• Відкриті торги
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Закупівля лісозаготівельних послуг (лісозаготівля)

Завершена

8 700 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 87 000.00 UAH
Номер: 7b2bb348adc64933912ec347a2c25163
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-10-16-000015
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 15.10.2024 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127015
Період моніторингу: 16.10.2024 11:22 - 06.11.2024 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЛУГАНСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 15.10.2024 № 25-З Сєвєродонецьк Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 14 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2 зі змінами, внесеними наказом від 17 грудня 2018 року № 255 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області Тетяна ЖИХАР Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області Від 15.10.2024 № 25-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1 UA-2024-05-20-000204-a 20.05.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Заступник начальника Управління - начальник відділу контролю у сфері закупівель Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області Ірина БУГЕРА
Адреса: Ukraine, Сєвєродонецьк
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 99) 776-92-62, oksanazamula18@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів встановлено порушення вимог частини другої статті 21 Закону. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, встановлено порушення вимог частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця установлено порушення вимог абзацу другого та третього пункту 1, абзацу третього пункту 3 частини першої статті 31 Закону, абзацу другого підпункту 2 та абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель встановлено порушення абзацу одинадцятого пункту 19 Особливостей та частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питання оприлюднення договору про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасність укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України “Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні” та статтею 8 Закону України “Про публічні закупівлі” Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку шляхом розірвання договору з урахуванням вимог Цивільного та Господарського кодексів України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 04 листопада 2024 року Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерної пропозиції, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Державного підприємства «Спеціалізоване лісогосподарське підприємство «Київоблагроліс», (далі – Замовник, ДП «СЛП «Київоблагроліс») на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація Замовника, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи від 16.05.2024 № 2, тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «Полісся Агро-Груп» (далі - ТОВ «Полісся Агро-Груп», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 10.06.2024 № 3, повідомлення про намір укласти договір від 10.06.2024, договір від 21.06.2024 № 1Т (далі - Договір), додаткова угода від 01.10.2024 № 1, відповіді Замовника на запит Управління від 22.10.2024 та 23.10.2024 року. Аналізом документів, розміщених Замовником в електронній системі закупівель, встановлено порушення вимог частини другої статті 21 Закону, а саме: оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформацію про місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено, що відповідно до норм пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей. Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Разом з цим, відповідно до статті 117 Конституції України постанови і розпорядження, видані Кабінетом Міністрів України, є обов'язковими до виконання. Відповідно до пункту 44 Особливостей передбачено виключний перелік підстав для відхилення тендерних пропозицій. Так, згідно абзацу 8 підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176). Разом з цим, Замовником у тендерній документації (пункт 3 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу V «Оцінка тендерної пропозиції») не зазначено жодних обмежень щодо учасників та товарів, які мають належність до Ісламської Республіки Іран. Отже, на дату проведення процедури закупівлі Замовником не враховано зміни, внесені до пункту 44 Особливостей, з урахуванням змін внесених Постановою КМ № 131 від 09.02.2024. Також в абзаці восьмому пункту 28 Особливостей визначено, що у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 Особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Проте, за результатами моніторингу встановлено, що Замовник в тендерній документації (пункт 3 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції») зазначив, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 Особливостей. В редакції Особливостей, які діяли на момент проведення процедури закупівлі (09.04.2024) відсутня інформація щодо відхилення тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі у разі не надання документів що підтверджують відсутність підстав визначених в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей. Разом з тим, Замовник у розділі 2 Додатку 1 до тендерної документації зазначив перелік документів та інформації для підтвердження відповідності ПЕРЕМОЖЦЯ вимогам, визначеним у пункті 47 Особливостей, а саме: «Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей». При цьому, абзацом п’ятнадцятим пункту 47 Особливостей в редакції, що діяла на момент проведення процедури закупівлі (09.04.2024) передбачено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Тобто, абзац чотирнадцятий з пункту 47 Особливостей виключено. Таким чином, Замовником до тендерної документації на порушення абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону включено інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством. Крім того на порушення вимог, визначених пунктом 47 Особливостей Замовник вимагає від Переможця процедури закупівлі підтвердження відсутності підстав, зазначених у пункті 12 статті 17 та цього пункту, у вигляді довідки в довільній формі. Враховуючи викладене, тендерна документація складена без врахування змін до Особливостей, внесених постановою Кабінету Міністрів України № 382 від 02.04.2024, № 131 від 09.02.2024 та не відповідає нормам встановленим пунктом 44 та пунктом 47 Особливостей, в результаті чого порушено абзац 1 частини третьої статті 22 Закону та пункт 28 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання законодавства при розгляді та оцінці тендерної пропозиції та відповідності тендерній документації встановлено, що Замовником у підпункті 1.1.3.3 пункту 1.1 розділу 1 «Перелік документів, що вимагаються від учасника» Додатку 1 до тендерної документації зазначено, що якщо техніка (транспортні засоби, обладнання та устаткування, тощо), не є власністю учасника, а залученою на інших правових підставах, то учасником подаються: - копії чинних договорів оренди або суборенди або лізингу. Якщо орендодавець, лізингодавець, чи інша особа, яка зазначена у відповідному договорі, не є власником машин, механізмів, обладнання, додатково надаються копії договорів, укладених з власником таких машин, механізмів, обладнання; - копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів. На підтвердження вищезазначеної вимоги ТОВ «Полісся Агро-Груп» надано Договір позички ТЗ від 01.02.2024 № 8 на передачу у тимчасове безоплатне користування Трактор колісний МТЗ-82.126 та Трактор колісний МТЗ-80. Проте копії свідоцтв про реєстрацію на ці транспортні засоби не надано. Також у пункті 1.3.1 Додатку 1 до тендерної документації Замовником визначено перелік працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг, що є предметом закупівлі, а саме: - лісоруб (вальник лісу) 6 розряду – не менше 4 осіб; - лісоруб (вальник лісу) 4 розряду – не менше 3 особи; - тракторист – не менше 2 осіб. На підтвердження вищезазначеної вимоги ТОВ «Полісся Агро-Груп» надано довідку від 31.05.2024 про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Проте надана довідка не містить інформацію про наявність лісорубів (вальників лісу) 4 розряду у кількості не менше 3 осіб. Крім того на порушення вимог, визначених підпунктами 3.1.1.1; 3.1.1.2; 3.1.1.3; 3.1.2 пункту 3.1 розділу 3 «Інші вимоги» Додатку 1 до тендерної документації учасником процедури закупівлі ТОВ «Полісся Агро-Груп» не надано копію Статуту; не надано копії наказу (розпорядження) та протоколу зборів засновників (учасників, акціонерів) або довіреності (доручення) або іншого документу, що підтверджує повноваження посадової особи або представника учасника на підписання договору про закупівлю; не надано копії фінансової звітності «Баланс» та «Звіт про фінансові результати» за 2022 рік з документальним підтвердженням про подання фінансової звітності до органів Державної податкової служби України; не надано Довідку у довільній формі, якою підтверджується, що учасник не є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів. На порушення вимог абзацу другого та третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону, абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Полісся Агро-Груп» через його невідповідність кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону та через невідповідність тендерної пропозиції іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та визначив його переможцем торгів. На порушення вимог визначених абзацом 14 пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі ТОВ «Полісся Агро-Груп» у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю не надав Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. На порушення вимог абзацу 3 пункту 3 частини першої статті 31 Закону та абзацу третього підпункту третього пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив переможця процедури закупівлі, як такого який не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей та уклав з ним договір від 21.06.2024 № 1Т. Аналізом договору, розміщеного Замовником в електронній системі закупівель встановлено, що договір оприлюднено не в повному обсязі, а саме відсутня сторінка 2 договору та додатки, які є невід'ємною частиною договору. Чим порушено вимоги пункту 10 частини 1 статті 10 Закону. Відповідно до абзацу 11 пункту 19 Особливостей у разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей. Між замовником та ТОВ «Полісся Агро-Груп» була укладена додаткова угода на продовження строку дії договору, проте повідомлення про внесення змін до договору в електронній системі закупівель Замовником не оприлюднено чим порушено вимоги абзацу 11 пункту 19 Особливостей. Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Управлінням 22.10.2024 через електронну систему закупівель було надано запит на пояснення з метою отримання інформації, щодо ненадання документів учасником процедури закупівлі. На зазначений запит Управління від 22.10.2024 відповідь Замовником була оприлюднена 28.10.202, тобто з порушенням триденного терміну, чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень: 04.11.2024 16:06 - 19.11.2024 00:00
Дата публікації висновку: 04.11.2024 16:06

Оскарження висновку в суді

Опис: 18.11.2024 року подано Позовну заяву про визнання незаконним та скасування висновку про результати моніторингу закупівлі UA-2024-05-20-000204-a
Дата публікації: 19.11.2024 16:36

Запити/Пояснення