• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону

«Капітальний ремонт захисної споруди цивільного захисту № 12831» по вул. Старокозацькій, 52 А в м. Дніпрі

Завершена

2 651 748.00 UAH з ПДВ
Номер: c2c2281a685944ddada3dfa8ee4db806
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-05-21-000077
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 28.05.2024 00:00
Автор: Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40477689
Період моніторингу: 29.05.2024 10:13 - 20.06.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: 28.05.2024 № 64 Дніпро Про початок здійснення моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Валентин ДОВГИЙ Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 28.05.2024 № 64 Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника 4 UA-2024-05-17-009102-a 17.05.2024 ДЕПАРТАМЕНТ КАПІТАЛЬНОГО БУДІВНИЦТВА ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Любов ОПОЛОНИК
Адреса: Ukraine, Дніпро
Контактна особа: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 56) 722-22-72, zakupki.hit@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання наявності підстав для здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель (інформація, документи щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі) встановлено недотримання норм пункту 13 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку) та його оприлюднення, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26. 01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством шляхом розірвання договору від 16.05.2024 №16/05-1 через укладання додаткової угоди та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 19 червня 2024 року. Предметом аналізу були питання: наявність підстав для здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель (інформація, документи щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі), визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ДЕПАРТАМЕНТУ КАПІТАЛЬНОГО БУДІВНИЦТВА ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ, (далі – Замовник) UA-P-2024-05-17-010919-a, звіт про укладений договір, обґрунтування підстави, договір від 16.05.2024 №16/05-1, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель 05.06.2024 на запит Східного офісу Держаудитслужби від 31.05.2024. Закупівлю без використання електронної системи здійснено Замовником на підставі підпункту 8 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості). Предметом закупівлі є роботи з капітального ремонту захисної споруди цивільного захисту № 12831» по вул. Старокозацькій, 52 А в м. Дніпрі за ДК 021:2015 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація . Відповідно до пункту 27 частини 1 статті 1 Закону України №Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – №922) роботи – розроблення проектної документації на об’єкти будівництва, науково-проектної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт. Разом з цим моніторингом установлено, що відповідно до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, складеного за поточними цінами станом на 06.05.2024 по об’єкту основного призначення «Капітальний ремонт захисної споруди» складає 660 055,20 грн з ПДВ, що складає 22,2% та є меншим, ніж загальна вартість послуг, які включені до складу робіт, зокрема, благоустрій та озеленення території складає 1 420 970,40 грн з ПДВ., утримання служби Замовника складає 191 018,40 грн з ПДВ, Устаткування, меблі, інвентар – 387 370,86 грн. Таким чином, послуги, які є роботами у розумінні Закону №922 складають понад 70% від кошторисної вартості та перевищують вартість самих робіт. З огляду на викладене, при проведенні закупівлі Замовником недотримано норм підпункту 8 пункту 13 Особливостей.
Період усунення порушень: 24.06.2024 15:39 - 09.07.2024 00:00
Дата публікації висновку: 24.06.2024 15:39

Оскарження висновку в суді

Опис: Подано позовну заяву
Дата публікації: 05.07.2024 15:38
Дата відкриття провадження: 04.07.2024 00:00
Номер відкриття провадження: 160/18076/24

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Департамент капітального будівництва Дніпровської міської ради (далі – Замовник) розглянув запит про надання пояснень ДЕРЖАВНІЙ АУДИТОРСЬКІЙ СЛУЖБІ УКРАЇНИ СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, який надійшов у процесі проведення моніторингу закупівлі робіт: «Капітальний ремонт захисної споруди цивільного захисту № 12831» по вул. Старокозацькій, 52 А в м. Дніпрі, ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація (інформація оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-05-17-009102-a), (ID моніторингу: UA-M-2024-05-21-000077). Проаналізувавши інформацію, наведену у запиті, Замовник надає наступні пояснення, стосовно питань, зазначених у запиті. Відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (далі – Закон), Замовник протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку Держаудитслужби, який надійшов у процесі проведення моніторингу Закупівлі, оприлюднює через електронну систему закупівель з аргументованими запереченнями до висновку. Проаналізувавши інформацію, наведену у висновку, Замовник надає наступні заперечення та документи, стосовно порушень виявлених у висновку. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі: «Капітальний ремонт захисної споруди цивільного захисту № 12831» по вул. Старокозацькій, 52 А в м. Дніпрі, ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація. Обґрунтування технічних та якісних характеристик: Якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі складені відповідно до норм чинного законодавства та викладені у Технічній специфікації (Додаток № 4 до тендерної документації), розробленої на підставі проєктно-кошторисної документації, яка отримала позитивний експертний звіт ДП «Жилком» від 06 травня 2024 року № 36-Е-24/А. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (із змінами) (далі- Закон), постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» зі змінами (далі – Постанова № 1178) технічні, якісні характеристики предмета закупівлі передбачають необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Так як предмет закупівлі в подальшому може використовуватися фізичними особами з інвалідністю, технічні характеристики розроблено відповідно до нормативних вимог та проєктних рішень для врахування потреб усіх категорій користувачів, у тому числі осіб з інвалідністю. Обґрунтування очікуваної вартості: Очікувана вартість предмета закупівлі визначається на підставі «Настанова з визначення вартості будівництва, затвердженою Наказом Мінрегіону «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» від 01.11.2021 р. № 281. Очікувану вартість визначено на підставі сумарного показника коштів зведеного кошторисного розрахунку, а саме: Глава 1-9: 2 015 009,00 грн., Прибуток: 13 234,00 грн., Адміністративні: 7 626,00 грн., Ризики: 48 360,00 грн., Інфляція: 125 56,00 грн., Всього: 2 209 790,00 грн., ПДВ: 441 958,00 грн., Всього з ПДВ: 2 651 748,00 грн. Обґрунтування бюджетного призначення: рішення Дніпровської міської ради від 24.04.2024 № 2/49 «Про внесення змін до рішення міської ради від 06.12.2023 № 4/44 «Про бюджет Дніпровської міської територіальної громади на 2024 рік». Предметом договору за закупівлею є: «Капітальний ремонт захисної споруди цивільного захисту № 12831» по вул. Старокозацькій, 52 А в м. Дніпрі, ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація (інформація оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-05-17-009102-a) – є саме виконання будівельно-монтажних робіт з капітального ремонту споруди цивільного захисту за відкоригованою проєктно-кошторисною документацією. У складі звіту про укладений договір Замовником також додано експертний звіт в якому зазначається про те, що коригуванням внесено зміни через виявлені додаткові об'єми робіт та до раніше розробленого проекту додані додаткові об'єми робіт. 14 серпня 2023 було оголошено процедуру закупівлі «Капітальний ремонт захисної споруди цивільного захисту № 12831» по вул. Старокозацькій, 52 А в м. Дніпрі за Ідентифікатором закупівлі UA-2023-08-14-016178-a (висновок моніторингу державної аудиторської служби УКРАЇНИ СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, ID моніторингу: UA-M-2023-08-31-000021 – порушення не виявлено), переможцем якої було визначено Товариство з обмеженою відповідальністю «ВСЕБУД 4». Отже за результатами закупівлі укладено договір № 04/09-1 від 04.09.2023 року на загальну суму 19 629 810,29, що визначається на основі кошторису. У процесі виконання робіт було виявлено потребу у додаткових роботах, які не були враховані у початковому проєкті. На підставі листа від 22.01.2024 Вих. № 1 Товариства з обмеженою відповідальністю «ВСЕБУД 4» по розгляду виконаних робіт по об’єкту та неврахованих робіт, що виникли у ході виконання будівельно-монтажних робіт, які не були враховані в початковому проєкті, у 2024 році Замовником відкориговано проєкт (договір від 15.02.2024 № 1502-5). Відкоригований проєкт, в якому враховано всі додаткові роботи, що виявлені в процесі виконання будівельно-монтажних робіт, пройшов державну експертизу та отримав позитивний експертний висновок ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЖИЛКОМ" (від 06.05.2024 № 36-Е-24/А), та який оприлюднено в електронній системі закупівель, як документ підтверджуючий наявність додаткових робіт, що не було враховано в початковому проєкті на виконання робіт з капітального ремонту. Основний договір від 04.09.2023 № 04/09-1 укладено но підставі проведення процедури закупівлі (відкриті торги), номер оголошення: UA-2023-08-14-016178-a. Фактична сума виконання за договором від 04.09.2023 № 04/09-1 – 16 682 950,28 грн., у тому числі ПДВ – 2 780 491,71 грн. Сума додаткових робіт: 2 651 748,00 грн з ПДВ, що не перевищує 50% від суми основного договору укладеного за результатами закупівлі. Слід зазначити, що по об’єкту «Капітальний ремонт захисної споруди цивільного захисту № 12831» по вул. Старокозацькій, 52 А в м. Дніпрі раніше не закуповувалось додаткових робіт. Отже, враховуючи вищезазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення наявної потреби Замовника у завершенні капітального ремонту захисної споруди цивільного захисту № 12831» по вул. Старокозацькій, 52 А в м. Дніпрі замовник прийняв рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару та застосування під час здійснення Закупівлі, а саме: підпункт 8 пункту 13: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли у замовника після укладення договору про закупівлю виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт чи послуг, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого виконавця робіт/надавача послуг. Можливість і умови виконання таких додаткових робіт чи надання послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, укладеному за результатами проведення закупівлі. Закупівля додаткових робіт чи послуг у того самого виконавця робіт/надавача послуг здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі. Можливість виконання таких додаткових робіт чи надання послуг передбачено в пункті 17.8 основного договору укладеного за результатами закупівлі від 04.09.2023 № 04/09-1. Обсяг закупівлі визначається на підставі річного планування, а також з урахуванням потреби замовника на період до 2024 року. За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовником оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. З огляду на викладене, рішення замовника про проведення закупівлі відповідає чинному законодавству. Капітальний ремонт будівлі — це комплекс ремонтно-будівельних робіт, який передбачає заміну, відновлювання та модернізацію конструкцій і обладнання будівель у зв’язку з їх фізичною зношеністю та руйнуванням, поліпшення експлуатаційних показників, а також покращення планування будівлі і благоустрою території без зміни будівельних габаритів об’єкта. Настанова з визначення вартості будівництва: Пункт 1.2 розділу І: будівельні роботи — будівельні, монтажні, ремонтно-будівельні, реставраційно-відновлювальні та пусконалагоджувальні роботи; об’єкт будівництва — будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси та частини, лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури. По об’єкту «Капітальний ремонт захисної споруди цивільного захисту № 12831» по вул. Старокозацькій, 52А в м. Дніпрі на замовлення департаменту капітального будівництва Дніпровської міської ради було відкориговано проєктно-кошторисну документацію. Згідно з ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проєктної документації на будівництво»: Пункт 3.7 - капітальний ремонт - сукупність робіт на об'єкті, прийнятому в експлуатацію, без зміни його геометричних розмірів та/або функціонального призначення, що передбачають: - втручання у несучі та/або огороджувальні конструкції, у інженерні системи загального користування у зв'язку з їх фізичною зношеністю, руйнуванням та/або з метою покращення їх експлуатаційних показників (за необхідності), у тому числі з метою термомодернізації; - дооснащення, заміну виробничого устаткування та технічного обладнання, що є стаціонарно змонтованим та призначеним для застосування протягом тривалого часу у будівлях та спорудах (за умови зміни навантажень на існуючі несучі та/або огороджувальні конструкції та/або схем їх прикладання); - благоустрій території, у тому числі щодо забезпечення доступності для маломобільних груп населення. Згідно з «Порядком розроблення проєктної документації на будівництво об’єктів», затвердженим Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.05.2011 № 45, ЗАРЕЄСТРОВАНОГО в Міністерстві юстиції України 1 червня 2011 року за № 651/19389 (зі змінами): Пункт 1 - коригування проектної документації - внесення змін до затвердженого (схваленого) проекту будівництва на підставі завдання на коригування (далі - завдання на проектування). Пункт 4.2 - завдання на проектування визначає обґрунтовані вимоги замовника до планувальних, архітектурних, інженерних і технологічних рішень об'єкта будівництва, його основних параметрів, вартості та організації його будівництва і складається з урахуванням технічних умов, містобудівних умов та обмежень (вимоги нормативів з питань створення умов для безперешкодного доступу для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, інженерно-технічних заходів цивільного захисту зазначаються в завданні окремим пунктом). Пункт 9 - проектна документація на будівництво об'єктів розробляється з урахуванням вимог містобудівної документації, вихідних даних на проектування та дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, нормативно-правових актів з охорони праці, зокрема, мінімальних вимог з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 23 червня 2017 року № 1050, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 08 вересня 2017 року за № 1111/30979, нормативних документів, обов'язковість застосування яких встановлена нормативно-правовими актами, у тому числі вимог нормативів з питань створення умов для безперешкодного доступу для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення (проектні рішення щодо врахування вимог зі створення умов для безперешкодного доступу для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення зазначаються в проектній документації окремим розділом). Зведеним кошторисним розрахунком, затвердженим замовником на підставі позитивного експертного звіту, витрати на благоустрій та озеленення (генеральний план) передбачено главою 7 загальною вартістю 1 402,97040 тис. грн. (з ПДВ), у тому числі будівельних робіт (колонка 4 ЗКР) – 1 370,586 тис. грн. (з ПДВ). З них на благоустрій та озеленення території (відповідно до кошторису 7-1 ГП/К) – 33,14520 тис. грн. (з ПДВ), а по генеральному плану роботи, що залишилися невиконаними за основним проєктом: організація прилеглої території у відповідності до державних будівельних стандартів, зокрема з метою відновлення благоустрою після прокладення інженерних мереж та з метою забезпечення безперешкодного доступу маломобільних груп, відповідно до кошторису 7-2/ГП - 1 337,4408 тис. грн. з ПДВ (у тому числі Розділ 2 «Озеленення» - 191,45040 тис. грн. з ПДВ). При цьому кошторисна вартість робіт за основним проєктом складала 19 334 698,40 грн з ПДВ. Таким чином роботи по генеральному плану, включно з благоустроєм та озелененням, є складовою частиною робочого проєкту на капітальний ремонт об’єкта відповідно до чинних будівельних норм. Фактично вартість супутніх робіт складає не більше 25% по відношенню до загальної вартості робіт по генеральному плану та не є більшою за вартість самих робіт з капітального ремонту після коригування проєкту. Додатково слід зазначити, що повна вартість об’єкту «Капітальний ремонт захисної споруди цивільного захисту № 12831» по вул. Старокозацькій, 52А в м. Дніпрі становить: Основний договір від 04.09.2023 № 04/09-1 укладено но підставі проведення процедури закупівлі (відкриті торги), фактична сума виконання за договором від 04.09.2023 № 04/09-1 – 16 682 950,28 грн., у тому числі ПДВ – 2 780 491,71 грн. Сума додаткових робіт: 2 651 748,00 грн з ПДВ, що не перевищує 50% від суми основного договору укладеного за результатами закупівлі. Загальна сума проєкту: 19 334 698,40 грн з ПДВ. Отже, відновлення видалених зелених насаджень (1 420 970,40 грн з ПДВ) становить 7,35 % від загальної вартості проєкту. Замовник не має підстав для самостійного відокремлення видів робіт за певними розділами проєктно-кошторисної документації для проведення закупівель, оскільки зазначені дії призведуть до порушення чинного порядку розроблення проєктної документації, проходження експертизи та затвердження проєктів будівництва, а також не відповідають порядку засвоєння бюджетних коштів, встановлених чинним законодавством. Крім того, відповідно частини десятої статті 8 Закону, у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Замовником буде зазначено в електронній системі закупівель про відкриття провадження у справі відповідно вимог Закону.
Дата публікації звіту: 28.06.2024 12:38

Запити/Пояснення