• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Придбання пально-мастильних матеріалів (талонів): бензин, дизельне паливо

Завершена

999 675.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 000.00 UAH
Номер: 38e5d553d4404ad2827634a19ddc5984
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-08-05-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 02.08.2024 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40477150
Період моніторингу: 05.08.2024 14:58 - 27.08.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 02.08.2024 Одеса № 159 Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Південного офісу Держаудитслужби Дмитра Ігоровича ХАНДУСЕНКА. Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ірини ШЕВЕЛЬОВОЇ від 01.08.2024. В. о. начальника Південного офісу Держаудитслужби Валентина КОРОЛЬ Додаток до наказу Південного офісу Держаудитслужби від 02.08.2024 № 159 Витяг з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення 4 UA-2024-06-07-009538-a 07.06.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Ірина ШЕВЕЛЬОВА
Адреса: Ukraine, Одеса
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 63) 290-64-10, mokriak.eleonora@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
  • Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44, пункту 43 Особливостей та частини першої статті 5 Закону. За результатами аналізу питання надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 23 серпня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план Комунального підприємства «Надія» Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи від 07.06.2024, тендерні пропозиції учасників приватного підприємства «ОККО-СЕРВІС» (далі – ПП «ОККО-СЕРВІС») та товариства з обмеженою відповідальністю «ТАТ ОЙЛ» (далі – ТОВ «ТАТ ОЙЛ»), протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 20.06.2024 № 32 та від 20.06.2024 № 33, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 21.06.2024, договір про закупівлю товару від 04.07.2024 № К-ХБТ-03/07/24, пояснення Замовника, надані 22.08.2024 на запит Південного офісу Держаудитслужби через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено. До участі у процедурі закупівлі подали свої тендерні пропозиції два учасники, а саме: ПП «ОККО-СЕРВІС» з ціновою пропозицією 944 050,00 грн з ПДВ; ТОВ «ТАТ ОЙЛ» з ціновою пропозицією 948 870,00 грн з ПДВ. Відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 20.06.2024 № 32 Замовником відхилено тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ПП «ОККО-СЕРВІС», яка електронною системою закупівель визначена найбільш економічно вигідною, відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей, як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Замовником у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 20.06.2024 № 32 щодо відхилення відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей тендерної пропозиції учасника ПП «ОККО-СЕРВІС» зазначено такі підстави: у складі тендерної пропозиції учасника ПП «ОККО-СЕРВІС» відсутня довідка в довільній формі з переліком АЗС/АЗК в селі Крижанівка та селі Фонтанка з зазначенням найменування та місцезнаходження, а також відсутнє документальне підтвердження наявності/належності Учаснику АЗС в селі Фонтанка (право власності, оренди, партнерства чи іншого володіння (користування). Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меньшим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Отже, на законодавчому рівні Замовника зобов’язано у разі виявлення ним невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, розміщувати повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, а учасникам надана можливість виправляти такі невідповідності в інформації та/або документах, що подані ними у своїх тендерних пропозиціях, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей (частина дев’ята статті 26 Закону). Слід зазначити, що Замовник у межах цієї процедури закупівлі закуповує саме товар за предметом закупівлі: ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти Бензин А 95 та Дизельне паливо у кількості: Бензин А 95– 3 000 літрів та Дизельне паливо – 15 900 літрів. Отже, невідповідність в інформації та/або документах, що подані учасником ПП «ОККО-СЕРВІС» у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, в частині ненадання довідки в довільній формі з переліком АЗС/АЗК у селі Крижанівка та селі Фонтанка з зазначенням найменування та місцезнаходження відповідно до підпункту 2.1 пункту 2 Додатка 3 до тендерної документації, а також документів щодо підтвердження належності АЗС учаснику у селі Фонтанка: право власності, оренди, партнерства чи іншого володіння (користування) відповідно до підпункту 2.5 пункту 2 Додатка 3 до ТД., може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, оскільки зазначені документи та інформація не є інформацією (та/або документом) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури закупівлі в його тендерній пропозиції, та виправлення зазначених невідповідностей не призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Проте відповідно до даних електронної системи закупівель Замовником не розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, які відображені у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 20.06.2024 № 32 щодо учасника процедури закупівлі ПП «ОККО-СЕРВІС» в частині ненадання довідки в довільній формі з переліком АЗС/АЗК у селі Крижанівка та селі Фонтанка з зазначенням найменування та місцезнаходження відповідно до підпункту 2.1 пункту 2 Додатка 3 до тендерної документації, а також документів щодо підтвердження належності АЗС учаснику у селі Фонтанка: право власності, оренди, партнерства чи іншого володіння (користування) відповідно до підпункту 2.5 пункту 2 Додатка 3 до ТД. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 15.08.2024 щодо відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ПП «ОККО-СЕРВІС» та нерозміщення відповідно до пункту 43 Особливостей повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані зазначеним учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, Замовником в електронній системі закупівель 22.08.2024 надано пояснення, в якому перелічені підстави щодо відхилення тендерної пропозиції зазначеного учасника, які викладені у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 20.06.2024 № 32. Надане Замовником пояснення не спростовує факту виявленого порушення, оскільки в абзаці 2 пункту 43 Особливостей визначено що саме розуміється під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, а невідповідність в інформації та/або документах, що подані учасником ПП «ОККО-СЕРВІС» у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, в частині ненадання довідки в довільній формі з переліком АЗС/АЗК у селі Крижанівка та селі Фонтанка з зазначенням найменування та місцезнаходження відповідно до підпункту 2.1 пункту 2 Додатка 3 до тендерної документації, а також документів щодо підтвердження належності АЗС учаснику у селі Фонтанка: право власності, оренди, партнерства чи іншого володіння (користування) відповідно до підпункту 2.5 пункту 2 Додатка 3 до ТД, може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, оскільки зазначені документи та інформація не є інформацією (та/або документом) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури закупівлі в його тендерній пропозиції, та виправлення зазначених невідповідностей не призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Отже, на порушення вимог пункту 43 Особливостей Замовник не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення учасником процедури закупівлі ПП «ОККО-СЕРВІС» невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ним у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, а саме: надання довідки в довільній формі з переліком АЗС/АЗК у селі Крижанівка та селі Фонтанка з зазначенням найменування та місцезнаходження відповідно до підпункту 2.1 пункту 2 Додатка 3 до тендерної документації, а також документів щодо підтвердження належності АЗС учаснику у селі Фонтанка: право власності, оренди, партнерства чи іншого володіння (користування) відповідно до підпункту 2.5 пункту 2 Додатка 3 до ТД., та на порушення абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей безпідставно відхилив тендерну пропозицію зазначеного учасника. Також оскільки Замовником безпідставно відхилено тендерну пропозицію учасника ПП «ОККО-СЕРВІС» остаточна цінова пропозиція якого є меншою на 4820,00 грн, ніж пропозиція учасника процедури закупівлі ТОВ «ТАТ ОЙЛ», якого визначено переможцем процедури закупівлі, то Замовником не дотримано принципи здійснення публічних закупівель, визначених частиною першою статті 5 Закону, зокрема: максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі. За результатами аналізу питання надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі встановлено. Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 15.08.2024 про надання пояснення щодо питань, які стосуються моніторингу процедури закупівлі, Замовником надані пояснення 22.08.2024 з порушенням строків, а саме на 5 робочий день, чим не дотримано вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень: 23.08.2024 16:06 - 07.09.2024 00:00
Дата публікації висновку: 23.08.2024 16:06

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На висновок про результати моніторингу процедури закупівлі - Придбання пально-мастильних матеріалів (талонів): бензин, дизельне паливо (ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти) повідомляємо, що за результатами зазначених зауважень, Замовником здійснено заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом направлення Постачальнику на підпис угоди про розірвання договору про закупівлю товару № К-ХБТ-03/07/24 від 04 липня 2024 року, яка буде оприлюднена на веб-порталі Уповноваженого органу.
Дата публікації звіту: 30.08.2024 15:08

Запити/Пояснення