-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Інтерактивний комплект комп’ютерного обладнання для кабінету штучного інтелекту
Завершена
1 095 717.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 478.59 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 478.59 UAH
Номер:
c9b450f15d074547a722f54b4ffe4a2b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-06-03-000042
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.06.2024 00:00
Період моніторингу:
03.06.2024 17:17 - 25.06.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
03.06.2024 № 51-З
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
03.06.2024 № 51-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1. UA-2024-05-17-007688-a, 17.05.2024, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178 встановлено порушення частин 2, 3 статті 22 Закону та пункту 2 Постанови № 1178.
За результатами аналізу питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей Постанови № 1178.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710); своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запити органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 червня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі − Закон) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» в редакції станом на дату проведення торгів (далі – Постанова № 1178, Особливості); дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710); дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запити органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Опорного закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 3 імені В.О. Нижниченка Горішньоплавнівської міської ради Кременчуцького району Полтавської області» (далі – Замовник) UA-P-2024-05-17-006752-a на 2024 рік; власний веб-сайт замовника; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи протокол від 17.06.2024 року; запитання потенційних учасників до процедури від 17.06.2024; відповіді замовника потенційним учасникам до процедури закупівлі від 19.06.2024; тендерну пропозицію учасника ФОП Савіцький Андрій Йосипович; протокол про визначення переможця процедури закупівлі та оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю в закупівлі UA-2024-05-17-007688-a від 28.05.2024; Договір про закупівлю товару від 07.06.2024 № 91 з ФОП Савіцький Андрій Йосипович; відповіді замовника на запити органу державного фінансового контролю, оприлюднені 06.06.2024 та 17.06.2024 в електронній системі закупівель (з додатками).
Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178 встановлено порушення чинного законодавства.
Пунктом 2 Постанови № 1178 установлено, що замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг у громадян Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах); юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах), або юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран.
Абзацом 2 пункту 2 Постанови № 1178 встановлено заборону замовникам здійснювати публічні закупівлі товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності цією постановою.
Так, на виконання вимог Постанови № 1178 Замовником в тендерній документації не встановлено жодних обмежень щодо закупівлі товарів з Ісламської Республіки Іран.
Разом з цим, виключний перелік підстав для відхилення пропозицій учасників замовником наведено в п. 3 Розділу «Відхилення тендерних пропозицій».
З метою підтвердження чи спростування встановленого порушення органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 17.06.2024 через електронну систему закупівель надано запит замовнику, зокрема щодо питання, чи передбачає тендерна документація заборони щодо здійснення закупівель товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран.
Надане замовником пояснення на запит органу державного фінансового контролю не спростовує виявленого порушення, адже в наданому замовником поясненні замовник не заперечує факту невстановлення в тендерній документації обмежень щодо закупівлі товарів з Ісламської Республіки Іран, та зазначив наступне:
«З ПРИВОДУ ТРЕТЬОГО ПИТАННЯ повідомляємо, що дійсно у тексті тендерної документації не встановлено жодних обмежень щодо закупівлі товарів з Ісламської Республіки Іран. Така технічна помилка сталася при складанні тендерної документації шляхом корегування тендерної документації на закупівлю подібного товару, складеною уповноваженою особою до прийняття Постанови КМУ №131 від 09.02.2024 року та відповідно до внесення змін до Особливостей…»
Отже, з огляду на вищевикладені обставини наявні ознаки порушення частин 2, 3 статті 22 Закону та пункту 2 Постанови № 1178.
Моніторингом питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення замовником абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Так, абз. 6 Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації, з метою підтвердження відповідності товару, що поставляється, технічним вимогам, замовником встановлено, що учасник у складі пропозиції повинен надати в електронному вигляді (сканованому в форматі pdf.) відповідні документи, зокрема декларацію, видану уповноваженим органом з сертифікації, про відповідність технічним регламентам на запропоновану учасником інтерактивну панель, а саме: технічному регламенту низьковольтного електричного обладнання, технічному регламенту з електромагнітної сумісності обладнання.
На виконання даної вимоги учасником надано документи «Декларація_про_відповідність_Панель INTBOARD.PDF.» та «Декларація про відповідність Документ-камери.pdf», які містять відбиток печатки про взяття на облік в органі з оцінки відповідності ТОВ «ВСЕУКРАЇНСЬКА ЕКСПЕРТНА СЛУЖБА «УКРЕКСПЕРТИЗА» та реєстраційний номер, проте дані документи не містять інформації про те, ким вони були видані, а останній («Декларація про відповідність Документ-камери.pdf») не містить підпису особи, що засвідчує декларацію про відповідність.
Відповідно до пункту 4.4. ДСТУ 4163:2020 затвердженого Державним Підприємством «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 01.07.2020 № 144 визначено, що документи, що їх створюють юридичні особи, обов’язково повинні мати такі реквізити: найменування юридичної особи, назва виду документа (не зазначають на листах), дата документа, реєстраційний індекс документа, заголовок до тексту документа, текст документа, підпис (для електронних документів — електронний підпис або електронна печатка в разі відсутності електронного підпису).
Разом з цим, згідно з абзацом 2 ч. 5 статті 23 Закону, маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
З метою підтвердження чи спростування встановленого порушення органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 12.06.2024 через електронну систему закупівель надано відповідний запит замовнику.
Надане замовником пояснення на запит органу державного фінансового контролю не спростовує виявленого порушення, адже в наданому замовником поясненні відсутня інформація щодо виявлення ним невідповідностей в документах учасника, при розгляді його тендерної пропозиції.
Відповідно до абз. 2 ч. 2 п. 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, тендерна пропозиція ФОП Савіцький Андрій Йосипович не відповідала вимогам тендерної документації замовника та підлягала відхиленню на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, що не забезпечено замовником.
Період усунення порушень:
20.06.2024 15:30 - 05.07.2024 00:00
Дата публікації висновку:
20.06.2024 15:30
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З урахуванням того, що станом на 25 червня 2024 року жодна одиниця товару не поставлялася за договором №91 від 07.06.2024 року, укладеним з переможцем відкритих торгів ФОП Савіцький Андрій Йосипович, з метою усунення порушень законодавства в сфері державних закупівель, виявлених під час проведення моніторингу закупівлі, Уповноважена особа
ВИРІШИЛА:
1. Розірвати договір №91 від 07.06.2024 року укладений з ФОП Савіцький Андрій Йосипович за результатами відкритих торгів по предмету закупівлі: «Інтерактивний комплект комп’ютерного обладнання для кабінету штучного інтелекту (код згідно ДК 021:2015 30230000-0 Комп’ютерне обладнання)», ідентифікатор закупівлі UA-2024-05-17-007688-a, шляхом підписання додаткової угоди про розірвання договору.
3. Оприлюднити в електронній системі закупівель додаткову угоду про розірвання договору протягом трьох робочих днів з дня її підписання сторонами.
Дата публікації звіту:
26.06.2024 10:16
Запити/Пояснення
Номер:
9dc2d274972e4ec79aa398cff666beac
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
03.06.2024 17:22
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.06.2024 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 1 095 717,00 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-05-17-007688-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів з наступних питань:
- надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товари, матеріальні ресурси, що є предметом даної закупівлі, технічне завдання, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
2925afd0487047b38f8af364e389ef98
Назва:
На виконання запиту Північно-східного офісу Держаудитслужби від 03 червня 2024 року
Дата опублікування:
06.06.2024 15:03
Опис:
Розглянувши запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 03 червня 2024 року, який надійшов в межах проведення моніторингу процедури закупівлі UA-2024-05-17-007688-a, повідомляймо наступне.
Закупівля інтерактивного комплекту комп’ютерного обладнання для кабінету штучного інтелекту проводиться відповідно до затвердженого Річного плану закупівель на 2024 рік, що відповідає кошторису видатків Опорного закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 3 імені В.О. Нижниченка Горішньоплавнівської міської ради Кременчуцького району Полтавської області» (далі – опорний заклад) по КПКВКМБ 06011020 КЕКВ 3110, затвердженому Рішенням 44 сесії 8 скликання від 16.04.2024 «Про внесення змін до рішення 39 сесії Горішньоплавнівської міської ради від 19 грудня 2023 «Про бюджет Горішньоплавнівської міської територіальної громади на 2024 рік 1654600000».
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, очікувана вартість предмета закупівлі під час планування закупівлі були визначені керівництвом опорного закладу та профільними фахівцями Відділу освіти Горішньоплавнівської міської ради Кременчуцького району Полтавської області з урахуванням потреб опорного закладу щодо обладнання кабінету штучного інтелекту, враховуючи вимоги до обладнання відповідно до Наказу МОН «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій» №574 від 29.04.2020 р.
Відповідно подання директора Опорного закладу про виділення додаткових коштів на КПКВКМБ 06011020 до начальника відділу освіти Горішньоплавнівської міської ради Кременчуцького району Полтавської області № 01-18/280 від 19.03.2024 року, очікувана вартість на закупівлю 1 інтерактивного комплекту комп’ютерного обладнання для кабінету штучного інтелекту по КЕКВ 3110 становила 1095 717,00 грн. з ПДВ, в тому числі:
- інтерактивна панель 86” з влаштованим ПК модулем, програмним забезпеченням (1 шт.)
- комп’ютер моноблок (21 шт.)
- шолом віртуальної реальності (1 шт.)
- персональний комп’ютер (1 шт.)
Керуючись Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» очікувана вартість предмету закупівлі була визначена шляхом здійснення пошуку, збору та аналіз загальнодоступної інформації про ціну товару (тобто інформація про ціни, що містяться в мережі інтернет у відкритому доступі, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, в електронній системі закупівель «Прозоро», тощо.
Обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості здійснювалося на підставі моніторингу вартості відповідного інтерактивного комп’ютерного обладнання в мережі інтернет у відкритому доступі, закрема:
1. Інтерактивна панель 86” з влаштованим ПК модулем, програмним забезпеченням (1 шт.).
При плануванні закупівлі за основу технічних характеристик та обгрунтування розміру витрат було взято інтерактивна панель EdPro 86” Touch з влаштованим ПК модулем на базі i5 11th gen 256GB SSD 8GB DDR4 4K UltraHD Display 20дотиків Windows 10 - 11 Pro, Android 11Note & Connect & Bytello Share та з дообладнанням додатково документ-камерою. Вимоги до програмного забезпечення, яке повинне бути встановлене на інтерактивній панелі зазначаються у Додатку 3 тендерної документації.
Станом на сьогодні посилання на даний товар не актуальне, оскільки компанія видалила цей товар з каталогу з невідомих дня нас причин. Однак у Google-пошуку за тексом «Інтерактивна панель EdPro Touch 86" + модуль РС» зберігається інформація, де видно що до моменту видалення товару з каталогу компанії він коштував 334400 грн. Посилання на товар в мережі Інтернет:
- https://edpro.ua/shop/cat/edpro (скріншоти пошукової системи додаються)
На сьогодні на сайті цієї компанії міститься схожий за характеристиками товар з назвою «Інтерактивна панель EdPro Touch B 86'' з PC модулем» за іншим посиланням https://shop.edpro.ua/edpro-touch-b-86-z-pc-modulem-ta-mobilnym-stendom/
Також дана модель інтерактивної панелі розглядалася на сайті https://iridan.com.ua/shop/interaktivna-panel-edpro-touch-86/. Однак на сьогодні ціна теж нижча від тієї, що розглядалася нами у березні 2024 року.
З врахуванням інфляційних ризиків та небхідності врахування витрат на доставку та монтаж панелі, встановлення додаткового програмного забезпечення, було прийнято рішення запланувати закупівлю даної складової інтерактивного комплекту за вартістю 334400,00 грн.
2. Комп’ютер моноблок (21 шт.).
При плануванні закупівлі за основу технічних характеристик та обґрунтування розміру витрат було взято моноблоки компанії ACER (екран 23.8" IPS (1920x1080) Full HD / Intel Core i5-1335U (1.3 - 4.6 ГГц) / RAM 16 ГБ / SSD 512 ГБ / Intel Iris Xe Graphics / LAN / Wi-Fi / Bluetooth / без ОС/ бездротова клавіатура + миша)
Посилання на товар в мережі Інтернет:
- https://epicentrk.ua/ua/shop/mplc-monoblok-acer-aspire-c24-1800-dq-bkmme-00k-1ee95ec8-2b9b-6cd0-962f-b31d94a21ab8.html
- https://comfy.ua/ua/komp-juter-monoblok-acer-aspire-c24-1800-dq-bkmme-00j.html?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwvIWzBhAlEiwAHHWgvQoDsr0aKm2yLDIoGSPPkMJcb9slMR1Vf0C0GxcxTvvmMsxTLlPgfRoCTyIQAvD_BwE
- https://www.moyo.ua/monoblok_23_8_acer_aspire_c24-1800_dq_bkmme_00k_/548725.html
На сьогодні не можливо надати посилання з ціною, яка відповідає запланованій, оскільки з моменту обґрунтування подання на виділення коштів пройшло вже декілька місяців і інфляційна складова мала місце при формуванні вартості на відповідний товар. Також слід зазначити, що було внесено зміни в технічні характеристики обладнання при складанні тендерної документації, зокрема додано до моноблоків комплект клавіатури та маніпулятора миші, але очікувана вартість залишилася в межах запланованої.
3. Шолом віртуальної реальності (1 шт.).
При плануванні закупівлі за основу технічних характеристик та обґрунтування розміру витрат було взято шолом віртуальної реальності Meta Quest 3 128 GB
Посилання на товар в мережі Інтернет:
- https://www.ctrs.com.ua/gadzhety-virtualnoj-realnosti/shlem-virtualnoy-realnosti-meta-quest-3-723900.html?gad_source=1&gbraid=0AAAAADpT35XqqC5_jtq-TEbrZQcafBzqA&gclid=EAIaIQobChMIiv6Mh6vBhgMVKbKDBx2a6ho4EAQYBCABEgLYa_D_BwE
- https://ebox24.biz/meta-oculus-quest-3-128gb/
- https://rozetka.com.ua/411103482/p411103482/?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIiv6Mh6vBhgMVKbKDBx2a6ho4EAQYJSABEgLT7PD_BwE
3. Персональний комп’ютер (1 шт.)
При плануванні закупівлі за основу технічних характеристик та обґрунтування розміру витрат було взято персональний комп’ютер ARTLINE Gaming D31 (D31v05) (Intel (6p+4e)-Core i5-13400F 2.5-4.6GHz / GeForce RTX 4070 12GB / 32GB DDR4-3600 Gaming / 1TB NVMe SSD / 240mm Water Cooler Basic / Intel® B660 / PRIME B660M-A D4 / Jonsbo D31 Black ARGB / 750W 80+ Bronze / без ОС ) з доукомплектуванням монітором DELL S2722DC 27", IPS, 2560 x 1440, 75 Гц, 16:9, 350 кд/м2, 1000:1, 17.7 BT, 2 x HDMI, 1 x USB Type-C, 1 x3.5мм Mini-Jack, 2 x USB 3.0), бездротовою мишею та клавіатурою в межах загальної очікуваної вартості по предмету закупівлі.
Посилання на товар в мережі Інтернет:
- https://artline.ua/product/kompyuter-artline-gaming-d31-d31v05
- https://hard.rozetka.com.ua/ua/artline-d31v05/p392903670/
- https://www.foxtrot.com.ua/uk/shop/sistemniye_bloki_artline_gaming_d31_d31v05.html
- https://gamezone.com.ua/product/0000006627-monitor-dell-s2722dc-210-bbrr/?utm_medium=cpc&utm_source=hotline&utm_campaign=%D0%9C%D0%BE%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%BE%D1%80%D1%8B&utm_term=Dell+S2722DC+%28210-BBRR%29&utm_id=hotline_2&utm_content=999990000006627
- https://elmir.ua/monitors/monitor_27_dell_s2722dc_210-bbrr.html?utm_campaign=monitory&utm_content=1315109&utm_id=hotline_2&utm_medium=cpc&utm_source=hotline&utm_term=monitor_27_dell_s2722dc_210-bbrr
- https://saren.com.ua/monitor-dell-s2722dc-210-bbrr/?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwvIWzBhAlEiwAHHWgvYeO0xNAOFosYk5oMuLeB7iFO8r5U37adDreMYLba7ZbHpZz5THKcxoCxRwQAvD_BwE
Також зазначимо, що згідно з частиною четвертою статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі у складі тендерної документації на закупівлю інтерактивного комплекту комп’ютерного обладнання для кабінету штучного інтелекту не містять посилань на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб'єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. Всі технічні характеристики, зазначені у вимогах є примірними, але такими що повинні задовольняти мінімальні потреби Замовника.
Номер:
b6ffd90b7b424d5da8c0ac1696503f98
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
03.06.2024 17:23
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.06.2024 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 1 095 717,00 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-05-17-007688-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів з наступного питання:
- Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
Інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
f3c727d485124b888761df20f11c65c3
Назва:
На виконання запиту Північно-східного офісу Держаудитслужби від 03 червня 2024 року
Дата опублікування:
06.06.2024 09:16
Опис:
На виконання запиту Північно-східного офісу Держаудитслужби від 03 червня 2024 року надаємо інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі за посиланням https://specializedschool3.wordpress.com/%D0%BF%D1%83%D0%B1%D0%BB%D1%96%D1%87%D0%BD%D1%96-%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BF%D1%96%D0%B2%D0%BB%D1%96/
Номер:
8d856e51f75144f1b8109863e44f3042
Назва:
На виконання запиту Північно-східного офісу Держаудитслужби від 03 червня 2024 року
Дата опублікування:
12.06.2024 11:24
Опис:
ПРИМІТКА!!!
ПРОШУ ВЗЯТИ ДО ВІДОМА, ЩО ВІДПОВІДЬ НА ВАШ ЗАПИТ ВІД 03 ЧЕРВНЯ 2024 РОКУ БУЛА НАДАНА, ЩЕ 6 ЧЕРВНЯ 2024 РОКУ, ОДНАК У СИСТЕМІ СТАВСЯ ЗБІЙ, ОСКІЛЬКИ ВІДПОВІДЬ ПО СЬОГОДНІ ЗНАХОДИТЬСЯ У СТАЦІЇ ОПУБЛІКУВАННЯ І ОНОВЛЕННЯ ДАНИХ НА ЦБД (скрі-шот екрана додаємо)
Розглянувши запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 03 червня 2024 року, який надійшов в межах проведення моніторингу процедури закупівлі UA-2024-05-17-007688-a, повідомляймо наступне.
Закупівля інтерактивного комплекту комп’ютерного обладнання для кабінету штучного інтелекту проводиться відповідно до затвердженого Річного плану закупівель на 2024 рік, що відповідає кошторису видатків Опорного закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 3 імені В.О. Нижниченка Горішньоплавнівської міської ради Кременчуцького району Полтавської області» (далі – опорний заклад) по КПКВКМБ 06011020 КЕКВ 3110, затвердженому Рішенням 44 сесії 8 скликання від 16.04.2024 «Про внесення змін до рішення 39 сесії Горішньоплавнівської міської ради від 19 грудня 2023 «Про бюджет Горішньоплавнівської міської територіальної громади на 2024 рік 1654600000».
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, очікувана вартість предмета закупівлі під час планування закупівлі були визначені керівництвом опорного закладу та профільними фахівцями Відділу освіти Горішньоплавнівської міської ради Кременчуцького району Полтавської області з урахуванням потреб опорного закладу щодо обладнання кабінету штучного інтелекту, враховуючи вимоги до обладнання відповідно до Наказу МОН «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій» №574 від 29.04.2020 р.
Відповідно подання директора Опорного закладу про виділення додаткових коштів на КПКВКМБ 06011020 до начальника відділу освіти Горішньоплавнівської міської ради Кременчуцького району Полтавської області № 01-18/280 від 19.03.2024 року, очікувана вартість на закупівлю 1 інтерактивного комплекту комп’ютерного обладнання для кабінету штучного інтелекту по КЕКВ 3110 становила 1095 717,00 грн. з ПДВ, в тому числі:
- інтерактивна панель 86” з влаштованим ПК модулем, програмним забезпеченням (1 шт.)
- комп’ютер моноблок (21 шт.)
- шолом віртуальної реальності (1 шт.)
- персональний комп’ютер (1 шт.)
Керуючись Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» очікувана вартість предмету закупівлі була визначена шляхом здійснення пошуку, збору та аналіз загальнодоступної інформації про ціну товару (тобто інформація про ціни, що містяться в мережі інтернет у відкритому доступі, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, в електронній системі закупівель «Прозоро», тощо.
Обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості здійснювалося на підставі моніторингу вартості відповідного інтерактивного комп’ютерного обладнання в мережі інтернет у відкритому доступі, закрема:
1. Інтерактивна панель 86” з влаштованим ПК модулем, програмним забезпеченням (1 шт.).
При плануванні закупівлі за основу технічних характеристик та обгрунтування розміру витрат було взято інтерактивна панель EdPro 86” Touch з влаштованим ПК модулем на базі i5 11th gen 256GB SSD 8GB DDR4 4K UltraHD Display 20дотиків Windows 10 - 11 Pro, Android 11Note & Connect & Bytello Share та з дообладнанням додатково документ-камерою. Вимоги до програмного забезпечення, яке повинне бути встановлене на інтерактивній панелі зазначаються у Додатку 3 тендерної документації.
Станом на сьогодні посилання на даний товар не актуальне, оскільки компанія видалила цей товар з каталогу з невідомих дня нас причин. Однак у Google-пошуку за тексом «Інтерактивна панель EdPro Touch 86" + модуль РС» зберігається інформація, де видно що до моменту видалення товару з каталогу компанії він коштував 334400 грн. Посилання на товар в мережі Інтернет:
- https://edpro.ua/shop/cat/edpro (скріншоти пошукової системи додаються)
На сьогодні на сайті цієї компанії міститься схожий за характеристиками товар з назвою «Інтерактивна панель EdPro Touch B 86'' з PC модулем» за іншим посиланням https://shop.edpro.ua/edpro-touch-b-86-z-pc-modulem-ta-mobilnym-stendom/
Також дана модель інтерактивної панелі розглядалася на сайті https://iridan.com.ua/shop/interaktivna-panel-edpro-touch-86/. Однак на сьогодні ціна теж нижча від тієї, що розглядалася нами у березні 2024 року.
З врахуванням інфляційних ризиків та небхідності врахування витрат на доставку та монтаж панелі, встановлення додаткового програмного забезпечення, було прийнято рішення запланувати закупівлю даної складової інтерактивного комплекту за вартістю 334400,00 грн.
2. Комп’ютер моноблок (21 шт.).
При плануванні закупівлі за основу технічних характеристик та обґрунтування розміру витрат було взято моноблоки компанії ACER (екран 23.8" IPS (1920x1080) Full HD / Intel Core i5-1335U (1.3 - 4.6 ГГц) / RAM 16 ГБ / SSD 512 ГБ / Intel Iris Xe Graphics / LAN / Wi-Fi / Bluetooth / без ОС/ бездротова клавіатура + миша)
Посилання на товар в мережі Інтернет:
- https://epicentrk.ua/ua/shop/mplc-monoblok-acer-aspire-c24-1800-dq-bkmme-00k-1ee95ec8-2b9b-6cd0-962f-b31d94a21ab8.html
- https://comfy.ua/ua/komp-juter-monoblok-acer-aspire-c24-1800-dq-bkmme-00j.html?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwvIWzBhAlEiwAHHWgvQoDsr0aKm2yLDIoGSPPkMJcb9slMR1Vf0C0GxcxTvvmMsxTLlPgfRoCTyIQAvD_BwE
- https://www.moyo.ua/monoblok_23_8_acer_aspire_c24-1800_dq_bkmme_00k_/548725.html
На сьогодні не можливо надати посилання з ціною, яка відповідає запланованій, оскільки з моменту обґрунтування подання на виділення коштів пройшло вже декілька місяців і інфляційна складова мала місце при формуванні вартості на відповідний товар. Також слід зазначити, що було внесено зміни в технічні характеристики обладнання при складанні тендерної документації, зокрема додано до моноблоків комплект клавіатури та маніпулятора миші, але очікувана вартість залишилася в межах запланованої.
3. Шолом віртуальної реальності (1 шт.).
При плануванні закупівлі за основу технічних характеристик та обґрунтування розміру витрат було взято шолом віртуальної реальності Meta Quest 3 128 GB
Посилання на товар в мережі Інтернет:
- https://www.ctrs.com.ua/gadzhety-virtualnoj-realnosti/shlem-virtualnoy-realnosti-meta-quest-3-723900.html?gad_source=1&gbraid=0AAAAADpT35XqqC5_jtq-TEbrZQcafBzqA&gclid=EAIaIQobChMIiv6Mh6vBhgMVKbKDBx2a6ho4EAQYBCABEgLYa_D_BwE
- https://ebox24.biz/meta-oculus-quest-3-128gb/
- https://rozetka.com.ua/411103482/p411103482/?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIiv6Mh6vBhgMVKbKDBx2a6ho4EAQYJSABEgLT7PD_BwE
3. Персональний комп’ютер (1 шт.)
При плануванні закупівлі за основу технічних характеристик та обґрунтування розміру витрат було взято персональний комп’ютер ARTLINE Gaming D31 (D31v05) (Intel (6p+4e)-Core i5-13400F 2.5-4.6GHz / GeForce RTX 4070 12GB / 32GB DDR4-3600 Gaming / 1TB NVMe SSD / 240mm Water Cooler Basic / Intel® B660 / PRIME B660M-A D4 / Jonsbo D31 Black ARGB / 750W 80+ Bronze / без ОС ) з доукомплектуванням монітором DELL S2722DC 27", IPS, 2560 x 1440, 75 Гц, 16:9, 350 кд/м2, 1000:1, 17.7 BT, 2 x HDMI, 1 x USB Type-C, 1 x3.5мм Mini-Jack, 2 x USB 3.0), бездротовою мишею та клавіатурою в межах загальної очікуваної вартості по предмету закупівлі.
Посилання на товар в мережі Інтернет:
- https://artline.ua/product/kompyuter-artline-gaming-d31-d31v05
- https://hard.rozetka.com.ua/ua/artline-d31v05/p392903670/
- https://www.foxtrot.com.ua/uk/shop/sistemniye_bloki_artline_gaming_d31_d31v05.html
- https://gamezone.com.ua/product/0000006627-monitor-dell-s2722dc-210-bbrr/?utm_medium=cpc&utm_source=hotline&utm_campaign=%D0%9C%D0%BE%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%BE%D1%80%D1%8B&utm_term=Dell+S2722DC+%28210-BBRR%29&utm_id=hotline_2&utm_content=999990000006627
- https://elmir.ua/monitors/monitor_27_dell_s2722dc_210-bbrr.html?utm_campaign=monitory&utm_content=1315109&utm_id=hotline_2&utm_medium=cpc&utm_source=hotline&utm_term=monitor_27_dell_s2722dc_210-bbrr
- https://saren.com.ua/monitor-dell-s2722dc-210-bbrr/?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwvIWzBhAlEiwAHHWgvYeO0xNAOFosYk5oMuLeB7iFO8r5U37adDreMYLba7ZbHpZz5THKcxoCxRwQAvD_BwE
Також зазначимо, що згідно з частиною четвертою статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі у складі тендерної документації на закупівлю інтерактивного комплекту комп’ютерного обладнання для кабінету штучного інтелекту не містять посилань на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб'єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. Всі технічні характеристики, зазначені у вимогах є примірними, але такими що повинні задовольняти мінімальні потреби Замовника.
Номер:
bfb4100f3466497c87f782cb816ff738
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
12.06.2024 18:05
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.06.2024 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 1 095 717,00 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-05-17-007688-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів з наступних питань:
- Яким чином здійснювалась перевірка документів та інформації наданих учасником відповідають вимогам, встановленим замовником в п. 3 Додатку 3 тендерної документації та чи дотримано учасником умов, встановлених в п. 3 Додатку 3 тендерної документації під час надання інформації та документів?
- в Додатку 3 тендерної документації замовником встановлено вимогу про надання учасником в складі тендерної пропозиції гарантійного листа щодо того, що товар постачається новим, раніше не використовуваним, без механічних пошкоджень. Відвантаження (доставка) Товару здійснюється силами та засобами Учасника та/або з залученням кур’єрської служби, за рахунок Учасника. Яким чином учасником виконано встановлену вимогу та яким чином замовником здійснювалась перевірка дотримання учасником даної вимоги? Надати відповідну інформацію та документи.
- Чи передбачає тендерна документація заборони щодо здійснення закупівель товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран на виконання вимог Постанови Замовником в тендерній документації не встановлено жодних обмежень щодо закупівлі товарів з Ісламської Республіки Іран?
З урахуванням наказу Держаудитслужби від 11.06.2024 № 118 , зазначений абзац у запитах на пояснення та отримання персональних даних зазначаємо в такій редакції "Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
a4b263f9303845d9bf6c9a5d3fb46e2f
Назва:
На виконання запиту Північно-східного офісу Держаудитслужби від 12 червня 2024 року
Дата опублікування:
17.06.2024 08:39
Опис:
Розглянувши запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 12 червня 2024 року, який надійшов в межах проведення моніторингу процедури закупівлі UA-2024-05-17-007688-a, повідомляймо наступне.
ПО ПЕРШОМУ ПИТАННЮ ЗАПИТУ, повідомляємо, що пунктом 3 Додатку 3 до тендерної документації визначено:
«- У складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати Сертифікат системи управління якістю ISO 9001:2015 на інтерактивну панель, чинні на момент розкриття пропозиції.
Відповідно до даної вимоги учасником у складі тендерної пропозиції надано скановану копію чинного Сертифікату системи управління якістю ISO 9001:2015 на інтерактивну панель (додається).
Уповноваженою особою була здійснена перевірка наявності даних документів у складі тендерної пропозиції учасника та інформації про їх чинність за QR-кодом.
СТОСОВНО ДРУГОГО ПИТАННЯ, повідомляємо, що пунктом 8 Додатку 3 до тендерної документації визначено:
«- Товар постачається новим, раніше не використовуваним, без механічних пошкоджень. Пакування товару забезпечує його збереження від механічних пошкоджень, атмосферних опадів під час транспортування, зберігання і проведення вантажно-розвантажувальних робіт. Відвантаження (доставка) Товару здійснюється силами та засобами Учасника та/або з залученням кур’єрської служби, за рахунок Учасника. Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати гарантійний лист щодо виконання вимог даного пункту».
Перевірка виконання Учасником встановленої вимоги при поданні тендерної пропозиції здійснювалася на підставі наступних документів:
1. Поданого Учасником у складі тендерної пропозиції погодження з умовами технічного завдання (додається).
2. Надання гарантійного листа щодо того, що товар постачається новим, раніше не використовуваним, без механічних пошкоджень, а доставка товару здійснюється за рахунок Учасника (додається).
3. Погодженням Учасника з проектом договору шляхом надання листа-згоди та підписаного ним проекту договору (додається).
Станом на сьогодні в інформаційний системі Прозоро опублікований звіт про укладений договір з ФОП Савіцкий Андрій Йосипович №91 від 07.06.2024 року (далі – Договір).
Зазначимо, що пунктом 3.3 Договору передбачено:
«3.3. Розрахунок за поставлений товар проводиться по факту поставки товару Замовнику, шляхом оплати Замовником поставленого йому Товару та надання Постачальником наступних документів:
- видаткова накладна;
- технічна документація/паспорти/сертифікати якості (відповідності) на Товар (якщо це передбачено для Товару якій постачається у відповідності до цього Договору).»
Відповідно до пункту 4.4 Договору:
«4.4.До ціни Товару включено вартість доставки.»
У пункті 5.6. Договору зазначено:
«5.6. Товар постачається силами та за рахунок Постачальника. Постачальник несе всі витрати, пов'язані з поставкою Товару, в тому числі транспортні витрати, а також всі ризики втрати або пошкодження Товару до фактичної передачі Товару Замовнику в місці поставки. Приймання передача Товару за кількістю проводиться відповідно до товаросупровідних документів (видаткових накладних). Приймання Товару Замовником за якісними показниками здійснюється в порядку, що визначається чинним законодавством України з урахування положень цього Договору».).
Станом на 17.06.2024 року жодна одиниця товару не поставлялася. Відповідно до умов Договору, визначених п. 5.1. «Постачальник зобов’язаний поставити Замовнику Товар разом з усіма документами визначеними в пункті 3.3. Договору не пізніше 15.07.2024 року».
Таким чином при отриманні товару та перед підписанням видаткової накладної буде здійснена детальна документальна та візуальна перевірка товару, а саме наявність оригінального пакування, захисних та контрольних плівок, дефектів та пошкоджень, технічної документації/паспортів/сертифікатів якості (відповідності), гарантійних талонів та іншої супровідної документації. Без дотримання цих вимог товар прийматися від постачальника не буде та будуть проведені відповідні дії в порядку, що визначається чинним законодавством України з урахування положень підписаного з учасником-перможцем договору.
З ПРИВОДУ ТРЕТЬОГО ПИТАННЯ повідомляємо, що дійсно у тексті тендерної документації не встановлено жодних обмежень щодо закупівлі товарів з Ісламської Республіки Іран. Така технічна помилка сталася при складанні тендерної документації шляхом корегування тендерної документації на закупівлю подібного товару, складеною уповноваженою особою до прийняття Постанови КМУ №131 від 09.02.2024 року та відповідно до внесення змін до Особливостей.
Однак Замовником була дотримана вимога, щодо заборони здійснювати публічні закупівлі товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постанови, наступним чином.
Учасником у складі тендерної пропозиції на вимогу пункту 1 абзацу 3 Додатку 3 до тендерної документації надано порівняльну з інформацією про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі з чітким визначенням марки та моделі та зазначенням виробника та країни виробництва товару. Перевіривши інформацію наведену у порівняльній таблиці, уповноваженою особою не виявлено товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран. Вся техніка представлена у тендерній пропозиції має країну походження Китай та Україна.
Додатково разом із підписаним Договором про закупівлю товарів від учасника-переможця ФОП Савіцкий Андрій Йосипович було отримано довідку № 0306/02 від 03.06.2024р. із зазначенням інформації, що він дійсно не здійснюватиме нам продаж товарів, які походять із Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (додається).
Таким чином на етапі кваліфікації учасника-переможця уповноважена особа здійснила перевірку вимоги Особливостей щодо заборони здійснювати публічні закупівлі товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран та не порушила її.