-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Вугілля кам’яне марки ДГ (13-100), вугілля буре марки Б, суміш вугілля кам’яного та антрациту Г(Г2)/А (13-100), напівбрикети торф’яні (код ДК 021:2015 - 09110000-3 – «Тверде паливо»)
Завершена
2 116 100.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 580.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 580.50 UAH
Номер:
4127dac76efe47ff94e3ea90f649afd2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-07-08-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.07.2024 00:00
Період моніторингу:
09.07.2024 15:06 - 31.07.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
08.07.2024
№ 51-з
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 08.07.2024 № 51-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
2. UA-2024-05-30-010214-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація не відповідає нормам пункту 17 частини 2 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника торгів ТОВ «ТОРГОВИЙ БУДИНОК «ВУГІЛЛЯ ДОН ПРАЙМ», установлено порушення вимог пунктів 43 та 44 Особливостей, що призвело до порушення принципів здійснення публічних закупівель, дотримання яких передбачено пунктом 3 Особливостей та статтею 5 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ТЕПЛО ПОЛІССЯ», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 12.07.2024 № 01/07, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 18 липня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі – Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Відділу освіти, культури, молоді та спорту Старосілецької сільської ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протокольними рішеннями уповноваженої особи від 30.05.2024 № 12 та від 21.06.2024 № 14, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель як органу оскарження (далі – колегія АМКУ) від 18.06.2024 року № 10547-р/пк-пз, тендерна пропозиція учасника ТОВ «ТОРГОВИЙ БУДИНОК «ВУГІЛЛЯ ДОН ПРАЙМ», тендерна пропозиція переможця ТОВ «ТЕПЛО ПОЛІССЯ», повідомлення щодо обґрунтування аномально низької ціни від 27.06.2024, протокольні рішення уповноваженої особи від 28.06.2024 № 16 та від 01.07.2024 № 17, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 01.07.2024, договір про закупівлю від 12.07.2024 № 01/07, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 15.07.2024, інформація з власного веб-сайту за посиланням: https://starosilecka-gromada.gov.ua/news/1721043870/.
За результатами проведеного моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що в порушення вимог пункту 17 частини 2 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей, тендерна документація Замовника не містить по батькові посадової особи Замовника (Ірина Багінська), уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками.
На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, Замовник 17.06.2024 надав наступне пояснення: «Уповноваженою особою помилково у тендерній документації не зазначено по батькові посадової особи замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками».
Таким чином, Замовник підтверджує, що тендерна документація Замовника не містить по батькові посадової особи Замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками, та не спростовує виявлене порушення.
Відповідно до реєстру отриманих тендерних пропозицій від 26.06.2024 до участі у процедурі закупівель подано тендерні пропозиції від двох учасників: ТОВ «ТОРГОВИЙ БУДИНОК «ВУГІЛЛЯ ДОН ПРАЙМ» та ТОВ «ТЕПЛО ПОЛІССЯ».
Протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 28.06.2024 № 16 відхилено від участі у торгах тендерну пропозицію подану ТОВ «ТОРГОВИЙ БУДИНОК «ВУГІЛЛЯ ДОН ПРАЙМ», а протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 01.07.2024 № 17 визнано переможцем тендерну пропозицію подану ТОВ «ТЕПЛО ПОЛІССЯ».
Разом з тим, відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи Замовника від 28.06.2024 № 16 встановлено, що тендерну пропозицію ТОВ «ТОРГОВИЙ БУДИНОК «ВУГІЛЛЯ ДОН ПРАЙМ» відхилено від участі у процедурі закупівлі з підстави відсутності в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТОРГОВИЙ БУДИНОК «ВУГІЛЛЯ ДОН ПРАЙМ» документу, передбаченого абзацом другим пункту 2.1. РСТ УРСР 1297-82 «Напівбрикети торф’яні. Технічні умови», який виданий на напівбрикети торф’яні.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
В свою чергу, відсутність документу, передбаченого абзацом другим пункту 2.1. РСТ УРСР 1297-82 «Напівбрикети торф’яні. Технічні умови», який виданий на напівбрикети торф’яні, не призводить до зміни предмета закупівлі та може бути усунена шляхом виправлення такої невідповідності.
Однак, Замовником в порушення вимог пункту 43 Особливостей, не розміщено в електронній системі закупівель у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення ТОВ «ТОРГОВИЙ БУДИНОК «ВУГІЛЛЯ ДОН ПРАЙМ» невідповідностей у тендерній пропозиції.
Враховуючи вищевикладене, Замовником в порушення вимог передбачених пунктом 44 Особливостей та пунктом 3 розділу 5 тендерної документації, безпідставно відхилено тендерну пропозицію подану ТОВ «ТОРГОВИЙ БУДИНОК «ВУГІЛЛЯ ДОН ПРАЙМ».
На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, Замовник 17.06.2024 надав наступне пояснення: «Замовник не має права розміщувати повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель стосовно відсутності у складі тендерної пропозиції учасника документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі. У паспорті якості міститься інформація про технічні та якісні характеристики товару, його назву, відсутність відповідного документу, або навіть невідповідність його вимогам тендерної документації є прямою підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника».
Однак, вказане не спростовує виявлене порушення, оскільки відсутність одного документу (паспорту якості) не змінює предмет закупівлі (найменування товару, марки, моделі тощо), запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції.
Враховуючи вищевикладене, моніторингом установлено, що Замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ТОРГОВИЙ БУДИНОК «ВУГІЛЛЯ ДОН ПРАЙМ» на умовах не передбачених пунктами 43 та 44 Особливостей та визначив переможцем тендерну пропозицію учасника ТОВ «ТЕПЛО ПОЛІССЯ», що за результатами аукціону була дорожчою на 730 252,00 грн або 52,77 % (2 114 052,00 грн – 1 383 800,00 грн), що не відповідає принципам публічних закупівель, зокрема, об’єктивності та неупередженості визначення переможця процедури закупівлі, максимальній економії, ефективності та пропорційності, що закріплені в статті 5 Закону.
Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Слід відмітити, що моніторинг закупівлі щодо порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався.
Період усунення порушень:
19.07.2024 11:20 - 03.08.2024 00:00
Дата публікації висновку:
19.07.2024 11:20
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання вимог пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) та вимог ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Відділом освіти, культури, молоді та спорту Старосілецької сільської ради розглянуто висновок про результати моніторингу закупівлі №UA-2024-05-30-010214-a. За результатами розгляду повідомляємо наступне.
Процедура закупівлі товару Вугілля кам’яне марки ДГ (13-100), вугілля буре марки Б, суміш вугілля кам’яного та антрациту Г(Г2)/А (13-100), напівбрикети торф’яні (код ДК 021:2015 - 09110000-3 – «Тверде паливо») була здійсненна уповноваженою особою.
Згідно пункту 2 констатуючої частини Висновку встановлено: «За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація не відповідає нормам пункту 17 частини 2 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника торгів ТОВ «ТОРГОВИЙ БУДИНОК «ВУГІЛЛЯ ДОН ПРАЙМ», установлено порушення вимог пунктів 43 та 44 Особливостей, що призвело до порушення принципів здійснення публічних закупівель, дотримання яких передбачено пунктом 3 Особливостей та статтею 5 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ТЕПЛО ПОЛІССЯ», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень не встановлено».
Згідно пункту 3 констатуючої частини Висновку встановлено: «З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень ШЛЯХОМ РОЗІРВАННЯ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ ВІД 12.07.2024 № 01/07, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів».
Відповідно до положення абзацу другого частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, ЩО СВІДЧАТЬ ПРО УСУНЕННЯ ПОРУШЕННЯ (ПОРУШЕНЬ) ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ, ВИКЛАДЕНИХ У ВИСНОВКУ, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
В реагування на висновок про результати моніторингу закупівлі щодо моніторингу закупівлі №UA-2024-05-30-010214-a, було прийняте рішення щодо розірвання договору про закупівлю товару від 12.07.2024 № 01/07.
Сторони договору за взаємною згодою уклали додаткову угоду №2 від 26.07.2024 року до Договору, в частині розірвання його дії, копія додаткової угоди додається.
Враховуючи вищевикладене повідомляємо, що Висновок про результати моніторингу закупівлі розглянуто та вжито заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, та в спосіб визначений пунктом 3 Розділу ІІІ Висновку.
Дата публікації звіту:
26.07.2024 16:19
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionCancelled: Так
- rejectionOfBidsNotByLaw: Так
Опис:
Порушення усунуто в повному обсязі шляхом розірвання договору.
Дата публікації:
31.07.2024 18:05
Запити/Пояснення
Номер:
a20ca1ac81294a7eadfa10a08a1227f3
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
10.07.2024 14:28
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.07.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Тверде паливо» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-05-30-010214-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товари, що є предметом даної закупівлі), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3. Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Крім того, згідно із частиною 10 статті 11 Закону рішення уповноваженої особи (тендерного комітету) оформлюється протоколом.
Враховуючи вищевикладене, просимо надати інформацію чи були встановлені факти формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕПЛО ПОЛІССЯ» на відповідність тендерній документації Відділу освіти культури, молоді та спорту Старосілецької сільської ради (далі – Замовник) (протоколу, рішення).
4. Відповідно до абзацу 1 пункту 28 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі – Особливості) встановлено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 17 частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації зазначається прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками.
Так, в підпункті 2.3 пункту 2 розділу І тендерної документації Замовником зазначено лише прізвище та ім’я (Ірина Багінська) посадової особи Замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками.
Враховуючи вищевикладене, поясніть невідповідність тендерної документації вимогам пункту 17 частини 2 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей, в частині незазначення в тендерній документації по батькові посадової особи Замовника (Ірина Багінська), уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками, з наданням відповідних підтверджуючих документів.
5. Відповідно до реєстру отриманих тендерних пропозицій від 26.06.2024 до участі у процедурі закупівель подано тендерні пропозиції від двох учасників: ТОВ «ТОРГОВИЙ БУДИНОК «ВУГІЛЛЯ ДОН ПРАЙМ» та ТОВ «ТЕПЛО ПОЛІССЯ».
Протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 28.06.2024 № 16 відхилено від участі у торгах тендерну пропозицію подану ТОВ «ТОРГОВИЙ БУДИНОК «ВУГІЛЛЯ ДОН ПРАЙМ», а протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 01.07.2024 № 17 визнано переможцем тендерну пропозицію подану ТОВ «ТЕПЛО ПОЛІССЯ».
Разом з тим, відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи Замовника від 28.06.2024 № 16 встановлено, що тендерну пропозицію ТОВ «ТОРГОВИЙ БУДИНОК «ВУГІЛЛЯ ДОН ПРАЙМ» відхилено від участі у процедурі закупівлі з підстави відсутності в тендерній пропозиції учасника ТОВ «ТОРГОВИЙ БУДИНОК «ВУГІЛЛЯ ДОН ПРАЙМ» документу, передбаченого абзацом другим пункту 2.1. РСТ УРСР 1297-82 «напівбрикети торф’яні. Технічні умови», який виданий на напівбрикети торф’яні.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
В свою чергу, відсутність документу, передбаченого абзацом другим пункту 2.1. РСТ УРСР 1297-82 «напівбрикети торф’яні. Технічні умови», який виданий на напівбрикети торф’яні, не призводить до зміни предмета закупівлі та може бути усуненим шляхом виправлення таких невідповідностей.
Враховуючи вищевикладене, поясніть, чому Замовником не розміщено в електронній системі закупівель у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення ТОВ «ТОРГОВИЙ БУДИНОК «ВУГІЛЛЯ ДОН ПРАЙМ» невідповідностей у тендерній пропозиції.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
f1d042cbadff49289d79a108d1cfc956
Назва:
Надання відповіді на запит
Дата опублікування:
15.07.2024 15:54
Опис:
Добрий день. На виконання положень частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) надаємо відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
1. При визначенні очікуваної вартості предмету закупівлі товару Вугілля кам’яне марки ДГ (13-100), вугілля буре марки Б, суміш вугілля кам’яного та антрациту Г(Г2)/А (13-100), напівбрикети торф’яні (код ДК 021:2015 - 09110000-3 – «Тверде паливо») уповноваженою особою використовувалася методика передбачена положенням п.п. 3 п. 1 розділу ІІІ Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, що затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020р № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
Очікувана вартість предмета закупівлі була сформована Уповноваженою особою, яка провела моніторинг цін на товари.
Також надаємо Вам усі документи, які вимагаються запитом, а саме:
- обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі «Вугілля кам’яне марки ДГ (13-100), вугілля буре марки Б, суміш вугілля кам’яного та антрациту Г(Г2)/А (13-100), напівбрикети торф’яні (код ДК 021:2015 - 09110000-3 – «Тверде паливо»)» з розрахунком очікуваної вартості предмета закупівлі – на 5 арк.;
- комерційна пропозиція ТОВ «ОПТІМА-ПАЛИВО» – на 1 арк.;
- комерційна пропозиція ТОВ «ТЕПЛО ПОЛІССЯ» – на 1 арк.;
- комерційна пропозиція ПП «ЛІДЕР АКТИВ» – на 1 арк.
2. Посилання на сайт: https://starosilecka-gromada.gov.ua/news/1721043870/.
3. У запиті міститься посилання на не чинну редакцію абз. 10 ч. 10 ст. 11 Закону, та некоректно вказано положення визначене у п. 19 ч. 2 ст. 22 Закону.
Уповноваженою особою було здійснено розгляд тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕПЛО ПОЛІССЯ» та прийняте рішення, щодо визначення тендерної пропозиції відповідного учасника переможцем процедури закупівлі (Протокол №17 від 01.07.2024 року). За результатами розгляду встановлено, що тендерна пропозиція учасника відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення відкритих торгів, умовам тендерної документації, та вимогам до предмета закупівлі.
Уповноваженою особою, не складалися та не оприлюднювалися окремі протокольні рішення щодо фактів встановлення у складі тендерної пропозиції учасника наявних формальних (несуттєвих) помилок, тому, що складання відповідних протокольних рішень не передбачено положеннями Особливостей та умовами тендерної документації. Наявність у складі тендерної пропозиції формальних (несуттєвих) помилок не впливає на розгляд тендерних пропозицій.
4. Уповноваженою особою помилково у тендерній документації не зазначено по батькові посадової особи замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками.
5. Рішення щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ "ТОРГОВИЙ БУДИНОК "ВУГІЛЛЯ ДОН ПРАЙМ" (Протокол №16 від 28.06.2024 року) прийняте Уповноваженою особою, із врахуванням усталеної практики розгляду тендерних пропозицій учасників, та враховує вимоги чинного законодавства України, положення тендерної документації, та правову позицію Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, структурних підрозділів Державної аудиторської служби України та судову практику суддів різних інстанцій.
Відповідно до пункту 13 Додатку №2 тендерної документації, встановлено вимогу: «Учасник торгів повинен підтвердити якість напівбрикетів торф'яних, що пропонуються до поставки, наданням в складі тендерної пропозиції документу передбаченого абзацом другим пункту 2.1. РСТ УРСР 1297-82 «Напівбрикети торф'яні. Технічні умови».
Проте у складі тендерної пропозиції Учасника ТОВ "ТОРГОВИЙ БУДИНОК "ВУГІЛЛЯ ДОН ПРАЙМ" відсутній документ передбачений абзацом другим пункту 2.1. РСТ УРСР 1297-82 «Напівбрикети торф'яні. Технічні умови», ЯКИЙ ВИДАНИЙ НА НАПІВБРИКЕТИ ТОРФ’ЯНІ, тобто учасник у складі тендерної пропозиції не підтвердив якість запропонованого товару.
У пункті 2.1. РСТ УРСР 1297-82 «Напівбрикети торф’яні. Технічні умови» вказано - Прийомку напівбрикетів у виробника виконує інспекція «Укрінспаливо» партіями по ГОСТ 13674-78. НА КОЖНУ ПАРТІЮ ПРОДУКЦІЇ ВИДАЄТЬСЯ ПАСПОРТ.
Таким чином, учасникам у складі тендерної пропозиції потрібно підтвердити якість напівбрикетів торф'яних шляхом надання паспорту виданого на відповідний товар.
Вимога пункту 13 Додатку №2 тендерної документації була предметом розгляду скарги, та визнана Органом оскарження законною. Орган оскарження чітко вказав, що у відповідному пункті тендерної документації йде мова саме про Паспорт товару.
Як передбачається положеннями пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (КРІМ ВИПАДКІВ відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або ВІДСУТНОСТІ ІНФОРМАЦІЇ (ТА/АБО ДОКУМЕНТІВ) ПРО ТЕХНІЧНІ ТА ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, ЩО ПРОПОНУЄТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ В ЙОГО ТЕНДЕРНІЙ ПРОПОЗИЦІЇ). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до ЗМІНИ предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, НАЙМЕНУВАННЯ ТОВАРУ, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Учасник ТОВ "ТОРГОВИЙ БУДИНОК "ВУГІЛЛЯ ДОН ПРАЙМ" у складі тендерної пропозиції не надав паспорт на напівбрикет торф’яний, проте, надав сертифікат якості серії AD №01934 виданого на інший товар, а саме: брикети торф’яні, тобто учасник пропонував до поставки інший товар, що, між іншим, є зміною предмета закупівлі.
Відповідно до положення абз. 2 пп. 2 п. 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Замовник не має права розміщувати повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель стосовно відсутності у складі тендерної пропозиції учасника документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі. У паспорті якості міститься інформація про технічні та якісні характеристики товару, його назву, відсутність відповідного документу, або навіть невідповідність його вимогам тендерної документації є прямою підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника (як приклад відповідної позиції можна ознайомитися із рішенням Органу оскарження №8620-р/пк-пз від 15.05.2024 року, оголошення № UA-2024-03-08-007042-a).
Крім того, неправомірне розміщення повідомлення про усунення невідповідностей, також є незаконним. У процедурі закупівлі за №UA-2023-03-01-011805-a, Замовник розмістив повідомлення про усунення невідповідностей, у ситуації коли учасник не надав паспорти якості, проте Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, визнало це прямим порушенням положень Особливостей. У процедурі закупівлі № UA-2022-12-29-010904-a розглядалася аналогічна ситуація.
Рішення Уповноваженої особи щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ "ТОРГОВИЙ БУДИНОК "ВУГІЛЛЯ ДОН ПРАЙМ" є законним.
Статтею 19 Конституції України передбачається, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Неприйнятним є ситуації розрізненого трактування вимог Закону з боку різних органів, які здійснюють контроль за дотримання вимог законодавства про публічні закупівлі, адже беручи до уваги чотири різні позиції щодо розгляду тендерних пропозиції учасників, які одна одній суперечать Замовнику, залишається діяти лише в межах вимог чинного законодавства.