• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону

Поточний ремонт найпростішого укриття Великомостівського ліцею Великомостівської міської ради Львівської області (За кодом CPV за ДК 021:2015-45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи )

Завершена

936 336.16 UAH з ПДВ
Номер: 5957f7f7b9fc4a2d831940a58709f0c7
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-06-06-000006
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 06.06.2024 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 06.06.2024 15:07 - 28.06.2024 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 06.06.2024 № 117 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 06.06.2024 № 117. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 2. UA-2024-05-21-003192-a, 21.05.2024. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
  • Придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель відповідно до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання наявності підстав для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування процедур закупівель, визначених Законом з урахуванням Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пункту 3, пункту 10 та підпункту 4 пункту 13 Особливостей №1178. Також, Замовником допущено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону внаслідок ненадання документів у випадках, передбачених законом. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до законодавства про публічні закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме щодо усунення порушення вимог пункту 3, пункту 10 та підпункту 4 пункту 13 Особливостей №1178 – забезпечити припинення зобов’язань за укладеним договором з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. Крім того, вжити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо щодо недопущення в подальшому порушень вимог частини п’ятої статті 8 Закону при наданні інформації та документів у випадках, передбачених законом. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 20 червня 2024 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; наявність підстав для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування процедур закупівель, визначених Законом України від 25.12.2015 №922- VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, культури та туризму Великомостівської міської ради Львівської області (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-05-21-003538-a); опубліковану в електронній системі закупівель інформацію про предмет та умови закупівлі; опубліковане Замовником 21.05.2024 обгрунтування підстави для здійснення досліджуваної закупівлі без використання електронної системи закупівель; опублікований звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель; договір підряду від 15.05.2024 №9; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю. У пункті 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) постановлено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Одночасно, відповідно до пункту 5 Постанови КМУ №710 Державну аудиторську службу зобов’язано забезпечити проведення перевірок дотримання вимог цієї постанови під час здійснення заходів державного фінансового контролю. Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації джерелом фінансування закупівлі UA-2024-05-21-003192-a є кошти місцевого бюджету. Також, відповідно до даних Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів Замовник є розпорядником бюджетних коштів. Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. З врахуванням вищенаведеного, під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель оприлюднено запит до Замовника щодо надання відповідної інформації, зокрема, про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик та яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних надавачів послуг, що є предметом закупівлі, та вибрано для її надання ПП «Західстильбудпроект», з яким укладений договір без використання електронної системи закупівель. При цьому, у запиті зазначено, що до пояснень необхідно долучати їх документальне підтвердження. У наданому (опубліковано в електронній системі закупівель) на вищевказаний запит поясненні Замовником зазначено, що при оцінці можливих потенційних надавачів послуг, що є предметом закупівлі, було враховано: найнижчу запропоновану ціну за результатами проведеного аналізу комерційних пропозицій трьох потенційних надавачів - ПП «Західстильбудпроект», ФОП Павлишин Я.П., ТОВ «Тім-Буд, технічну можливість надавача послуг виконання необхідних робіт з поточного ремонту укриття в стислі терміни, а також що обраний надавач послуг ПП «Західстильбудпроект» зарекомендував себе як відповідальний виконавець під час виконання ним робіт з капітального та поточного ремонтів для Замовника протягом останніх 2-х років. Водночас, жодного документального підтвердження щодо зазначеної у поясненні Замовника інформації стосовно отриманих та проаналізованих комерційних пропозицій Замовником до моніторингу не надано, чим порушено вимогу частини п’ятої статті 8 Закону. З врахуванням вищенаведеного, дослідити під час моніторингу питання дотримання Замовником вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710 щодо забезпечення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі не видалося за можливе. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Згідно з нормами пункту 10 Особливостей №1178 замовники здійснюють закупівлі послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. грн, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному пунктом 12-1 цих особливостей або розділом «Порядок проведення відкритих торгів» цих особливостей, з урахуванням положень, визначених цими особливостями, та/або в порядку, передбаченому пунктом 8 цих особливостей. Одночасно, у пункті 13 Особливостей №1178 визначено перелік підстав, за яких придбання замовниками послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. грн, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів. Моніторингом встановлено, що Замовником закупівля за ID: UA-2024-05-21-003192-a (поточний ремонт найпростішого укриття ліцею) вартістю 936 336,16 грн проведена без застосування відкритих торгів шляхом укладання договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель. Підставою для проведення закупівлі без використання електронної системи закупівель Замовником визначено підпункт 4 пункту 13 Особливостей №1178. Згідно з нормами підпункту 4 пункту 13 Особливостей №1178 придбання замовниками послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. грн, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів у разі, коли існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів, яка повинна бути документально підтверджена замовником. В опублікованому Замовником в електронній системі закупівель обгрунтуванні підстави для здійснення закупівлі згідно з підпунктом 4 пункту 13 Особливостей №1178 (затверджене начальником Відділу освіти, культури та туризму Великомостівської міської ради Львівської області, далі - Обгрунтування), а також у наданому під час моніторингу поясненні (на запит Західного офісу Держаудислужби щодо надання документального підтвердження наявності нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів) зазначено, зокрема, що виникнення об’єктивних обставин, що унеможливили дотримання строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів підтвержується листом Замовника від 05.02.2024 № 44/01-26 про виділення коштів; рішенням сесії Великомостівської міської ради Львівської області від 08.02.2024 №1267 «Про затвердження Програми будівництва, реконструкції та ремонту захисних споруд Великомостівської міської ради Львівської області» (з додатками); рішенням сесії Великомостівської міської ради Львівської області від 23.04.2024 №1342 «Про внесення змін в Програму будівництва, реконструкції та ремонту захисних споруд Великомостівської міської ради Львівської області» (з додатками); листом Львівського регіонального центру оцінювання якості освіти від 27.03.2024 №79/03-29; наказом від 12.04.2024 №61/01-04 «Про перевірку стану відповідності готовності найпростішого укриття Великомостівського ліцею»; актом огляду укриття від 03.05.2024; протоколом уповноваженої особи від 15.05.2024. Вищезгадані документи Замовником надані до моніторингу. Так, до моніторингу надано лист Замовника від 05.02.2024 №44/01-26 (адресований голові Великомостівської міської ради) з проханням виділити Замовнику кошти в сумі 11 000 000 грн для забезпечення цивільного захисту закладів освіти і культури, проведення капітальних ремонтів захисних споруд комунальної власності, а також лист Львівського регіонального центру оцінювання якості освіти від 27.03.2024 №79/03-29 щодо організації та проведення у 2024 році вступних випробувань до закладів фахової передвищої та вищої освіти, у якому повідомлено про вимоги до апаратного та програмного забезпечення персональних компютерів, які планується використовувати в тимчасових екзаменаційних центрах, далі – ТЕЦ (відповідно до наказу Українського центру оцінювання якості освіти від 07.04.2023 №50) та вказано про необхідність надати до 10.04.2024 пропозиції щодо мережі закладів освіти, які мають відповідну техніку та функціонуватимуть як ТЕЦ у період проведення основних сесій національного мультипредметного тесту та основних сесій бакалаврських вступних випробувань. Крім того, у листі Львівського регіонального центру оцінювання якості освіти від 27.03.2024 №79/03-29 (адресований керівникам департаменту освіти і науки Львівської ОДА, управління освіти департаменту розвитку Львівської міської ради та керівникам місцевих органів управління освітою Львівської області) висловлено прохання доручити відповідальним за ЗНО в районах/містах/територіальних громадах (в тому числі м. Великі Мости) висловлено прохання до 12.04.2024 підібрати заклади освіти, які можуть працювати ТЕЦ під час проведення основних сесій національного мультипредметного тесту та бакалаврських вступних випробувань у 2024 році (потреба визначена у додатку 2 до вказаного листа). До моніторингу також надано копії рішень сесії Великомостівської міської ради від 08.02.2024 №1267 «Про затвердження Програми будівництва, реконструкції та ремонту захисних споруд Великомостівської міської ради Львівської області» та від 23.04.2024 №1342 «Про внесення змін в Програму будівництва, реконструкції та ремонту захисних споруд Великомостівської міської ради Львівської області», якими (з метою створення безпечних умов для вихованців і здобувачів освіти у закладах освіти) станом на 23.04.2024 затверджено виділення бюджетних асигнувань з місцевого бюджету на капітальний (поточний) ремонт закладів освіти і культури Великомостівської міської ради в сумі 806,3 тис. гривень. Вищевказаною Програмою передбачено, зокрема, заходи з покращення матеріально-технічної бази захисної споруди шляхом проведення поточного та капітального ремонту приміщення, проведення благоустрою території біля захисної споруди, проведення освітлення, каналізації, водопостачання, встановлення вентиляції, придбання ліхтарів, облаштування пандусів тощо. Відповідальним виконавцем вищевказаної Програми визначено, зокрема, Замовника (відділ освіти, культури та туризму Великомостівської міської ради). Окрім того, відповідно до наданого до моніторингу наказу Замовника від 12.04.2024 №61/01-04 «Про перевірку стану відповідності готовності найпростішого укриття Великомостівського ліцею», створено комісію з перевірки відповідності готовності найпростішого укриття Великомостівського ліцею для проведення основних сесій національного мультипредметного тесту та основних сесій бакалаврських вступних випробувань та зобовязано провести 12 квітня 2024 року перевірку стану готовності найпростішого укриття Великомостівського ліцею (з покладенням контролю на виконання цього наказу на начальника відділу освіти, культури та туризму Великомостівської міської ради Г.Булик). Також, до моніторингу надано акт огляду найпростішого укриття Великомостівського ліцею для використання його як ТЕЦ для проведення основних сесій національного мультипредметного тесту та бакалаврських вступних випробувань, датований 03.05.2024 (тоді як відповідно до наказу від 12.04.2024 №61/01-04 такий огляд мав бути проведений 12.04.2024). З врахуванням вищевикладеного, станом на 12.04.2024 (зокрема, з врахуванням звернення Львівського регіонального центру оцінювання якості освіти від 27.03.2024 №79/03-29 щодо надання до 12.04.2024 інформації про відібрані заклади освіти, які можуть працювати ТЕЦ під час проведення основних сесій національного мультипредметного тесту та бакалаврських вступних випробувань у 2024 році, та наказу Замовника від 12.04.2024 №61/01-04 про перевірку стану відповідності готовності найпростішого укриття Великомостівського ліцею) Замовнику було відомо про необхідність проведення відповідних ремонтних робіт найпростішого укриття Великомостівського ліцею. Більше того, договір за досліджуваною закупівлею укладено строком на весь 2024 рік, строк надання послуг у цьому договорі встановлено до 31.12.2024 (за календарним графіком – до 31.08.2024). Таким чином, Замовником документально не підтверджено виникнення об’єктивних обставин, що унеможливили дотримання Замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів щодо закупівлі за предметом «Поточний ремонт найпростішого укриття Великомостівського ліцею Великомостівської міської ради Львівської області (За кодом CPV за ДК 021:2015-45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи). Замовником не доведено, що він не міг дотриматись строків для проведення закупівлі згідно з вимогами пункту 10 Особливостей №1178 (шляхом проведення відкритих торгів). З врахуванням вищенаведеного, Замовником неправомірно та необгрунтовано проведено закупівлю за ID: UA-2024-05-21-003192-a шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів з підстави «існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів, яка повинна бути документально підтверджена замовником», чим порушено вимоги пункту 3, пункту 10 та підпункту 4 пункту 13 Особливостей №1178.
Період усунення порушень: 20.06.2024 17:55 - 05.07.2024 00:00
Дата публікації висновку: 20.06.2024 17:55

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відділ освіти, культури та туризму Великомостівської міської ради Львівської області повідомляє, що на виконання вимог Західного офісу Держаудитслужби за результатами проведеного моніторингу закупівлі «Поточний ремонт найпростішого укриття Великомостівського ліцею Великомостівської міської ради Львівської області (За кодом CPV за ДК 021:2015-45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)» (ідентифікатор UA-2024-05-21-003192-a), з метою усунення виявленого порушення вимог пункту 3, пункту 10 та підпункту 4 пункту 13 Особливостей №1178 було припинено зобов’язання за договором з ПП «ЗАХІДСТИЛЬБУДПРОЕКТ» від 15.05.2024 №9 шляхом укладання Додаткової угоди №1 від 27.06.2024 (копія додається). Також, з метою недопущення в подальшому порушень законодавства з питань державних закупівель, зокрема вимог частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» при наданні інформації та документів у випадках, передбачених законом, проведено відповідну роз’яснювальну роботу з Уповноваженою особою Кос Іриною Романівною. Таким чином, порушення, виявлені Західним офісом Держаудитслужби за результатами проведеного моніторингу закупівлі «Поточний ремонт найпростішого укриття Великомостівського ліцею Великомостівської міської ради Львівської області (За кодом CPV за ДК 021:2015-45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)» (ідентифікатор UA-2024-05-21-003192-a) усунені в повному обсязі.
Дата публікації звіту: 27.06.2024 14:52

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionFailureDocuments: Відсутній механізм
  • servicesWithoutProcurementProcedure: Так
Опис: Замовником усунено порушення шляхом розірвання договору №9 від 15.05.2024
Дата публікації: 15.07.2024 10:20

Запити/Пояснення