-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Код ДК 021:2015 – 39830000-9 Продукція для чищення (Засоби для прання, миття та чищення), 27 найменувань
Завершена
1 861 734.97
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 18 617.35 UAH
мін. крок: 1% або 18 617.35 UAH
Номер:
9ba17610837b4f08983da68361f93beb
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-09-20-000036
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
20.09.2024 00:00
Період моніторингу:
20.09.2024 16:40 - 12.10.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
20.09.2024 № 253
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
5 UA-2024-06-07-003589-a 07.06.2024 інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання виконання рішення колегії АМКУ установлено порушення вимог частини двадцять другої статті 18 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо забезпечення в подальшому виконання рішень комісії АМКУ у визначений Законом строк, притягнути до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 жовтня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, виконання рішень комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – комісія АМКУ).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель державної установи «НАУКОВО-ПРАКТИЧНИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР ДИТЯЧОЇ КАРДІОЛОГІЇ ТА КАРДІОХІРУРГІЇ МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 01.08.2024 № 236 (із змінами), тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «БЛАНІДАС» (далі – ТОВ «БЛАНІДАС»), вимога про усунення невідповідностей до 03.09.2024, протоколи від 29.08.2024 № 261 та від 03.09.2024 № 267, рішення комісії АМКУ від 25.06.2024 № 11020-р/пк-пз, від 16.07.2024 № 12251-р/пк-пз, від 14.08.2024 № 13795-р/пк-пз, повідомлення про намір укласти договір від 03.09.2024, договір про закупівлю від 16.09.2024 року № 314/2024Т на суму 1 790 304,60 грн. (далі – Договір), пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 26.09.2024 та 09.10.2024.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду комісії АМКУ, не здійснювався.
Моніторингом встановлено, на розгляд комісії АМКУ надійшла скарга Товариства з обмеженою відповідальністю «ГРЕНЛАНДІЯ НВП» (далі – ТОВ «ГРЕНЛАНДІЯ НВП») від 14.06.2024 № UA-2024-06-07-003589-a.c2 щодо встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації.
За результатами розгляду зазначеної вище скарги комісією АМКУ було прийняте відповідне рішення від 25.06.2024 № 11020-р/пк-пз, відповідно до якого встановлено, зокрема, що взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які на підтвердження заявлених в технічній специфікації вимог до засобу зможуть надати саме або витяг з державного реєстру дезінфекційних засобів, або висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, або висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству, виданий державною уповноваженою на видачу таких висновків установою, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання.
Рішенням від 25.06.2024 № 11020-р/пк-пз комісія АМКУ зобов'язала Замовника внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі – «Код ДК 021:2015 – 39830000-9 Продукція для чищення (Засоби для прання, миття та чищення), 27 найменувань», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за номером UA-2024-06-07-003589-a.
Відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовником 05.06.2024 внесено зміни до тендерної документації.
На розгляд Комісії АМКУ надійшла скарга ТОВ «ГРЕНЛАНДІЯ НВП» від 06.07.2024 № UA-2024-06-07-003589-a.c3 щодо встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації.
За результатами розгляду зазначеної вище скарги комісією АМКУ було прийняте відповідне рішення від 16.07.2024 № 12251-р/пк-пз, відповідно до якого встановлено, зокрема, що за таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які на підтвердження заявлених в технічній специфікації вимог до засобу зможуть надати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, або висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству, який має бути виданий будь-якою установою, що акредитована НААУ відповідно до вимог ДСТУ ENISO/IEC 17025:2019, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Рішенням від 16.07.2024 № 12251-р/пк-пз Комісія зобов'язала Замовника внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі – «Код ДК 021:2015 – 39830000-9 Продукція для чищення (Засоби для прання, миття та чищення), 27 найменувань», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-06-07-003589-a.
Відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовником 01.08.2024 внесено зміни до тендерної документації.
Відповідно до частини двадцять другої статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
Зважаючи на зазначене, Замовник виконав рішення комісії АМКУ від 25.06.2024 № 11020-р/пк-пз з порушенням строків, визначених у частині двадцять другій статті 18 Закону.
Період усунення порушень:
11.10.2024 15:20 - 26.10.2024 00:00
Дата публікації висновку:
11.10.2024 15:20
Оскарження висновку в суді
Опис:
Замовником було подано позовну заяву про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу процедури закупівлі №UA-2024-06-07-003589-a до Київського окружного адміністративного суду.
Дата публікації:
25.10.2024 21:01
Дата відкриття провадження:
21.02.2025 14:23
Номер відкриття провадження:
П/320/8764/25
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ ДО ВИСНОВКУ ПРО РЕЗУЛЬТАТИ МОНІТОРИНГУ ЗАКУПІВЛІ № UA-2024-06-07-003589-a.
ДУ «Центр кардіології та кардіохірургії МОЗ України» повідомляє про незгоду із результатами моніторингу та надає аргументовані заперечення до Висновку про результати моніторингу закупівлі № UA-2024-06-07-003589-a
Державною аудиторською службою України (далі – Держаудитслужба) вказується на порушення законодавства в сфері публічних закупівель а саме порушення вимог ч. 22 ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Так, під час моніторингу Держаудитслужбою було проаналізовано: річний план закупівель ДУ «Центр кардіології та кардіохірургії МОЗ України» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 01.08.2024 № 236 (із змінами), тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «БЛАНІДАС» (далі – ТОВ «БЛАНІДАС»), вимога про усунення невідповідностей до 03.09.2024, протоколи від 29.08.2024 №261 та від 03.09.2024 № 267, рішення комісії АМКУ від 25.06.2024 № 11020-р/пк-пз, від 16.07.2024 № 12251-р/пк-пз, від 14.08.2024 № 13795-р/пк-пз, повідомлення про намір укласти договір від 03.09.2024, договір про закупівлю від 16.09.2024 року № 314/2024Т на суму 1 790 304,60 грн. (далі – Договір), пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 26.09.2024 та 09.10.2024.
На підставі чого встановлено, що на розгляд комісії АМКУ надійшла скарга Товариства з обмеженою відповідальністю «ГРЕНЛАНДІЯ НВП» (далі – ТОВ «ГРЕНЛАНДІЯ НВП») від 14.06.2024 № UA-2024-06-07-003589-a.c2 щодо встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації.
За результатами розгляду зазначеної вище скарги комісією АМКУ було прийняте відповідне рішення від 25.06.2024 № 11020-р/пк-пз, відповідно до якого встановлено, зокрема, що взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які на підтвердження заявлених в технічній специфікації вимог до засобу зможуть надати саме або витяг з державного реєстру дезінфекційних засобів, або висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, або висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству, виданий державною уповноваженою на видачу таких висновків установою, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання.
Рішенням від 25.06.2024 № 11020-р/пк-пз комісія АМКУ зобов'язала Замовника внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі – «Код ДК 021:2015 – 39830000-9 Продукція для чищення (Засоби для прання, миття та чищення), 27 найменувань», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за номером UA-2024-06-07-003589-a.
Відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовником 05.07.2024 внесено зміни до тендерної документації.
На розгляд Комісії АМКУ надійшла скарга ТОВ «ГРЕНЛАНДІЯ НВП» від 06.07.2024 № UA-2024-06-07-003589-a.c3 щодо встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації.
За результатами розгляду зазначеної вище скарги комісією АМКУ було прийняте відповідне рішення від 16.07.2024 № 12251-р/пк-пз, відповідно до якого встановлено, зокрема, що за таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які на підтвердження заявлених в технічній специфікації вимог до засобу зможуть надати висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, або висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству, який має бути виданий будь-якою установою, що акредитована НААУ відповідно до вимог ДСТУ ENISO/IEC 17025:2019, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Рішенням від 16.07.2024 № 12251-р/пк-пз Комісія зобов'язала Замовника внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі – «Код ДК 021:2015 – 39830000-9 Продукція для чищення (Засоби для прання, миття та чищення), 27 найменувань», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за №UA-2024-06-07-003589-a.
Відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовником 01.08.2024 внесено зміни до тендерної документації.
Відповідно до частини двадцять другої статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
Держаудитслужба зазначає, що Замовник виконав рішення комісії АМКУ від 25.06.2024 № 11020-р/пк-пз з порушенням строків, визначених у частині двадцять другій статті 18 Закону.
Як вбачається з наведеного Держаудитслужба дійшла помилкового висновку, що Замовник виконав рішення комісії АМКУ від 25.06.2024 №11020-р/пк-пз з порушенням строків, визначених у частині двадцять другій статті 18 Закону тоді як відповідно до наданих документів та встановлених фактичних обставин чітко вбачається те, що Замовник в строки передбачені у ч. 22 ст. 18 Закону виконав спочатку рішення АМКУ від 25.06.2024 №11020-р/пк-пз – шляхом вчинення дій по внесенню змін до вимог тендерної документації, потім Замовник в строки передбачені у ч. 22 ст. 18 Закону виконав рішення АМКУ від 16.07.2024 №12251-р/пк-пз. шляхом вчинення дій по внесенню змін до вимог в тендерну документацію.
Замовник не погоджується з тим, що за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель Замовник порушив вимоги щодо термінів виконання рішення АМКУ.
Відповідно до частини 10 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Керуючись ч.10 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» та категорично не погоджуючись з інформацією, викладеною у Висновку, ДУ “Центр кардіології та кардіохірургії МОЗ України” буде оскаржено Висновок до суду у встановлені чинним законодавством України строки та порядку.
Дата публікації звіту:
18.10.2024 15:12
Запити/Пояснення
Номер:
158ba406a09a4090b495aa279fadebfe
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
23.09.2024 17:47
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.09.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Код ДК 021:2015 – 39830000-9 Продукція для чищення (Засоби для прання, миття та чищення), 27 найменувань» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2024-06-07-003589-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3. Надати інформацію та відповідні документи щодо виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 25.06.2024 № 11020-р/пк-пз про внесення змін до тендерної документації.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
961024788c464eafbad3a9fb51e0ae3b
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
26.09.2024 13:23
Опис:
Державна установа "Науково-практичний медичний центр дитячої кардіології та кардіохірургії Міністерства охорони здоров'я України", ознайомилась із запитом замовнику на пояснення від Державної аудиторської служби України щодо закупівлі № UA-2024-06-07-003589-a та надає свої пояснення по суті запиту.
07 червня 2024 року Державною установою "Науково-практичний медичний центр дитячої кардіології та кардіохірургії МОЗ України" для забезпечення потреб установи було оголошено відкриті торги з особливостями за кодом ДК 021:2015 – 39830000-9 Продукція для чищення (Засоби для прання, миття та чищення), 27 найменувань, ідентифікатор закупівлі UA-2024-06-07-003589-a.
1. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, розмір бюджетного призначення, очікувана вартість предмета закупівлі обґрунтований потребою Державної установи "Науково-практичний медичний центр дитячої кардіології та кардіохірургії МОЗ України", враховуючи рівень високоспеціалізованої допомоги кардіологічним хворим, необхідність безперебійного функціонування установи та належної організації лікувального процесу з урахуванням вимог чинного законодавства України.
Засоби для прання, миття та чищення необхідні для автоматичного та ручного миття/дезінфекції поверхонь, інструментів та гігієни персоналу. А також дезінфекції для хірургічних інструментів, харчоблоків, лабораторного та медичного обладнання. Законодавство у сфері закупівель регламентує принципи, відповідно яких здійснюються закупівлі. Один з них - принцип максимальної економії та ефективності.
Розрахунок очікуваної вартості здійснювався замовником на етапі визначення доцільності та підготовки технічних вимог, специфікацій, технічних завдань при підготовці відповідної документації для проведення процедури закупівлі та безпосередньо перед її оголошенням.
Очікувана вартість предмету закупівлі розрахована відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275. Замовником було проведено моніторинг цін та отримано 3 комерційні пропозиції від ТОВ «Бланідас», ТОВ «Волиньфармімпекс» та ФОП «Зеленюк Д.В. (до пояснення додаються копії комерційних пропозицій), що були враховані під час визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Очікувана вартість складає 1 861 734,97 грн з ПДВ та обрахована як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних на підставі комерційних пропозицій потенційних учасників. Врахована інформація, що міститься в Інтернет-мережі у відкритому доступі, в системі електронних закупівель ProZorro. Формування очікуваної вартості проведено шляхом розрахунку очікуваної вартості методом порівняння ринкових цін та враховано середньоарифметичну очікувану вартість (розрахунок додається). Врахована інформація, що міститься в Інтернет-мережі у відкритому доступі, в системі електронних закупівель ProZorro.
Розмір бюджетного призначення визначено відповідно до розрахунку видатків до кошторису та плану використання бюджетних коштів ДУ «Центр кардіології та кардіохірургії МОЗ України» на 2024 рік, що затверджені Міністерством охорони здоров’я на виконання бюджетної програми КПКВК 2301170 – «Спеціалізована медична допомога, що надається закладами охорони здоров’я наукових установ та закладів вищої освіти».
Якісні, технічні характеристики визначено відповідно до потреб Замовника та з урахуванням загальноприйнятих норм і стандартів для зазначеного предмета закупівлі. Інформація про кількісні та технічні вимоги по предмету закупівлі Код ДК 021:2015 – 39830000-9 Продукція для чищення (Засоби для прання, миття та чищення), 27 найменувань наведена у додатку 2 тендерної документації. Інформація що є загальнодоступною про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - визначена на підставі аналізу даного виду товару із залученням фахівців Замовника із відкритих джерел та викладена у тендерній документації, що оприлюднена на авторизованому електронному майданчику у відповідності до вимог Закону. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені враховуючи рівень високоспеціалізованої допомоги кардіологічним хворим, необхідність безперебійного функціонування установи та належної організації лікувального процесу з урахуванням вимог чинного законодавства України.
2. Посилання на обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі можна знайти на офіційному сайті установи http://cardio.org.ua/publichna-informaciya/ Назва файлу “Обгрунтування технічних та якісних характеристик UA-2024-06-07-003589-a”
(https://cardio.org.ua/obgruntuvannya-texnichnix-ta-yakisnix-xarakteristik-ua-2024-06-07-003589-a/).
3. На виконання РІШЕННЯ №11020-р/пк-пз від 25.06.2024 комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з метою усунення порушень 05 липня 2024 року Протоколом №215 ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ ДЕРЖАВНОЇ УСТАНОВИ «НАУКОВО-ПРАКТИЧНИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР ДИТЯЧОЇ КАРДІОЛОГІЇ ТА КАРДІОХІРУРГІЇ МОЗ УКРАЇНИ» були внесені зміни до тендерної документації до процедури закупівлі Код ДК 021:2015 – 39830000-9 Продукція для чищення (Засоби для прання, миття та чищення), 27 найменувань, ідентифікатор закупівлі - UA-2024-06-07-003589-a та викладено нову редакцію Тендерної документації зі змінами (Протокол №215 з Переліком змін, що вносяться до документації, а також нова редакція Тендерної документації зі змінами додаються). Таким чином, Замовником було вчинено всі дії для усунення порушень, які викладені у мотивувальній частині рішення Комісії.
Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, 05 липня 2024 року були опубліковані в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднив перелік змін, що вносяться.
Крім того, у зв’язку із внесення змін до Тендерної документації було продовжено кінцевий строк подання тендерних пропозицій до 10 липня 2024 року таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
На виконання РІШЕННЯ №11020-р/пк-пз від 25.06.2024 комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, уповноваженою особою було проаналізовано дане Рішення та внесені відповідні зміни до Тендерної документації, а саме:
1) В Рішенні комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вказано про наступне:
«Відповідно до пункту 3 Положення про державну реєстрацію дезінфекційних засобів затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 серпня 2023 № 863: Державній реєстрації та перереєстрації підлягають засоби, на діючі речовини яких встановлені медико-санітарні нормативи та які призначені для: здійснення дезінфекційних заходів в осередках інфекційних хвороб, закладах охорони здоров’я, закладах дошкільної освіти; дезінфекції рук медичних працівників; профілактичної дезінфекції житлових, виробничих, навчальних, санітарнопобутових та інших приміщень, будівель і споруд, транспортних засобів, об’єктів громадського харчування та торгівлі, територій населених пунктів, у місцях масового відпочинку та рекреаційних зонах; промислової дезінфекції; миття і очищення в побуті та промисловості з дезінфекційними властивостями; дезінфекції повітря в приміщеннях, води (крім питної), промислових та побутових стоків; знищення переносників збудників інфекційних хвороб (інсектицидні); знищення синантропних комах у середовищі життєдіяльності людини; відлякування комах; знищення гризунів, які є джерелами та переносниками збудників інфекційних хвороб; деконтамінації шкіри рук персоналу підприємств харчової та переробної промисловості, громадського харчування, торгівлі. За таких умов, законодавством передбачено вичерпний перелік засобів, які підлягають державній реєстрації саме як дезінфекційні засоби. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині…».
Тож, уповноваженою особою було внесено зміни до Тендерної документації в частині технічних вимог надання та підтвердження «витягу з державного реєстру дезінфекційних засобів», де за позиціями 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 25, 26, та 27 було видалено вимоги з Тендерної документації щодо надання та підтвердження «витягу з державного реєстру дезінфекційних засобів», окрім позицій 9, 10 та 24 вимоги до яких відповідають пункту 3 Положення про державну реєстрацію дезінфекційних засобів затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 серпня 2023 № 863, про що зазначено було в Рішенні комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, і підтверджено у Рішенні № 12251-р/пк-пз від 16.07.2024, де зазначено:
«…Слід зазначити, що за позиціями №№ 9, 10, 24 Документацією встановлено, що засоби призначені для дезінфекції поверхонь ванних кімнат та для дезінфекції поверхонь приміщень. Враховуючи наведене, засоби за позиціями №№ 9, 10, 24 підлягають державній реєстрації, у зв'язку з чим у Комісії відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині. …».
2) В Рішенні комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вказано про наступне:
«Відповідно до Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи. Відповідно до ПРИКІНЦЕВИХ ТА ПЕРЕХІДНИХ ПОЛОЖЕНЬ Закону України №2573-IX від 06.09.2022 "Про систему громадського здоров’я": 1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та вводиться в дію через 12 місяців з дня набрання ним чинності. 2. Визнати такими, що втратили чинність з дня введення в дію цього Закону, зокрема Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" (Відомості Верховної Ради України, 1994 р., № 27, ст. 218 із наступними змінами). За таких умов, вимога Документації в цій частині суперечить положенням чинного законодавства, що не дає можливості учасникам належним чином підготувати свої Пропозиції…. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині…»
На виконання Рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а також враховуючи те, що Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» втратив чинність, однак документи, які були видані на його підставі не анулюються, а є чинними протягом строку їх дії, уповноваженою особою Замовника були внесені зміни до Тендерної документації в частині технічних вимог до «висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи» за позиціями 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 25, 26, та 27, а саме змінено вимоги щодо надання за наявності - «висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи (за наявності)».
Крім того, уповноваженою особою Замовника доповнено вимогу, що висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству має бути виданий будь-якою установою, що акредитована НААУ відповідно до вимог ДСТУ ENISO/IEC 17025:2019. В разі, коли учасник пропонує у своїй пропозиції еквівалент товарів, які є предметом цієї закупівлі, додатково має надати атестат про акредитацію установи, що видала висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству.
Додатково інформуємо, що після повторної поданої скарги ТОВ «ГРЕНЛАНДІЯ НВП», Замовником було внесено зміни до Тендерної документації в частині технічних вимог надання та підтвердження «висновків наукової/державної санітарно-епідеміологічної експертизи», де за позиціями 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, та 27 повністю було видалено вимоги щодо надання висновків наукової/державної санітарно-епідеміологічної експертизи, чим виконано РІШЕННЯ № 12251-р/пк-пз від 16.07.2024 комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Тож, на виконання рішення від 25.06.2024 року №11020-р/пк-пз Замовником було внесено відповідні зміни до тендерної документації та оприлюднено нову редакцію тендерної документації зі змінами затверджену згідно протоколу №215 від 05.07.2024 року та переліку змін №1, що вносяться до тендерної документації. Таким чином, Замовником було вчинено всі дії для усунення порушень, які викладені у мотивувальній частині рішення Комісії.
Номер:
f9fa7bc7c46447c393911703b5a7fc5c
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
04.10.2024 12:09
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.10.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Код ДК 021:2015 – 39830000-9 Продукція для чищення (Засоби для прання, миття та чищення), 27 найменувань» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2024-06-07-003589-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) щодо невідповідності опису засобу для підсилення прання Clax Enzi (файл «12. Опис засобу Clax Enzi 20A1») пункту 4 додатку 1 тендерної пропозиції ТОВ «БЛАНІДАС» та пункту 4 специфікації до договору від 16.09.2024 № 314/2024Т в частині інформації про країну виробника.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
15873b61716040db9bf62723712376b8
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
09.10.2024 15:11
Опис:
Державна установа "Науково-практичний медичний центр дитячої кардіології та кардіохірургії Міністерства охорони здоров'я України", ознайомилась із запитом замовнику на пояснення від Державної аудиторської служби України щодо закупівлі № UA-2024-06-07-003589-a від 04.10.2024р. та надає свої пояснення по суті запиту.
Щодо невідповідності опису засобу для підсилення прання Clax Enzi (файл «12. Опис засобу Clax Enzi 20A1») пункту 4 додатку 1 тендерної пропозиції ТОВ «БЛАНІДАС» та пункту 4 специфікації до договору від 16.09.2024 № 314/2024Т в частині інформації про країну виробника, інформуємо що «країна-виробник» це країна, в якій товар був фактично виготовлений або зібраний. Це стосується місця фактичного виробничого процесу, тобто місця, де відбуваються основні етапи виготовлення або остаточне складання товару.
Додатком 1 до тендерної документації встановлено форму «тендерної пропозиції», в якій необхідно заповнити таблицю, де передбачено в одній із колонок «Виробник, країна походження». Аналогічна інформація передбачена і у проекті специфікації Договору про закупівлю. Таким чином, у тендерній документації не передбачено заповнення з боку учасника інформації про «країну-виробника».
Згідно наданих документів у складі тендерної пропозиції ТОВ «БЛАНІДАС» на засіб для підсилення прання Clax Enzi 20A1, було надано:
1) Тендерна пропозиція (додаток №1), в якій вказано Виробник, країна походження - Diversey c.r.o., Польща;
2) Опис засобу, в якому вказано Країна виробник: Нідерланди.
Згідно з статтею 36 Митного Кодексу України «країною походження товару» вважається країна, в якій товар був повністю вироблений або підданий достатній переробці відповідно до критеріїв, встановлених цим Кодексом. Під країною походження товару можуть розумітися група країн, митні союзи країн, регіон чи частина країни, якщо є необхідність їх виділення з метою визначення походження товару (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4495-17#Text).
В свою чергу згідно з листом від Державної митної служби України від 13.12.2010 № 11/2-10.10/15938-ЕП під поняттям «виробник товарів» слід розуміти особу, яка заявляє про себе як про виробника товару, розміщуючи на товарі та/або на упаковці чи супровідних документах, що разом з товаром передаються споживачеві, своє найменування (ім'я), торговельну марку або інший елемент, який ідентифікує таку особу, незалежно від того, чи виготовляє ця особа товар безпосередньо, чи такий товар виготовляється на її замовлення (https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v5938342-10#Text).
У зв'язку з різницею між поняттями «країна походження» та «країна-виробник», інформація про країну походження товару не є ідентичною вимозі надання інформації про країну-виробника. У тендерній документації (Додаток 1 до тендерної пропозиції) чітко передбачено надання інформації про «виробника» та «країну походження товару», а не країну-виробника. ТОВ «БЛАНІДАС» надало в своїй тендерній пропозиції дані про виробника (Diversey c.r.o.) та країну походження (Польща), що відповідає вимогам тендерної документації.
В специфікації до договору від 16.09.2024 № 314/2024Т зазначено, що країною походження товару є Польща, а виробником - Diversey c.r.o., що підтверджує коректність вказаної інформації на основі наданої тендерної пропозиції.
Щодо опису засобу Clax Enzi 20A1, в якому вказано країну-виробника - Нідерланди, слід зазначити, що це не суперечить інформації, поданій у тендерній пропозиції, оскільки:
- у тендерній документації не вимагалась інформація саме про країну-виробника, а запитувалась інформація про країну походження та виробника;
- різниця між країною-виробником (Нідерланди) і країною походження (Польща) може бути пояснена тим, що товар, виготовлений у Нідерландах, міг бути вперше введений у комерційний обіг або зазнав обробки в Польщі, що й визначило його як товар, походженням із Польщі.
На підставі вищевикладеного, інформація надана ТОВ «БЛАНІДАС» відповідає вимогам тендерної документації та специфікації до договору, оскільки в документах вимагалася інформація про виробника та країну походження, а не країну-виробника, то надана інформація є коректною.
Додатки:
1) Тендерна документація зі змінами2;
2) Тендерна пропозиція ТОВ «БЛАНІДАС»;
3) Опис засобу Clax Enzi 20A1;
4) Договір 314-2024Т.