• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Код ДК 021:2015 – 38430000-8 «Детектори та аналізатори» (НК 024:2023: 56701 — Автоматичний імунохемілюмінесцентний аналізатор IVD (діагностика in vitro))

Подання тендерних пропозицій за частинами предмета закупівлі (лотами) умовами проведення цього тендеру замовником не передбачається. Документи тендерної пропозиції повинні бути складені українською мовою, крім тих випадків коли використання букв та символів української мови призводить до їх спотворення (зокрема, але не виключно адреси мережі «інтернет», адреси електронної пошти, найменування торговельної марки (знаку для послуг), комерційні найменування, оригінальні патентовані назви, іноземні географічні назви, найменування юридичних осіб – нерезидентів України, загальноприйняті міжнародні терміни тощо). Стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень та термінологія, пов’язана з товарами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, викладаються мовою їх загальноприйнятого застосування. Документи, що подаються учасником у складі тендерної пропозиції іншою мовою, аніж українська, потребують наявність перекладу українською мовою, засвідченого підписом уповноваженої особи учасника та відбитком печатки учасника (у разі її використання учасником). Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою

Завершена

2 888 970.68 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 28 889.71 UAH
Номер: 4a9bec1633a647e1a848f2eb0ed23fa7
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-07-10-000033
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 09.07.2024 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 10.07.2024 19:13 - 01.08.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 09.07.2024 № 108 (дата) м. Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 09.07.2024 року В.о. начальника Артур ЄГІОЗАР’ЯН Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 09.07.2024 № 108 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 6. UA-2024-06-05-007580-a 05.06.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель. Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ`ЄВА
Адреса: Ukraine, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 50) 343-55-02, zurkova.alla@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 24 Особливостей та абзацу 3 пункту 14 Наказу №1082. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «МК «ЕМПІРІКА» встановлено порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей̆ абзацу пʼятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення та виконання учасником; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 31 липня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення та виконання учасником; розгляду тендерної пропозиції учасника; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунальне некомерційне підприємство «Міська поліклініка № 6» Харківської міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2024-06-05-007580-a, тендерну документацію Замовника, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 05.06.2024 №19; тендерну пропозицію Товариство з обмеженою відповідальністю «МЕДИЧНА КОМПАНІЯ «ЕМПІРІКА» (далі – ТОВ «МК «ЕМПІРІКА», учасник, учасник - переможець); повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Постанови № 1178; повідомлення про намір укласти договір під час застосування процедури відкритих торгів з особливостями від 17.06.2024; договір про закупівлю від 27.06.2024 №27/02 на загальну суму 2 888 970,04 грн (далі – Договір; пояснення Замовника, отримане 16.07.2024 через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби. Моніторингом оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що відповідно до пункту 24 Особливостей Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» від 11.06.2020 №1082 (далі – Наказ №1082), та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Разом з тим, пунктом 14 Наказу №1082 передбачено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо: назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі; коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. При цьому, на порушення вимог пункту 14 Наказу №1082 в оголошенні про проведення відкритих торгів в окремих електронних полях недостовірно зазначена інформація щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, а саме: замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів за предметом закупівлі зазначено лише код ДК 021:15: 38430000-8 «Детектори та аналізатори», тоді як Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року №1749 містить наступні позиції щодо товару, який має намір придбати Замовник, а саме: 38431000-5 - Детектори, 38432000-2 - Аналізатори. Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Абзацом третім частини першої статті 22 Закону визначено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості, як один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «МК «ЕМПІРІКА» встановлено, що Додатком №1 до тендерної документації на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати: інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Підпунктом 1.1.2. обумовлено надання не менше 1 копії договору, зазначеного у довідці у повному обсязі. Учасником ТОВ «МК «ЕМПІРІКА» в тендерній пропозиції надано договір від 24.04.2023 №102, до якого не надано Специфікації (додаток 1), що є невід`ємною частиною Договору. Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби 11.07.2024 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації, щодо надання пояснення про неоприлюднення Специфікації (Додаток 1) до договору від 24.04.2023 №102. На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби 16.07.2024 Замовник оприлюднив пояснення зокрема наступного змісту: «…Договір №102 та звіт про виконання договору про закупівлю (Договору №102), розміщені в електронній системі закупівель (веб-посилання: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-03-07-007537-a), відносяться до публічної інформації у формі відкритих даних, доступ до якої є вільним та безоплатним, а будь-яка особа, включаючи Замовника, має право на її використання у власній діяльності, у тому числі при здійсненні Закупівлі. Беручи до уваги вищевикладене, в учасника Закупівлі ТОВ "МЕДИЧНА КОМПАНІЯ "ЕМПІРІКА" наявний документально підтверджений досвід виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) і у Замовника відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції цього учасника Закупівлі...». Поряд з цим, слід зазначити, що згідно з підпунктом 1.1.2. Додатку №1 до тендерної документації обумовлено надання не менше 1 копії договору, зазначеного у довідці у повному обсязі. Отже, зазначене пояснення не спростовує наявність порушень, оскільки, Учасником ТОВ «МК «ЕМПІРІКА» не виконано вимоги підпункт 1.1.2 Додатку 1 до тендерної документації щодо надання не менше 1 копії договору, зазначеного у довідці у повному обсязі абзацу пʼятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Водночас, пунктом 43 Особливостей визначені наступні умови та зобов’язання: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Проте, на порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей Замовником не розміщено в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, які наявні у складі тендерної пропозиції ТОВ «МК «ЕМПІРІКА», що вимагалися у підпункті 1.1.2 Додатку 1 до тендерної документації, тим самим не надав можливість Учаснику усунути такі невідповідності. Таким чином, на порушення абзацу пʼятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію і визначив переможцем ТОВ «МК «ЕМПІРІКА» та уклав з ним договір про закупівлю від 27.06.2024 №27/02 на загальну суму 2 888 970,04 гривень.
Період усунення порушень: 31.07.2024 22:36 - 15.08.2024 00:00
Дата публікації висновку: 31.07.2024 22:36

Оскарження висновку в суді

Опис: Номер відкриття провадження: Провадження у справі № 520/22915/24 відкрито згідно Ухвали Харківського окружного адміністративного суду від 20.08.2024, номер провадження: П/520/25297/24. Дата відкриття провадження: 20 серпня 2024 року.
Дата публікації: 20.08.2024 15:24

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ЗАПЕРЕЧЕННЯ до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-06-05-007580-a від 31.07.2024 Відповідно до абзацу 2 частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – «Закон») надаємо заперечення до Висновку Північно-східного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-06-05-007580-a від 31.07.2024 (далі – «Висновок»). Замовник процедури закупівлі ДК 021:2015 – 38430000-8 «Детектори та аналізатори» (НК 024:2023: 56701 — Автоматичний імунохемілюмінесцентний аналізатор IVD (діагностика in vitro)) (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2024-06-05-007580-a) (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2024-06-05-007580-a) (далі – «Закупівля» / «Процедура закупівлі»), КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МІСЬКА ПОЛІКЛІНІКА № 6" ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – «Замовник»), ознайомився з Висновком та не погоджується з ним, заперечує його правомірність з наступних причин. 1. Щодо порушення вимог пункту 24 Особливостей та абзацу 3 пункту 14 Наказу №1082 при оприлюдненні інформації про закупівлю У пункті 1 Констатуючої частини Висновку зазначено, що «моніторингом оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що відповідно до пункту 24 Особливостей Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» від 11.06.2020 №1082 (далі – Наказ №1082), та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Разом з тим, пунктом 14 Наказу №1082 передбачено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо: назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі; коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. При цьому, на порушення вимог пункту 14 Наказу №1082 в оголошенні про проведення відкритих торгів в окремих електронних полях недостовірно зазначена інформація щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, а саме: замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів за предметом закупівлі зазначено лише код ДК 021:15: 38430000-8 «Детектори та аналізатори», тоді як Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року №1749 містить наступні позиції щодо товару, який має намір придбати Замовник, а саме: 38431000-5 - Детектори, 38432000-2 - Аналізатори». Натомість, відповідно до підпункту 2 частини другої статті 21 Закону «оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити наступну інформацію: …назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності)». Згідно із пунктом 24 Особливостей «замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів, на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій». Відповідно до пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року №1082, далі – «Порядок №1082», «під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо: назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі; коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі». Разом з тим, згідно із пунктом 22 частини першої статті 1 Закону «предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку». Згідно із пунктом 34 частини першої статті 1 Закону «товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів». Відповідно до пункту 3 Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708, далі – Порядок №708, «предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника». Розпочинаючи Закупівлю, Замовник мав забезпечити потребу у придбанні товару – Автоматичний імунохемілюмінесцентний аналізатор IVD (діагностика in vitro) (НК 024:2023: 56701), який за своїми функціональними характеристиками відноситься як до детекторів (метод (принцип) детекції – пряма хемілюмінісценція*), так і до аналізаторів (аналізує інформацію і видає готовий результат). *Хемілюмінесцентний (хемілюмінісцентний) метод (принцип) детекції Хемілюмінесцентний (хемілюмінісцентний) метод детекції (CLIA) є одним з найбільш чутливих і специфічних методів для виявлення і кількісного визначення різних біологічних молекул, таких як білки, нуклеїнові кислоти, гормони, антитіла і антигени. Цей метод базується на хемілюмінесценції, тобто на світінні, яке виникає в результаті хімічної реакції. Основні принципи хемілюмінесцентного (хемілюмінісцентного) методу: 1. Хемілюмінесцентні (хемілюмінісцентні) реакції: В основі методу лежить хімічна реакція, під час якої виділяється світло. Найчастіше використовуються реакції з участю люмололу, акридинів, естера хемілюмінесцентного субстрату (наприклад, люміну) і пероксиду водню. 2. Специфічність взаємодії: Як і в імуноферментному аналізі, в CLIA використовуються специфічні антитіла або інші біомолекули для зв'язування з цільовими аналізатами. Ці антитіла зазвичай кон'югуються з хемілюмінесцентним реагентом. 3. Вимірювання світла: Світло, яке виділяється під час реакції, вимірюється за допомогою люмінометра або іншого детектора світла. Інтенсивність світла пропорційна концентрації аналізату в зразку. Переваги хемілюмінесцентного (хемілюмінісцентного) методу: • Висока чутливість: CLIA є одним з найбільш чутливих методів, здатним виявляти надзвичайно низькі концентрації аналізатів. • Швидкість: Реакції хемілюмінесценції (хемілюмінісцеції) зазвичай дуже швидкі, що дозволяє отримати результати в короткі терміни. • Специфічність: Використання специфічних антитіл або інших біомолекул забезпечує високу специфічність методу. • Широке застосування: CLIA використовується в багатьох галузях, включаючи клінічну діагностику, біомедичні дослідження, тестування на наркотики та інше. Застосування хемілюмінесцентного (хемілюмінісцентного) методу: • Клінічна діагностика: Виявлення та кількісне визначення гормонів, онкомаркерів, вірусів, бактерій та інших біомолекул у сироватці крові або інших біологічних рідинах. • Молекулярна біологія: Дослідження генетичних матеріалів, таких як ДНК і РНК. • Фармакологія: Вивчення взаємодії ліків з біомолекулами. • Екологія та харчова промисловість: Виявлення забруднюючих речовин і патогенів у зразках води, їжі та ґрунту. Хемілюмінесцентний (хемілюмінісцентний) метод детекції є потужним інструментом у сучасній лабораторній практиці, який дозволяє отримувати високоточні та надійні результати з широкого спектра біомолекул. Враховуючи вищевикладені вимоги законодавства і специфіку предмета закупівлі, Замовник визначив приналежність товару Автоматичний імунохемілюмінесцентний аналізатор IVD (діагностика in vitro) (НК 024:2023: 56701) до коду ДК 021:2015 – 38430000-8 «Детектори та аналізатори». Якби Замовник визначив зазначений товар як такий, що має приналежність окремо або до 38431000-5 – Детектори, або до 38432000-2 – Аналізатори, тоді б Замовником недостовірно була зазначена інформація щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником. Адже вибір на користь одного із запропонованих Північно-східним офісом Держаудитслужби кодів - 38431000-5 – Детектори, або 38432000-2 – Аналізатори – не враховував би синергію детекції та аналізу в одному приладі. Саме поєднання функцій детектора та аналізатора у товарі Автоматичний імунохемілюмінесцентний аналізатор IVD (діагностика in vitro) (НК 024:2023: 56701) із заданими технічними, якісними характеристиками зумовлює необхідність визначати код ДК 021:2015 – 38430000-8 «Детектори та аналізатори». Крім того, такий підхід повністю відповідає пунктам 22 і 34 частини першої статті 1 Закону, пункту 3 Порядку №708, пункту 24 Особливостей, пункту 14 Порядку №1082. Разом з тим, у Висновку не зазначено: за яким саме кодом ДК 021:2015, на думку Північно-східного офісу Держаудитслужби, Замовник мав визначити предмет закупівлі для здійснення закупівлі Автоматичного імунохемілюмінесцентного аналізатора IVD (діагностика in vitro) (НК 024:2023: 56701) із характеристиками, вказаними у Додатку 2 до тендерної документації Закупівлі, – 38431000-5 – Детектори чи 38432000-2 – Аналізатори; на яких характеристиках товару, викладених у тендерній документації Закупівлі, грунтується така позиція Північно-східного офісу Держаудитслужби; яка правова підстава для такої позиції, враховуючи характеристики товару, викладені у тендерній документації Закупівлі. Тобто позиція Північно-східного офісу Держаудитслужби в цій частині Висновку є необгрунтованою, базується на припущеннях і такою, що не відповідає положенням чинного законодавства України. Додатково, 05.08.2024 Замовник через електронну систему закупівель у порядку абзацу першого частини восьмої статті 8 Закону звертався до Північно-східного офісу Держаудитслужби за роз’ясненнями щодо змісту Висновку, а саме: Просимо роз’яснити: 1.1. За яким саме кодом ДК 021:2015, на думку Північно-східного офісу Держаудитслужби, Замовник мав визначити предмет закупівлі для здійснення закупівлі Автоматичного імунохемілюмінесцентного аналізатора IVD (діагностика in vitro) (НК 024:2023: 56701) із характеристиками, вказаними у Додатку 2 до тендерної документації Закупівлі, – 38431000-5 – Детектори чи 38432000-2 – Аналізатори? На яких характеристиках товару, викладених у тендерній документації Закупівлі, грунтується така позиція (думка) Північно-східного офісу Держаудитслужби? Чи спирається така позиція Північно-східного офісу Держаудитслужби на експертні висновки (дослідження) характеристик товару, який мав намір придбати Замовник згідно умов тендерної документації Закупівлі, зокрема, визначених у Додатку 2 до тендерної документації? Чи зазначена позиція Північно-східного офісу Держаудитслужби обгрунтовується виключно припущеннями і не підтверджена фактичними обставинами, які б вказували на чітку приналежність товару із вказаними у тендерній документації Закупівлі характеристиками, до коду ДК 021:2015 «38431000-5 – Детектори» чи «38432000-2 – Аналізатори»? 1.2. За якою методикою Північно-східний офіс Держаудитслужби визначив приналежність товару із вказаними у тендерній документації Закупівлі характеристиками до коду ДК 021:2015 «38431000-5 – Детектори» чи «38432000-2 – Аналізатори»? 1.3. Які норми (положення) чинного на момент проведення Процедури закупівлі законодавства України, на думку Північно-східного офісу Держаудитслужби, прямо передбачали, що для здійснення закупівлі Автоматичного імунохемілюмінесцентного аналізатора IVD (діагностика in vitro) (НК 024:2023: 56701) із характеристиками, вказаними у Додатку 2 до тендерної документації Закупівлі, потрібно визначати предмет закупівлі не за показниками четвертої цифри Єдиного закупівельного словника (Код ДК 021:2015 – 38430000-8 «Детектори та аналізатори»), а за показниками саме і виключно п’ятої цифри Єдиного закупівельного словника (Код ДК 021:2015 – 38431000-5 - Детектори, 38432000-2 – Аналізатори)? 1.4. Чому у Висновку Північно-східний офіс Держаудитслужби не навів відповіді Замовника за четвертим питанням Запиту Північно-східного офісу Держаудитслужби про надання пояснень від 11 липня 2024 року? Чи враховував Північно-східний офіс Держаудитслужби таку відповідь Замовника при складанні Висновку? Чи була Північно-східному офісу Держаудитслужби зрозумілою зазначена відповідь Замовника, в тому числі, у частині специфіки предмета закупівлі і чому Замовник визначив приналежність товару Автоматичний імунохемілюмінесцентний аналізатор IVD (діагностика in vitro) (НК 024:2023: 56701) до коду ДК 021:2015 – 38430000-8 «Детектори та аналізатори»? На момент складання цього Заперечення Замовник не отримав від Північно-східного офісу Держаудитслужби відповіді (роз’яснень) на зазначені питання Звернення від 05.08.2024. 2. Щодо порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей абзацу пʼятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «МК «ЕМПІРІКА» Також у пункті 1 Констатуючої частини Висновку зазначено, що «відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Абзацом третім частини першої статті 22 Закону визначено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості, як один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «МК «ЕМПІРІКА» встановлено, що Додатком №1 до тендерної документації на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати: інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Підпунктом 1.1.2. обумовлено надання не менше 1 копії договору, зазначеного у довідці у повному обсязі. Учасником ТОВ «МК «ЕМПІРІКА» в тендерній пропозиції надано договір від 24.04.2023 №102, до якого не надано Специфікації (додаток 1), що є невід`ємною частиною Договору. Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби 11.07.2024 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації, щодо надання пояснення про неоприлюднення Специфікації (Додаток 1) до договору від 24.04.2023 №102. На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби 16.07.2024 Замовник оприлюднив пояснення зокрема наступного змісту: «…Договір №102 та звіт про виконання договору про закупівлю (Договору №102), розміщені в електронній системі закупівель (веб-посилання: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-03-07-007537-a), відносяться до публічної інформації у формі відкритих даних, доступ до якої є вільним та безоплатним, а будь-яка особа, включаючи Замовника, має право на її використання у власній діяльності, у тому числі при здійсненні Закупівлі. Беручи до уваги вищевикладене, в учасника Закупівлі ТОВ "МЕДИЧНА КОМПАНІЯ "ЕМПІРІКА" наявний документально підтверджений досвід виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) і у Замовника відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції цього учасника Закупівлі...». Поряд з цим, слід зазначити, що згідно з підпунктом 1.1.2. Додатку №1 до тендерної документації обумовлено надання не менше 1 копії договору, зазначеного у довідці у повному обсязі. Отже, зазначене пояснення не спростовує наявність порушень, оскільки, Учасником ТОВ «МК «ЕМПІРІКА» не виконано вимоги підпункт 1.1.2 Додатку 1 до тендерної документації щодо надання не менше 1 копії договору, зазначеного у довідці у повному обсязі абзацу пʼятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Водночас, пунктом 43 Особливостей визначені наступні умови та зобов’язання: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Проте, на порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей Замовником не розміщено в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, які наявні у складі тендерної пропозиції ТОВ «МК «ЕМПІРІКА», що вимагалися у підпункті 1.1.2 Додатку 1 до тендерної документації, тим самим не надав можливість Учаснику усунути такі невідповідності. Таким чином, на порушення абзацу пʼятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію і визначив переможцем ТОВ «МК «ЕМПІРІКА» та уклав з ним договір про закупівлю від 27.06.2024 №27/02 на загальну суму 2 888 970,04 гривень». Натомість, згідно із пунктами 31, 32 частини першої статті 1 Закону «тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель; тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації». Частинами першою та другою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що «тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель…. У тендерній документації зазначаються такі відомості: …один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним». Так, відповідно до пункту 1 розділу 3 Тендерної документації «ВІДКРИТІ ТОРГИ З ОСОБЛИВОСТЯМИ» на закупівлю Товару Код ДК 021:2015 – 38430000-8 «Детектори та аналізатори» (НК 024:2023: 56701 — Автоматичний імунохемілюмінесцентний аналізатор IVD (діагностика in vitro)), затвердженої Уповноваженою особою КНП «МП № 6»ХМР, протокол №19 від 05.06.2024 року, далі – «Тендерна документація», «тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону. Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації: …інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації…». Згідно із пунктом 5 розділу 3 Тендерної документації «Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону. Визначені Замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 1 до цієї тендерної документації. Спосіб підтвердження відповідності учасника критеріям і вимогам згідно із законодавством наведено в Додатку 1 до цієї тендерної документації». Відповідно до пункту 1 Додатку 1 до Тендерної документації Замовник встановив кваліфікаційний критерій «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)». В якості документів та інформації, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям Замовником зазначено: «1.1. На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати: 1.1.1. довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). 1.1.2. не менше 1 копії договору, зазначеного у довідці у повному обсязі. *Під аналогічним договором розуміється договір аналогічний по предмету закупівлі». На виконання вказаної вимоги учасник Закупівлі ТОВ "МЕДИЧНА КОМПАНІЯ "ЕМПІРІКА" подав у складі тендерної пропозиції: 1) Довідку про виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, в якій вказано про виконання цим учасником Закупівлі Договору поставки №102 від 24 квітня 2023 р.; 2) копію Договору поставки №102 від 24 квітня 2023 р., укладеного між ТОВ "МЕДИЧНА КОМПАНІЯ "ЕМПІРІКА" та КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПОЛОГОВИЙ БУДИНОК" РІВНЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – «Договір №102»); 3) копію Видаткової накладної №338 від 04.05.2023 та копію Акта приймання-передачі Товару від 16.06.2023 до Договору поставки №102 від 24 квітня 2023 року, в яких, зокрема, міститься інформація про специфікацію за Договором №102. Крім того, Договір №102 укладався за результатами проведення КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "ПОЛОГОВИЙ БУДИНОК" РІВНЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ відкритих торгів з особливостями за ідентифікатором UA-2023-03-07-007537-a та є публічно доступним документом для перегляду в електронній системі закупівель за веб-посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-03-07-007537-a. За цим же веб-посиланням можна ознайомитись із звітом про виконання договору про закупівлю (Договору №102). Так, відповідно до частини першої статті 10 Закону «замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме:…10) договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення; 11) повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін; 12) звіт про виконання договору про закупівлю - протягом 20 робочих днів з дня виконання сторонами договору про закупівлю або закінчення строку дії договору про закупівлю, за умови його виконання сторонами, або його розірвання…». Згідно із частиною шостою статті 10 Закону «доступ до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується в електронній системі закупівель безоплатно через авторизовані електронні майданчики. Інформація про закупівлі, зазначена у частині першій цієї статті, оприлюднюється відповідно до вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації», у тому числі у формі відкритих даних». Відповідно до частин першої, другої та четвертої статті 10-1 Закону України «Про доступ до публічної інформації»: 1. Публічна інформація у формі відкритих даних - це публічна інформація у форматі, що дозволяє її автоматизоване оброблення електронними засобами, вільний та безоплатний доступ до неї, а також її подальше використання. Розпорядники інформації зобов’язані надавати публічну інформацію у формі відкритих даних на запит, оприлюднювати і регулярно оновлювати її на єдиному державному веб-порталі відкритих даних та на своїх веб-сайтах. 2. Публічна інформація у формі відкритих даних є дозволеною для її подальшого вільного використання та поширення. Будь-яка особа може вільно копіювати, публікувати, поширювати, використовувати, у тому числі в комерційних цілях, у поєднанні з іншою інформацією або шляхом включення до складу власного продукту, публічну інформацію у формі відкритих даних з обов’язковим посиланням на джерело отримання такої інформації. 4. Перелік наборів даних, що підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, вимоги до формату і структури таких наборів даних, періодичність їх оновлення визначаються Кабінетом Міністрів України. При цьому до такого переліку Кабінет Міністрів України обов’язково включає інформацію, доступ до якої у формі відкритих даних передбачено законом». Згідно Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835, інформація про закупівлі, що оприлюднюється згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» віднесена до Переліку наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних. Тобто Договір №102 та звіт про виконання договору про закупівлю (Договору №102), розміщені в електронній системі закупівель (веб-посилання: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-03-07-007537-a), відносяться до публічної інформації у формі відкритих даних, доступ до якої є вільним та безоплатним, а будь-яка особа, включаючи Замовника, має право на її використання у власній діяльності, у тому числі при здійсненні Закупівлі. Беручи до уваги вищевикладене, в учасника Закупівлі ТОВ "МЕДИЧНА КОМПАНІЯ "ЕМПІРІКА" наявний документально підтверджений досвід виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) і у Замовника відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції цього учасника Закупівлі. Разом з тим, у Висновку не заперечується та не спростовується факту наявності в учасника Закупівлі ТОВ "МЕДИЧНА КОМПАНІЯ "ЕМПІРІКА" досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), в тому числі не заперечується та не спростовується факту виконання цим учасником Закупівлі Договору №102. Крім того, з Висновку (передостанній та останній абзаци пункту 1 Констатуючої частини Висновку) слідує, що, якщо Замовник не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, які наявні у складі тендерної пропозиції ТОВ «МК «ЕМПІРІКА», що вимагалися у підпункті 1.1.2 Додатку 1 до тендерної документації, то це є підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «МК «ЕМПІРІКА» і ніби Замовник вчинив порушення абзацу пʼятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Однак, відповідно до абзацу пʼятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей «замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: …2) тендерна пропозиція: …не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону». Згідно із частиною другою та абзацом першим статті 22 Закону: «2. У тендерній документації зазначаються такі відомості: 1) інструкція з підготовки тендерних пропозицій; 2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Для об’єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 цього Закону; 3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону; 4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби); 5) кількість товару та місце його поставки; 6) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги; 7) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; 8) проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов; 9) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота). Замовник може передбачити можливість укладення одного договору про закупівлю з одним і тим самим учасником у разі визначення його переможцем за кількома лотами; 10) перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію. У разі застосування критерію оцінки вартість життєвого циклу, методика оцінки тендерних пропозицій повинна містити опис усіх складових вартісних елементів та перелік документів і інформації, які повинні надати учасники для підтвердження вартості складових елементів життєвого циклу. Замовник у разі необхідності дисконтування витрат життєвого циклу майбутніх періодів може використовувати поточну облікову ставку Національного банку України. Вартість життєвого циклу може рахуватися як сума всіх витрат життєвого циклу або сума всіх витрат життєвого циклу, поділена на розрахункову одиницю експлуатації предмета закупівлі; 11) строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій; 12) валюта, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції; 13) мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції; 14) кінцевий строк подання тендерних пропозицій; 15) розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати); 16) розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати); 17) прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками; 18) вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг; 19) опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. 3. Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації». Згідно із пунктом 28 Особливостей «тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей… У тендерній документації зазначаються: один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством…». Відповідно до частин першої та другої статті 16 Закону: «1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. 2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)…». Таким чином, необхідність виконання учасниками Закупівлі вимоги тендерної документації щодо надання документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, зокрема, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), стосується статті 16, частини другої статті 22 Закону, а не абзацу першого частини третьої статті 22 Закону (інша інформація, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації). Як зазначалось вище, пунктом 5 розділу 3 Тендерної документації, пунктом 1 Додатку 1 до Тендерної документації передбачалось подати документи на підтвердження одного з кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону, а саме - досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Відтак, у разі неподання (повного чи часткового) учасником ТОВ "МЕДИЧНА КОМПАНІЯ "ЕМПІРІКА" документів на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) не може застосовуватись підстава для відхилення тендерної пропозиції, передбачена абзацом пʼятим підпункту 2 пункту 44 Особливостей. До того ж, відповідно до пункту 43 Особливостей «якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження». 14.06.2024 Замовник розмістив в електронній системі закупівель щодо учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МЕДИЧНА КОМПАНІЯ "ЕМПІРІКА" Вимогу про усунення невідповідностей (до 15 червня 2024 16:29). Тобто повторної вимоги про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, Замовник не мав права розміщувати. При цьому у пункті 2 Констатуючої частини Висновку Північно-східним офісом Держаудитслужби вказано, що «за результатами аналізу питань… відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення та виконання учасником…– порушень не встановлено». Разом з тим, чинне законодавство України, зокрема, пункт 44 Особливостей, не передбачає такої підстави для відхилення тендерної пропозиції, як нерозміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою до учасника (в даному випадку – ТОВ «МК «ЕМПІРІКА») про усунення невідповідностей. Тому Північно-східний офіс Держаудитслужби дійшов хибного висновку стосовно порушення Замовником абзацу пʼятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей у зв’язку із невідхиленням тендерної пропозиції і визначенням переможцем ТОВ «МК «ЕМПІРІКА» та подальшим укладенням з ним договору про закупівлю від 27.06.2024 №27/02 на загальну суму 2 888 970,04 гривень. Додатково, 05.08.2024 Замовник через електронну систему закупівель у порядку абзацу першого частини восьмої статті 8 Закону звертався до Північно-східного офісу Держаудитслужби за роз’ясненнями щодо змісту Висновку, а саме: Просимо роз’яснити: 2.1. Чи вважає Північно-східний офіс Держаудитслужби, що учасник Закупівлі ТОВ "МЕДИЧНА КОМПАНІЯ "ЕМПІРІКА" не виконав Договір №102, копія якого подана у складі тендерної пропозиції на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)? Будь ласка, роз’ясніть, чому, на якій підставі Північно-східний офіс Держаудитслужби так вважає (якщо вважає)? 2.2. Чи наявні у Північно-східного офісу Держаудитслужби дані, що учасник Закупівлі ТОВ "МЕДИЧНА КОМПАНІЯ "ЕМПІРІКА" не виконав Договір №102, копія якого подана у складі тендерної пропозиції на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)? Якщо наявні, чим (якими доказами) такі дані підтверджуються? 2.3. Чи заперечує Північно-східний офіс Держаудитслужби той факт, що копія Видаткової накладної №338 від 04.05.2023 та копія Акта приймання-передачі Товару від 16.06.2023 до Договору поставки №102 від 24 квітня 2023 року містить інформацію про специфікацію за Договором №102? Будь ласка, роз’ясніть позицію Північно-східного офісу Держаудитслужби з даного питання, в тому числі, зазначте правові підстави для такої позиції? 2.4. Чи заперечує Північно-східний офіс Держаудитслужби той факт, що Договір №102 та звіт про виконання договору про закупівлю (Договору №102), які були розміщені в електронній системі закупівель (веб-посилання: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-03-07-007537-a), відносяться до публічної інформації у формі відкритих даних, доступ до якої є вільним та безоплатним, а будь-яка особа, включаючи Замовника, має право на її використання у власній діяльності, у тому числі при здійсненні Закупівлі? Будь ласка, роз’ясніть позицію Північно-східного офісу Держаудитслужби з даного питання, в тому числі, зазначте правові підстави для такої позиції? 2.5. Чому Північно-східний офіс Держаудитслужби у Висновку не навів усю аргументацію Замовника щодо підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів учасником Закупівлі ТОВ "МЕДИЧНА КОМПАНІЯ "ЕМПІРІКА", викладену у відповіді Замовника за третім питанням Запиту Північно-східного офісу Держаудитслужби про надання пояснень від 11 липня 2024 року? Чи враховував Північно-східний офіс Держаудитслужби таку відповідь Замовника при складанні Висновку? Чи була така відповідь Замовника зрозумілою для Північно-східного офісу Держаудитслужби? 2.6. Чи дійсно були підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника Закупівлі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МЕДИЧНА КОМПАНІЯ "ЕМПІРІКА", якщо, на думку Північно-східного офісу Держаудитслужби, «Замовником не розміщено в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, які наявні у складі тендерної пропозиції ТОВ «МК «ЕМПІРІКА», що вимагалися у підпункті 1.1.2 Додатку 1 до тендерної документації»? Будь ласка, роз’ясніть позицію Північно-східного офісу Держаудитслужби з даного питання, в тому числі, зазначте правові підстави для такої позиції? 2.7. Чи вважає Північно-східний офіс Держаудитслужби, що, якщо Замовник не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою до ТОВ «МК «ЕМПІРІКА» про усунення невідповідностей, то це є підставою для відхилення тендерної пропозиції цього учасника Закупівлі? Будь ласка, роз’ясніть позицію Північно-східного офісу Держаудитслужби з даного питання, в тому числі, зазначте правові підстави для такої позиції? На момент складання цього Заперечення Замовник не отримав від Північно-східного офісу Держаудитслужби відповіді (роз’яснень) на зазначені питання Звернення від 05.08.2024. 3. Щодо зобов’язання здійснити заходи усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором У пункті 3 Констатуючої частини Висновку зазначено, що «з огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів». Натомість, придбання обладнання, автоматичний імунохемілюмінесцентний аналізатор IVD (діагностика in vitro), обумовлено суттєвим збільшенням потоку пацієнтів, які звертаються за лабораторними дослідженнями, - за два роки кількість пацієнтів значно зросла, що створює значне навантаження на існуюче обладнання та персонал. Закупівля зазначеного додаткового сучасного обладнання покликано зменшити час очікування результатів лабораторних досліджень, дозволить швидше проводити необхідні дослідження, підвищить точність та надійність результатів лабораторних досліджень, що є критично важливим для своєчасної та точної діагностики. Про наявну потребу у придбанні товару, що є предметом Закупівлі, про важливість такого придбання мова йде у рапорті головної медичної сестри Замовника, що додавався до Відповіді Замовника на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби про надання пояснень від 11 липня 2024 року, датованій 16.07.2024, і, з яким Північно-східний офіс Держаудитслужби мав змогу ознайомитись. Беручи до уваги, що Замовник достовірно та у відповідності до пунктів 22 і 34 частини першої статті 1 Закону, пункту 3 Порядку №708, пункту 24 Особливостей, пункту 14 Порядку №1082 визначив приналежність товару Автоматичний імунохемілюмінесцентний аналізатор IVD (діагностика in vitro) (НК 024:2023: 56701) із характеристиками, вказаними у Додатку 2 до Тендерної документації, до коду ДК 021:2015 – 38430000-8 «Детектори та аналізатори», наявність в учасника Закупівлі ТОВ "МЕДИЧНА КОМПАНІЯ "ЕМПІРІКА" документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) і у Замовника відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції цього учасника Закупівлі, зобов’язання Північно-східного офісу Держаудитслужби здійснити заходи усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором є протиправним. У той же час, навіть, якщо припустити, що в ході проведення Процедури закупівлі мали місце «порушення» чинного законодавства, про які вказано у Висновку, такі «порушення» є несуттєвими та усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором є непропорційними та неспівмірними. У Висновку відсутнє жодне посилання на неефективне, незаконне, нецільове тощо використання бюджетних коштів, що не узгоджується із вимогою Північно-східного офісу Держаудитслужби про припинення зобов’язань за договором. Вимога Північно-східного офісу Держаудитслужби про зобов’язання Замовника «здійснити заходи усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором» не спрямована на досягнення легітимної мети та не є співмірною з нею, оскільки, суть виявленого порушення не стосується бюджетних інтересів; задоволення вказаної вимоги Північно-східного офісу Держаудитслужби у випадку, що розглядається, призведе до настання несприятливих наслідків. Зазначені у Висновку обставини не могли мати впливу на результат Закупівлі, який визначений за умовою найбільш вигідної ціни. Захід реагування є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу корупційним діям і зловживанням. Аналогічний висновок щодо застосування норм матеріального права, викладений в постанові Верховного Суду від 14.03.2024 р. у справі № 260/1668/22. Крім того, зобов’язання Замовника самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, в свою чергу, може призвести до нового можливого порушення Замовником чинного законодавства. Можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб’єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі Замовника для усунення порушень. Під час проведення моніторингу процедури закупівлі та формуючи Висновок, Північно-східний офіс Держаудитслужби повинен дотримуватись балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямований моніторинг процедури закупівлі та прийнятий за його результатами висновок. Аналогічний висновок щодо застосування норм матеріального права, викладений в постанові Верховного Суду від 04.05.2023 р. у справі № 160/5890/22. Додатково, 05.08.2024 Замовник через електронну систему закупівель у порядку абзацу першого частини восьмої статті 8 Закону звертався до Північно-східного офісу Держаудитслужби за роз’ясненнями щодо змісту Висновку, а саме: Просимо роз’яснити: 3.1. Чому Північно-східний офіс Держаудитслужби визначив саме «припинення зобов’язань за договором» у якості «заходу усунення виявленого порушення»? Коли Північно-східний офіс Держаудитслужби визначав такий «захід», чи враховував дані про зростаючі потреби Замовника та його пацієнтів у лабораторних дослідженнях? Чи вважає Північно-східний офіс Держаудитслужби такий «захід» співмірним і пропорційним «виявленому порушенню»? Чи розуміє та враховує Північно-східний офіс Держаудитслужби, що виконання Замовником зазначеної у Висновку вимоги може потягти за собою невчасне встановлення пацієнтам точних діагнозів? На момент складання цього Заперечення Замовник не отримав від Північно-східного офісу Держаудитслужби відповіді (роз’яснень) на зазначені питання Звернення від 05.08.2024. Отже, проведення Замовником Процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2024-06-05-007580-a, дії Замовника щодо зазначення інформації щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, розгляду тендерної пропозиції учасника Закупівлі ТОВ "МЕДИЧНА КОМПАНІЯ "ЕМПІРІКА", визначення учасника Закупівлі ТОВ "МЕДИЧНА КОМПАНІЯ "ЕМПІРІКА" переможцем Закупівлі та укладення з цим учасником Закупівлі договору про закупівлю є правомірними та не порушують законодавство про закупівлі. Враховуючи вищевикладене, Замовником дотримано усіх вимог Закону, Особливостей та принципів здійснення публічних закупівель.
Дата публікації звіту: 07.08.2024 16:11

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionAwarded: Так
  • other: Так
Опис: Відповідно до пункту 6.2.7 Договору про закупівлю від 27.06.2024р. №27/02, Замовник має право у будь який час припинити дію договору повністю, або частково у випадку , якщо відпала необхідність закупівлі даного товару (товарів) або у разі припинення фінансування. Необхідність закупівлі товару відпала повністю. Дата припинення договору 26 вересня 2024року.
Дата публікації: 26.12.2024 09:24

Запити/Пояснення