• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти (Паливо для потреб Одеської станції екстреної медичної допомоги) Бензин автомобільний А95 (Євро-5), Дизельне паливо ДП (Євро-5)

Завершена

20 791 610.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 207 916.10 UAH
Номер: 480abc5bc3c34f1c84997fec20cdce45
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-07-24-000018
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 24.07.2024 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40477150
Період моніторингу: 24.07.2024 12:07 - 15.08.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 24.07.2024 Одеса № 154 Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Південного офісу Держаудитслужби Дмитра Ігоровича ХАНДУСЕНКА. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 23.07.2024. Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК Додаток до наказу Південного офісу Держаудитслужби від 24.07.2024 № 154 Витяг з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення 1 2 3 4 2 UA-2024-06-07-004420-a 07.06.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Адреса: Ukraine, Одеса
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 48) 705-51-89, il_krasiy@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44, пункту 43 Особливостей та частини першої статті 5 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей, надання роз’яснень на звернення щодо ТД, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 14 серпня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), своєчасності надання роз’яснень на звернення щодо ТД, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунальної установи «Одеська обласна база спеціального медичного постачання» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 07.06.2024 № б/н, роз’яснення щодо ТД, оприлюднені в електронній системі закупівель 12.06.2024, тендерні пропозиції учасників товариства з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (далі – ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ») та товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» (далі – ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР»), протоколи (протокольні рішення) уповноваженої особи Замовника від 21.06.2024 № б/н та від 27.06.2024 № б/н, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 27.06.2024, договір про закупівлю від 05.07.2024 № 040415-050724-ПГ1855 (далі – Договір), пояснення Замовника, надані 09.08.2024 на запит Південного офісу Держаудитслужби через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено. До участі у процедурі закупівлі подали свої тендерні пропозиції два учасники, а саме: ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» з ціновою пропозицією 18 367 510,00 грн з ПДВ; ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» з ціновою пропозицією 20 783 700,00 грн з ПДВ. Відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.06.2024 № б/н Замовником відхилено тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», яка електронною системою закупівель визначена найбільш економічно вигідною, відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей, як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Замовником у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.06.2024 щодо відхилення відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» зазначено такі підстави: у складі тендерної пропозиції вказаним учасником не надано: підтверджуючі документи щодо наявності не менше 2 АЗС в Приморському районі м. Одеси (пункт 2.7 Додатка 2 до ТД), підтверджуючі документи щодо наявності ліцензій на право провадження господарської діяльності з оптової торгівлі та роздрібної торгівлі пальним (пункти 2.13 та 2.14 Додатка 2 до ТД), письмовий дозвіл від емітента карток (партнерських АЗС) (пункт 2.19 Додатка 2 до ТД). Крім того, у вказаному протоколі зазначено, що листи гарантії від учасника та від ТОВ «Альянс Холдінг» не відповідають вимогам Замовника, а саме: листи не містять КЕП партнера (пункт 2.18 Додатка 2 до ТД). У пункті 2.7 Додатка 2 до ТД зазначено, що обов’язковою умовою є наявність не менше двох АЗС учасника у кожному районі міста Одеси та наявність АЗС Учасника на відстані не більше ніж 20 кілометрів по твердому дорожньому покриттю від міста Чорноморськ та міста Южне. Довідка підтвердження наявності АЗС Учасника відповідно до цього пункту надається у визначеній Замовником формі. Крім того, у пункті 2.13 Додатка 2 до ТД визначено, що учасник має підтвердити наявність чинної ліцензії на право провадження господарської діяльності з оптової торгівлі пальним. На підтвердження зазначеного учасник має надати копію чинної ліцензії на право провадження господарської діяльності з оптової торгівлі пальним або копію рішення органу ліцензування про видачу вказаної ліцензії або довідку в довільній формі із підтвердженням наявності в учасника відповідної ліцензії з посиланням на відкритий реєстр який містить таку інформацію. Також у пункті 2.14 Додатка 2 до ТД визначено, що учасник має підтвердити наявність чинних ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним на запропонованих Учасником АЗС. На підтвердження зазначеного учасник має надати лист-гарантію в довільній формі про наявність у Учасника діючих ліцензій на право провадження господарської діяльності з роздрібної торгівлі пальним запропонованої мережі АЗС та продовження дії ліцензій на період дії договору у разі такої необхідності, якщо наявність таких ліцензій буде обов’язковим згідно чинного законодавства. Також, учасник повинен підтвердити наявність ліцензії на право провадження господарської діяльності з роздрібної торгівлі пальним на відповідні АЗС зазначені ним, шляхом подання таблиці. У пункті 2.18 Додатка 2 до ТД зазначено, що у випадку залучення партнерських АЗС до обслуговування паливних карток учасника, останній повинен надати гарантійний лист з зазначенням ідентифікатора закупівлі від партнерських АЗС (партнерів), які здійснюють обслуговування зазначених карток, щодо обслуговування карток Учасника, із зазначенням підстав обслуговування та про те, що він гарантує безумовне, цілодобове та безперебійне здійснення відпуску пального на АЗС Замовнику, протягом усього терміну дії договору та придатності товару. Гарантійний лист повинен містити накладений електронний підпис (або кваліфікований електронний підпис) партнера. Крім того, пункті 2.19 Додатка 2 до ТД зазначено, що учасник надає копії, засвідчені учасником, або оригінали зразків паливних карток з обох сторін, що відповідають предмету закупівлі. У разі якщо учасник є емітентом карток, то такий учасник повинен надати документи, що підтверджують використання учасником торговельної марки на території України, що використовується або розміщена на паливних картках, АЗС. В разі, якщо учасник не є емітентом паливних карток, то такий учасник зобов'язаний надати письмовий дозвіл емітента таких картонів на використання їх Учасником для виконання умов Договору (на постачання палива між учасником та замовником). Письмовий дозвіл повинен містити накладений електронний підпис КЕП/УЕП(або кваліфікований електронний підпис) емітента. Паливні картки на пальне повинні бути єдиного зразку та повинні містити назву мережі АЗС або бренд АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива. Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Отже, на законодавчому рівні Замовника зобов’язано у разі виявлення ним невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, розміщувати повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, а учасникам надана можливість виправляти такі невідповідності в інформації та/або документах, що подані ними у своїх тендерних пропозиціях, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей (частина дев’ята статті 26 Закону). Слід зазначити, що Замовник у межах цієї процедури закупівлі закуповує саме товар за предметом закупівлі: ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти (Паливо для потреб Одеської станції екстреної медичної допомоги) Бензин автомобільний А95 (Євро-5), Дизельне паливо ДП (Євро-5) у кількості: Бензин автомобільний А95 (Євро-5) – 7 000 літрів та Дизельне паливо (Євро-5) – 392 000 літрів. Отже, невідповідність в інформації та/або документах, що подані учасником ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, в частині ненадання підтверджуючих документів щодо наявності не менше 2 АЗС в Приморському районі м. Одеси, підтверджуючих документів щодо наявності ліцензій на право провадження господарської діяльності з оптової торгівлі та роздрібної торгівлі пальним, письмового дозволу від емітента карток (партнерських АЗС), та надання листів гарантій, оформлених не у відповідності до вимог Замовника, може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, оскільки зазначені документи та інформація не є інформацією (та/або документом) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури закупівлі в його тендерній пропозиції, та виправлення зазначених невідповідностей не призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Проте відповідно до даних електронної системи закупівель Замовником не розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, які відображені у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.06.2024, щодо учасника процедури закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» в частині ненадання таких документів: підтверджуючих документів щодо наявності не менше 2 АЗС в Приморському районі м. Одеси, підтверджуючих документів щодо наявності ліцензій на право провадження господарської діяльності з оптової торгівлі та роздрібної торгівлі пальним, письмового дозволу від емітента карток (партнерських АЗС) та листів гарантій, оформлених у відповідності до вимог Замовника. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 06.08.2024 щодо відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» та нерозміщення відповідно до пункту 43 Особливостей повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані зазначеним учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, Замовником в електронній системі закупівель 09.08.2024 надано пояснення, в якому перелічені підстави щодо відхилення тендерної пропозиції зазначеного учасника, які викладені у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.06.2024. Надане Замовником пояснення не спростовує факту виявленого порушення, оскільки в абзаці 2 пункту 43 Особливостей визначено що саме розуміється під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, а невідповідність в інформації та/або документах, що подані учасником ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, в частині ненадання підтверджуючих документів щодо наявності не менше 2 АЗС в Приморському районі м. Одеси, підтверджуючих документів щодо наявності ліцензій на право провадження господарської діяльності з оптової торгівлі та роздрібної торгівлі пальним, письмового дозволу від емітента карток (партнерських АЗС), та надання листів гарантій, оформлених не у відповідності до вимог Замовника, може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, оскільки зазначені документи та інформація не є інформацією (та/або документом) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури закупівлі в його тендерній пропозиції, та виправлення зазначених невідповідностей не призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Отже, на порушення вимог пункту 43 Особливостей Замовник не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення учасником процедури закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ним у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, а саме: надання підтверджуючих документів щодо наявності не менше 2 АЗС в Приморському районі м. Одеси, підтверджуючих документів щодо наявності ліцензій на право провадження господарської діяльності з оптової торгівлі та роздрібної торгівлі пальним, письмовий дозвіл від емітента карток (партнерських АЗС) та листів гарантій, оформлених у відповідності до вимог Замовника, та на порушення абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей безпідставно відхилив тендерну пропозицію зазначеного учасника. Також оскільки Замовником безпідставно відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» остаточна цінова пропозиція якого є меншою на 2 416 190,00 грн, ніж пропозиція учасника процедури закупівлі ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР», якого визначено переможцем процедури закупівлі, то Замовником не дотримано принципи здійснення публічних закупівель, визначених частиною першою статті 5 Закону, зокрема: максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі.
Період усунення порушень: 14.08.2024 17:33 - 29.08.2024 00:00
Дата публікації висновку: 14.08.2024 17:33

Оскарження висновку в суді

Опис: 28.08.2024 Замовником подано позовну заяву до Одеського окружного адміністративного суду про скасування висновку про результати моніторингу .
Дата публікації: 28.08.2024 16:26
Дата відкриття провадження: 02.09.2024 00:00
Номер відкриття провадження: П/420/27328/24

Запити/Пояснення