• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Хліб житній формовий, хліб пшеничний формовий (код за ЄЗС ДК 021:2015 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби)

Завершена

629 625.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 296.25 UAH
Номер: 963cac7f364341dba741722155e22236
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-10-02-000041
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 02.10.2024 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919597
Період моніторингу: 03.10.2024 11:19 - 25.10.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 02.10.2024 № 53-З Чернігів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Олександр КОНДРАШОВ Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області «Про початок моніторингу закупівель» Перелік закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2. UA-2024-06-06-011172-a 06.06.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Чернігів
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 93) 541-86-55, s.p.lukianenko@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог пунктів 14 та 19 частини другої статті 22 Закону, абзацу першого пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання правомірності внесення змін до договору встановлено порушення вимог пункту 3 частини першої статті 5 Закону та підпункту 2 пункту 19 Особливостей. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови № 710, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, розгляду тендерної пропозиції з урахуванням вимог Особливостей, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо); в частині усунення виявлених порушень щодо правомірності внесення змін до договору Управління зобов’язує: привести істотні умови Договору до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема шляхом зменшення ціни за одиницю товару до рівня, визначеного сторонами на дату підписання договору), провести перерахунок вартості за одиницю товару, асортимент якого зазначений у специфікації, та повернути надмірно сплачені кошти внаслідок закупівлі за завищеними цінами та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 24 жовтня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Червоненського психоневрологічного інтернату (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 06.06.2024 № 76 (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Фізичної особи-підприємця Васюта Антоніна Дмитрівна (далі – ФОП Васюта Антоніна Дмитрівна), протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 17.06.2024 № 80, від 09.07.2024 № 89 та від 12.07.2024 № 91, вимогу про усунення невідповідностей ФОП Васюта Антоніна Дмитрівна до 12:47 год 11.07.2024, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 12.07.2024, скаргу до процедури – Товариства з обмеженою відповідальністю "КИЇВХЛІБ" від 21.06.2024 та рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольної комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 03.07.2024 № 11544-р/пк-пз (далі – комісія АМКУ), договір про закупівлю товарів за державні кошти від 18.07.2024 № 238, укладений між Замовником та ФОП Васюта Антоніна Дмитрівна (далі – Договір), додаткову угоду від 16.09.2024 № 1, звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронні системі закупівель від 18.07.2024, пояснення та документи Замовника на запити Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі – Управління), оприлюднені в електронній системі закупівель 09.10.2024, 22.10.2024, 24.10.2024. Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду комісії АМКУ, не здійснювався. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено наступне. Абзацом першим пункту 3 Особливостей передбачено, що Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих Особливостей. Враховуючи вищезазначене та згідно з вимогами пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей (в редакції, чинній на момент проведення закупівлі). Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Згідно з даними електронної системи закупівель, на момент оголошення даної закупівлі (07.06.2024) була чинною редакція постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами від 09.04.2024. Проте, тендерна документація Замовником сформована з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, в редакції, що діяла до 09.04.2024, у зв’язку з чим вимоги, встановленні Замовником в тендерній документації, не відповідають вимогам чинного законодавства, а саме вимоги, передбачені Додатком 1 до тендерної документації (абзац перший «Підтвердження відповідності УЧАСНИКА вимогам пункту 47 Особливостей»; пункт 5 таблиці «Документи, які надаються ПЕРЕМОЖЦЕМ (юридичною особою)» та пункт 5 таблиці «Документи, які надаються ПЕРЕМОЖЦЕМ (фізичною особою чи фізичною особою-підприємцем)») суперечать пункту 47 Особливостей, оскільки Замовником передбачено вимогу щодо надання документів, що підтверджують відсутність підстав визначених в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей, які виключено на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 № 382. Таким чином, тендерна документація Замовника містить інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені чинним законодавством, чим порушено вимоги абзацу першого пункту 28 Особливостей. Відповідно до вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону, у тендерній документації зазначаються відомості опису та прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено, що в порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону, тендерна документація Замовника не містить опису та прикладів формальних помилок, допущення яких не призведе до відхилення тендерної пропозиції учасника. Крім того, в порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону, в тендерній документації не зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій. За результатами аналізу питання правомірності внесення змін до договору встановлено порушення вимог пункту 3 частини першої статті 5 Закону та підпункту 2 пункту 19 Особливостей з огляду на наступне. У ході моніторингу встановлено, що за результатами відкритих торгів Замовником укладено Договір, яким передбачено постачання товару (за кодом ДК 021:2015: 15810000-9 — Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби), відповідно до специфікації сумою 490 012,5 грн без ПДВ, в тому числі: хліб житній 16875 кг по ціні 17,90 грн за кг та хліб пшеничний 10500 кг по ціні 17,9 грн за кг. В подальшому Замовником укладено додаткову угоду від 16.09.2024 № 1, відповідно до якої збільшено ціну за одиницю товару, а саме: хліб житній з ціни 17,90 грн за 1 кг на ціну 19,69 грн за 1 кг та хліб пшеничний з ціни 17,9 грн за кг на ціну 19,69 грн за 1 кг. Відповідно до додаткової угоди, необхідність підвищення ціни на продукцію зумовлена збільшенням собівартості товарів, що спричинено зростанням закупівельних цін на сировину для виробництва хліба (дріжджі, сіль, борошно, олія соняшникова та підвищенням цін на електроенергію та паливо для транспортування продукції до замовника. Пунктом 11.2 Договору передбачено, що будь-які зміни та доповнення до даного Договору, в тому числі щодо коригування його ціни, вважаються дійсними за умови їх письмового оформлення та підписання уповноваженими на це представниками Сторін, у порядку та спосіб, визначений чинним законодавством України. В свою чергу, пунктами 3, 4 статті 180 Господарського Кодексу України від 16 січня 2003 року № 436-IV передбачено, що при укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору та умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їх якості. Таким чином, у ході моніторингу встановлено, що додаткова угода від 16.09.2024 № 1 до Договору, не містить кількості товару, чим порушено вимоги пункту 3 частини першої статті 5 Закону, відповідно до якої закупівлі здійснюються за принципом відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. На запит Управління про надання підтверджуючих документів, щодо коливання ціни на хліб житній та хліб пшеничний, на підставі яких було внесено зміни до Договору та збільшено ціну, Замовником 22.10.2024 в якості обґрунтування коливання (підвищення) ціни надано калькуляції собівартості (без дати), складені ФОП Васюта Антоніна Дмитрівна на оптово-відпускну ціну хліба пшеничного 31,7 грн за 1 кг та хліба житнього – 28,2 грн за 1 кг. Слід зазначити, що підпунктом 2 пункту 19 Особливостей передбачено виключні випадки зміни істотних умов договору про закупівлю після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, у тому числі погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення. Водночас, внесення таких змін до договору про закупівлю повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим. Стаття 652 Цивільного кодексу України передбачає, що у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов`язання. Зміна обставин є істотною, якщо вони змінилися настільки, що, якби сторони могли це передбачити, вони не уклали б договір або уклали б його на інших умовах. Коливання ціни товару на ринку передбачає динаміку ціни товару у бік збільшення за період з моменту укладення договору та до моменту виникнення необхідності у внесенні відповідних змін, зумовлених таким коливанням. Зокрема, повинно бути доведено наявність коливання ціни у бік підвищення на ринку такого товару за період з дати укладення основного договору до дати укладення додаткової угоди. Слід зазначити, що надані калькуляції собівартості (без дати), складені ФОП Васюта Антоніна Дмитрівна не є підтвердженням коливання ціни на товар та не є належним обґрунтуванням такого підвищення, при цьому укладеною додатковою угодою від 16.09.2024 № 1 змінено істотні умови договору про закупівлю, чим порушено вимоги підпункту 2 пункту 19 Особливостей.
Період усунення порушень: 28.10.2024 17:25 - 12.11.2024 00:00
Дата публікації висновку: 28.10.2024 17:25

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: У межах проведення моніторингу процедури закупівлі Хліб житній формовий, хліб пшеничний формовий (код за ЄЗС ДК 021:2015 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби), очікуваною вартістю 629 625,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-06-06-011172-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надаємо пояснення: Для приведення істотних умов Договору у відповідність до вимог законодавства у сфері закупівель між Замовником та ФОП Васютою Антоніною Дмитрівною було укладено додаткову угоду №2 від 14 листопада 2024 року до Договору №238 від 18.07.2024 р. про погодження зміни ціни в договорі в бік зменшення (без зміни кількості та якості товарів) (додаток 1). Проведено перерахунок надмірно сплачених коштів (додаток 2). Надмірно сплачених коштів - 15 100 грн 44 коп (п`ятнадцять тисяч сто грн 44 коп) ФОП Васюта А.Д. зобов`язались повернути товаром, а саме - 843,6 кг хліба житнього та пшеничного (додаток 3).
Дата публікації звіту: 18.11.2024 11:47

Запити/Пояснення