• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Фарба та розчинник (код ДК 021:2015: 44810000-1Фарби)

Завершена

730 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 650.00 UAH
Номер: f2d90e6f77fc431da93faba5b5f3b794
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-09-11-000050
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 10.09.2024 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913671
Період моніторингу: 11.09.2024 14:48 - 03.10.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 10.09.2024 № 45-з Луцьк Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 12 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедури закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Анатолій ОМЕЛЬЧУК Додаток №1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 10.09.2024 № 45-з Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області. Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2024-05-28-009401-a від 28.05.2024. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Луцьк
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 95) 789-29-71, dmytrotkachuk86@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення вимог статті 4 Закону в частині визначення очікуваної вартості предмета закупівлі з недотриманням норм Примірної Методики № 275. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель та відповідно до пояснення Замовника від 18.09.2024 з наданням документального підтвердження внесення змін до Договору від 18.06.2024 № 07 (файл «дод угода 1 фарба.pdf»), керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до дисциплінарної відповідальності осіб, якими допущені порушення та проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 19 вересня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості), своєчасність надання роз’яснень щодо тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Гуманітарного відділу Ківерцівської міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи Замовника від 28.05.2024 №67 (далі – тендерна документація); звернення через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та відповідь Замовника; тендерні пропозиції учасників ФОП «Федорчук Сергій Степанович» та ФОП «Романишина Оксана Зеновіївна», Обґрунтування аномально низької ціни до 07 червня 2024, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.06.2024 № 72, Вимогу Учасника ФОП «Федорчук Сергій Степанович» про усунення порушення від 12.06.2024 Номер вимоги: UA-2024-05-28-009401-a.a1, Вимогу про усунення невідповідностей до 11 червня 2024, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 11.06.2024 № 77 та від 12.06.2024 № 78, повідомлення про намір укласти договір від 11.06.2024; договір про закупівлю товару від 18.06.2024 № 07 (далі – Договір) на суму 697 247,00 грн, укладений з ФОП «Романишина Оксана Зеновіївна», додаткову угоду від 17.09.2024 № 1 до Договору, пояснення Замовника від 13.09.2024 та від 18.09.2024, надані через електронну систему закупівель на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області (далі – Управління) від 11.09.2024 та від 16.09.2024. За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено, що на виконання вимог пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей, зокрема пункту 14 Особливостей. Тобто, закупівля відповідно до Особливостей здійснюється Замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону. На виконання вимог статті 4 Закону, при плануванні закупівлі та підготовці до її проведення, Замовник проводить попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку. А також, визначає очікувану вартість предмета закупівлі товарів, робіт та послуг, закупівля яких здійснюється відповідно до положень Закону застосовуючи норми Примірної Методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 №275 (далі – Примірна Методика №275). Водночас, рекомендації та інформація можуть використовуватися Замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення статті 5 Закону. Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб’єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації. На запит Управління від 11.09.2024 щодо надання Замовником пояснення та документального підтвердження визначення очікуваної вартості закупівлі 16 наборів фарби та розчинника (код ДК 021:2015: 44810000-1Фарби) Замовник пояснює наступне: «Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі проведено методом порівняння ринкових цін у спосіб, передбачений пунктом 1 частини 1 розділу ІІІ Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 р. №275, а саме шляхом пошуку, збору та аналізу загальнодоступної інформації про ціни товарів що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, зокрема, на сайтах постачальників відповідної продукції та спеціалізованих торгівельних майданчиках. Під час збору інформації про ціни враховувалась можливість співставлення параметрів запланованої закупівлі (обсяги закупівлі, умови оплати та поставки) з умовами закупівель, інформацію про які було використано з відкритих джерел для розрахунку очікуваної вартості, а також можливі коливання цін на предмет закупівлі. За кожною номенклатурною позицією з вищезазначених джерел інформації було сформовано масив цінових даних (по 3 ціни за кожною позицією закупівлі), які було приведено до передбачених у закупівлі умов поставки та оплати, і які суттєво (на 30% і більше) не відрізнялися в меншу/більшу сторону від найближчої ціни. Після цього за кожною номенклатурною позицією було визначено очікувану ціну за одиницю, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних. На підставі цього було проаналізовано офіційний сайт Епіцентр та Розетки, також згідно цього було зроблено скріншоти та висвітлено на офіційному сайті гуманітарного відділу Ківерцівської міської ради.». У складі своєї відповіді від 13.09.2024 Замовником через електронну систему закупівель надано пояснення з документальним підтвердженням (файли «пояснення фарба.pdf» та «Комерційні пропозиції на фарбу.pdf»). Однак, у файлі «Комерційні пропозиції на фарбу.pdf» розміщено скриншоти офіційних сайтів інтернет магазинів Розетка та Епіцентр, які містять інформацію щодо адреси видачі товару: м. Київ (Розетка) та м. Київ вул. Полярна, 20-Д (Епіцентр), яка є відмінною від територіального місцезнаходження Замовника (Волинська область), крім того скриншоти сайтів містять інформацію щодо очікуваних дат самовивозу товару – дати періоду проведення моніторингу (15.09.2024, 18.09.2024). Тобто, Замовником не надано документальне підтвердження своїх дій щодо визначення очікуваної вартості предмета закупівлі методом порівняння ринкових цін у спосіб, передбачений пунктом 1 частини 1 розділу ІІІ Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 №275, а саме шляхом пошуку, збору та аналізу загальнодоступної інформації про ціни товарів що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, зокрема, на сайтах постачальників відповідної продукції та спеціалізованих торгівельних майданчиках, як вказано у поясненнях Замовника на запит Управління. Таким чином, Замовником в порушення вимог статті 4 Закону визначено очікувану вартість предмета закупівлі з недотриманням норм Примірної Методики № 275. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено, що на виконання норм пунктів 3 та 28 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей, та формують тендерну документацію відповідно до вимог статті 22 Закону, зокрема з урахуванням пункту 8 частини другої статті 22 Закону, а саме: тендерна документація повинна містити проєкт договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Відповідно до пункту 6 частини першої статті 1 Закону договір про закупівлю – господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару. Згідно до пункту 17 Особливостей Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої та восьмої статті 41 Закону, та Особливостей. При цьому, істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пункту 10 Особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків визначених нормами пункту 19 Особливостей. Так, відповідно до норм статті 180 Господарського кодексу України істотними умовами договору про закупівлю є предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору про закупівлю. Водночас, згідно положень абзацу другого частини першої статті 638 Глави 53 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ): істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Також, згідно норм статей 663 та 664 параграфу 1 Глави 54 Цивільного кодексу України: Продавець зобов'язаний передати товар покупцеві у строк, встановлений договором купівлі-продажу, при цьому обов'язок продавця передати товар покупцеві вважається виконаним у момент: 1) вручення товару покупцеві, якщо договором встановлений обов'язок продавця доставити товар. Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів UA-2024-05-28-009401-a в графі «Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг» оприлюднено «Україна, Відповідно до документації», а в графі «Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг» – до 20 червня 2024. Водночас, в тендерній документації уповноваженою особою Замовника затверджена інша інформація, відмінна від оприлюдненої в оголошенні, зокрема, у пункті 5.1 Додатку 4 тендерної документації (проєкт Договору № ______ про закупівлю товарів) викладено наступне : «5.1. Поставка товару буде здійснюватись транспортом Замовника, завантажувальні роботи - за рахунок постачальника. Місце поставки товару: населені пункти Березівської сільської ради згідно заявок. Поставка товару має бути здійснена з дати підписання даного договору та до 31 жовтня 2024 року згідно заявок Замовника за адресами Замовника.». При цьому Замовником розроблено та затверджено у Додатку 3 тендерної документації Дислокацію закладів підпорядкованих Замовнику в розрізі назв закладів та їх адрес у м. Ківерці, с.Журавичі, с.Муравище, с.Озеро, с.Омельне, с.Сокиричі, с.Тростянець, с.Суськ, с.Бодячів, с.Сокиричі, с.Словатичі Ківерцівської міської територіальної громади. Крім того, оприлюднений 18.06.2024 в електронній системі закупівлі Договір про закупівлю товару від 18.06.2024 № 07 містить узгоджені та затверджені Сторонами Договору терміни поставки товару та посилання на населені пункти Березівської сільської ради, які суперечать оголошенню та Додатку 3 тендерної документації. На запит Управління від 16.09.2024 щодо не забезпечення уповноваженою особою Замовника виконання норм частини десятої статті 11 Закону в частині складання та затвердження проєкту Договору (Додаток 4 тендерної документації) відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів UA-2024-05-28-009401-a та Додатку 3 тендерної документації, оприлюднено наступне пояснення: «Уповноваженою особою під час проведення закупівлі за ідентифікатором № UA-2024-05-28-009401-a, щодо Закупівлі було виявлено технічну (механічну, формальну) помилку, допущену при внесенні інформації про закупівлю, а саме: за результатами процедури закупівлі було укладено договір про закупівлю від 18.06.2024 №07 з учасником — переможцем ФОП «РОМАНИШИНА ОКСАНА ЗЕНОВІЇВНА» із загальною вартістю 697 247 грн. У зв’язку з технічною (механічною) помилкою уповноважена особа у договорі п.5.1 було зазначено, місце поставки та строк виконання договору помилкову інформацію, яка відрізняється від оголошення закупівлі та згідно додатку 3 «Технічна специфікація». Але поставка товару здійснилася згідно додатку 3 «Технічна специфікація» та в строк що передбачено в оголошенні цієї закупівлі. У зв’язку з зазначеним, та відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель, товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженя постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року №1178, таким чином дійшли згоди внести зміни в Договір №07 від 18.06.2024 р. 1. Внести зміни до п.5.1 «Поставка товару буде здійснюватись транспортом постачальника, завантажувальні роботи - за рахунок постачальника. Місце поставки товару: заклади гуманітарного відділу Ківерцівської міської ради згідно заявок. Поставка товару має бути здійснена з дати підписання даного договору та до 20 червня 2024 року згідно заявок Замовника за адресами Замовника.»». Таким чином, Замовником розроблено та затверджено тендерну документацію без врахування положень та норм Господарського та Цивільного кодексів України, чим порушено вимоги абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей.
Період усунення порушень: 19.09.2024 15:50 - 04.10.2024 00:00
Дата публікації висновку: 19.09.2024 15:50

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: За наслідками розгляду висновку Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель було прийнято рішення щодо притягнення до дисциплінарної відповідальності уповноваженої особи (наказ №72-к від 19.09.2024 року) та проведено роз’яснювальну роботу.
Дата публікації звіту: 23.09.2024 09:34

Запити/Пояснення