриття ризиків, договірну ціну приведено у відповідність до законодавства. Додаткова угода з додатками оприлюднена через електронну систему закупівель. Щодо порушення пункту 4-1 Постанови № 710. Рішенням міської ради восьмого скликання від 20.02.2024 №1430 управління соціального захисту та охорони здоров'я визначеного головним розпорядником коштів місцевого бюджету за КПКВК МБ 0817381 "Реалізація проектів в рамках Програми з відновлення України", https://novoukr-otg.gov.ua/docs/1620531/. На жаль, управління, як головний розпорядник коштів, не має власного веб – сайту і не мало змоги оприлюднити обгрунтування технічних та якісних характеристик предмету закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмету закупівлі. З метою недопущення порушень процедури закупівель, в тому числі щодо оприлюднення інформації , термінів надання пояснень та ін., уповноважену особу Альону КОЗАК буде направлено на навчання з питань проведення закупівель. В подальшому зобов'язуємося не допускати порушень чинного законодавства з питань закупівель.
Дата публікації звіту: 20.08.2024 16:49

Запити/Пояснення