-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт частини будівлі 129/1 м. Вінниця (ремонт покрівлі) (перша черга)
Завершена
5 644 879.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 56 448.79 UAH
мін. крок: 1% або 56 448.79 UAH
Номер:
23d6608f246f4448b5d43ecb44465b35
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-06-17-000117
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.06.2024 00:00
Період моніторингу:
17.06.2024 17:36 - 09.07.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
17.06.2024 №53-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 17.06.2024 №53-з
Витяг з переліку закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
5. UA-2024-05-27-011781-a 27.05.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Постанови №1178 та внесення змін до неї встановлено порушення абзацу восьмого підпункту 1, абзацу третього підпункту 3 пункту 44, абзацу п’ятнадцятого пункту 47, абзацу четвертого пункту 54 Постанови №1178 та пункту 18 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Теплоенергетична компанія», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 05 липня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Постанова №1178) та внесення змін до неї, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Квартирно - експлуатаційного відділу м. Вінниця (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 27 травня 2024 року (протокол №141) із внесеними змінами, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «Теплоенергетична компанія», повідомлення про намір укласти договір, договір підряду «Капітальний ремонт частини будівлі 129/1 м. Вінниця (ремонт покрівлі) (перша черга)» від 03 липня 2024 року №7817, звіт про результати проведення процедури закупівлі від 05 липня 2024 року та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 21 червня 2024 року через електронну систему закупівель.
Відповідно до пункту 3 Постанови №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Постанови №1178 та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Так, у пункті 28 Постанови №1178 визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Постанови №1178.
Відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством.
Згідно із нормами абзацу восьмого підпункту 1 пункту 44 Постанови №1178 передбачено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/ Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/ Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/ Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/ Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/ Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/ Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Крім того, абзацом третім підпункту 3 пункту 44 Постанови №1178 передбачено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту Постанови №1178.
За результатами проведеного моніторингу установлено, що у пункті 3 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу 5. «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
- учасник процедури закупівлі є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»;
- переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Постанови №1178.
Також, моніторингом установлено, що в пункті 3 додатку 3 тендерної документації Замовником зазначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Постанови №1178, чим не дотримано вимоги абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Постанови №1178, яким визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Постанови №1178.
Отже, моніторингом установлено, що Замовник на порушення абзацу восьмого підпункту 1, абзацу третього підпункту 3 пункту 44, абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Постанови №1178 не врахував чинні норми Постанови №1178 та не включив до тендерної документації інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством.
Окрім цього, пунктом 18 частини другої статті 22 Закону визначено, що у тендерній документації зазначається, зокрема, вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг.
При цьому, предметом даної закупівлі є роботи, що підтверджується інформацією, зазначеною Замовником у тендерній документації та оголошенні про проведення відкритих торгів.
Однак, Замовником у пункті 7 «Інформація про субпідрядника /співвиконавця» розділу 3. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено, що інформація про субпідрядника/співвиконавця не передбачено, чим не дотримано вимоги пункту 18 частини другої статті 22 Закону.
Відповідно до абзацу третього пункту 54 Постанови №1178, замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів.
При цьому, вимогами абзацу четвертого пункту 54 Постанови №1178 визначено, що зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
Так, в електронній системі закупівель Замовником 27 травня 2024 року о 17 год 09 хв розміщено файл «Тендерна документація 129 1.docx» пунктом 1 «Кінцевий строк подання тендерної пропозиції» розділу 4 «Подання та розкриття тендерної пропозиції» якого визначено, що «кінцевий строк подання тендерних пропозицій — 10.06.2024 р. (час визначається електронною системою закупівель автоматично)».
Поряд із цим, у файлі «Тендерна документація 129 1.docx», який розміщений Замовником в електронній системі закупівель о 17 год 16 хв у пункт 1 «Кінцевий строк подання тендерної пропозиції» розділу 4 «Подання та розкриття тендерної пропозиції» внесено зміни та викладено його у наступній редакції, а саме : «кінцевий строк подання тендерних пропозицій — 11.06.20 р. (час визначається електронною системою закупівель автоматично)».
Однак, Замовником на порушення вимоги абзацу четвертого пункту 54 Постанови №1178 не оприлюднено в електронній системі закупівель перелік змін до тендерної документації.
Період усунення порушень:
08.07.2024 16:46 - 23.07.2024 00:00
Дата публікації висновку:
08.07.2024 16:46
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Згідно з абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у Висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
За результатом Висновку органом державного фінансового контролю встановлено:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Таким чином, необхідно оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію наступного змісту:
З метою виконання зобов’язання щодо усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу закупівлі ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" 45260000-7 Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи, Капітальний ремонт частини будівлі 129/1 м. Вінниця (ремонт покрівлі) (перша черга) повідомляю, що в майбутніх закупівлях виявлені порушення будуть враховані та не будуть допущені. Також вжито заходи щодо недопущення виявлених порушень у подальшому, зокрема шляхом онлайн навчання уповноваженої особи в ТОВ "АГЕНСТВО КОНСАЛТ" за курсом «Публічні закупівлі в Україні. Закупівлі в умовах воєнного стану згідно Постанови №1178 + зміни» для уповноважених осіб терміном з 17–19.07.2024.
Дата публікації звіту:
11.07.2024 14:32
Запити/Пояснення
Номер:
3373df11b49849689079f5898bea0651
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
19.06.2024 15:52
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.06.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі робіт з капітального ремонту частини будівлі 129/1 м. Вінниця (ремонт покрівлі) (перша черга) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2024-05-27-011781-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. З яких підстав тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 27 травня 2024 року (далі - тендерна документація), не відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Постанова №1178), а саме:
- пункту 18 частини другої статті 22 Закону в частині зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт, тоді як предметом даної закупівлі є роботи, що підтверджується інформацією, зазначеною замовником у тендерній документації та оголошенні про проведення відкритих торгів;
- підпунктам 1, 3 пункту 44, підпункту 2 пункту 45 та абзацу 15 пункту 47 Постанови №1178, із урахуванням змін внесених від 09 лютого, 02 квітня 2024 року №№ 131, 382?
3. Чи вносились Замовником зміни до тендерної документації. Якщо так, то чому в електронній системі закупівель разом із змінами до тендерної документації в окремому документі не оприлюднено перелік змін, що вносились?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
36e37508b0e2492a9f7cbc81039be33c
Назва:
Пояснення по запитанням
Дата опублікування:
21.06.2024 14:42
Опис:
Згідно ч.5 ст. 8 ЗУ «Про публічні закупівлі» протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З урахуванням викладено Замовник надає наступні пояснення:
- Надаємо інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертний звіт) на підставі яких нами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість по об’єкту: «Капітальний ремонт частини будівлі 129/1 м. Вінниця (ремонт покрівлі) (перша черга)», було здійснено Замовником на підставі проектно-кошторисної документації, визначеної з урахуванням Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281. Вище зазначена проектно-кошторисна документація пройшла експертизу в Вінницькій обласній комунальній установі «Служба технічного нагляду за об’єктами житлово-комунального господарства» за результатами чого було видано позитивний експертний звіт від 15 травня 2024 року № 04-07-0134
- Щодо розміру бюджетного призначення, повідомляємо, що відповідне призначення встановлюється Міністерством оборони України. У зв'язку з специфікою роботи дана інформація не розміщуються на сайті, через підпорядкування Міністерству оборони України.
- Замовником не вносились зміни до тендерної документації, у зв’язку з чим документ зі змінами відсутній.
- Враховуючи значне навантаження на уповноважену особу (на яку покладено додаткові функції уповноваженої особи), яке відбулось через звільнення уповноважених осіб, а також можливий зрив плану капітального ремонту та стислі терміни, Замовником неповністю враховано зміни внесені від 09 лютого, 02 квітня 2024 року№ № 131, 382, зазначені зміни не впливають на прийняту пропозицію Учасника, та є незначущими, (Учасник не є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран). Замовник гарантує врахування в майбутніх закупівлях актуальних змін в сфері публічних закупівель.