-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Екскаватори автомобільні
Завершена
134 576 882.50
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 672 884.41 UAH
мін. крок: 0.5% або 672 884.41 UAH
Номер:
b776dc6bb3704ae98eda10b117db322f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-09-24-000025
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.09.2024 00:00
Період моніторингу:
24.09.2024 12:42 - 16.10.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
24.09.2024 № 230
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Перший заступник начальника Олександр СОМИК
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
«Про початок моніторингу
процедур закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
7 UA-2024-05-15-012224-a 15.05.2024
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ВІТАЛ ГРУП ЛТД» встановлено порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178.
За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07 жовтня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, в редакції чинній на момент оголошення відкритих торгів (далі – Особливості №1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 15.05.2024 № 67 (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 26.05.2024, тендерну пропозицію ТОВ «ВІТАЛ ГРУП ЛТД» (далі – Переможець), вимогу про усунення невідповідностей тендерної пропозиції ТОВ «ВІТАЛ ГРУП ЛТД», протокол про прийняття уповноваженою особою рішення щодо визначення переможцем торгів та повідомлення про намір укласти договір від 29.05.2024 № 73, договір від 04.06.2024 № 136, пояснення та документи надані Замовником від 30.09.2024 на запити Північного офісу Держаудитслужби.
Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу встановлено, що Переможцем торгів обрано єдиного учасника торгів
ТОВ «ВІТАЛ ГРУП ЛТД» з ціновою пропозицією 124 070 000,00 гривень з ПДВ.
За результатами здійсненого моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «ВІТАЛ ГРУП ЛТД» вимогам тендерної документації Замовника, з огляду на наступне.
Згідно з абзацом 3 пункту 3 Особливостей № 1178 під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6¹ розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII, крім підпункту 4 пункту 6¹ розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII, з урахуванням положень, визначених цим абзацом. У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених пунктом 6¹ розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII, вартість яких у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6¹ розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6¹ розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII.
Пунктом 61 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII передбачено, що замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2024 році – 20 %. Ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Уповноважений орган формує та веде перелік товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, який оприлюднюється на його офіційному веб-сайті.
Відповідно до пункту 9 «Ступінь локалізації виробництва» Розділу 3 ТД учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції має надати довідку у довільній формі із зазначенням ID товару, який присвоєно електронною системою закупівель. Замовник самостійно перевіряє інформацію щодо ступеня локалізації виробництва товару, який є предметом закупівлі у переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації за посиланням: https://prozorro.gov.ua/search/products.
На підтвердження вищезазначеної вимоги в складі тендерної пропозиції Переможця надано довідку від 24.05.2024 № 9 в який ТОВ «ВІТАЛ ГРУП ЛТД» інформує Замовника, що запропонований товар має походження – Україна та має достатній ступінь локалізації товару, згідно постанови Кабінету Міністрів від 02 серпня 2022 року № 861 «Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва», який становить більше ніж 20%.
Додатково учасник повідомляє Замовника про наявність запропонованого товару в Переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва: Назва згідно переліку локалізованих товарів: «Автомобіль екскаватор-планувальник СБМ UDS-214.3 М СБМ Виробник: ТОВ «СПЕЦБУДМАШ» Рівень локалізації – 20.26% з Посиланням та ID товару, який присвоєно електронною системою закупівель».
Проте, під час перевірки за посиланням https://prozorro.gov.ua/search/products згідно наданої довідки від 24.05.2024 № 9 не відображається ступінь локалізації виробництва, що не відповідає вимогам пункту 9 «Ступінь локалізації виробництва» Розділу 3 ТД.
Відповідно до Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до ТД учасник процедури закупівлі у складі пропозиції повинен надати:
Детальний опис предмета закупівлі за усіма пунктами технічних вимог, його технічних та якісних характеристик із обов'язковим зазначенням марок, моделей, модифікацій, не допускається застосування висловів: «не менше», «не більше», «або», «еквівалент», «аналог», тощо).
Декларацію відповідності на запропоноване шасі від виробника;
Декларацію відповідності на екскаваторну установку від виробника.
В разі якщо шасі та екскаваторна установка від одного виробника учасник надає декларацію відповідності або технічний паспорт на запропонований автомобільний екскаватор.
Гарантії можливості поставки предмета закупівлі у кількості, гарантійними строками та в терміни, визначені цією тендерною документацію та тендерною пропозицією учасника торгів.
У якості таких гарантій учасник надає:
- Гарантійний лист від виробника за запропоноване шасі (філії виробника, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) щодо поставки Товару у кількості, якості, який є предметом закупівлі. Гарантійний лист від виробника повинен містити: повну назву Учасника, адресуватися Замовнику торгів, мати назву предмету закупівлі, кількість та технічні характеристики товару, що пропонується.
- Гарантійний лист від виробника на екскаваторну установку (філії виробника, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) щодо поставки Товару у кількості, якості, який є предметом закупівлі. Гарантійний лист від виробника повинен містити: повну назву Учасника, адресуватися Замовнику торгів, мати назву предмету закупівлі, кількість та технічні характеристики товару, що пропонується.
На підтвердження вищезазначеної вимоги в складі пропозиції Переможця надано детальний опис предмета закупівлі від 24.05.2024 року № 8 та гарантійні листи виробників від 23.05.2024 № 2024_СSM_UDS-044 та від 24.05.2024 № 43.
Слід зазначити, що запропонований товар який складається з шасі MAN TGS 26.360 6x6 BB СH виробництва ТОВ «МАН Трае енд Бас Юкрейн» та екскаваторної установки UDS 214.3 виробництва CSM Industry s.r.o. від різних виробників.
В складі тендерної пропозиції ТОВ «ВІТАЛ ГРУП ЛТД» відсутні декларація відповідності на запропоноване шасі від виробника та декларація відповідності на екскаваторну установку від виробника, чим недотримано вимогу до Додатку 3 до ТД.
Крім того, пунктом 24 та 28 Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до ТД Замовником встановлено вимоги до додаткової комплектації, а саме:
двосторонній відеореєстратор в комплекті з флеш-накопичувачем для запису даних не менше ніж на 12 годин;
комплект інструментів, зокрема: домкрат, балонний ключ, набір ключів та накидних головок (не менше 120 елементів) типу Makita, DeWalt або еквівалент, буксирувальний трос (повна сумісність із запропонованим автомобілем).
В складі тендерної пропозиції ТОВ «ВІТАЛ ГРУП ЛТД» надано детальний опис предмета закупівлі від 24.05.2024 року № 8 в якому відсутня інформація шодо комплектації флеш-накопичувача та не зазначено об’єм флеш-накопичувача для запису даних не менше ніж на 12 годин та відсутня інформація щодо кількості елементів, що входять в комплект інструментів, чим недотримано вимогу до Додатку 3 до ТД.
Відповідно до пункту 3 Особливостей № 1178 Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника, не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Однак, в порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ВІТАЛ ГРУП ЛТД» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а уклав з ним договір на суму 124 070 000,00 гривень.
Крім того, згідно з підпунктом 1 пункту 51 Особливостей № 1178, відкриті торги автоматично відміняються електронною системою закупівель у разі відхилення всіх тендерних пропозицій (у тому числі, якщо була подана одна тендерна пропозиція, яка відхилена замовником) згідно з цими особливостями.
Період усунення порушень:
07.10.2024 15:11 - 22.10.2024 00:00
Дата публікації висновку:
07.10.2024 15:11
Оскарження висновку в суді
Опис:
Керуючись п.8 та п.10 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління забезпечення Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій подає Позовну заяву про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу процедури закупівлі.
Дата публікації:
11.10.2024 16:13
Дата відкриття провадження:
28.11.2024 00:00
Номер відкриття провадження:
320/46578/24
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, та наказу 24.09.2024 № 230 Північного офісу Держаудитслужби Державної аудиторської служби України було прийнято та опубліковано рішення про проведення моніторингу закупівлі UA-2024-05-15-012224-a.
Підставою для проведення моніторингу стали: Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. 07 жовтня 2024 року о 15:11 на електронному майданчику було оприлюднено «Висновок про результати розгляду моніторингу закупівлі» (надалі по тексту – Висновок).
Відповідно до Висновку «про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-05-15-012224-a» від 07.10.2024 за результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ВІТАЛ ГРУП ЛТД» встановлено порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178.
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
п.8 ст.8 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено, що Замовник має право протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
В свою чергу умовами п.10 ст.8 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено, що у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Замовник зазначає в електронній системі закупівель про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та номер такого провадження.
Управління забезпечення Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій уважно ознайомившись із викладеним у Висновку, та вимогами Північного офісу Держаудитслужби, повністю не погоджуючись із викладеним, керуючись п.8 та п.10 ст.8 ЗУ «Про публічні закупівлі» подає Позовну заяву про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-05-15-012224-a.
Дата публікації звіту:
11.10.2024 15:35
Запити/Пояснення
Номер:
6ac9d368249944149c7422a7f7b06896
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
25.09.2024 14:34
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.10.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Екскаватори автомобільні», за кодом ДК 021:2015: 43262100-8 - Механічні екскаватори (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-05-15-012224-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
d7530410c022401fb5ed3df48ab092e5
Назва:
Пояснення, щодо закупівлі екскаватори автомобільні
Дата опублікування:
30.09.2024 15:42
Опис:
Стосовно поставлених питань запиту Державної аудиторської служби України від 25.09.2024 року щодо закупівлі Екскаваторів автомобільних (UA-2024-05-15-012224-a) повідомляємо наступне.
Відповідно до вимог наказу ДСНС від 13.06.2023 № 477 «Про проведення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти в Державній службі України з надзвичайних ситуацій» (у редакції наказу ДСНС 12.02.2024 № 145) (далі - Наказ) Управлінню забезпечення ОРС ЦЗ ДСНС України (далі - Управління) доручено здійснювати закупівлю транспортних засобів, а саме: “Пожежні автоцистерни, пожежні автодрабини, пожежні автопідіймачі, спеціальна інженерна техніка, спеціальна аварійно-рятувальна техніка, спеціальна техніка РХБ захисту, піротехнічні машини, автомобільна техніка (вантажні, легкові спеціалізовані, автобуси, спеціалізовані автобуси), паливозаправники” (додається).
Алгоритмом (методикою) формування пріоритетної потреби для планування централізованих закупівель/закупівель у системі ДСНС відповідно до вимог наказу ДСНС від 13.06.2023 № 477 «Про проведення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти в Державній службі України з надзвичайних ситуацій» (у редакції наказу ДСНС 12.02.2024 № 145) (додається) визначено: “Операція 5. Визначення технічних вимог до предметів централізованих закупівель (робоча група). Технічні вимоги до Майна розробляються Робочою групою з визначення технічних вимог до майна (далі – Робоча група). Склад робочої групи затверджується наказом ДСНС. Робоча група у своїй діяльності керується нормативно-правовими актами з питань закупівель, керівними документами МВС, ДСНС, Технічними регламентами, національними стандартами України чи інших держав, вимогами безпеки для життя і здоров’я людини та охорони навколишнього середовища, Положенням про Робочу групу, тощо. Визначені Робочою групою технічні вимоги до Майна затверджуються наказом ДСНС та оприлюднюються на офіційному сайті ДСНС для використання підпорядкованими підрозділами ДСНС. Підрозділи апарату ДСНС за напрямами доводять наказ про затвердження технічних вимог до Майна органу, який здійснює централізовану закупівлю для здійснення закупівель відповідно до вимог чинного законодавства. Орган, який здійснює централізовану закупівлю товарів, робіт та послуг розробляє технічні та якісні характеристики до предмета закупівлі на підставі оприлюднених на офіційному сайті ДСНС технічних вимог до майна, затверджених наказом ДСНС.” Наказ ДСНС від 22.02.2024 № НГ-84 “Про створення робочих груп” (додається).
Технічні вимоги до екскаваторів автомобільних були розроблені робочою групою, затверджені наказом ДСНС від 19.03.2024 № НС-310 "Про затвердження технічних вимог до екскаватора автомобільного" (далі – Наказ 310) та оприлюднені на офіційному сайті ДСНС: https://dsns.gov.ua/ (додається).
Листом ДСНС України від 20.03.2024 № 21-5944/212 «Про надання інформації» (далі — Лист ДСНС) було визначено першочергову потребу територіальних підрозділів у закупівлі транспортних засобів (додається).
На виконання вимог Листа ДСНС та з метою здійснення необхідних заходів щодо визначення очікуваної вартості предмету закупівлі сектором маркетингових досліджень Управління було підготовлено та направлено запити на отримання цінових пропозицій до постачальників (запити додаються), а саме:
- ТОВ “ТД “Будшляхмаш”;
- ТОВ “АВТО-РЕГІОН”;
- МПП “МОДУС”;
- ТОВ “ТДС Укрспецтехніка”;
- ТОВ “Вітал Груп ЛТД”;
- ТОВ “Гідромаркет”;
- ТОВ “Київспецтех”.
Відповідно до примірної методики розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства № 275 від 18.02.2020 (далі — Примірна методика) для визначення очікуваної вартості слід використовувати метод порівняння ринкових цін.
На підставі отриманих цінових пропозицій від потенційних постачальників сектором маркетингових досліджень Управління підготовлено висновок маркетингового дослідження щодо визначення очікуваної вартості предмета закупівлі від 11.04.2024 № 510-ДЗ/76 (далі — Висновок) (додається).
Згідно Висновку очікувана вартість екскаваторів автомобільних в кількості 5 одиниць становить 150 599 685,05 грн. (очікувана вартість за одиницю 30 119 937,01 грн).
Визначена очікувана вартість розрахована як середня арифметична величина на підставі наданих цінових пропозицій (додаються) від потенційних учасників:
1) МПП “МОДУС” (ТОВ “КОММАШГРУП”) — 76/1149 від 02.04.2024;
2) МПП “МОДУС” (ТОВ “КОММАШГРУП”) — 76/1150 від 02.04.2024;
3) ТОВ “ТДС Укрспецтехніка” — 76/1080 від 28.03.2024;
4) ТОВ “Київспецтех” — 76/1189 від 04.04.2024.
11.04.2024 Управлінням було оголошено процедуру закупівлі екскаваторів автомобільних в кількості 5 одиниць, з очікуваною вартістю 150 599 685,00 грн. (ідентифікатор закупівлі UA-2024-04-11-012006-a).
Відповідно до частини 1 пункту 51 Особливостей, дану закупівлю автоматично відмінено електронною системою у зв’язку з відхиленням тендерних пропозицій учасників.
29.04.2024 Управлінням було повторно оголошено процедуру закупівлі екскаваторів автомобільних в кількості 5 одиниць, з очікуваною вартістю 150 599 685,00 грн. (ідентифікатор закупівлі UA-2024-04-29-010371-а)
Відповідно до частини 1 пункту 51 Особливостей, дану закупівлю автоматично відмінено електронною системою у зв’язку з відхиленням тендерних пропозицій учасників..
Під час проведення аукціону даної закупівлі, відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій, в ньому прийняли участь два потенційних учасника з відповідними пропозиціями:
1) ТОВ “Вітал Груп” (початкова пропозиція за одиницю 24 920 000,00 грн) (остаточна пропозиція за одиницю 24 618 800,00 грн);
2) ТОВ з ІІ “Юромаш” (початкова пропозиція за одиницю 28 910 753,00 грн) (остаточна пропозиція за одиницю 24 749 400,00 грн).
Провівши аналіз зазначених учасниками цінових пропозицій за процедурою закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2024-04-29-010371-a), з метою дотримання принципів максимальної економії та ефективності використання бюджетних коштів було прийнято рішення щодо проведення визначення очікуваної вартості предмета закупівлі з урахуванням цінових пропозицій наданих учасниками даної закупівлі.
Відповідно до Примірної методики для визначення очікуваної вартості можливо використовувати метод порівняння цін, за відповідними формулами.
Для визначення очікуваної ціни за одиницю екскаватора автомобільного, як середньоарифметичне значення, з метою ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, було взято в розрахунок початкові пропозиції запропоновані учасниками попереднього аукціону, які наведені вище.
Згідно Висновку маркетингового дослідження щодо визначення очікуваної вартості предмета закупівлі № 699-ДЗ/76 від 14.05.2024 очікувана вартість екскаваторів автомобільних в кількості 5 одиниць становить 134 576 882,50 грн. (очікувана вартість за одиницю 26 915 376,50 грн) (додається).
Рішенням уповноваженої особи Управління забезпечення Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій (далі – Замовник) Полішко Германом Андрійовичем (далі – уповноважена особа) від 15 травня 2024 року (протокол № 67) було затверджено тендерну документацію відкритих торгів з особливостями для учасників процедури закупівлі щодо підготовки тендерних пропозицій за предметом закупівлі «Екскаватори автомобільні» за кодом ДК 021:2015 43260000-3 механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка з очікуваною вартістю закупівлі 134 576 882,50 грн. з ПДВ.
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі розроблені Замовником на підставі Наказу 310 (додаються).
Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі та технічні вимоги розміщені на офіційному сайті Управління (https://uz.dsns.gov.ua/derzhavni-zakupivli-2025).
Номер:
50f2ad52f5944f9ca5041126ff490c77
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
25.09.2024 16:53
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.10.2024 00:00
Опис:
1. Яким чином Замовником перевірено відповідність Учасника ТОВ «ВІТАЛ ГРУП ЛТД» вимогам Додатку № 3 до ТД, а саме «Декларація відповідності на запропоноване шасі від виробника та декларація відповідності на екскаваторну установку від виробника?
2. Яким чином та на підставі яких документів Замовником визначено відповідність тендерної пропозиції ТОВ «ВІТАЛ ГРУП ЛТД» вимогам пункту 24 Додатку № 3 до ТД, в частині підтвердження наявності в комплекті флеш- накопичувача для запису даних не менше ніж на 12 годин?
3. Яким чином та на підставі яких документів Замовником визначено відповідність тендерної пропозиції ТОВ «ВІТАЛ ГРУП ЛТД» вимогам пункту 28 Додатку № 3 до ТД, в частині підтвердження наявності комплекту інструментів, зокрема: домкрат, балонний ключ, набір ключів та накидних головок (не менше 120 елементів) типу Makita, DeWalt або еквівалент?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
429f2f8bfebc4ab8a272bac51fccd56c
Назва:
Пояснення, щодо закупівлі екскаваторів автомобільних
Дата опублікування:
30.09.2024 15:54
Опис:
Стосовно поставлених питань запиту Державної аудиторської служби України від 25.09.2024 року щодо закупівлі Екскаваторів автомобільних (UA-2024-05-15-012224-a) повідомляємо наступне.
1. Відповідно до вимог Додатку № 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» (далі – Додаток № 3) Замовником передбачено, що учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
- Декларація відповідності на запропоноване шасі від виробника;
- Декларація відповідності на екскаваторну установку від виробника;
- В разі якщо шасі та екскаваторна установка від одного виробника учасник надає декларацію відповідності або технічний паспорт на запропонований автомобільний екскаватор.
Акцентуємо увагу, що при складанні тендерної документації щодо вимог надання декларацій відповідності або технічного паспорту Замовник керувався виключно законодавством України в сфері публічних закупівель, а саме: абзацом 1 частини 6 статті 23 «Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності» Закону України «Про публічні закупівлі», передбачено: «6. Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення».
Учасником - ТОВ «ВІТАЛ ГРУП ЛТД» (далі – Учасник) у складі тендерної пропозиції було надано технічні паспорти на надбудову UDS 214.3 та шасі MAN TGS 26.360 6x6 BB СH, що видані виробниками даних товарів, а також на запропонований товар «Автомобіль екскаватор-планувальник СБМ UDS-214.3 М СБМ» виданий виробником - ТОВ “СПЕЦБУДМАШ”. Надані документи повністю підтверджують відповідність запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам Замовника. Окрім цього Учасником були надані гарантійні листи від виробників, які також підтверджують технічні характеристики товару.
Додатки: 22_Гарантійний лист UDS.pdf; 23_Технічний паспорт UDS.pdf; 24_Лист гарантія MAN.pdf; 25_Тех паспорт MAN.pdf; 26_Лист гарантія планувальник.pdf; 27_Тех паспорт планувальник.pdf.
Додатково Учасником надано «Лист-пояснення» (додається), щодо зазначених вище документів, в якому повідомляється:
«в зв’язку з тим, що Сертифікат відповідності щодо індивідуального затвердження колісного транспортного засобу видається на вже готовий транспортний засіб, а запропонований Автомобіль екскаватор-планувальник СБМ UDS-214.3 М СБМ на даний час ще не виготовлений і в разі укладення з Замовником договору буде виготовлений та поставлений до 29 листопада 2024 року і при поставці Замовнику Автомобіль екскаватор-планувальник СБМ UDS-214.3 М СБМ буде надано Сертифікат відповідності щодо індивідуального затвердження колісного транспортного засобу на Автомобіль екскаватор-планувальник СБМ UDS-214.3 М СБМ.
Також повідомляємо, що декларація про відповідність також надається на готовий товар, а оскільки запропонований товар буде виготовлено лише після укладення договору з замовником та на сьогоднішній день не можливо надати декларацію по відповідність.»
Враховуючи вищевикладене, Замовником були вивчені документи надані Учасником та прийнято рішення про відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам встановленим Замовником.
Довідково: Додатком 3 до тендерної документації передбачено: “постачальник по факту поставки товару надає на екскаватор автомобільний всю необхідну документацію для здійснення першої відомчої реєстрації в службі безпеки дорожнього руху ДСНС України відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 20.03.2013 № 164 “Про затвердження Порядку відомчої реєстрації та ведення обліку транспортних засобів Національної Гвардії, Державної прикордонної служби, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації, Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту”. Учасником в документі «7_Додаток 3.pdf» було підтверджено надання всіх необхідних документів.
Довідково: пункт 9 постанови Кабінету Міністрів України від 20.03.2013 № 164: «Перша відомча реєстрація нових транспортних засобів, а також тих, що перебували в експлуатації та ввезені на митну територію України, здійснюється за умови відповідності конструкції і технічного стану, їх марки (моделі) та складових частин, що мають ідентифікаційні номери, обов’язковим вимогам правил, нормативів і стандартів України, що підтверджується сертифікатом відповідності або свідоцтвом про визнання іноземного сертифіката».
2. Відповідно до вимог пункту 24 розділу «Додаткова комплектація» Додатку № 3 до тендерної документації Замовником передбачено наявність двостороннього відеореєстратора в комплекті з флеш- накопичувачем для запису даних не менше ніж на 12 годин.
Учасником у складі тендерної пропозиції було надано наступні документи: «7_Додаток 3.pdf», «8_Технічні характеристики запропонованого товару.pdf», «26_Лист гарантія планувальник.pdf» у відповідному пункті яких зазначено «Наявність», а також вказано модель відеореєстратору «Gazer F730» та додаткової камери «Gazer CF730-IN» (документи додаються).
Отже, Учасником було підтверджено наявність усіх комплектуючих згідно зазначеного пункту.
Замовником був вивчений запропонований Учасником відеореєстратор Gazer F730, в результаті чого було встановлено, що даний пристрій має підтримку флеш-накопичувача до 256 ГБ включно, що дозволяє здійснювати запис даних не менше ніж на 36 годин, що повністю відповідає встановленій вимозі Замовника (офіційний веб-сайт виробника: https://gazer.com/ru/ufaq/instrukcziya-dlya-avtomobilnogo-videoregistratora-gazer-f730/).
Також зазначимо, що в тендерній документації Замовника встановлено, що показником відповідності параметру в даному пункті є підтвердження виключно наявності зазначеного обладнання. Інших вимог щодо даного пункту технічних вимог не встановлено.
Враховуючи вищевикладене, Замовником було прийнято рішення про відповідність тендерної пропозиції Учасника вимогам Додатку 3 до тендерної документації за відповідним пунктом.
Довідково: фактичну наявність флеш-накопичувача разом з іншими комплектуючими буде перевірено комісією Управління з прийняття-передачі транспортних засобів під час приймання товару в місці його поставки.
3. Відповідно до вимог пункту 28 розділу «Додаткова комплектація» Додатку № 3 до тендерної документації Замовником передбачено наявність комплекту інструментів, зокрема: домкрат, балонний ключ, набір ключів та накидних головок (не менше 120 елементів) типу Makita, DeWalt або еквівалент, буксирувальний трос (повна сумісність із запропонованим автомобілем).
Учасником у складі тендерної пропозиції було надано наступні документи: «7_Додаток 3.pdf», «8_Технічні характеристики запропонованого товару.pdf», «26_Лист гарантія планувальник.pdf» у відповідному пункті яких зазначено «Наявність, Makita».
Отже, Учасником в даному пункті також було підтверджено наявність усіх комплектуючих та зазначено виробника інструментів «Makita».
В тендерній документації Замовника встановлено, що показником відповідності параметру в даному пункті є підтвердження виключно наявності зазначеного інструменту. Інших вимог щодо даного пункту технічних вимог не встановлено.
Враховуючи вищевикладене, Замовником було прийнято рішення про відповідність тендерної пропозиції Учасника вимогам Додатку 3 до тендерної документації за відповідним пунктом.
Довідково: фактичну наявність комплекту інструментів разом з іншими комплектуючими буде перевірено комісією Управління з прийняття-передачі транспортних засобів під час приймання товару в місці його поставки.
Номер:
feabb5da32f64c958f44ebef19ccc53a
Назва:
Щодо надання роз’яснень
Дата опублікування:
09.10.2024 17:44
Опис:
Управління забезпечення ОРС ЦЗ ДСНС України (далі — Замовник) уважно ознайомившись з висновком Північного офісу Державної аудиторської служби України про результати моніторингу закупівлі № UA-2024-05-15-012224-a від 07.10.2024 (далі - Висновок), звертається до Вас у порядку, визначеному частиною 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», за роз’ясненням змісту Висновку щодо виявлених порушень та зобов’язань Замовника.
1. Просимо надати роз’яснення, яким чином були порушені вимоги пункту 9 «Ступінь локалізації виробництва» розділу 3 тендерної документації.
Учасником ТОВ “ВІТАЛ ГРУП ЛТД” (далі — Учасник) в складі тендерної пропозиції надано довідку від 24.05.2024 №9 в якій зазначено про наявність запропонованого товару в Переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва. Назва згідно переліку локалізованих товарів: Автомобіль екскаватор-планувальник СБМ UDS-214.3 М СБМ. Виробник: ТОВ «СПЕЦБУДМАШ». Рівень локалізації – 20.26% з посиланням та ID товару, який присвоєно електронною системою закупівель.
Під час проведення кваліфікації та перевірки тендерної пропозиції Учасника на відповідність вимогами тендерної документації Замовника, зазначена в довідці інформація відображалась за посиланням: https://prozorro.gov.ua/search/products, що було перевірено Замовником.
В подальшому 28.05.2024 набрала чинності Постанова №597 Кабінету Міністрів від 24 травня 2024 р. “Про внесення змін до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 і від 2 серпня 2022 р. № 861”, в якій розширено перелік документів для підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що є предметом закупівлі, а також додали підстави для виключення товарів з переліку локалізованих.
Абзац 2 пункту 12 постанови Кабінету Міністрів від 02 серпня 2022 року № 861 «Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва» передбачає: “У разі відсутності документів, передбачених пунктом 4 цього Порядку, товар виключається з переліку через один місяць з дати набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 24 травня 2024 р. № 597 “Про внесення змін до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 і від 2 серпня 2022 р. № 861”.
Враховуючи вищевикладене, тендерна пропозиція Учасника під час проведення кваліфікації станом на 29.05.2024 повністю відповідала вимогам пункту 9 розділу 3 тендерної документації Замовника.
2. Просимо надати роз’яснення, яким чином були порушені вимоги Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» (далі - Додаток 3) до тендерної документації щодо декларацій відповідності.
Відповідно до вимог Додатку 3 до тендерної документації Замовником передбачено, в тому числі надання Учасником у складі тендерної пропозиції:
- декларації відповідності на запропоноване шасі від виробника;
- декларації відповідності на екскаваторну установку від виробника;
- в разі якщо шасі та екскаваторна установка від одного виробника учасник надає декларацію відповідності або технічний паспорт на запропонований автомобільний екскаватор.
На виконання даної вимоги Учасником у складі тендерної пропозиції було надано технічні паспорти на надбудову UDS 214.3 та шасі MAN TGS 26.360 6x6 BB СH, видані виробниками даних товарів, а також на запропонований товар «Автомобіль екскаватор-планувальник СБМ UDS-214.3 М СБМ» виданий виробником - ТОВ “СПЕЦБУДМАШ”. Надані Учасником документи повністю підтверджують відповідність запропонованого товару технічним та якісним характеристикам Замовника. Окрім цього Учасником були надані гарантійні листи від виробників, які також підтверджують технічні характеристики товару.
Акцентуємо увагу, що абзацом 1 частини 6 статті 23 «Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності» Закону України «Про публічні закупівлі», передбачено: «Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення».
Додатково Учасником надано «Лист-пояснення», щодо зазначеної вище вимоги, в якому повідомляється:
«Відповідно до п. 2 -1 . Постанови КМУ від від 30 січня 2013 р. № 62 «Про затвердження Технічного регламенту безпеки машин» до припинення або скасування воєнного стану в Україні та протягом 90 календарних днів після його припинення або скасування дозволяється надання на ринку та/або введення в експлуатацію продукції, включеної до переліку продукції для цілей застосування деяких технічних регламентів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 листопада 2023 р. № 1213, на яку поширюється дія затвердженого цією постановою Технічного регламенту, без наявності декларації про відповідність чи декларації про вбудовування незавершеної машини та без маркування знаком відповідності технічним регламентам.
Оскільки станом на день подачі тендерної пропозиції на території України діє воєнний стан нами в складі тендерної пропозиції не надано декларації про відповідність. Також нами в складі тендерної пропозиції надано технічні паспорти на надбудову та шасі, що видані виробниками даних товарів, а також на запропонований товар Автомобіль екскаватор-планувальник СБМ UDS-214.3 М СБМ виданий його виробником. Дані документи повністю підтверджують відповідність запропонованого товару технічним, якісним та кількісним вимогам встановленим Замовником.
Також повідомляємо, що декларація про відповідність також надається на готовий товар, а оскільки запропонований товар буде виготовлено лише після укладення договору з замовником та на сьогоднішній день не можливо надати декларацію по відповідність.»
Замовником були вивчені документи надані Учасником та прийнято рішення про відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам встановленим Замовником.
3. Просимо надати роз’яснення, яким чином були порушені вимоги пунктів 24, 28 розділу «Додаткова комплектація» Додатку 3 до тендерної документації.
Відповідно до вимог пунктів 24, 28 розділу «Додаткова комплектація» Додатку 3 до тендерної документації Замовником передбачено показник “наявність”.
Учасником у складі тендерної пропозиції було надано наступні документи: «7_Додаток 3.pdf», «8_Технічні характеристики запропонованого товару.pdf», «26_Лист гарантія планувальник.pdf» у відповідних пунктах яких зазначено «Наявність», чим підтверджено наявність усіх комплектуючих за даними пунктами у відповідності до вимог Додатку 3 до тендерної документації.
Акцентуємо увагу, інших вимог щодо зазначених пунктів Додатку 3 до тендерної документації Замовником не встановлено. Тому Учасник наданими документами в складі тендерної пропозиції повністю підтвердив відповідність запропонованого товару вимогам Додатку 3 до тендерної документації.
Враховуючи вищевикладене, у Замовника були відсутні підстави для застосування підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 та відхилення тендерної пропозиції Учасника в закупівлі екскаваторів автомобільних (ідентифікатор закупівлі UA-2024-05-15-012224-a).
Також просимо надати роз’яснення, яких саме заходів необхідно вжити Замовнику для припинення зобов’язань за договором, адже законодавством України передбачені виключні підстави, за яких договір може бути визнано недійсним, нікчемним або договір може бути розірвано в односторонньому порядку.
Так статтею 43 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено:
“Договір про закупівлю є нікчемним у разі:
1) якщо замовник уклав договір про закупівлю до/без проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі згідно з вимогами цього Закону;
2) укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону;
3) укладення договору в період оскарження процедури закупівлі відповідно до статті 18 цього Закону;
4) укладення договору з порушенням строків, передбачених частинами п’ятою і шостою статті 33 та частиною сьомою статті 40 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону;
5) якщо назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником.”
Звертаємо увагу, що зазначена у Висновку вимога щодо припинення зобов’язань за договором не підпадає під перелік випадків згідно статті 43 Закону України «Про публічні закупівлі».
Номер:
862fc2b101fc411e96acaae350c96d20
Назва:
Відповідь на звернення щодо висновку
Дата опублікування:
10.10.2024 16:38
Опис:
Роз’яснення щодо висновку
Північним офісом Держаудитслужби розглянуто звернення Управління забезпечення Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій від 07.10.2024 за роз’ясненням щодо висновку оприлюдненого в інформаційно-телекомунікаційній системі публічних закупівель Prozorro на закупівлю Екскаваторів автомобільних (інформацію опубліковано на сайті Уповноваженого органу за номером ID: UA-2024-05-15-012224-a) і повідомляє.
На підставі наказу Північного офісу Держаудитслужби від 24.09.2024 № 230 «Про початок моніторингу процедур закупівель», здійснено моніторинг процедури закупівлі за номером ID: UA-2024-05-15-012224-a, висновок про результати якого оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі публічних закупівель Prozorro.
1. Згідно з абзацом 3 пункту 3 Особливостей № 1178 під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6¹ розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII, крім підпункту 4 пункту 6¹ розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII, з урахуванням положень, визначених цим абзацом. У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених пунктом 6¹ розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII, вартість яких у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6¹ розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6¹ розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII.
Пунктом 61 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII передбачено, що замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2024 році – 20 %. Ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Уповноважений орган формує та веде перелік товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, який оприлюднюється на його офіційному веб-сайті.
Проте, під час перевірки за посиланням https://prozorro.gov.ua/search/products згідно наданої довідки від 24.05.2024 № 9 НЕ ВІДОБРАЖАЄТЬСЯ СТУПІНЬ ЛОКАЛІЗАЦІЇ ВИРОБНИЦТВА, що не відповідає вимогам пункту 9 «Ступінь локалізації виробництва» Розділу 3 ТД.
2. Відповідно до Додатку 3 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до ТД учасник процедури закупівлі у складі пропозиції повинен надати:
ДЕКЛАРАЦІЮ ВІДПОВІДНОСТІ НА ЗАПРОПОНОВАНЕ ШАСІ ВІД ВИРОБНИКА;
ДЕКЛАРАЦІЮ ВІДПОВІДНОСТІ НА ЕКСКАВАТОРНУ УСТАНОВКУ ВІД ВИРОБНИКА.
В РАЗІ ЯКЩО ШАСІ ТА ЕКСКАВАТОРНА УСТАНОВКА ВІД ОДНОГО ВИРОБНИКА учасник надає декларацію відповідності або технічний паспорт на запропонований автомобільний екскаватор.
Слід зазначити, що запропонований товар який складається з шасі MAN TGS 26.360 6x6 BB СH виробництва ТОВ «МАН Трае енд Бас Юкрейн» та екскаваторної установки UDS 214.3 виробництва CSM Industry s.r.o. ВІД РІЗНИХ ВИРОБНИКІВ.
В складі тендерної пропозиції ТОВ «ВІТАЛ ГРУП ЛТД» ВІДСУТНІ ДЕКЛАРАЦІЯ ВІДПОВІДНОСТІ НА ЗАПРОПОНОВАНЕ ШАСІ ВІД ВИРОБНИКА ТА ДЕКЛАРАЦІЯ ВІДПОВІДНОСТІ НА ЕКСКАВАТОРНУ УСТАНОВКУ ВІД ВИРОБНИКА, чим недотримано вимогу до Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до ТД.
3. Крім того, пунктом 24 та 28 Додатку 3 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до ТД Замовником встановлено вимоги до додаткової комплектації, а саме:
двосторонній відеореєстратор в комплекті з флеш-накопичувачем ДЛЯ ЗАПИСУ ДАНИХ НЕ МЕНШЕ НІЖ НА 12 ГОДИН;
комплект інструментів, зокрема: домкрат, балонний ключ, набір ключів та накидних головок (НЕ МЕНШЕ 120 ЕЛЕМЕНТІВ) типу Makita, DeWalt або еквівалент, буксирувальний трос (повна сумісність із запропонованим автомобілем).
В складі тендерної пропозиції ТОВ «ВІТАЛ ГРУП ЛТД» надано детальний опис предмета закупівлі від 24.05.2024 року № 8 в якому відсутня інформація шодо комплектації флеш-накопичувача та НЕ ЗАЗНАЧЕНО ОБ’ЄМ ФЛЕШ-НАКОПИЧУВАЧА ДЛЯ ЗАПИСУ ДАНИХ НЕ МЕНШЕ НІЖ НА 12 ГОДИН та відсутня інформація щодо КІЛЬКОСТІ ЕЛЕМЕНТІВ, що входять в комплект інструментів, чим недотримано вимогу до Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до ТД.
Слід зазначити, що уповноваженою особою Замовника самостійно не було виявлено порушення вимог законодавства у сфері закупівель, які зазначені у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі і відносяться до ТЕХНІЧНИХ, ЯКІСНИХ ТА КІЛЬКІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ.
Порушення законодавства у сфері публічних закупівель, що допущено Замовником при проведенні процедури закупівлі, можуть свідчити про необ’єктивне та упереджене визначення Переможця.
4. Відповідно до пункту 3 Особливостей № 1178 Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону
№ 922-VIII, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей № 1178.
Згідно підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника, не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Однак, в порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ВІТАЛ ГРУП ЛТД» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а уклав з ним договір на суму 124 070 000,00 гривень.
Крім того, згідно з підпунктом 1 пункту 51 Особливостей № 1178, відкриті торги автоматично відміняються електронною системою закупівель у разі відхилення всіх тендерних пропозицій (у тому числі, якщо була подана одна тендерна пропозиція, яка відхилена замовником) згідно з цими особливостями.
Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ВІТАЛ ГРУП ЛТД» ВСТАНОВЛЕНО ПОРУШЕННЯ ПІДПУНКТУ 2 ПУНКТУ 44 ОСОБЛИВОСТЕЙ № 1178.
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.