-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Безпілотні літальні апарати
Детальний перелік предмету закупівлі наведено у Додатку №1 до Оголошення з урахуванням технічної вимоги пункту 11 Оголошення про закупівлю. Приймаються до розгляду пропозиції на перелічені серійні коди (CP) на загальну кількість зазначену у додатку 1.
Завершена
10 000 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 50 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 50 000.00 UAH
Номер:
6fc6301cd1054927a29dd26d58e2500f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-07-09-000033
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.07.2024 00:00
Період моніторингу:
09.07.2024 12:02 - 31.07.2024 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
08.07.2024 № 163
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
45 UA-2024-05-11-000231-a 11.05.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону та Особливостям № 1275 установлено порушення вимог абзацу четвертого частини 7 статті 14 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду пропозиції ТОВ «УМО Україна» виявлено порушення вимог абзацу 6 статті 8 Особливостей № 1275.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 липня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Особливостям здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінетів Міністрів України від 11 листопада 2022 року № 1275 (далі – Особливості № 1275), розгляду пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення спрощеної закупівлі з застосуванням електронного аукціону (далі – Оголошення) Військової частини А4638 (далі – Замовник), реєстр отриманих пропозицій, протокол розкриття пропозицій від 20.05.2024, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «УМО Україна» (далі – ТОВ «УМО Україна»), протокол уповноваженої особи Замовника від 23.05.2024 № 38с, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, договір про закупівлю товарів за державні кошти від 25.05.2024 № 27с на загальну суму 8 689 698 гривень без ПДВ, пояснення Замовника надані 17.07.2024 через електронну систему закупівель на запити Держаудитслужби.
Під час проведення моніторингу встановлено, що відповідно до Оголошення, оприлюдненого 11.05.2024, кінцевий строк для подання пропозицій визначено – 18.05.2024.
Згідно із вимогами абзацу четвертого частини 7 статті 14 Закону у разі внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі строк для подання пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель не менше ніж на два робочі дні.
Водночас Замовником 14.05.2024 внесені зміни до Оголошення, але строк для подання пропозицій не продовжено, чим порушено вимоги абзацу четвертого частини 7 статті 14 Закону.
Під час проведення моніторингу встановлено, що Замовником у пункті 12.4. Оголошенні визначено вимогу до учасників щодо надання у складі цінової пропозиції для участі у спрощеній закупівлі «проекту договору (Додаток №1), заповненого, скріпленого підписом та печаткою уповноваженої особи Учасника, що підтверджує погодження Учасника з основними умовами договору».
Зокрема, Замовником у Додатку № 1 серед основних умов договору передбачено розділ 9 «Гарантії продавця».
Водночас учасником ТОВ «УМО Україна» у своїй пропозиції завантажено лист від 13.05.2024 № 080524-14д, в якому надано згоду з істотними умовами договору та проєктом договору, що викладений в Додатку 1 Оголошення, а також завантажено проект договору, у якому відсутній розділ 9 «Гарантії продавця».
Відповідно до абзацу 6 статті 8 Особливостей № 1275 у разі проведення закупівлі в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом, державний замовник під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Згідно до абзацу 7 статті 8 Особливостей № 1275 під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником спрощених закупівель у складі пропозиції та/або подання яких вимагається оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, слід розуміти невідповідність інформації та/або документів у значенні, наведеному в пункті 43 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178.
Слід зазначити, що укладений між Замовником та переможцем договір №27 с від 25.05.2024 містить розділ 9 «Гарантії продавця».
Разом з цим, Замовник не виявив вищезазначеної невідповідності та на порушення абзацу 6 статті 8 Особливостей № 1275 не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення такої невідповідності.
Крім того, під час моніторингу встановлено, що Замовник не скористався правом щодо встановлення відповідно до вимог пункту 6 статті 14 Закону вимог про надання забезпечення пропозиції відповідно до статті 25 цього Закону та забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до статті 27 цього Закону.
Період усунення порушень:
29.07.2024 17:24 - 13.08.2024 00:00
Дата публікації висновку:
29.07.2024 17:24
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Щодо внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі при тому строк для подання пропозицій не продовжується не менше ніж на два робочі дні відповідно до абзацу четвертого частини 7 статті 14 Закону.
Нами здійснені заходи щодо недопущення даного порушення у подальшому при проведенні закупівель та збільшено термін прийому пропозицій на два робочих дні у разі внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Щодо питання розгляду пропозиції ТОВ «УМО Україна» виявлено порушення вимог абзацу 6 статті 8 Особливостей № 1275
Нами здійснені заходи щодо недопущення даного порушення у подальшому при проведенні закупівель, а саме: на заміну вимоги у Оголошенні про закупівлю завантажити у складі тендерної пропозиції підписаний договір, учасник надалі повинен завантажити лист згоду з умовами договору опублікованими у Оголошенні про закупівлю у довільній формі.
Стосовно того, що Замовник не скористався правом щодо встановлення відповідно до вимог пункту 6 статті 14 Закону вимог про надання забезпечення пропозиції відповідно до статті 25 цього Закону та забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до статті 27 цього Закону.
Відповідно до ч. 1 ст. 25 Закону замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. Таким чином, відсутність в оголошенні та в тендерній документації вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не є порушенням законодавства. Згідно умов договору Замовник проводить оплату після поставки товарів. Тому необхідності у застосуванні права на вимогу щодо забезпечення немає. В той же час – така вимога здатна призвести до зменшення кола потенційних учасників, оскільки частина активів переможця буде заблокована до використання і здатна сповільнити час та обсяг до поставки відповідної партії товарів згідно договору.
Дата публікації звіту:
02.08.2024 16:23
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
усунуто
Дата публікації:
14.08.2024 11:30
Запити/Пояснення
Номер:
202d00c7f9dd4ba0910a95a7f3005008
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
12.07.2024 13:43
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.07.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу публічної закупівлі товару безпілотних літальних апаратів (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-05-11-000231-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснень, інформації та документів з наступних питань:
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції потенційних учасників, інші документи), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Відповідно до вимог частини 6 статті 14 Закону Замовником визначаються вимоги щодо надання забезпечення пропозиції відповідно до статті 25 цього Закону та забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до статті 27 цього Закону.
З яких причин військовою частиною А4638 не встановлено в оголошені про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення пропозиції учасника та забезпечення виконання договору про закупівлю, відповідно до вимог Закону?
3. Відповідно до вимог абзацу четвертого частини 7 статті 14 Закону у разі внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі строк для подання пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель не менше ніж на два робочі дні.
Просимо пояснити з наданням документального підтвердження з яких причин військовою частиною А4638 не продовжено строк для подання пропозицій, який зазначено в електронній системі закупівель 18.05.2024 при тому, що 14.05.2024 було внесено зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі?
4. Надати пояснення, щодо не відповідності змісту проєкту договору завантаженого учасником ТОВ «УМО Україна», вимогам проєкту договору (додаток 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі), в частині відсутності у проєкті договору пункту 9 «Гарантії продавця».
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
b3caa8de3f8247acb6a608b3364b60be
Назва:
Надання пояснення на запит аудиторів 12.07.24
Дата опублікування:
17.07.2024 16:41
Опис:
У відповідь на Ваш запит надаємо пояснення, інформацію та документи по першому пункту:
Щодо інформації та відповідних документів (комерційних пропозицій потенційних учасників, інші документи), на підставі яких нами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі
Підставою для визначення технічних характеристик предмета закупівлі є рапорт начальника служби авіації та протиповітряної оборони у якому зазначено вимоги до предмету, що дають змогу задовольнити потреби підрозділів і необхідні з метою виконання завдань щодо відсічі збройної агресії російської федерації проти України, забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, суверенітету. Дані технічні характеристики встановлюються виходячи з:
1) Потреб підрозділів для виконання конкретних поставлених їм завдань;
2) Безпеки, збереження життя та здоров’я військовослужбовців;
3) Мінімальних технічних вимог для успішного виконання бойових завдань за допомогою предмету закупівлі;
4) Досвіду обслуговування предмету закупівлі, або його еквівалентів для встановлення вимог до предмету закупівлі зважаючи на весь період життєвого циклу товару (частота технічного обслуговування предмету закупівлі, наявність запчастин, комплектуючих та доступність їх купівлі).
Щодо інформації та відповідних документів (комерційних пропозицій потенційних учасників, інші документи), на підставі яких нами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень та визначено його очікувану вартість
Станом 10.04.2024 рік служба авіації та протиповітряної оборони провела аналіз ринку застосовуючи дані BiProzorro та відкриті джерела в інтернеті. Встановлено, що за результатами торгів у період з 01.04.24 по 10.04.2024 ціна на Mavic 3T коливалась у межах 192 000 – 230 000 грн./шт.
Таким чином, середня ціна на ринку склала 200 799 грн./шт.. Проведено додатково пошук інформації про середню ціну на ринку і встановлено за даними hotline.ua, що станом на 10.04.2024 року середня ціна на ринку становила 215 744 грн./шт.
Враховуючи вищенаведене, було прийнято рішення встановити очікувану вартість в розмірі 200 000 грн./шт. з огляду на те, що на даний товар висока конкуренція на ринку і обсяг закупівлі у 50 одиниць дозволяє оптимізувати вартість одиниці товару за рахунок зменшення транспортно-заготівельних затрат на доставку товару. Перед оприлюдненням оголошення про закупівлю було проведено перевірку зміни очікуваної вартості встановленої на дату подання рапорту, до дати публікації оголошення про закупівлю. Встановлено, що згідно даних сайту hotline.ua середня ціна на Mavic 3T складає 212 004 грн./шт. (див скрін нижче), тобто знизилась на 2%. Ми вважаємо, що дане зменшення ціни є несуттєвим і враховуючи високу конкуренцію на ринку – ціна в процесі аукціону буде відкоригована враховуючи зміни на ринку, що вплинули на ціну товару.
Враховуючи вищенаведене, було прийнято рішення встановити очікувану вартість в розмірі 200 000 грн./шт. з огляду на те, що на даний товар висока конкуренція на ринку і обсяг закупівлі у 50 одиниць дозволяє оптимізувати вартість одиниці товару за рахунок зменшення транспортно-заготівельних затрат на доставку товару. Перед оприлюдненням оголошення про закупівлю було проведено перевірку зміни очікуваної вартості встановленої на дату подання рапорту, до дати публікації оголошення про закупівлю. Встановлено, що згідно даних сайту hotline.ua середня ціна на Mavic 3T складає 212 004 грн./шт. (див скрін нижче), тобто знизилась на 2%. Ми вважаємо, що дане зменшення ціни є несуттєвим і враховуючи високу конкуренцію на ринку – ціна в процесі аукціону буде відкоригована враховуючи зміни на ринку, що вплинули на ціну товару.
У відповідь на Ваш запит надаємо пояснення, інформацію та документи по другому пункту:
Щодо яких причин Військова частина А4638, не встановила в оголошені про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо забезпечення виконання договору про закупівлю, відповідно до вимог Закону
Відповідно частини 1 статті 25 Закону Замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції.
Відповідно частини 1 статті 27 Закону Замовник має право вимагати від переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією або в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі.
Таким чином визначення вимоги щодо надання забезпечення пропозиції/договору є правом, а не обов’язком замовника.
В зазначеній процедурі закупівлі Замовником не вимагалося надання забезпечення пропозиції/виконання договору задля збільшення кількості учасників.
За сприятливих умов для більшої кількості учасників створюється більш конкурентне середовище та можлива економія державних коштів за рахунок зменшення вартості закупівлі.
У відповідь на Ваш запит надаємо пояснення, інформацію та документи по третьому пункту:
Щодо пояснення з наданням документального підтвердження з яких причин військовою частиною А4638 не продовжено строк для подання пропозицій, який зазначено в електронній системі закупівель 18.05.2024 при тому, що 14.05.2024 було внесено зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі?
Суть внесених змін до Оголошення про закупівлю – усунення невідповідності у документації, а саме наголосити у Додатку 1 Оголошення про закупівлю вимогу про надання продавцем гарантію на товар, що передбачено у п. 11 Оголошення про закупівлю. Таким чином, дана правка є внесенням змін у несуттєві умови договору і в той же час усуває виявлену невідповідність у тендерній документації та проекті договору.
У відповідь на Ваш запит надаємо пояснення, інформацію та документи по четвертому пункту:
Щодо пояснення стосовно невідповідності змісту проєкту договору завантаженого учасником ТОВ «УМО Україна», вимогам проєкту договору (додаток 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі), в частині відсутності у проєкті договору пункту 9 «Гарантії продавця».
Вимога передбачена пунктом 12.4 Оголошення про закупівлю передбачає надання учасником Проєкту договору (Додаток 1) заповненого, скріпленого підписом та печаткою уповноваженої особи, що є підтвердженням основних умов договору. У тексті вимоги не зазначено у якій редакції має бути подано учасником Проєкт договору.
Таким чином, вимога не передбачає потребу надати згоду з умовами договору саме згідно останньої редакції Проєкту договору наведеного в Оголошенні про закупівлю і учасник наданим документом у складі пропозиції виконав дану вимогу Оголошення. Вважаємо, що даний розділ проекту договору не є суттєвою умовою договору, оскільки дана вимога була передбачена у тендерній документації і учасник був заздалегідь ознайомлений, що запропонований товар має бути з гарантією.
Стосовно наявності в укладеному договорі розділу 9. Гарантія продавця, то така редакція договору відповідає останній версії опублікованого Додатку 1 Проєкт договору і відповідає іншим документам Оголошення про закупівлю. Враховуючи вищенаведене, відсутність у проєкті договору, поданого учасником у складі тендерної пропозиції розділу 9 «Гарантії продавця» не можна вважати порушенням з огляду на те, що договір з переможцем був підписаний у останній редакції проєкту договору наведеному у Оголошенні.
Вказаний формальний недолік враховано в майбутніх закупівлях, та Замовник в подальшому не буде у складі тендерної пропозиції вимагати заповнений проект договору, а вимагає лист згоду у довільність формі про погодження з умовами договору.